شیک پوش فرانسوی؛ معرفی و نقد طراحی رنو آسترال ۲۰۲۳

نقد طراحی و تحلیلی بر کراس‌اوور جدید رنو با نام آسترال به قلم علیرضا محمدزاده

0

پس از مدت ها انتظار و انتشار تصاویر متعدد جاسوسی و‌ رندرهای غیررسمی، روز گذشته رنو از جدیدترین کراس‌اوور خود با نام آسترال رونمایی کرد. آسترال، نخستین محصول رنو است که بر روی نسل سوم پلت فرم CMF-CD گروه رنو-نیسان طراحی و توسعه یافته و بخشی از برنامه توسعه محصول رنو پس از مدل‌های آرکانا و مگان E-Tech Electric جهت تصاحب سهم بیشتری از بازار کراس‌اوورهای سگمنت C است. از مهم‌ترین نوآوری‌ها در سری جدید خودروهای رنو، طراحی متفاوت، مدرن در کنار کابینی با تکنولوژی بالا است.

طراحی و استایل ظاهری رنو آسترال ۲۰۲۲

طراحی بدنه Austral، ترکیبی از المان‌های اسپرت، پیچیده و در عین حال ظریف و متناسب است که خصایص و خط مشی مشخص و تعریف شده طراحی محصولات جدید رنو، تحت عنوان «فناوری حسی» یا «Sensual Tech» را در قالب پیکره‌ای خوش‌تراش و شیک به نمایش گذاشته است.

ترکیب هوشمندانه خطوط مواج و حجم پردازی‌های عضلانی بدنه و هماهنگی دقیق آن با خطوط تند و تیز و قوی شانه در کنار جزئیات و ظرافت‌های زیبای بدنه مانند الگوهای الماس‌گونه چراغ‌های جلو یا فناوری میکرواپتیک «micro-optic» به کار رفته در LED‌های چراغ عقب باعث شده تا مجموعه این ویژگی‌ها ضمن ایجاد تناسباتی کامل و پخته، حسی از راحتی، آسایش و کیفیت را القا می‌کند.

علاوه بر آنچه ذکر شد، از دیگر ویژگی‌های ظاهری رنو Austral نیز می‌توان به تنوع رنگی بدنه (۷ رنگ)، در کنار ترکیب دو رنگ بدنه در تریم‌های بالاتر مانند ترین آلپاین و رینگ‌های آلیاژی ۱۷ تا ۲۰ اینچ اشاره کرد. رنو Austral با طول بدنه ۴۵۰۰، عرض ۱۸۳۰ و ارتفاع ۱۶۲۰ میلی متر کمی از مدل کجار درشت اندام‌تر است و از محفظه بار ۵۰۰ لیتری در نیخه استاندارد و ۴۳۰ لیتری در مدل هیبرید برخوردار است.

جدیدترین آگهی‌های رنو

طراحی کابین رنو آسترال ۲۰۲۲

در شکل‌گیری فضای داخلی آسترال نیز محوریت استفاده از صفحه نمایش بزرگ «Open-R» که ترکیبی از یک نمایشگر افقی ۱۲/۳ اینچی با صفحه نمایش مرکزی عمودی ۱۲ اینچی بوده است؛ ضمن آنکه وجود نمایشگر ۹ اینچی مخصوص سیستم Head Up نیز بر تعداد صفحه نمایش‌های داخل کابین می‌افزاید تا نمای داخلی آسترال و چینش المان‌های داشبورد، در عین مدرن بودن، حسی صمیمی و آشنا در ترکیبی هوشمندانه از فناوری‌های روز را منتقل نماید.

در این خودرو با توجه به تریم انتخابی کابین نیز، متریال بکار رفته با تنوعی از چوب و چرم الکانترا به همراه روکش‌هایی به رنگ لاکی، مشکی براق و یا کروم ساتن است که حس صمیمیت و گرمای بیشتری را به فضای کابین می بخشد.

پیشرانه رنو آسترال ۲۰۲۲

رنو آسترال با یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱/۲ لیتری توربوشارژر به همراه سیستم هیبرید ملایم عرضه می‌شود که از یک باتری ۴۸W لیتیوم یونی استفاده می‌کند و قدرتی معادل ۱۳۰ اسب بخار را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

علاوه بر این، یک نسخه بنزینی از همان پیشرانه چهار سیلندر ۱/۳ لیتری استفاده می‌کند که سیستم محرک آن با همکاری مرسدس بنز ساخته شده و با قدرت ۱۴۰ اسب بخار(۱۶۰ اسب بخار بصورت موقت) و گیربکس ۶ سرعته دستی یا X-Tronic عرضه می‌شود.

آسترال تمام هیبرید E-Tech با یک موتور ۱/۲ لیتری که همیشه در حالت برقی شروع به حرکت می‌کند و قدرتی بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ اسب بخاری و مصرف سوختی معادل ۴/۶ لیتر در هر صدکیلومتر عرضه می‌شود. تولید رنو Austral در اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود و احتمالا با قیمت پایه بین ۲۲ تا ۲۵ هزار دلار عرضه خواهد شد.

خرید و فروش و قیمت خودرو رنو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.