۶ سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل تعمیرکار موبایل از خود بپرسید

0

اگر به شروع یک کسب‌وکار جدید فکر  می‌کنید و تعمیرکاری موبایل یکی از گزینه‌های شماست، خوب است با دقت بیشتری به سراغ این شغل بروید. به‌طور کلی بهتر است که پیش از شروع یک شغل جدید، چند سؤال مهم و کلیدی درباره آن از خودمان بپرسیم تا با آگاهی بیشتری به سمت نقطه آغاز برویم. در ادامه، به چند سؤال مهم و کلیدی می‌پردازیم که پیش از انتخاب شغل تعمیرکار موبایل باید بپرسید تا با دید بازتری به سراغ آن بروید.


۱- مهارت‌های لازم برای شروع این شغل را دارید؟

ورود به هر شغل و حوزه کاری به تخصص و مهارت نیاز دارد. تعمیرکار موبایل هم مثل سایر مشاغل به مهارت‌هایی نیاز دارد که هرچقدر سطح شما در آنها بالاتر باشد، موفق‌تر عمل خواهید کرد. برای انتخاب شغل تعمیرکار موبایل باید دانش کافی درباره سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌ها را داشته باشید.
برای اینکه تعمیرکار موبایل خوبی باشید باید بتوانید مشکلات گوشی موبایل را به‌خوبی تشخیص دهید. این مهارت به شما کمک می‌کند تا بهترین راه‌حل را برای تعمیر کردن گوشی به کار بگیرید. انتخاب بهترین و به‌صرفه‌ترین راه‌حل، یک مهارت اساسی به‌حساب می‌آید.

این موضوع که بتوانید یک مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبای خود در این حوزه داشته باشید، به شما کمک می‌کند تا درآمد بهتری هم داشته باشید. یکی از این مزیت‌ها، توانایی شما در تعمیر کردن موبایل‌هایی است که پیچیده هستند و افراد زیادی به آن‌ها تسلط ندارند. مشخص است که برای رسیدن به این مهارت باید تجربه و دانش زیادی داشته باشید.

برای انتخاب شغل تعمیرکار موبایل باید دانش کافی درباره سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌ها را داشته باشید.

با مهارت های تعمیرکار موبایل بیشتر آشنا شوید

۲- سرمایه و ابزار موردنیاز برای تعمیرکاری موبایل را دارید؟

برای شروع این شغل باید سرمایه کافی و البته برخی وسایل و ابزار موردنیاز را تهیه کنید. تعمیر کردن موبایل به ابزار مخصوصی نیاز دارد که اگر آنها را تهیه نکنید، از پس کار برنخواهید آمد. برخی از کارهای معمولی در تعمیر کردن موبایل، به ابزار خاصی نیاز ندارند اما اگر بخواهید همه خدمات تعمیر را به مشتری ارائه دهید، باید ابزار بیشتری هم تهیه کنید.
برای خرید ابزارها و اجاره یک مغازه، باید سرمایه اولیه موردنیاز را داشته باشید. هزینه اجاره مغازه، با توجه به شهر و منطقه‌ای که برای کار انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. قیمت ابزارهای موردنیاز تقریباً همه‌جا یکسان است و فرق زیادی با یکدیگر ندارند.

درآمد تعمیرکار موبایل چطور است؟ | آشنایی با مزایا و معایب شغل تعمیرات موبایل

برای انتخاب شغل تعمیرکار موبایل باید سرمایه کافی و البته برخی وسایل و ابزار موردنیاز را تهیه کنید.

۳- چه کشورهایی برای مهاجرت شغلی یک تعمیرکار موبایل مناسب هستند؟

اگر قصد دارید که پس از انتخاب شغل تعمیرکار موبایل ادامه مسیر شغلی خود را خارج از کشور طی کنید، خوب است بدانید کشورهای زیادی در دنیا از تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصص موبایل برای همکاری دعوت می‌کنند؛ اما این را هم لازم است بدانید که باید به حرفه خود تسلط کامل داشته و تجربه خوبی در این زمینه داشته باشید.
همچنین برای اینکه به کشور مقصد مهاجرت کنید، به یادگیری زبان آن کشور و تسلط بر آن نیاز دارید. همچنین باید مدرک ترجمه‌شده از تخصصتان در با تعمیرکاری موبایل داشته باشید. با شرکت در کلاس‌های مخصوص می‌توانید مدرک موردنیاز را کسب کنید.
کشورهایی مثل آلمان و کانادا از افرادی که تعمیرکار موبایل هستند برای همکاری استقبال می‌کند اما باید به زبان آنها مسلط باشید. همچنین باید مهارت زیادی در این زمینه داشته و مدرک رسمی هم کسب کرده باشید.

۴- چه مقدار زمان برای کار صرف می‌کنید؟

پیش از انتخاب شغل تعمیرکار موبایل باید بدانید که این کار، وقت زیادیاز شما خواهد گرفت و ممکن است ساعت‌ها به تعمیر کردن یک گوشی موبایل مشغول شوید؛ آنچه در این حرفه حرف اول را می‌زند،ِ صبر و حوصله و پشتکار است.

یک تعمیرکار موبایل باید ساعت‌های زیادی را پشت میز بنشیند و با صبر و حوصله کار کند

۵- آیا توانایی بدنی لازم برای تعمیر کردن موبایل را دارید؟

تعمیر کردن موبایل کاری یدی نیست و به توان جسمی زیادی نیاز ندارد اما شما باید بتوانید ساعات طولانی پشت میز بنشینید و با دقت و البته صبر زیادی به تعمیر گوشی موبایل بپردازید. اگر با این موضوع که ساعت‌های زیادی را پشت میز بنشینید مشکلی ندارید پس در آینده هم مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

۶- آیا با چالش‌های انتخاب شغل تعمیرکار موبایل آشنا هستید؟

این روزها همه مشاغل در مسیر خود با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند. چالش‌های شغل تعمیرکاری موبایل هم عادی هستند و برای همه اتفاق می‌افتند. یکی از این چالش‌ها، قبول یک مسئولیت بزرگ است؛ شما با گرفتن یک گوشی موبایل که معمولاً قیمت بالایی هم دارد، مسئولیت زیادی را بر عهده می‌گیرد. برای حل این چالش باید جانب احتیاط را در همه مراحل رعایت کنید و همچنین با تلاش برای بهبود مهارت‌هایتان، تعمیر گوشی را به بهترین شکل انجام دهید تا مشکلی به وجود نیاید.

از دیگر چالش‌های این شغل، ثابت نبودن درآمد آن است. ممکن است برخی اوقات مشتری‌های زیادی نداشته باشید و همین باعث کاهش درآمدتان شود. برای حل این مشکل باید به‌خوبی تبلیغات کنید و کیفیت کار خود را بالا ببرید تا بتوانید مشتری‌های بیشتری جذب کنید.
به‌مرور زمان ابزار شما قدیمی می‌شوند و به تعمیر نیاز دارند. حتی ممکن است نیاز داشته باشید برخی از آنها را به‌طور کلی عوض کنید. پس همیشه پس اندازی برای تعمیر ابزار کارتان کنار بگذارید تا در هنگام نیاز،‌ روند کارتان مختل نشود.

بهترین فرصت‌های شغلی برای تعمیرکار موبایل را ببینید


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.