جزئیات ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

جزئیات ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

وام دانشجویی دانشگاه آزاد شامل وام قرض‌الحسنه، وام شهریه، وام ضروری، وام مسکن و وام ازدواج از سوی سایت ساجد ارائه می‌شود. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

صندوق رفاه دانشجویی و دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تامین بخشی از هزینه‌های دانشجویان، وام‌های تسهیلاتی مختلفی در نظر گرفته است. این وام‌ها شامل وام قرض‌الحسنه، وام شهریه، وام ضروری، وام مسکن و وام ازدواج است.

بنابراین دانشجویان می‌توانند در بازه‌های زمانی اعلام‌شده برای ثبت‌نام این نوع وام‌ها اقدام نمایند و در سامانه مربوطه درخواست وام تسهیلات دهند. سایت جامع دانشگاه آزاد (ساجد) و سامانه آموزشیار برای ثبت‌نام وام دانشجویی ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

زمان ثبت‌نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

زمان ثبت‌نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد طبق سنوات گذشته، هر ساله در آغاز نیم سال اول و دوم تحصیلی است.

بر این اساس، دانشجویان متقاضی می‌بایست با مراجعه به سایت ساجد یا سامانه آموزشیار در نیم‌سال اول یعنی از اوایل ماه آبان و نیم‌سال دوم یعنی اوایل ماه بهمن، اقدام به ثبت درخواست برای این نوع وام نمایند.

نحوه ثبت‌نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

به منظور رسیدگی به امور وام دانشجویی دانشگاه آزاد و سایر امور مالی، دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت ساجد نسبت به ثبت‌نام این وام اقدام نمایند. برای این منظور دانشجویان می‌بایست با وارد کردن کد ملی و شماره دانشجویی در فرم ورود و عضویت دانشجویان در این سایت ثبت‌نام کنند.

سپس با تکمیل اطلاعات شخصی، ثبت‌نام دانشجو در سامانه انجام خواهد شد. در این مرحله دانشجو می‌تواند به بخش درخواست وام دانشجویی مراجعه کرده و وام مورد نظر را در منوی تسهیلات انتخاب نماید.

شرایط دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی مشخص شده در قانون اساسی
  • دارا بودن اولویت نیاز مالی
  • عدم استفاده از وام یا بورسیه تحصیلی
  • ارائه سند تعهد با ضامن معتبر
  • مشروط نبودن در دو نیمسال قبل
  • انواع وام دانشجویی دانشگاه آزاد
وام‌های دانشجویی به سه دسته کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت تقسیم می‌شود. بازپرداخت این وام‌ها به صورت قرض‌الحسنه است. مدت زمان بازپرداخت وام‌های کوتاه مدت ۶ ماه، وام‌های میان مدت یک سال و وام‌های بلند مدت ۶۰ ماه است.
  • وام‌های کوتاه‌مدت باید در زمان تحصیل دانشجو تسویه شود.
  • علاوه‌بر این تسهیلات، وام‌های دیگری نیز در مدت تحصیل به دانشجویان تعلق می‌گیرد که شامل وام ازدواج، وام ضروری و کمک هزینه ازدواج است.
  • باید توجه داشت که هر یک از این وام‌ها شرایط ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال، وام ازدواج،‌ تنها به زوج‌هایی که در زمان دانشجویی ازدواج کرده‌اند تعلق می‌گیرد.
  • وام کمک هزینه اجاره تنها به دانشجویان غیربومی تعلق می‌گیرد و یک بار در سال قابل دریافت است.
  • وام ضروری نیز برای هزینه عمل جراحی، بستری در بیمارستان، زایمان و تهیه داروهای خاص پرداخت می‌شود.

کدام مقاطع می‌توانند از وام دانشجویی دانشگاه آزاد بهره‌مند شوند؟

خوشبختانه امکان بهره‌مندی از وام‌ و تسهیلات دانشجویی برای تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه وجود دارد. بنابراین دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته، ارشد ناپیوسته و دکترای تخصصی می‌توانند از این تحصیلات استفاده نمایند.

در سال گذشته وام تحصیلی به تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد تعلق گرفت و مبلغ آن برای افراد مجرد ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و برای افراد متاهل ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

وام مسکن نیز به تمامی مقاطع تحصیلی این دانشگاه تعلق گرفت که مبلغ آن برای شهر تهران ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، برای کلان شهرها ۲۶ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

البته این دانشگاه وام ویژه‌ای نیز برای مقطع دکتری از منابع صندوق در نظر گرفته است که مبلغ آن در سال گذشته یک میلیون تومان به صورت ماهانه بود. این وام تنها مخصوص مقطع دکتری بوده و بازپرداخت آن هر ۶ ماه یکبار است.

***

اخبار استخدام را در بلاگ دیوار بخوانید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *