نمای شهری سیاهکل

زمان واریز وام مسکن روستایی مشخص شد

بر اساس اظهارات رئیس بنیاد مسکن، پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از چند روز آینده آغاز می‌شود، بنابراین متقاضیان واجد شرایط در هفته آینده منتظر واریز وام باشند.

به گزارش بلاگ دیوار، دولت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در دست دارد، براساس این طرح قرار است چهار میلیون واحد مسکونی ساخته شود که تعدادی از آن به ساخت مسکن برای روستاییان مربوط می‌شود.

براساس این طرح قرار است به متقاضیان، مبلغ ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی وام ساخت پرداخت شود. مبلغ وامی که به روستاییان داده می‌شود ۲۰۰ میلیون تومان است.

رئیس بنیاد مسکن در پایان دی ماه اعلام کرد که مصوبه پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی احداث مسکن روستایی از هفته آینده به بانک‌های عامل ابلاغ و پرداخت آن در بهمن ماه آغاز شود، ولی این زمان‌بندی عملی نشد و تا به امروز هیچ یک از روستانشینان وامی دریافت نکرده‌اند. اما بر اساس اظهارات اکبر نیکزاد این مشکل حل شده و پرداخت وام مسکن روستایی ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود.

براساس طرح نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای کشور بسازد.

براساس اظهارات قبلی اکبر نیکزاد، نرخ سود وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان معادل ۵.۵ درصد است. همچنین این وام‌ها به صورت ضمانت سفته زنجیره‌ای سه نفره و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود. روستاییانی که این وام را دریافت می‌کنند باید در مدت ۲۰ سال، ماهانه یک میلیون و چهارصد هزار تومان قسط پرداخت کنند.

نویسنده: فاطمه قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *