مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i با لکسوس ES250 و مرسدس بنز C200 و ب‌ام‌و سری ۳ گرن‌کوپه ۳۲۸i

وقتی کیفیت تعیین‌کننده است

0

گرن‌کوپه‌ها خودروهایی زیبا و البته قدرتمند است که رقبای زیادی هم در بازار دارند. در این مقاله، ما به مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i با لکسوس ES250 و بنز C کلاس C200 و ب‌ام‌و سری ۳ گرن‌کوپه ۳۲۸i می‌پردازیم.

مقدمه‌ای بر مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i

کسانی که می‌خواهند لذت رانندگی هم‌زمان با یک کوپه و سدان را داشته باشند، سراغ گرن‌کوپه یا فست‌بک‌ها می‌روند. این خودروها در بازار ایران طرف‌داران زیادی دارد؛ بااین‌حال چندان هم پرتعداد نیستند و سر خرید و فروش همین‌ها هم دعواست.

لکسوس ES250 گرفته تا بنز C کلاس C200 و البته ب‌ام‌و سری ۳ گرن‌کوپه ۳۲۸i ازجمله رقبای این خودرو است. این‌ خودروها هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارد و برای شکست‌دادن سری ۴ کار سختی پیش رویشان خواهد بود.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i با لکسوس ES250

اولین اختلاف لکسوس و ب‌ام‌و در این است که لکسوس از دیفرانسیل‌جلو استفاده کرده است و همین ویژگی می‌تواند کیفیت سواری آن را زیر سؤال ببرد. لکسوس ES250 از موتوری ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری با توان خروجی ۱۸۴ اسب بخار استفاده می‌کند که تقریباً برابر با ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i است. این خودروی ۱۶۱۰ کیلوگرمی طی ۹٫۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تقریباً ۲٫۵ ثانیه در مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i کندتر است.

ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه 420i از نمای روبه‌رو
ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i از نمای روبه‌رو

مصرف سوخت لکسوس ۷٫۹ لیتر است که باز ۲ لیتر بیشتر از سری ۴ است. لکسوس ES250 از جعبه‌دنده‌ای اتوماتیک ۶ سرعته استفاده می‌کند و بسیاری از امکانات رفاهی و کمکی ب‌ام‌و را ندارد. ازنظر ظاهر و داخل کابین هم باید گفت که ب‌ام‌و ظاهر بهتری دارد.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش لکسوس ES250 به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i با بنز C کلاس C200

مرسدس بنز C200 از موتوری ۴ سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری استفاده کرده است که مانند ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه، ۱۸۴ اسب بخار توان خروجی دارد. این موتور می‌تواند بنز ۱۴۸۰ کیلوگرمی را طی ۷٫۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

وزن بنز کمتر است؛ بنابراین شتابش هم در مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i نیم‌ثانیه سریع‌تر است. بنز C200 مثل ب‌ام‌و دیفرانسیل‌عقب است و از جعبه‌دنده‌ای ۹ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

نمای داخلی ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه 420i
نمای داخلی ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i

مصرف سوخت بنز ۶٫۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که ۰٫۳ لیتر بیشتر از سری ۴ است. اتاق بنز کوچک‌تر از ب‌ام‌و است و طراحی ظاهرش مانند رقیب خود زیبا، جسور، قدرتمند و کاملاً خشن است. از نظر امکانات هر دو خودرو تقریباً با هم یکسان هستند و طراحی داخلی هر دو کیفیت خوبی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش بنز C کلاس C200 به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i با ب‌ام‌و سری ۳ گرن‌کوپه ۳۲۸i

ب‌ام‌و در این تیپ از موتوری ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ استفاده کرده است که می‌تواند ۲۴۵ اسب بخار توان خروجی داشته باشد. این توان بیش از ب‌ام‌و سری ۴ است.

شتاب بی‌ام‌و سری ۳ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، فقط ۶٫۱ ثانیه است: تقریباً ۱٫۵ ثانیه بیشتر از گرن‌کوپه ۴۲۰i سریع‌تر است.

نمای عقب ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه 420i
نمای عقب ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i

مصرف سوخت سری ۳ در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶٫۴ لیتر و تقریباً ۱ لیتر بیشتر از سری ۴ است. اتاق سری ۴ نسبت به سری ۳ بزرگ‌تر و از لحاظ ظاهر و درون کابین هم سری ۴ بهتر عمل کرده است. امکانات در هر دو مدل یکسان است و تفاوت چندانی ندارد، اما قیمت دو مدل با هم متفاوت است. 

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۳ گرن‌کوپه ۳۲۸i به سایت دیوار مراجعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آخرین آگهی‌های خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۴ گرن‌کوپه ۴۲۰i

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.