راهنمای خرید ایکس باکس Xbox 360 و ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم

25

هر روز برندها و نسل‌های جدیدی از کنسول‌های بازی روانه بازار می‌شوند که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. با وجود تعداد بالای کنسول‌های بازی که شرکت‌های مختلف تولید و عرضه می‌کنند، گاهی انتخاب برای کاربر مشکل خواهد بود. در چنین شرایطی باید با محصولات و برندهای مختلف آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مقاله به ارائه راهنمای خرید ایکس باکس Xbox 360 دست دوم و ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم می‌پردازیم و از قابلیت‌های آن‌ها خواهیم گفت؛ به این ترتیب راحت‌تر می‌توانید دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ایکس باکس (Xbox) چیست؟

Xbox یکی از کنسول‌های قدرتمند اجرای بازی‌های ویدئویی با کیفیت گرافیکی بالا است. این کنسول محصول شرکت مایکروسافت بوده و در تاریخ ۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۱ به بازار عرضه شد. ایکس باکس ابتدا در بازار آمریکای شمالی معرفی شد و در ادامه نیز در تاریخ ۲۲ فوریه سال ۲۰۰۲ در کشور ژاپن و در تاریخ ۱۴ مارس سال ۲۰۰۲ نیز در استرالیا و اروپا معرفی شد. 

ایکس باکس به همراه PlayStation 2، نینتندو، گیم کیوب و دریم کست سگا همگی با هم نسل ششم بازی‌های ویدئویی را شکل داده‌اند.

معرفی ایکس باکس Xbox 360

ایکس باکس Xbox 360 نسل هفتم از بازی‌های ویدئویی است که توسط شرکت مایکروسافت تولید و به بازار عرضه شده است. این مدل کنسول بازی اولین بار در سال ۲۰۰۵ وارد بازار جهانی شد و تاکنون بیش از ۱۵۰۰ بازی برای این کنسول طراحی شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این کنسول بازی در ایران، امکان اجرای بازی‌های کپی است.

بازی‌های کپی را می‌توانید از اکثر فروشگاه‌ها با قیمتی ارزان خریداری کنید. یکی دیگر از دلایل محبوبیت ایکس باکس Xbox 360 تنوع بازی‌هایی است که می‌توانید با آن انجام دهید. تعداد بالای بازی‌ها و قیمت مناسب بازی‌های کپی باعث شده تا این کنسول محبوب همه باشد. جالب است بدانید که این کنسول بازی دارای شبکه آنلاین Xbox Live است که محیط بسیار امنی دارد.

  • یکی از مزیت‌های مهم کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰، امکان اتصال آن به سیستم‌های ویندوزی است. به همین دلیل هم شما می‌توانید موسیقی، فیلم و عکس‌های خود را از طریق کامپیوتر و روی کنسول اجرا کنید.
  • مواردی مانند حافظه داخلی و کارت گرافیکی ایکس باکس ۳۶۰ نیز اهمیت دارد است.
  • علاوه‌ بر این برای برخی از کاربران مهم است که کنسول چه تعداد بازی را پشتیبانی کند.
  • در دسترس بودن بازی‌های ارزان‌تر و همین‌طور امکان دسترسی به آن‌ها در بازار ایران از جمله موارد دیگری است که کاربران به آن توجه می‌کنند. 

انواع مدل‌های ایکس باکس Xbox 360

در حال حاضر ایکس باکس‌های قدیمی در بازار وجود ندارد اما می‌توانید برای خرید ایکس باکس ۳۶۰ دست دوم اقدام کنید. انواع ایکس باکس ۳۶۰ که تاکنون معرفی شده شامل مدل‌های Elite ،Halo Edition ،Premium ،Core و Arcade است. 

اما مدلی از ایکس باکس ۳۶۰ که بیشتر مورد توجه بوده، ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم یا S (Xbox 360 Slim or S) است. این مدل خود شامل چند مدل دیگر است که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

  • ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم ۴ گیگ: محتویات بسته شامل دستگاه ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم، فیش کامپوننت، یک دسته بی‌سیم، باتری و آداپتور برق است.
  • ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم ۲۵۰ گیگ: محتویات بسته شامل دستگاه ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم با هارد ۲۵۰ گیگ، فیش کامپوننت، یک دسته بی‌سیم، باتری و آداپتور برق است.
  • ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم طرح Gears of War با هارد ۳۲۰ گیگ: محتویات بسته شامل دستگاه ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم با هارد ۳۲۰ گیگ، فیش کامپوننت، دو عدد دسته بی‌سیم، باتری، آداپتور برق و پک اورجینال بازی Gears of War است.
  • ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم طرح Call of Duty با هارد ۳۲۰ گیگ: محتویات بسته شامل دستگاه ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم با هارد ۳۲۰ گیگ، فیش کامپوننت، دو عدد دسته بی‌سیم، باتری، آداپتور برق و یک پک اورجینال بازی Call of Duty است.
نکته؛ ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم از مدل‌های قبلی باریک‌تر بوده و همچنین به صورت وایرلس به اینترنت وصل می‌شود. این کنسول بازی نسبت به مدل‌های قبلی صدا و نویز کمتری داشته و حتی تا ۷۵۰ گیگ هارد را نیز پشتیبانی می‌کند. ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم با وجود این قابلیت‌ها قیمت بالاتری در مقایسه با ایکس باکس‌های ۳۶۰ معمولی دارد.

مقایسه ایکس باکس Xbox 360 با ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم

ایکس باکس Xbox 360 معمولی با ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم تفاوت‌هایی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم در مقایسه با ایکس باکس ۳۶۰ معمولی، باریک‌تر و سبک‌تر است. از طرفی این مدل ظاهر زیباتری نیز در مقایسه با مدل معمولی ایکس باکس ۳۶۰ دارد.
  • ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم در مقایسه با ایکس باکس ۳۶۰ معمولی، صدا و نویز کمتری دارد. 
  • ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم بدون سیم و به صورت وایرلس به اینترنت و همین‌طور به شبکه آنلاین Xbox Live متصل می‌شود. این در حالی است که ایکس باکس ۳۶۰ معمولی، بی‌سیم نیست.
  • ایکس باکس Xbox 360 معمولی ۳ چراغه بود و مشکلاتی در اثر گرمای زیاد برای دستگاه پیش می‌آمد. اما این مشکل در ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم حل شده و اگر گرمای دستگاه بیش از اندازه بالا رود، دستگاه به صورت خودکار خاموش خواهد شد.
  • ایکس باکس ۳۶۰ معمولی، ۱۶۰ گیگ هارد دارد و در مقابل، ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم حتی تا ۷۵۰ گیگ هارد را نیز پشتیبانی می‌کند.
  • قیمت ایکس باکس اسلیم به دلیل داشتن قابلیت‌هایی که به آن‌ اشاره کردیم، گران‌تر از ایکس باکس Xbox 360 معمولی است.

چرا ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم

ایکس باکس ۳۶۰ دومین کنسول بازی ساخته شده توسط شرکت مایکروسافت و کنسول نسل هفتمی است که در سال ۲۰۰۵ با سر و صدای زیادی وارد بازار شد. درست است که از آن زمان تاکنون بیش از ۱۵ سال گذشته اما هنوز هم می‌توانید بازی‌های مختلف این کنسول را خریداری کنید. 

کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم به دلیل شباهت معماری که با پلتفرم‌ کامپیوترهای شخصی دارد بسیار مورد توجه بازی‌سازان قرار گرفت. همین موضوع باعث شد تا این ایکس باکس ۳۶۰ به یک کنسول بازی محبوب تبدیل شود. 

کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ در مقایسه با کنسول پلی‌استیشن ۳، عملکرد بهتری داشته است. از طرفی کنسول بازی Xbox 360 در اجرای بازی‌های مشترک با کنسول بازی PlayStation 3 بهتر عمل می‌کند.

حسگر حرکتی کینکت در ایکس باکس ۳۶۰ چیست؟

کینکت (Kinect) یک دستگاه جانبی در کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ است که دارای حسگر حرکتی بوده و کاربر بدون اینکه از دسته استفاده کند می‌تواند با حرکات بدنش و همین‌طور فرمان‌های صوتی بازی کند. این حسگر حرکتی در تاریخ ۱ جون سال ۲۰۰۹ با نام پروژه ناتال به بازار عرضه شد. 

کینکت بازی‌های مخصوص به خود را داشته و در نتیجه روی جعبه بازی باید اشاره شده باشد که با کینکت قابل اجراست. جالب است بدانید که برخی از بازی‌های کینکت را می‌توان بدون کینکت و با دسته اجرا کرد.

  • کینکت دارای سیمی است که باید به پورت USB ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم متصل شود. 
  • در مرحله بعد باید خودتان را به کینکت معرفی کنید تا صدا و مشخصات ظاهری شما شناسایی شود. کینکت این مشخصات را در حافظه خود ذخیره خواهد کرد. 
  • اگر تک‌نفره بازی می‌کنید باید فاصله ۱.۸ متری را رعایت کنید و اگر دو نفره بازی می‌کنید باید ۲.۴ متر از کینکت فاصله داشته باشید. 
  • لازم است که فضای اطراف شما خلوت بوده و همین‌طور نور کافی وجود داشته باشد. 
  • برای اجرای بهتر بازی لازم است صداهای اضافه حذف شوند.

برای دیدن آگهی‌های کنسول بازی در دیوار کلیک کنید

فوت‌وفن خرید ایکس باکس Xbox 360 دست دوم

برای خرید ایکس باکس Xbox 360 دست دوم معمولی و اسلیم نیازمند راهنمایی هستید تا بتوانید دستگاه مناسبی را خریداری کنید. در حال حاضر تولید این مدل متوقف شده و تنها امکان خرید دستگاه دست دوم وجود دارد. 

محتویات جعبه ایکس‌باکس

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید ایکس باکس ۳۶۰ دست دوم باید به آن توجه کنید، محتویات جعبه است. در بخشی از این مقاله به محتویات داخل جعبه مدل‌های مختلف از ایکس باکس ۳۶۰ پرداختیم. البته در زمان خرید می‌توانید در اینترنت هم سرچ کنید.

حافظه داخلی دستگاه

میزان حافظه داخلی دستگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هر چقدر این حافظه داخلی بیشتر باشد بازی‌ها با سرعت بیشتری اجرا خواهند شد و از طرفی می‌توانید بازی‌های بیشتری را روی کنسول خود نصب کنید.

پشتیبانی از دیسک‌های Blu-ray

بازی‌های ایکس باکس ۳۶۰ شامل دیسک‌های DVD است. این کنسول بازی، دیسک‌های Blu-ray را پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه نمی‌توانید فیلم‌های Blu-ray را در این دستگاه پخش کنید. پس در زمان خرید بازی یا فیلم به این نکته توجه داشته باشید.

انتخاب مدل ایکس‌باکس

ایکس باکس Xbox 360 مدل معمولی و اسلیم از نظر سخت‌افزاری بهینه شده‌اند. بنابراین برای خرید ایکس باکس یکی از این دو مدل را انتخاب کنید.

تست دستگاه قبل از خرید

قبل از خرید دستگاه ایکس باکس Xbox 360 را امتحان کنید. بنابراین بهتر است چند بازی همراه خودتان داشته باشید و بازی‌ها را روی دستگاه نصب کنید تا از اجرای کامل آن‌ها مطمئن شوید. دقت کنید که بازی‌ها نباید خط و خش داشته باشند.

تست کردن کینکت

یکی از لوازم جانبی کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰، کینکت یا حسگر حرکتی است. پیشنهاد می‌کنیم که هرگز بدون تست کردن کینکت آن را خریداری نکنید. در کینکت موتوری قرار دارد که ممکن است در اثر استفاده زیاد ضعیف شده باشد. پس در زمان خرید باید به قدرت کینکت و سرعت عمل آن توجه زیادی داشته باشید.

چک کردن دسته‌ها

برای خرید کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ حتما دسته‌ها را امتحان کنید تا از سالم بودن دکمه‌ها اطمینان حاصل کنید. بعضی از مدل‌های ایکس باکس ۳۶۰ تنها یک دسته دارند، پس اگر می‌خواهید دو نفره بازی کنید، لازم است یک دسته اضافه خریداری کنید.

در زمان خرید دستگاه ایکس باکس ۳۶۰ حتما به اصل بودن دسته‌ها توجه کنید. دسته‌های فرعی زیادی در بازار وجود دارد که با قیمت اصل به فروش می‌رسند.

بررسی لوازم جانبی

برخی از فروشنده‌ها تلاش می‌کنند تا لوازم جانبی مختلفی را در کنار ایکس باکس ۳۶۰ بفروشند، اما واقعا نیازی به این لوازم جانبی نیست و با همان تجهیزات داخل جعبه هم می‌توانید به راحتی بازی کنید.

بررسی حافظه دستگاه

اگر ایکس باکس Xbox 360 با حافظه ۴ گیگ خریداری می‌کنید، حتما در کنار آن یک هارد هم تهیه کنید. توجه داشته باشید که همه ایکس باکس‌های ۳۶۰ در ابتدا حافظه ۴ گیگ دارند و تا حافظه ۲۵۰، ۵۰۰ یا حتی ۷۵۰ گیگ را هم پشتیبانی می‌کنند. پس ایکس‌ باکسی که با حافظه ۲۵۰ گیگ و به صورت اورجینال خریداری می‌کنید، در اصل دارای یک هارد ۲۵۰ گیگ است که به حافظه ۴ گیگ اضافه شده است. یکی از مزایای مهم ایکس باکس ۳۶۰ این است که هارد آن به راحتی در دسترس بوده و به راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید.

بررسی حافظه فلش

ایکس باکس Xbox 360 از حافظه فلش پشتیبانی می‌کند، بنابراین در زمان خرید یک فلش همراه داشته باشید تا ببینید می‌توانید بازی‌های روی آن را اجرا کنید.

تنظیم زمان بازی

ایکس باکس ۳۶۰ دارای مجموعه کاملی از توابع ایمنی خانواده است به این مفهوم که والدین می‌توانند زمان مشخصی برای بازی بچه‌ها تنظیم کنند. از طرفی امکان ایجاد محدودیت نیز برای اجرای بازی‌ها وجود دارد. اگر این موضوع برای شما مهم است حتما در زمان خرید آن را بررسی کنید.

حرف آخر در خرید ایکس باکس Xbox 360 دست دوم

کنسول‌های بازی توسط شرکت‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها مایکروسافت و سونی است. مایکروسافت کنسول‌های بازی خود را با نام Xbox عرضه می‌کند که دارای نسخه‌های مختلفی هستند. 

در این مقاله به بررسی کنسول بازی ایکس باکس ۳۶۰ معمولی و ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم پرداختیم و امیدواریم با اطلاعاتی که در بخش راهنمای خرید ایکس باکس ۳۶۰ در اختیار شما قرار گرفت، بتوانید دستگاه مناسبی خریداری کنید و از بازی با آن در کنار دوستان‌تان لذت ببرید.

شما از میان ایکس باکس ۳۶۰ اسلیم و ایکس باکس ۳۶۰ معمولی کدامیک را ترجیح می‌دهید؟

***

آگهی‌های انواع کنسول‌های بازی را در دیوار ببینید
25 نظرات
  1. نظر محمد فاریابی می‌گوید

    مه میخواهم کلش کسی ره هک کنم

    1. ناشناس می‌گوید

      من بلدم

  2. pskade می‌گوید

    دستگاه خوبیه ولی هیچوقت به پای playstation نمیرسه

    1. xbox می‌گوید

      برو بابا بهترین کنسول نصل هفتم شده

  3. حمید می‌گوید

    با درود بی پایان به کلیه عوامل دست اندرکار سایت وزین دیوار جا داره تشکری ویژه از شما عزیزان داشته باشم که بی بدیل زحمت میکشید سپاس

    1. متین می‌گوید

      تو می خواس نظرت رو بگی یا تشکر کنی

  4. امیر می‌گوید

    قیمتش مهمه

  5. ناشناس می‌گوید

    سلام xbox 360 بهتر است بخرید

  6. امین می‌گوید

    سلام مشخصات حس هم یزارید ممنون

  7. Mohammad می‌گوید

    سلام دوستان عزیز من میخوام ایکس باکس ۳۶۰ بخرم ولی در خیلی از نظر ها و کلیپ ها دیدم که همه میگن در بازی هاش ارور میده میشه راهنمایی کنید .ممنون

    1. Amir Reza می‌گوید

      همه دروغه اگه دستگاه سالم باشه هیچ مشکلی نیست ولی به نظر من اگه می خوایXBOX 360 بگیری مدل سوپر اسلیم یا همون نیو اسلیم بخر سعی کن حافظه هارد اش هم۵۰۰GBباشه و جی تگ هم باشه

      1. player می‌گوید

        دادا مدل اسلیم از سوپر اسلیم بهتره چون یه سوپر گذاشتن دلیل نمیشه بهتر باشه

  8. ناشناس می‌گوید

    ایکس باکس ۳۶۰ قدیمی شده دیگه مثل قبل نیست برو ps4 اسلیم بگیر خیلی راحت تری

  9. دانلود هاتگرام اندروید می‌گوید

    ممنونم از مطالب مفیدتون

  10. ناشناس می‌گوید

    از کدام بازار باید خرید

    1. player می‌گوید

      عزیزم این ها همه علکی اون ها از شرکن پلیاستیشن میخوان ایکس بلکس رو بد نام کنن میتونی تو گوگل بزنه بهترین سخت افزار رو ایکس باکس داره ایک باکس رو از ۲ متری بندازی کار میکنه و پلی اصلا به فنا میره

  11. ناشناس می‌گوید

    سلام ایکس باکس بهتره بازیهاش یا ps4

    1. Amir Reza می‌گوید

      بستگی به سلیقه خودت داره برو امتحان کن تا ببینی سلیقت چیه

  12. ناشناس می‌گوید

    ایکس باکس خوبه

  13. ناشناس می‌گوید

    ایکی باکس عالیه حرف نداره من ازش راضیم

  14. شینجی میکامی می‌گوید

    اگه بازی براتون مهمه سراغ پلی استیشن برین

  15. Amir Reza می‌گوید

    همه دروغه اگه دستگاه سالم باشه هیچ مشکلی نیست ولی به نظر من اگه می خوایXBOX 360 بگیری مدل سوپر اسلیم یا همون نیو اسلیم بخر سعی کن حافظه هارد اش هم۵۰۰GBباشه و جی تگ هم باشه

  16. مانی می‌گوید

    سلام ایکس باکس الیم بهتره یا الایت؟؟
    لطفا راهنمایی کنید چون میخوام بخرم لطفا راهنمایی کنید

  17. هادی می‌گوید

    ایکس باکس ۳۶۰ مدل سوپر اسلیم بهتر است یا اسلیم

  18. iliaeskandari می‌گوید

    سلام سوپر اسلیم بازی های قوی تری داره اما ایکس باکس اسلیم راحت تر میشه باهاش کار کرد @

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.