مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i با رنو تلیسمان و هیوندای آزرا و مرسدس بنز E350

ب‌ام‌و کم نمی‌آورد!

0

مقایسه هر خودرویی با ب‌ام‌و کار سختی است و گزینه‌ها باید از کیفیت زیادی برخوردار باشد تا بتوانند وارد رقابت با این خودروساز لوکس شود. در این مقاله به مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i با رنو تلیسمان و هیوندای آزرا گرنجور و مرسدس بنز E350 می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i

ب‌ام‌و ۵۲۳i خودروی آلمانی باکیفیت و دارای موتور بسیار قوی است. در دنیا و البته در ایران برای مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i، گزینه‌های زیادی روی میز قرار دارد. از مرسدس بنز E350 گرفته تا رنو تلیسمان و البته هیوندای آزرا گرنجور که هرکدام طرف‌داران و البته ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. هرچند گزینه‌های متعدد دیگری از محصولات تویوتا، فولکس‌واگن و البته کیاموتورز را هم می‌توانستیم به این فهرست اضافه کنیم.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i با رنو تلیسمان E3

رنو نامی آشنا برای ایرانی‌هاست؛ به همین خاطر وقتی تلیسمان به ایران آمد، با استقبال خوبی روبه‌رو شود. رنو برای این مدل زیبا و شیک خود از یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ  TCe200 با حجم ۱٫۶ لیتر استفاده کرده است که در مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i با موتور ۳لیتری قطعاً ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. یک جعبه‌دنده ۷سرعته اتوماتیک ۲کلاچه قدرت موتور را به دیفرانسیل جلوی تلیسمان منتقل می‌کند که یکی دیگر از تفاوت‌های ب‌ام‌و سری ۵ با رنو است.

مقایسه ب‌ام‌و سری 5 سدان 523i با رنو تالیسمان E3
ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i از نمای روبه‌رو

توان خروجی رنو تلیسمان ۱۹۰ اسب ‌بخار است و می‌تواند این خودروی ۱۴۴۴ کیلوگرمی را طی ۷٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که تقریباً ۰٫۳ ثانیه سریع‌تر از ب‌ام‌و ۶ سیلندر است. مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی، برابر با ۶٫۵ لیتر است که تقریباً ۱٫۱ لیتر کمتر از ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i به‌ حساب می‌آید. همه این موارد یعنی رنو توانسته است خودروی پربازده‌تری بسازد.

از نظر امکانات، تلیسمان به‌ویژه در بخش سیستم‌های کمکی راننده، کمبودهایی نسبت به ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i دارد، اما از نظر ایمنی با هم برابر هستند.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه رنو تلیسمان با خودروهای رقیب در بازار را هم مطالعه کنید.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i با هیوندای آزرا گرنجور

کرمان‌موتور نسل جدید آزرا گرنجور را از سال ۲۰۱۸ وارد ایران کرد. این خودرو از یک موتور ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری استفاده می‌کند که می‌تواند ۱۸۷ اسب‌ بخار توان خروجی تولید کند. جعبه‌دنده ۶ سرعته و اتوماتیک این خودرو، قدرت موتور را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند. این موضوع یعنی سواری و پایداری آن نسبت به ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i، کیفیت کمتری دارد. این خودروی ۱۵۵۶ کیلوگرمی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۹٫۷ ثانیه زمان نیاز دارد که تقریباً ۲ ثانیه کندتر از سری ۵ سدان ۵۲۳i است.

مقایسه ب‌ام‌و سری 5 سدان 523i با هیوندای آزرا گرنجور
نمای داخلی ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i

مصرف سوخت آزرا گرنجور هم ۸٫۳ لیتر است که تقریباً نیم لیتر بیشتر از ب‌ام‌و است. آزرا گرنجور ازنظر هزینه تعمیرات و نگهداری و در دسترس بودن قطعات وضعیت بهتری نسبت به ب‌ام‌و دارد، اما امکاناتش به‌ویژه در بخش سنسورها قابل مقایسه با ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i نیست و بسیار ضعیف‌تر است.

پیشنهاد ما این است که پیش از اقدام به خرید خودرو، مطلب مقایسه هیوندای آزرا گرنجور با خودروهای هم‌رده را هم مطالعه کنید.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i با مرسدس بنز E350

پدر این خودرو در واقع همان مرسدس بنزهای پلیس ایران است، اما نسل چهارم این خودرو سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ وارد ایران شد که بعدها به‌دلیل قانون منع ورود خودروهای با حجم بالای ۲٫۵ لیتر، این واردات قطع شد. مرسدس بنز برای این مدل خود از یک موتور ۶ سیلندر با حجم ۳٫۵ لیتر استفاده کرده است که می‌تواند ۳۰۶ اسب ‌بخار توان داشته باشد و این خودروی ۱۷۳۵ کیلوگرمی را طی ۶٫۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. سرعت این مرسدس بنز بیشتر از ب‌ام‌و است.

مقایسه ب‌ام‌و سری 5 سدان 523i با مرسدس بنز کلاس E E350
نمای پشتی ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i

مصرف سوخت مرسدس بنز E350 هم ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که باز هم بهتر از ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i است. جعبه‌دنده ۷ سرعتی و اتوماتیک بنز قدرت موتور را به دیفرانسیل عقب منتقل می‌کند و این یعنی نباید نگران سواری و پایداری آن باشیم. بنز E350 از نظر امکانات در وضع بهتری نسبت به ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i قرار دارد. همچنین طراحی داخلی‌ بنززیباتر است.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. همچنین می‌توانید در سایت دیوار آگهی‌های خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۳i را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.