جزئیات وام مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی به فرهنگیان در سال ۱۴۰۱

0

هر ساله دولت برای تسهیل زندگی فرهنگیان وام‌های متعددی تحت عنوان وام فرهنگیان را به آنها پرداخت می‌نماید. اخیراً نیز مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبر از وام مسکن فرهنگیان با مبلغ بالاتر خبر داد.

سعید مقدم زاده مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به مهمترین برنامه‌های دولت به جامعه بزرگ فرهنگیان در محور معیشت و رفاه اظهار کرد.

همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز آموزش‌های حضوری و در راستای برنامه رفاهی و معیشتی وزارت آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه‌ای با بانک ملی ایران جهت تسهیلات کم‌بهره مرابحه به فرهنگیان در سرفصل وام مرابحه منعقد شد.

افزایش سقف وام مسکن فرهنگیان

طبق گفته سعید مقدم زاده مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش وجه تمایز این تفاهم‌نامه اعتباری جدید افزایش ۷ برابری منابع و تسهیلات نسبت به سال ۱۳۹۹ است. به‌طوری که این تسهیلات از مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به ۱۴ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است. یعنی افزایش ۷ برابری منابع و تسهیلات.

اولویت دریافت وام فرهنگیان

به گفته سعید مقدم زاده مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به دلیل افزایش منابع وام فرهنگیان بدون تردید این وام درصد بیشتری از فرهنگیان را از این تسهیلات بهره‌مند خواهد کرد. که این امر قابل توجه و در نوع خود بی‌نظیر است.

با این حال همکارانی که تاکنون از تسهیلات این وام بهره‌مند نشده‌اند یا تاکنون مسکن خریداری نکرده و در تلاش برای تهیه مسکن هستند در اولویت تسهیلات این وزارتخانه قرار می‌گیرند.

سقف تسهیلات وام مسکن فرهنگیان

وام ۱۴۰۱ تسهیلات فرهنگیان با افزایش ۴۰ میلیون تومانی نسبت به سال ۱۳۹۹،‌ به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به متقاضیان اعطا می‌گردد.

این در حالی است که مبلغ وام مسکن فرهنگیان در سال ۱۳۹۹، ۶۰ میلیون تومان بود. همچنین سود بازپرداخت این وام نیز به ۱۲ درصد افزایش یافته است.


***

اخبار و مطالب بازار املاک را بخوانید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.