«روکش صندلی»؛ صدرنشین بازدید آگهی‌های دیوار

0

آگهی‌های منتشر شده در دیوار در طول سال  ۱۴۰۱ به طور کلی بیش از ۵۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون بازدید یکتا داشته‌اند. بازدید یکتا به این معناست که تمام بازدیدهای انجام شده از یک آگهی که از طریق یک دستگاه انجام شده، در مدت زمان یک هفته فقط یک بار شمرده می‌شود.

آمار استخراج شده از بازدید یکتای آگهی‌های دیوار مبین این است که میزان بازدیدهای کلی آگهی‌ها رقمی بسیار بالاتر است. با این وجود میزان پراکندگی بازدیدهای آگهی‌های دیوار در دسته‌های مختلف و برای هر آگهی متفاوت است. به عنوان مثال میزان بازدید یکتای آگهی‌های دسته استخدام و کاریابی با میانگین ۱۲۳۷ بازدید یکتا، نسبت به دیگر دسته‌ها، بالاترین عدد را دارد و کالاهای دیجیتال با ۲۵۰ بازدید یکتا، کمترین میزان بازدید یکتا را در دسته‌های مختلف آگهی‌های دیوار دارند.

این اعداد نشان می‌دهند که الگوریتم خاصی برای اقبال مردم نسبت به دسته خاصی وجود ندارد و نیاز کاربران دیوار لزوما با آنچه آگهی‌گذاران عرضه می‌کنند، ارتباط مستقیمی ندارد. چنانچه آگهی‌های منتشر شده در دسته استخدام و کاریابی با ۲% جزو پایین‌ترین دسته‌های مورد اقبال آگهی‌گذاران است. برهمین اساس هم شاید فهمیدن اینکه پربازدیدترین آگهی دیوار در سال ۱۴۰۱ مربوط به فروش روکش صندلی خودرو بوده، چندان اعجاب آور نباشد. این آگهی که از مسعودیه شهر تهران منتشر و برای فروش روکش صندلی به قیمت ۵۷۵ هزار تومان بوده، بیش از ۴۰۵ هزار بار بازدید شده است و توانسته بیشتر از هر آگهی دیگری در یک سال ۱۴۰۱ دیده شود.

همچنین موضوع قابل توجه دیگری که در آمارهای دیوار به چشم می‌خورد، تفاوت در زمان انتشارآگهی‌ها و بازدید از آنهاست؛ اگرچه آگهی‌گذاران در سال ۱۴۰۱ بیشتر ساعات میانی روز (ظهر تا بعد از ظهر) را برای ارسال آگهی انتخاب کرده‌اند اما  بازدید کننده‌ها بیشتر در ساعات پایانی روز (غروب تا نیمه شب) برای بازدید آگهی‌های مورد نظرشان به این پلتفرم سر زده‌اند.

در عین حال با وجود اینکه تصور می‌شود ماه‌های تابستان (به دلیل تعطیلی‌ها ) و ماه‌ پایانی سال (به دلیل نزدیکی به عید) برای تهیه وسایل مورد نیاز، بیشترین میزان بازدید از آگهی‌ها اتفاق بیفتد اما حداقل در سال ۱۴۰۱ پاییز رکورددار بازدید آگهی‌ها بوده و بیشترین تعداد بازدید آگهی در دی‌ ماه و بعد از آن با اختلاف کمی در بهمن و مهر صورت گرفته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.