رونمایی سند پیش‌نویس واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا

0

سوابق گذشته نشان داده واگذاری مدیریت شرکت‌ها به بخش‌خصوصی و حتی شبه دولتی تجربه موفقی بوده است. مسئله واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا که از درخواست‌های جدی رییس‌جمهور بود در حال پیگیری است. اینکه واگذاری‌ها به چه شکل انجام شده، سهام شرکت‌های اقماری خودروسازان کم‌کم یا یک‌جا واگذار شود.

بحث اهلیت سهامداران، در نظر داشتن قوانین ضد انحصار، رفع تعارض منافع در کنار برنامه تعهدات متقابل بین خریدار و دولت و غیره، همه و همه مسائلی است که در وزارت صمت در حال نهایی شدن است.

مهلت تعیین‌ تکلیف واگذاری سهام خودروسازان به پایان رسیده، اما دستگاه‌های دولتی در این زمینه مقاومت می‌کنند.

طبق گفته وزیر اقتصاد، دستگاه‌های دولتی این سهام را به‌عنوان وثیقه در بانک‌ها گذاشته‌‌‌اند. این نهادها تا یک‌ ماه مهلت دارند این وثیقه را با وثایق دیگر جایگزین کنند؛ در غیر ‌این‌ صورت وزارت اقتصاد در این مورد راسا وارد عمل خواهد شد. آن طور که به نظر می‌رسد، وزارت صمت و ایدرو رضایتی در این زمینه ندارند.

با این حال رئیس سازمان خصوصی‌سازی از ارائه سند پیش‌نویس واگذاری ایران‌خودرو و سایپا در دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد.

حسین قربان‌زاده، با اعلام این خبر در خصوص واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا اظهار داشت: «برای واگذاری این دو شرکت خودروسازی، به یک سند پیش‌نویس مشترک بین وزارت امور اقتصادی و دارایی، و وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده‌ایم.»

رئیس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد:

«سند پیش‌نویس واگذاری ایران خودرو و سایپا آخر این هفته با حضور وزیر اقتصاد در دانشگاه علامه طباطبایی ارائه می‌شود تا همه فعالان صنعت خودرو و صاحبان اندیشه، نظراتشان را در خصوص واگذاری خودروساز‌ها ارائه دهند و گره کور این واگذاری باز شود.»

آگهی‌های خرید و فروش خودرو

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.