مقایسه ب‌ام‌و سری ۲ کوپه با لکسوس IS، دوج چلنجر هلکت و جنسیس کوپه

رقابت سخت می‌شود

0

تعداد خودروهای کوپه در ایران چندان زیاد نیست و تنوع آنها هم کم است. با وجود این، در همین بازار نه‌چندان بزرگ از خودروهای کوپه، خودروهای قدرتمندی وجود دارد که در زیر جثه کوچکشان، قلب تپنده قدرتمندی قرار دارد و می‌تواند لذت رانندگی با خودرویی کوپه را به سرنشینان منتقل کند. ب‌ام‌و سری ۲ کوپه در این میان، باتوجه‌به قیمت زیادش احتمالاً نمی‌تواند با هیچ‌کدام از رقبا، رقابت پایاپایی داشته باشد. در این مقاله، ما به مقایسه ب‌ام‌و سری ۲ کوپه با لکسوس IS، دوج چلنجر هلکت و هیوندای جنسیس کوپه می‌پردازیم.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۲ کوپه با لکسوس IS

اولین خودرویی که ما در مقایسه ب‌ام‌و سری ۲ کوپه به آن می‌پردازیم، لکسوس IS است. همیشه میان برندهای لوکس آلمانی و ژاپنی رقابت وجود داشته است. برای شروع باید سراغ مقایسه فنی این ۲ اتومبیل برویم. البته باید در همین ابتدا بگویم که برنده، برند ژاپنی خواهد بود.

لکسوس از پیشرانه ۳ لیتری بهره می‌برد که می‌تواند ۲۲۸ اسب‌ بخار قدرت در ۶۲۰۰ دور در دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاور این اتومبیل هم ۳۰۰ نیوتن‌متر است؛ درحالی‌که ب‌ام‌و پیشرانه ۲ لیتری دارد و می‌تواند ۱۸۴ اسب‌ بخار قدرت را در ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

نمای روبه‌رو ب‌ام‌و سری ۲ کوپهحداکثر گشتاور این اتومبیل آلمانی ۲۷۰ نیوتن‌متر است. حداکثر سرعت ب‌ام‌و ۲۳۰ و حداکثر سرعت لکسوس ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. البته برند آلمانی می‌تواند ۰٫۷ ثانیه زودتر از لکسوس به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نقطه‌ضعف لکسوس در مقایسه ب‌ام‌و سری ۲ کوپه در میزان مصرف سوخت است که به‌شکل ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳٫۶ لیتر بیشتر از این خودروی آلمانی مصرف می‌کند.

ازنظر ایمنی ب‌ام‌و کیسه هوای پرده‌ای دارد که لکسوس از داشتن آن محروم است. در عوض لکسوس سیستم کیلس و سنسور باران دارد که ب‌ام‌و از این آپشن‌ها بی‌بهره‌ است. البته به‌طورکلی ازنظر امکانات هر دو خودرو به‌دلیل لوکس‌بودن در سطح ایده‌آلی قرار دارد و اختلافاتشان جزئی است.

قیمت خرید و فروش لکسوس IS

مقایسه ب‌ام‌و سری ۲ کوپه با دوج چلنجر هلکت

خودروی دیگری که در این مقایسه قرار می‌گیرد، دوج چلنجر هلکت است. دوج امریکا همواره به خودروهای قدرتمندش شهره بوده و چلنجر هلکت هم یکی از همین‌ها است. این خودروها در کلاس کوپه ساخته شده است.

مقایسه این دو خودرو فقط به‌خاطر یکی‌بودن کلاس‌شان است، وگرنه ازنظر فنی چندان شباهتی به هم ندارند. دوج که از سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه شد، در ایران هم حضور دارد؛ هرچند که معمولاً با پلاک موقت رفت‌ و آمد می‌کند و هزینه پلاک‌کردن آن بسیار زیاد است.

نمای داخلی ب‌ام‌و سری ۲ کوپه
نمای داخلی ب‌ام‌و سری ۲ کوپه

از ظاهر زیبا، خشن، استخوان‌دار و چشم‌نواز دوج چلنجر که بگذریم، به قوای پیشرانه آن می‌رسیم؛ موتوری ۸ سیلندر توربوشارژ با حجم ۶۲۰۰ سی‌سی که می‌تواند ۷۹۷ اسب‌ بخار تولید کند. توان موتور این هیولای ۲۰۴۷ کیلوگرمی را طی فقط ۳٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند: یعنی همان چیزی که طرف‌داران خودروی کوپه به‌دنبالش هستند و ب‌ام‌و سری ۲ کوپه فاقد آن است. ب‌ام‌و سری ۲ کوپه با موتور نزدیک به ۲۰۰۰ سی‌سی خود می‌تواند ۱۸۴ اسب بخار قدرت تولید کند که قابل‌مقایسه با دوج نیست.

مصرف سوخت دوج چلنجر هلکت در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۴٫۷ لیتر است. این میزان مصرف باتوجه‌به موتور دوج طبیعی است، اما به‌درد رانندگی در شهر نمی‌خورد و اینجا ب‌ام‌و سری ۲ کوپه برگ برنده را دارد. دیفرانسیل این خودرو مثل ب‌ام‌و سری ۲ کروک در عقب قرار دارد.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۲ کوپه با هیوندای جنسیس کوپه

آخرین خودرویی که در مقایسه ب‌ام‌و سری ۲ کوپه قرار می‌گیرد، هیوندای جنسیس کوپه است. هیوندای که بیشتر به‌خاطر تولید خودروهای خانوادگی و سدانش مشهور است، چند سالی است وارد رقابت تولید کوپه‌ها هم شده و جنسیس کوپه یکی از محصولاتش است. این خودرو از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ به ایران وارد و با استقبال به‌نسبت خوبی هم روبه‌رو شد. ظاهر این خودرو یکی از برگ برنده‌های آن بود و البته موتور قدرتمندش هرکسی را به خود جلب می‌کرد.

نمای عقب ب‌ام‌و سری ۲ کوپه
نمای عقب ب‌ام‌و سری ۲ کوپه

هیوندای برای جنسیس کوپه از موتوری ۶ سیلندر با حجم ۳۸۰۰ سی‌سی استفاده کرده است. این موتور می‌تواند این خودروی ۱۶۳۸ کیلوگرمی را طی ۵٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند؛ پس خیلی بهتر از ب‌ام‌و سری ۲ کوپه است.

جنسیس کوپه در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰٫۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند که در مقایسه ب‌ام‌و سری ۲ کوپه بیشتر است و به موتور قدرتمندتر آن مربوط می‌شود. طراحی کابین جنسیس کوپه تفاوت چندانی با ب‌ام‌و سری ۲ کوپه ندارد.

قیمت خرید و فروش هیوندای جنسیس کوپه

جمع‌بندی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمند از ب‌ام‌و سری ۲ کوپه در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش این خودرو مطلع شوید:

آخرین آگهی‌های خرید و فروش مقایسه ب‌ام‌و سری ۲ کوپه

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ در صورتی که تجربه رانندگی با هر یک از این خودروها را دارید یا درباره هر کدام نظری دارید، دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.