۵ سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل راننده پایه یک از خود بپرسید

0

بدون شک هر شغلی سختی‌های مختص خودش را دارد و هیچ کاری در دنیا ساده نیست. به همین دلیل،‌ قبل از انتخاب شغل باید درباره چالش‌های آن تحقیق کنیم. در ادامه، با ۵ سوال اساسی به چالش‌های انتخاب شغل راننده پایه یک می‌پردازیم.


۱- آیا صلاحیت لازم برای انتخاب شغل راننده پایه یک را دارید؟

منظور از صلاحیت این است که آیا شما شرایط لازم برای انتخاب شغل راننده پایه یک را دارید و آنقدر مقبول هستید که شرکت یا سازمانی استخدامتان کند؟ برای این منظور، معمولاً از شما مدرک تحصیلی‌تان را می‌خواهند که باید حداقل دیپلم باشد. البته ممکن است برای شرکت یا سازمانی مدرک تحصیلی مهم نباشد. همچنین باید گواهینامه پایه‌یک معتبر داشته باشید تا بتوانید در این شغل به فعالیت بپردازید.
شایان‌ذکر است که اکثر شرکت‌ها درباره اعتیاد به مواد مخدر یا الکل به‌شدت حساس و سختگیر هستند و برای استخدام، درخواست تست معتبر اعتیاد یا الکلی می‌کنند.

انتخاب شغل راننده پایه یک

۲- آیا امکان استخدام رسمی برای راننده پایه یک وجود دارد؟

اگرچه اغلب کارهای رسته رانندگی به‌صورت قراردادی هستند اما ممکن است شرکت یا سازمانی استخدام رسمی هم داشته باشد. معمولاً شرکت‌های دولتی و کارخانه‌های بزرگ، استخدام رسمی را برای رانندگان در نظر می‌گیرند.
امروزه بیشتر رانندگان به‌صورت قرارداد یک‌ساله یا چندماهه در شرکت‌ها مشغول به فعالیت می‌شوند و اغلب آن‌ها تحت پوشش بیمه هم قرار می‌گیرند که این می‌تواند یک مزیت مطلوب برای این شغل باشد.

۳- آیا شرایط جسمی برای انتخاب شغل راننده پایه یک مهم است؟

پاسخ به این سؤال «بله» است. شما برای انتخاب شغل راننده پایه یک باید شرایط جسمی خوبی داشته باشید؛ البته منظور از خوب بودن، ورزشکار یا کشتی‌گیر بودن نیست! شما باید بتوانید در امور مربوط به مشکلات و کارهای یک راننده مانند پنچرگیری، باربند زدن و… به‌خوبی عمل کنید. همچنین باید سلامت روان مناسبی برای این کار داشته باشید؛ زیرا با یک شغل کاملاً چالش‌برانگیز مواجهید. بهتر است قبل از اینکه فرم استخدام را پرکنید، کارنامه سلامت جسم و روان خود را هم تهیه کنید چون احتمال دارد شرکت‌ها یا سازمان‌ها آن را از شما بخواهند.

با مهارت های راننده پایه یک بیشتر آشنا شوید

پردرآمدترین مهارت ها در بازار کار ایران کدامند؟

۴- آیا قبولی در آزمون پایه‌یک رانندگی سخت است؟

به‌صورت کلی، سختی و آسانی هر چیزی وابسته به تلاش و همتی است که فرد برای آن کار می‌گذارد. قبولی در آزمون رانندگی پایه‌یک تا حدودی سخت است ولی قبل از آن، آموزش‌های لازم داده می‌شود. این آزمون به‌صورت یک آزمون عملی و یک آزمون کتبی برگزار می‌شود. اول باید در آزمون کتبی در یک مرکز معتبر قبول شوید و سپس آزمون عملی بدهید. همچنین شایان‌ذکر است که شما باید قبلاً مدرک پایه دو رانندگی را داشته باشید؛ در غیر اینصورت، امکان امتحان دادن برایتان وجود ندارد.

انتخاب شغل راننده پایه یک

۵- آیا درآمد یک راننده پایه یک کفاف زندگی معمولی را می‌دهد؟

در هر شغلی، درآمد یکی از اولویت‌های مهم افراد است و ممکن است برای متقاضیان رانندگی پایه‌یک این سؤال مطرح شود که آیا حقوقی که یک راننده دریافت می‌کند کافی است یا خیر. جواب قطعی برای این سؤال وجود ندارد چون بسته به تخصص، شرکتی که در آن کار می‌کنید، استانی که در آن کار می‌کنید، سختی کار و… کاملاً متفاوت خواهد بود.
از طرف دیگر، آمار دقیق درآمد رانندگان پایه‌یک وجود ندارد؛ ولی به‌صورت کلی می‌توان گفت که حقوق یک راننده پایه‌یک از پنج-شش میلیون تومان شروع می‌شود و گاهی به ٢٠ میلیون تومان هم می‌رسد.

بهترین فرصت‌های شغلی برای راننده پایه یک را ببینید


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.