پردرآمدترین شغل های جهان بدون مدرک دانشگاهی کدامند؟

1

شاید شما هم به هر دلیلی دوست ندارید در تله چندین سال درس خواندن در دانشگاه و گرفتن مدرک آکادمیک بیفتید و ترجیح می‌دهید از همان ابتدا وارد بازار کار شوید و درآمدزایی کنید. در این مقاله در کنار شما هستیم تا پردرآمدترین شغل های جهان را معرفی کنیم؛ شغل‌هایی که پیش‌نیاز آن‌ها مهارت‌های فنی است و به مدرک دانشگاهی نیاز ندارند.

مزیت شغل‌های فنی چیست؟

ابتدا باید تعریف شغل‌های فنی یا اصطلاحا «یقه‌آبی» را بدانیم. در زمانه‌ای که انقلاب‌های صنعتی در جهان اتفاق افتادند، کارگران بر اساس رنگ یقه لباسشان به چند دسته تقسیم شدند؛ برای مثال، «یقه سفید‌ها» تکنسین‌هایی بودند که با داشتن مدرک علمی بر سر کار‌های نظارتی و علمی‌تر مشغول بودند و «یقه‌آبی‌ها» یا کارگر‌ها به کار‌های یدی و فنی مشغول شدند.
یکی از مزیت‌هایی که یک کارگر یقه آبی دارد این است که لازم نیست وارد سرعت‌گیر دانشگاه شود و بعد از کمی مهارت‌آموزی می‌تواند بلافاصله به درآمد‌زایی برسد. نگران هستید که این شغل‌ها درآمد چشمگیر نداشته باشند؟ این طور نیست! با شناختن پردرآمدترین شغل‌ های جهان در حوزه کار فنی (یقه‌آبی‌)، می‌توانید به آن‌ها بپیوندید.

معرفی چند نمونه از پردرآمد‌ترین شغل های جهان بدون مدرک دانشگاهی

درست است که برای این شغل‌ها نیاز به ابزار و مهارت‌های فنی دارید، اما فراموش نکنید که عشق و علاقه نیز عوامل مهمی هستند. پس از میان این پردرآمدترین شغل های جهان، سراغ آن‌هایی بروید که به آن‌ها علاقه دارید.

تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل پردرآمدترین شغل های جهان بدون مدرک دانشگاهی است

 

آیا این روز‌ها کسی را دیده‌اید که بدون موبایل بتواند زندگی کند؟ ممکن است گذر هرکدام از این وسیله‌ها، حتی برای یک‌بار، به مغازه تعمیرات موبایل بیفتد و برای شما درآمدزایی کنند.

مهارت های لازم برای یک تعمیرکار موبایل

• تسلط بر ساختار فیزیکی و نرم‌افزاری موبایل‌
• توانایی عیب‌یابی دستگاه‌ها
• آشنایی با ابزار و نحوه تعمیر گوشی‌های موبایل

با مهارت های تعمیرکار موبایل بیشتر آشنا شوید

دوره های فنی و حرفه ای کدامند و چگونه در کاریابی به کمک شما می‌آیند؟

پردرآمدترین مهارت ها در بازار کار ایران کدامند؟

درآمد یک تعمیرکار موبایل

میانگین در‌آمد یک تعمیرکار موبایل در ایران از ۵ تا ۱۶ میلیون در ماه است که با بالا بردن مهارت‌ها، می‌تواند افزایش یابد. این شغل در همه‌جای دنیا طرفدار دارد و درآمد بالایی ایجاد می‌کند.

برقکاری

برقکاری پردرآمدترین شغل های جهان بدون مدرک دانشگاهی است

باید به احترام نیکلاس تسلا و توماس ادیسون کلاه از سر برداریم؛ چراکه در کنار اختراع برق، شغل برقکاری را نیز به پر‌درآمد‌ترین شغل های جهان اضافه کردند. یک برقکار می‌تواند در حوزه‌هایی همچون برق ساختمان، برق صنعتی، برق خودرو و PLC فعالیت کند.

مهارت های لازم برای یک برقکار

  • شناخت سیستم و نقشه برق‌کشی
  • تسلط بر ابزار عیب‌یابی سیستم برق‌کشی
  • تسلط بر سیم‌کشی و نصب و کارگذاری اجزای سیستم برق‌رسانی

درآمد یک برقکار

میانگین در‌آمد یک برقکار در ایران از ۵ تا ۸ میلیون در ماه است که با بالا بردن مهارت‌ها، می‌تواند افزایش یابد. برقکاری در سراسر دنیا از پردرآمدترین شغل های فنی است.

جدیدترین آگهی‌های استخدام برقکار را در دیوار ببینید

با مهارت های نقاش ماشین آشنا شوید

راحت ترین شغل‌های دنیا | بررسی درآمد و ویژگی‌‌های آنها

نصب و تعمیر سیستم‌های گرمایشی-سرمایشی

نصب و تعمیر سیستم های گرمایشی و سرمایشی یکی از پردرآمدترین شغل های جهان بدون مدرک دانشگاهی است

برای همه‌ مردم جهان مهم است که خانه و محل کارشان سیستم تهویه و گرما و سرمای استانداردی داشته باشد. از این رو، با کسب مهارت در حوزه‌های زیر می‌توانید به راحتی به درآمد چشمگیر برسید:

• حوزه نصب و تعمیر پکیج‌های دیواری
• حوزه نصب و تعمیر کولر‌های گازی و آبی

درآمد یک نصاب سیستم‌های گرمایشی-سرمایشی

درآمد یک نصاب سیستم‌های گرمایشی-سرمایشی در ایران می‌تواند بین ۷ تا ۱۵ میلیون در ماه باشد. با توجه به گران بودن هزینه مصرف انرژی در دیگر مناطق دنیا، نصب و تعمیر ماهرانه سیستم‌های گرمایشی-سرمایشی یکی از پرتقاضاترین و پردرآمدترین شغل های جهان است.

برای استخدام شدن در شغل‌های فنی پردرآمد چه کار کنیم؟

حالا که با پردرآمد‌ترین شغل های جهان در حوزه فنی آشنا شدید، وقت عمل است. توصیه می‌کنیم از آشنایی با موارد تئوری و عملی لازم در این شغل‌ها شروع کنید. می‌توانید به‌عنوان کارآموز استخدام شوید تا کسب تجربه کنید. با وجود وبسایت دیوار، استخدام دیگر یک فرآیند سخت و طولانی نیست؛ کافی است اراده کنید و در یکی از پر‌درآمد‌ترین شغل های جهان مشغول شوید.

همه چیز درباره مزایای استخدام کارآموز

مزایای شغل قنادی و معایب آن | پاسخ ۸ سوال مهم


 

1 نظر
  1. جاوید هستم می‌گوید

    جدیدا برنامه نویسی هم نیاز به تحصیلات دانشگاهی نداره. شما میتونین بصورت خود آموز برنامه نویسی رو یاد بگیرین.شاید زمانبر باشه اما آینده خوبی داره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.