داستان کاربران-خانم ذوالفقالی

کاربری با بیشترین جستجو در دیوار؛ خانمی که بیشتر از استیو جابز کار می‌کند!

کریستیانو رونالدو روزی ۵ ساعت تمرین می‌کند و در تمام این سال‌ها برای این‌که بهترین بازیکن دنیا بماند، هر شب قبل از ساعت ۱۰ می‌خوابد، استیو جابز برای تبدیل اپل به یکی از بزرگ‌ترین برندهای دنیا کمتر از روی ۴ ساعت می‌خوابید و خالق فیس‌بوک زاکربرگ همیشه لباس‌های مشابه می‌پوشد تا آماده شدن وقت کمتری از او بگیرد و معمولا تا ۶ صبح کار می‌کند. همه این‌ها داستان مردان موفق و البته مشهور دنیاست.

خانم ذوالفقاری، کاربر تهرانی دیوار هم از جنس همین آدم‌هاست. کسی که روزی ۱۸ ساعت کار می‌کند اما هنوز کسی داستانش را نشنیده است. براساس اطلاعات دیوار از ابتدای امسال تا آخر شهریور، خانم ذوالفقاری، بیش از ۷۰ هزار بار در سایت و اپلیکیشن دیوار جستجو انجام داده و کاربر رکورددار دیوار با بیشترین تعداد جستجو در سال ۱۴۰۳ است.

داستان خانم ذوالفقاری را از زبان خودش بشنوید:

«من تا همین چند سال پیش دانشجوی کامپیوتر بودم. بعد از فارغ التحصیلی هم دنبال کار گشتم، اما نتوانستم شغل مناسبی که حقوق قابل قبولی داشته باشد، پیدا کنم. خلاصه بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و چند ماه دنبال کار گشتن و ناامیدی پیش خودم گفتم چرا به جای کار کردن در شرکت و اصطلاحا کار کارمندی، سراغ شغلی نروم که خودم در آن خریدوفروش کنم.

قبلا دیده بودم که توی سایت دیوار آدم‌ها ماشین و موتور و فرش و مبل خریدوفروش می‌کنند. این ایده به ذهنم رسید که با پس‌اندازی که دارم فقط می‌توانم سراغ لوازم خانگی بروم.

از همان روز که این ایده به ذهنم رسید، تا الان که سه سالی ازش می‌گذرد، شغلم خرید‌ لوازم خانگی از کاربرانی است که برای فروش عجله دارند و جنس‌شان را به قیمت پایین‌تری می‌فروشند. بعد از مرتب‌کردن‌ کالاهایی که خریده‌ام، آنها را بار دیگر از طریق دیوار با حاشیه سودی می‌فروشم و درآمد خوبی هم دارم.»

شاید به نظر برسد خانم ذوالفقاری یکی از رویایی‌ترین شغل‌های دنیا را دارد و این‌که توی خانه بنشینی و از طریق آگهی‌های دیوار لوازم خانگی بخری و بفروشی نباید کار چندان سختی باشد. اما پای حرف‌هایش که بنشینید، می‌فهمید داشتن این شغل به این سادگی‌ها هم نیست:

«هر روز ۶ صبح از خواب بلند می‌شوم و شروع می‌کنم به جستجو بین آگهی‌هایی که بعد از نیمه‌شب گذاشته‌اند و تقریبا تا ۱۲ شب همین کار را انجام می‌دهم. حتی اگر چند ساعت از جستجو بین آگهی‌ها فاصله بگیرم، تاثیر منفی‌اش را روی کارم می‌گذارد. و خب صادقانه آخر شب چشم‌هایم دیگر کار نمی‌کنند و سایت دیوار را می‌بندم و می‌خوابم.

تازگی‌ها یک خانه کوچک خریده‌ام و پرداخت اقساط خانه و هزینه‌های زندگی‌ام از همین شغل می‌گذرد. آن اوایل احساس می‌کردم این شغل برایم موقتی است. اما الان که مخارج زندگی و قسط‌هایم از این راه تامین می‌شود، از شغلم خیلی راضی‌ام.»

این کاربر حرفه‌ای، دیوار و رقبای بازارش را تحلیل کرده و یک پیشنهاد برای‌ تیم فنی دیوار هم داشت:

«چون آی‌تی خواندم، می‌دانم که بچه‌های دیوار خیلی قوی هستند و هم از لحاظ فنی و هم گرافیکی فوق‌العاده‌اند و کاربران جذب آگهی‌ها می‌شوند. با همه این مزیت‌ها، اما یک پیشنهاد برای تیم دیوار دارم. اینکه امکانی فراهم شود که وقتی کالا یا لوازم خانگی‌ام آگهی شده و یک مشتری هم برای آن پیدا شده، برای اعتماد‌سازی بیشتر خریدار بتواند در همان لحظه و تصویری آن کالا را ببیند و اصالت کالا احراز شود. این‌طوری دست کلاه‌برداران احتمالی هم کوتاه می‌شود.»

داستان کاربران دیوار، قرار است سراغ آدم‌هایی شبیه خانم ذوالفقاری برود. افرادی که آن‌قدر انگیزه و انرژی دارند که رد شدن درخواست استخدام‌شان و نه شنیدن از شرکت‌ها، تاثیری روی انگیزه‌شان نمی‌گذارد و با دست خودشان گلیم‌شان را از آب بیرون می‌کشند و حتی می‌توانند در آینده یک کارآفرین موفق باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *