مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ و پراید ۱۵۱

ارزان‌های باربر در رقابت شانه‌به‌شانه

0

وانت‌‌بارهای اقتصادی متنوعی در خیابان‌های ایران موجود است و خطوط تولید برخی از آن‌ها همچنان فعال است و به همین دلیل می‌توان صفر کیلومتر آن‌ها را خرید. هرچند که بخشی از آن‌ها نیز به‌صورت کارکرده موجود و قابل خریدوفروش است. برای کسانی که می‌خواهند وانت آریسان را تهیه کنند شاید این سؤال پیش بیاید که در مقایسه با دیگر پیکاپ‌های اقتصادی و نسبتاً‌ اقتصادی بازار، وضعیت این خودرو چه‌گونه است؟

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ و پراید ۱۵۱ بپردازیم تا ببینیم کدام یک از این وانت‌ها قدرت و ارزش بیشتری دارند.

مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ

اولین نمونه مورد بررسی، مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ است که توسط ایران‌‌ خودرو به بازار عرضه می‌شود. بزرگ‌ترین تفاوت این دو را باید در قیمت آن‌ها دانست. نسخه‌های صفر رنو تندر پیکاپ ۷۸ میلیون تومان و در بازار آزاد ۹۸ میلیون تومان (در دهه اول اسفندماه ۱۳۹۷) قیمت‌‌گذاری شده است. درحالی‌که قیمت آریسان بسیار کم‌تر از این است. پس برای کسانی که دنبال یک پیکاپ اقتصادی هستند، آریسان گزینه بهتری است.

با مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ از نظر دسترسی به خدمات و قطعات باید گفت که هر دو خودرو مشکل چندانی ندارند، چون هر دو محصول ایران‌ خودرو هستند. حجم پیشرانه رنو تندر پیکاپ ۱۶۰۰ سی‌سی است که ۱۰۰ سی‌سی کم‌تر از آریسان است، اما قدرت تولیدشده آن بالاتر از آریسان است و ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. طول دو خودرو تفاوت چندانی باهم ندارد و به همین نسبت می‌توانند بار مشابه‌ای جابه‌جا کنند، هرچند رنو تندر پیکاپ می‌تواند ۵۰ کیلوگرم بار بیش‌تری را حمل کند.

با مقایسه وانت آریسان با رنو تندر پیکاپ از نظر آپشن‌ها نیز تفاوت معناداری بین دو خودرو مشاهده نمی‌شود. البته رنو تندر پیکاپ ساده‌تر از آریسان به‌نظر می‌رسد، ولی پیکاپ تندر یک نیم‌کابین‌ هم پشت کابین سرنشین خود دارد. در ارزیابی کلی، آریسان اقتصادی‌تر به‌نظر می‌رسد، ولی رنو تندر پیکاپ، پرقدرت‌تر و باکیفیت‌تر است.

وانت آریسان از نمای کنار
وانت آریسان از نمای کنار

مقایسه وانت آریسان با پراید ۱۵۱

گزینه اقتصادی بعدی که به سراغ آن می‌رویم مقایسه وانت آریسان با پراید ۱۵۱ است. در بازار آزاد، از نظر قیمتی باید گفت که وانت ۱۵۱ پراید به‌صرفه‌تر است، ولی با این احوال آریسان هم چندان گران‌ تلقی نمی‌شود.

پراید ۱۵۱ یا همان وانت پراید روی پلتفرم ۱۰۰x ساخته شده و همین باعث می‌شود نسبت به آریسان، از نظر ظاهر و عمق و طول اتاق بار و… وضعیت پایین‌تری داشته باشد. حجم پیشرانه وانت پراید ۱۳۲۳ سی‌سی در نظر گرفته شده است که کم‌تر از حجم پیشرانه آریسان است. به همین نسبت قدرت تولیدشده‌اش هم کم‌تر است.

با مقایسه وانت آریسان با پراید ۱۵۱ باید گفت که سقف باری که پراید ۱۵۱ می‌تواند جابه‌جا کند نیم تن است که ۲۵۰ کیلوگرم کم‌تر از آریسان است. ۳۸۲۸ میلی‌متر هم طول خودروی پراید ۱۵۱ است که در مقابل طول ۴۶۸۰ میلی‌متری آریسان، نشان می‌دهد که فضای کم‌تری برای بار خواهد داشت. اما از نظر مصرف سوخت به‌صرفه‌تر از آریسان به‌نظر می‌رسد.

با مقایسه وانت آریسان با پراید ۱۵۱ از نظر آپشن‌ها هم تفاوت خاصی بین دو خودرو نمی‌توان مشاهده کرد. در یک ارزیابی کلی، باید حق را به آریسان بدهیم، چون قدرت و زیبایی و فضای بیش‌تر و کشش بالاتری را تقدیم کاربران خود خواهد کرد. البته هر دو خودرو از نظر قطعات و خدمات مشکل خاصی ندارند.

نکته آخر این‌که پلتفرمی که آریسان بر آن شکل گرفته شبیه‌تر به یک پیکاپ درآمده است تا وانت ۱۵۱ سایپا. ضمن این‌که آریسان را باید خودرویی محکم‌تر و امن‌تر هم بدانیم.

جمع‌بندی

امیدواریم این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از وانت آریسان در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش وانت آریسان مطلع شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.