مقایسه آئودی Q5 با لکسوس NX200 و ب‌ام‌و X3

ضیافت کراس‌اوورهای باکلاس

0

کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهایی که از موتور توربو استفاده می‌کنند و جزو خودروهای لوکس هم محسوب می‌شوند، چند سالی‌ست که در بازار ایران حضور دارند، هرچند به فراوانی دیگر خودروها نیستند. البته خرید چنین خودروهایی از عهده قشر متوسط و عموم مردم خارج است.

بااین‌حال، این رقابت رقابتی نفس‌گیر و کاملاً فنی و لوکس است، زیرا بیش‌تر خودروسازان مطرح سعی می‌کنند بهترین عملکرد را در چنین حوزه‌هایی داشته باشند. در این مطلب، نگاهی به مقایسه آئودی Q5 با لکسوس NX200 و ب‌ام‌و X3 می‌اندازیم تا ببینیم کفه ترازو به کدام سمت سنگینی می‌کند.

مقایسه آئودی Q5 با لکسوس NX200

ازجمله کراس‌اوورهای لوکس بازار می‌توان به لکسوس NX200 اشاره کرد. در مقایسه آئودی Q5 با لکسوس NX200، از منظر مشخصات فنی در تولیدات ۲۰۱۶ به این نتایج می‌رسیم: هردو خودرو کلاس کراس‌اوور لوکس را در پیشانی خود ثبت کرده‌اند.

با این تفاوت که آئودی Q5 هشت دنده اتوماتیک در مقابل شش دنده اتوماتیک لکسوس NX دارد و از طرف دیگر، با وجود این‌که حجم موتور دو خودرو یکسان است، ولی قدرت تولیدشده توسط لکسوس ۲۳۵ اسب بخار (و در برخی نسخه‌ها با توان محدود شده ۲۲ اسب بخار)  است، و در مقابل ۲۲۲ اسب بخار آئودی Q5 دست برتر را دارد. همین امر حداکثر سرعت ایجادشده آئودی Q5 را ۲۲ کیلومتر بیش‌تر از NX کرده است.

حجم باک آئودی Q5 نیز ۱۵ لیتر بیش‌تر از NX است. شتاب و مصرف دو خودرو نیز چندان تفاوت معناداری با هم ندارد. درکل، لکسوس‌ها به کیفیت ساخت، آرامش درون کابین و نرمی در رانندگی شهره هستند. از نظر طراحی نیز، البته بازهم ماجرای سلیقه در میان است، اما غالباً طراحی لکسوس NX200 را به‌روزتر و خاص‌تر می‌دانند. ضمن این‌که، طراحی داخل کابینِ بهتر و چشم‌نوازتری هم دارد.

از نظر آپشن‌ها نیز مواردی چون کروز کنترل هوشمند، رادار خطی، کیسه هوای زانویی راننده، دوربین ۳۶۰ درجه و … در لکسوس وجود دارد که آئودی Q5 فاقد آن‌هاست. از نظر قیمت، لکسوس NX200 کمی بالاتر از آئودی Q5 قرار می‌گیرد.

مقایسه آئودی Q5 با ب‌ام‌و X3 مدل ۲۸i

حریف دیگر آئودی Q5 را باید ب‌ام‌و X3 دانست. نسخه‌های کارکرده و متعلق به سال‌های گذشته هر دو خودرو را در بازار ایران می‌توان مشاهده کرد. از نظر طراحی ظاهری، باید اشاره کرد که وضعیت X3 بهتر است زیرا اسپرت‌تر و تهاجمی‌تر از آب درآمده است. در نمای کناری این خودرو، خطوط و برجستگی‌هایی به چشم می‌خورد که در کنار چراغ‌ها و طراحی جذاب سپر آن، ظاهر این خودرو را چشم‌نوازتر کرده است.

از نظر کارکردهای فنی و آپشن‌ها نیز دو خودرو شباهت‌های زیادی باهم دارند. فقط ذکر این نکته لازم است که در حوزه آپشن‌ها، وضعیت X3 بهتر از آئودی Q5 است و آپشن‌هایی دارد که آئودی فاقد آن‌هاست. از نظر پیشرانه، با وجود حجم یکسان دو خودرو، قدرت تولیدشده مدل مورد بررسی ب‌ام‌و، بیش‌تر از آئودی Q5 است که باعث ایجاد شتاب کم‌تر و حداکثر سرعت ایجادشده بیش‌تری در این خودرو است.

درکل، ب‌ام‌و X3 جوان‌پسندتر و اسپرت‌تر و مدرن‌تر از آب درآمده است، ولی آئودی آرام‌تر و ساده‌تر و خاص‌تر. ضمن این‌که، X3 جادارتر از Q5 است. بزرگ‌ترین ضعف آئودی Q5 هم در این زمینه، مشکل عدم سهولت در خریدوفروش آن به‌واسطه عدم پشتیبانی لازم از قطعات آن است.

امیدواریم که مقایسه آئودی Q5 با لکسوس NX200 و ب‌ام‌و X3 توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره ارزش خرید هر یک از این خودروها را در اختیارتان قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.