کانسپت مرسدس بنز کلاس G تمام برقی معرفی شد

یک G کلاس تمام برقی

0

خودروسازی مرسدس مدتی است که به‌دنبال گسترش خودرو‌های الکتریکی است که بخش بزرگی از آنها را خودرو‌های G کلاس شامل می‌شود. مرسدس بنز رسماً یک G کلاس تمام برقی را معرفی کرد اما آن چیزی نیست که همه فکر می‌کردند، بلکه یه کانسپت است. G کلاس را می‌توان یکی از محبوب‌ترین خودرو‌هایی دانست که مرسدس تولید کرده است و حتی اگر نوع بنزینی آن دیگر تولید نمی‌شد، باز هم مورد استقبال قرار می‌گرفت. در این مقاله، به معرفی مرسدس بنز کلاس G تمام برقی می‌پردازیم.

همان طور که نامش نشان می‌دهد کانسپت مرسدس بنز EQG یک مدل تولیدی نیست بلکه یک نمونه اولیه است. مرسدس اعلام کرد که احتمالاً این آفرودر برقی در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد و برخی از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های EQS در آن استفاده خواهد شد. در اوایل سال ۲۰۱۸ هنگامی که نسل کنونی مرسدس بنز کلاس G معرفی شد، دیتر تسچه مدیرعامل سابق دایملر خبر از تولید جی واگن برقی در آینده داد.

مدل مفهومی EQG به‌درستی شبیه به سایر نسخه‌های G کلاس است و به همان اندازه قدرتمند خواهد بود. اسکلتی پلکانی در زیر بدنه‌ی جعبه‌ای‌ شکل EQG قرار دارد و شاهد به‌کارگیری سیستم تعلیقی مستقل در جلو و محوری مستحکم در عقب هستیم. کابین ارتفاع زیادی دارد و یک یدک‌بند در عقب دیده می‌شود. همچنین در کناره‌ی درها دستگیره‌ای برآمده قرار دارد و چراغ‌های جلو نیز دایره‌ای شکل است.

مرسدس بنز کلاس G مجهز به سیستم تمام چرخ محرک است، اما حالا می‌دانیم که این سیستم به‌لطف ۴ موتور برقی در کنار جعبه‌دنده‌ای ۲ سرعته که قابلیت‌های آفرود این مدل را بهبود می‌بخشد، در دسترس خواهد بود. چون موتوری در زیر کاپوت وجود ندارد پس جلوپنجره‌ جسورانه‌ کلاس G در مدل مفهومی EQG جای خود را به جلوپنجره‌ای مشکی و براقی داده است.

کانسپت مرسدس بنز کلاس G تمام برقی معرفی شد

تاکنون مرسدس جزئیاتی مانند قدرت و شعاع حرکتی EQG را منتشر نکرده است. بااین‌حال در مدل مفهومی EQG چهار پیشرانه‌ الکتریکی در نزدیکی چرخ‌ها نصب شده‌ است. هر پیشرانه می‌تواند به شکل مستقل کار کند، درنتیجه توانایی‌های منحصربه‌‌فرد EQG نمایان خواهد شد.

کارشناسان می‌گویند مرسدس حتماً باتری بسیار بزرگی روی این شاسی‌بلند بزرگ نصب خواهد کرد که معمولاً به وزن آن نیز اضافه می‌کند. باتوجه‌به وزن سنگین مرسدس بنز کلاس G و فقدان قابلیت‌های آیرودینامیک، احتمالاً محدوده پیمایش EQG حتی کمتر از EQC بر پایه GLC باشد، بنابراین ممکن است شاهد محدوده پیمایش کمتر از ۴۰۰ کیلومتر باشیم.

در کانسپت EQG شاهد یک G کلاس با چرخ‌های ۲۲ اینچی و تایرهای دارای دیواره‌های جانبی کوتاه و انواع نوارهای LED سفید که در سایر مدل‌های EQ دیده بودیم، خواهیم بود.

آگهی‌های خرید و فروش مرسدس بنز

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.