محبوب‌ترین دسته‌های آگهی در دیوار

0

خانه و آشپزخانه با ۲۳ درصد، املاک با ۱۷ درصد، وسایل نقلیه ۱۵ درصد و وسایل شخصی ۱۴ درصد، صدرنشینان آگهی‌های منتشر شده در دسته‌های اصلی دیوار هستند که این جایگاه را از دل ۱۲۱ میلیون ۴۰۰ هزار آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم دیوار در بازه یک ساله ۱۴۰۱ به دست آورده‌اند.

به طور میانگین روزانه بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار آگهی در طول سال ۱۴۰۱ در دیوار منتشر شده که نسبت به میانگین ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار آگهی منتشر شده سال ۱۴۰۰، رشد ۹ درصدی داشته است. اعدادی که نشان از اقبال کاربران ایرانی نسبت به انتشار آگهی در بخش‌های مختلف دیوار از جمله دسته‌های کالایی و خدماتی دارد.

آمار دسته‌های صدرنشین در انتشار آگهی که بالاتر به آن اشاره شد، نشان می‌دهد آگهی‌های کالایی با اختلاف درصد بیشتری از آگهی‌های دیوار را به خود اختصاص می‌دهند. آگهی‌های کالایی هم اما شکل‌های مختلفی دارند؛ دیوار برای آگهی‌گذاران شرایطی فراهم آورده که هم کالاهای نو و هم کالاهای دست دوم خود را در معرض فروش بگذراند. به طور کلی می‌توان گفت که یکی از دلایل مهم اقبال مردم به دیوار هم علاوه بر امکان انتشار آگهی به صورت رایگان، همین ویژگی فروش کالاهای دست دومی است که در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

گواه این موضوع هم آماری است که از میزان آگهی‌های رایگان و آگهی‌های منتشر شده از کالاهای نو و دست دوم در دیوار وجود دارد؛ مطابق آمار ۸۰ درصد آگهی‌گذارها، آگهی‌های خود را به شکل رایگان منتشر کرده‌اند و همچنین به طور کلی در سال ۱۴۰۱ ، ۶۲ میلیون و ۶۰۰ هزار آگهی در دسته‌ کالایی منتشر شده است که ۳۷ درصد آن مربوط به کالاهای نو و ۶۳ درصد مربوط به کالاهای دست دوم بوده است.

این آمار بیانگر آن است که بیشترین آگهی‌های دیوار در دسته کالایی و مربوط به کالاهای دست دوم هستند؛ آگهی‌هایی که احتمالا بیشتر از سوی کاربران عادی دیوار منتشر می‌شوند نه کاربران حرفه‌ای.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.