بهترین فیلم‌هایی که علاقمندان ماشین و ماشین‌بازی باید تماشا کنند

بهترین فیلم‌ها برای عاشقان خودرو

0

عاشقان ماشین و ماشین بازی جه فیلم‌هایی می‌توانند تماشا کنند؟ سینما یک هنر کامل است و به‌جرئت می‌توان گفت آثار این عرصه به‌ درد تمام آدم‌ها از هر جنسیت، گروه سنی، شغلی و هر قشری تعلق دارد و هر کسی در این هنر می‌تواند فیلم محبوب عمومی و یا خاص خود را پیدا کند.

اگر علاقه‌مند سینما و دنیای خودرو هستید، حتماً از تماشای فهرست فیلم‌های ارائه شده در این مطلب لذت می‌برید.

فهرست ۷ مورد از بهترین فیلم ها درباره خودرو

یکی از پیوند‌های ریشه‌دار و زیبای سینما نیز برای علاقه‌مندان به ماشین و خودروهاست. چه طرف‌دار مسابقات اتومبیلرانی و چه مشتاق صنعت خودروسازی و یا مدل‌های مختلف و متنوع ماشین باشید، سینما با فیلم‌های مختلف خود ضمن آموزش، شما را سرگرم می‌کند. بدون‌ شک نمی‌توان تمامی آثار بزرگ و ماندگار این هنر را در یک مطلب محدود جای داد، اما در مطلب امروز به مرور فهرست بهترین فیلم درباره ماشین می‌پردازیم.

دوئل فیلم درباره خودرو
دوئل (۱۹۷۱)

۱. دوئل (۱۹۷۱)

یکی از معروف‌ترین‌های ساخته‌های سینما و فیلم درباره خودرو که تنش در رانندگی بین دو نفر را بسیار زیبا به تصویر می‌کشد، اثری به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که بینندگان مسن‌تر و جدی سینما به‌خوبی این فیلم هراس‌انگیز را در خاطر دارند.

روایت فردی به نام دیوید که هنگام سفر برای رفتن به یک مأموریت کاری از یک راننده تریلی سبقت می‌گیرد، اما چند دقیقه بعد متوجه می‌شویم راننده آن خودروی سنگین، یک روان‌پریش است که به‌ نظر می‌آید این سبقت را به دل گرفته، برای همین ماشین دیوید را در همه‌جا دنبال می‌کند و گویی قصد دارد به هر ترتیب او را بکشد و این فیلم برای عاشقان خودرو پیشنهاد می‌شود.

جدا از صحنه‌های دلهره‌آور که گاه به ژانر ترسناک هم تبدیل می‌شود، اسپیلبرگ در این فیلم به‌خوبی نشان می‌دهد که یک حرکت اشتباه و بی‌مبالاتی کوچک هنگام رانندگی چگونه ممکن است خطر را به کمین یک راننده بیاورد و چطور حتی به قیمت گرفتن جان آن شخص تمام شود.

فیلم درباره خودرو بازگشت به آینده
بازگشت به آینده (۱۹۸۵)

۲. بازگشت به آینده (۱۹۸۵)

این فیلم یکی از ماندگارترین آثار ژانر علمی ـ تخیلی است که در تاریخ سینما به‌عنوان اثری محبوب یاد می‌شود. البته این فیلم به‌طور مستقیم درباره خودروسازی و این صنعت نیست، اما صحنه‌های معروفی که با استفاده از یک ماشین سواری در بازگشت به آینده به یادگار مانده است، باعث می‌شود هر مخاطبی هنگام شنیدن نام این فیلم به یاد آن پلان‌های دوست‌داشتنی رانندگی بیفتد؛ به همین خاطر جزو بهترین فیلم درباره خودرو به حساب می‌آید.

این اثر دیدنی رابرت زمه‌کیس جزو ۱۰ فیلم برتر ژانر علمی-تخیلی و در میان ۵۰ فیلم برگزیده سایت Imdb و جزو پرطرف‌دارترین فیلم درباره ماشن بازی قرار دارد. جوانی به نام مارتی به‌طور اتفاقی از سال ۱۹۸۵ به ۳۰ سال قبل سفر می‌کند و در زمان گذشته والدین خود را در زمان نوجوانی آن‌ها درحالی‌که هنوز در دبیرستان هستند، ملاقات کرده و به‌طور تصادف باعث به‌هم‌خوردن رابطه عاطفی آنها می‌شود. مارتی برای اینکه اتفاقات آینده تغییر نکند و در روند به‌دنیا‌آمدن او اشکالی صورت نگیرد، مجبور است این اشتباه را حل کند و با کمک دوست دانشمندش دوباره به زمان حال برگردد.

بهترین فیلم‌هایی که علاقه‌مندان ماشین و ماشین‌بازی باید تماشا کنند
رونین (۱۹۹۸)

۳. رونین (۱۹۹۸)

از محبوب‌ترین فیلم‌ درباره خودرو تعقیب و گریز در جاده‌های شهر پاریسِ کشور فرانسه است. مهم‌ترین و ماندگارترین سکانس‌های این فیلم را صحنه‌های خوش‌ساخت این تعقیب‌ها تشکیل می‌دهد. جان فرانکن‌هایمر با ساخت این اثر به یکی از کارگردان‌های عرصه ساخت فیلم درباره ماشین‌ بازی پیوست و توانست این قشر از علاقه‌مندان را به سینمای خود و به‌ویژه این اثر جذب کند.

ژانر فیلم اکشن و داستان آن جنایی است. یک افسر سابق اطلاعاتی آمریکا به‌نام سم با بازی رابرت دنیرو یک گروه زبده ژاپنی را جمع می‌کند تا اجازه ندهد کیفی که حاوی مدارک حساس و بسیار مهم و محرنامه‌ای است، به دست گروهی روسی بیفتد.

هرچند که رتبه و امتیاز این اثر بین فیلم‌های دیگر این هنر در رتبه بسیار بالایی قرار ندارد، اما همگان معتقدند صحنه‌های خوش‌ساخت تعقیب و گریز خودروها در طول فیلم که حالتی تهاجمی دارد و ریتم و تمپوی آنها بسیار بالاست. همچنین دست‌فرمان رانندگان که قبل از ساخت فیلم برای طبیعی نشان‌دادن این مهارت بسیار بر روی آن تمرین کرده‌اند، از بهترین سکانس‌های تولیدشده یک کارگردان در این ژانر است.

جدیدترین آگهی‌های خودرو
بهترین فیلم‌هایی که علاقه‌مندان ماشین و ماشین‌بازی باید تماشا کنند
تریلوژی انیمیشن ماشین‌ها (از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷)

۴. تریلوژی انیمیشن ماشین‌ها (از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷)

بدون‌ شک امروزه کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که طرف‌دار فیلم درباره خودرو باشد و حداقل یکی از انیمیشن‌های جذاب ماشین‌ها را ندیده باشد. کارتون Cars که تا به امروز در ۳ قسمت ساخته شده و مشخص نیست قسمت چهارمی از آن هم در کار باشد یا خیر؟

این فیلم از معدود آثار در تاریخ سینماست که ماشین‌ها را به‌اندازه یک آدم زنده مثل یک دوست و عضوی از خانواده به تماشاگر نزدیک می‌کند. غیر از کودکان که مخاطب اول و مستقیم این ۳ قسمت هستند و همین‌طور باقی بینندگان عام به احتمال بسیار زیاد این فیلم برای بزرگسالانی که به وسیله‌نقلیه خود احساس نزدیکی زیادی می‌کنند، جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر است.

از همان قسمت اول و المان‌هایی که سازندگانش با طراحی هوشمندانه ماشین‌ها به‌صورت تیپ‌های مختلف انسان‌ها و مردم جهان به نمایش گذاشتند و با روایتی زیبا و دراماتیک، به‌نوعی مردم متفاوت و متنوع دنیا را مثل تیپ‌های مختلف ماشین‌ها در کنار هم نشان دادند، تحسین مخاطبین و منتقدان به این ایده سرازیر شد. جان لسه‌تر کارگردان انیمیشن‌های داستان اسباب‌بازی ۱ و ۲، سازنده دو قسمت اول این سه‌گانه است.

بهترین فیلم‌هایی که علاقه‌مندان ماشین و ماشین‌بازی باید تماشا کنند
مدمکس: Fury Road (۲۰۱۵)

۵. مکس دیوانه: جاده خشم (۲۰۱۵)

اگر طرف‌دار فرآیندهای ساخت ماشین و اساساً فیلم درباره خودرو هستید و در سرتان ایده‌هایی برای تبدیل سواری‌ها و چهارچرخ‌های مختلف به غول‌های فلزی عجیب و غریب و ساختارشکن وجود دارد، «مکس دیوانه: جاده خشم» از بهترین آثار و فیلم درباره ماشین بازی است. اثر تحسین‌شده جرج میلر که چهره‌ای جدید از بازیگر معروف زن سینمای آمریکا یعنی شارلیز ترون ارائه می‌کرد، موفق شد به یکی از نام‌های بزرگ این چند سال گذشته و نمونه‌ای موفق در سال ۲۰۱۵ این هنر تبدیل شود.

جدا از داستان آنکه بر اساس یک کهن‌الگو و از داستان کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلو الهام گرفته شده، مدمکس مخصوص علاقه‌مندان به خودروسازی و البته طرف‌داران رالی شنی است؛ چراکه در حجم زیادی از زمان آن، وسایل نقلیه عجیب و ساخته‌شده توسط شخصیت‌های فیلم در زمین‌های بیابانی با هم مشغول مسابقه و تعقیب هستند.

در کنار این موضوع مدمکس نشان می‌دهد که چگونه می‌توان خودروهای سواری کوچک و سبک و یا بزرگ و سنگین عادی را به ماشین‌هایی جنگنده و جالب تبدیل کرد. طراحی دقیق و خلاقانه‌ای از ماشین‌ها که میزان حرص، تشنگی و جنگ آب در آن بیابان بزرگ بین صاحبان آن مرکب‌ها و شخصیت‌های فیلم را به‌درستی و زیبایی نشان می‌دهد.

بهترین فیلم‌هایی که علاقه‌مندان ماشین و ماشین‌بازی باید تماشا کنند
فورد علیه فراری (۲۰۱۹)

۶. فورد علیه فراری (۲۰۱۹)

برای طرف‌داران فرمول یک نیز چندین اثر مختلف در این هنر وجود دارد. یکی از درخشان‌ترین فیلم‌ درباره خودرو نمونه‌ای جدید، خوش‌ساخت و عالی و مربوط به دو سال پیش است. جیمز منگولد، کارگردان صاحب‌نام فیلم‌های خوب «۳:۱۰ به یوما» و «کیت و لئوپولد» این اثر را با بازی «کریستین بیل» و «مت دیمن» ساخت.

داستان فیلم به وقایعی برگرفته از اتفاقات واقعی دهه ۶۰ میلادی برمی‌گرددو در این دهه شرکت فورد تلاش می‌کند با کمک تیم مدیریتی و سازندگان خود و البته همراهی دو نفر دیگر یعنی یک مهندس و یک راننده مستعد، به ساخت مدلی جدید برای شرکت در بازی‌های فرمول یک برسد تا بالاخره بتواند رقیب مستقیم و قدرت بلامنازع ایتالیایی آن سال‌های این مسابقات یعنی کمپانی فراری را از رده اول به پایین بکشد.

فورد علیه فراری علی‌رغم ساخت بسیار باکیفیت، جذاب و نمره خوبش در سایت Imdb از سوی کاربران، متأسفانه موردتوجه مسئولان برگزاری جشنواره‌های سینمایی قرار نگرفت و دست این فیلم در کسب جوایز مهم سالانه سینما در جهان خالی ماند.

بهترین فیلم‌هایی که علاقه‌مندان ماشین و ماشین‌بازی باید تماشا کنند
سری فیلم‌های سریع و خشن (از ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۲)

۷. سری فیلم‌های سریع و خشن (از ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۲)

آخرین مورد پیشنهادی فیلم درباره خودرو بدون هیچ تردیدی معرفی یکی از مجموعه‌ها و چندگانه فیلم برای عاشقان خودرو است. سری آثار سریع و خشن در طول حدود ۲۰ سال توسط کارگردان‌های مختلفی ساخته شده و قسمت نهم و جدید آن به نام F9 همین امسال و به‌تازگی پخش شده است؛ ضمن اینکه قرار است پروژه قسمت بعدی یعنی دهم نیز سال بعد تکمیل شود.

امتیاز و کیفیت عناوین این مجموعه بالا و پایین داشته و در این مسیر طولانی فراز و نشیب‌های زیادی وجود دارد. به‌طورکلی داستان و فضای تمامی فیلم‌های سریع و خشن درمورد مسابقات غیرقانونی و زیرزمینی اتومبیلرانی جاده‌ای و شهری است. شاید یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در طول این سال‌ها هنگام ساخت یکی از قسمت‌های آن رخ داد و نگاه‌های علاقه‌مندان سینما را به خود جذب کرد، مرگ ناگهانی «پل واکر» یکی از ستاره‌های این سری در سن ۴۰ سالگی بود که در ۷ عنوان از قسمت‌های این مجموعه حضور داشته است.

 جمع‌بندی بهترین فیلم درباره خودرو

در این مطلب تلاش‌ کردیم نگاهی به فهرست فیلم‌ برای عاشقان خودرو به‌همراه عکس‌هایشان بیندازیم. فیلم درباره ماشین بازی یکی از پرطرف‌دارترین ژانر‌های سینمایی است. در طی سال‌های گذشته شاهد تولید تعداد زیادی فیلم اکشن ماشینی بودیم. فهرست این فیلم‌ها به این تعداد ختم نمی‌شود، اما ما برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب، به همین ۷ مورد اکتفا کردیم.

به نظر شما بهترین فیلم درباره خودرو کدام است؟ آیا تاکنون این فیلم‌ها را تماشا کرده‌اید؟ فکر می‌کنید جای کدام فیلم‌ها در این فهرست خالی است؟ لطفا آن را با ما و دیگر خوانندگان درمیان بگذارید.

جدیدترین آگهی‌های خودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.