مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i با ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i، لکسوس IS و ولوو C۷۰

جنگ نسبتاً نابرابر

0

خودروهای کروک خودروهای خاصی است و هر کسی حاضر نیست این‌همه پول برای آنها هزینه کند. منتها عاشقان خودروهای اسپرت به‌ خصوص کروک حاضرند این هزینه را برای لذت‌بردن از یک کروک واقعی بپردازند. در ایران اما تنوع کروک‌ها آن‌قدر زیاد نیست و به چند برند معروف محدود می‌شود. رقبای سری ۴ کروک ۴۲۸i در این حلقه به‌نسبت تنگ ولوو C۷۰، ب‌ام‌و سری ۳، لکسوس IS و محصولات بنز است. در این مقاله، ما به مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i با ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i، لکسوس IS و ولوو C۷۰ می‌پردازیم.

مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i با ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i، لکسوس IS و ولوو C۷۰

مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i با ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i

اولین خودرویی که ما در مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i به آن می‌پردازیم، ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵i است. ب‌ام‌و در تیپ ۳۲۵i از موتوری ۴ سیلندر با حجم ۳ لیتر استفاده کرده است که می‌تواند ۲۱۸ اسب بخار توان خروجی داشته باشد و این خودروی ۱۴۹۵ کیلوگرمی را طی ۶٫۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که تفاوت چندانی با سری ۴ کروک ۴۲۸i ندارد.

مصرف سوخت سری ۳ کروک ۳۲۵i در هر ۱۰۰ کیلومتر و در شرایط ترکیبی ۷٫۱ لیتر است که بیشتر از سری ۴ است و از نظر امکانات رفاهی اصلاً نمی‌تواند به‌پای سری ۴ کروک ۴۲۸i برسد.

جعبه‌دنده سری ۳ کروک ۶ سرعته اتوماتیک استپ‌ترونیک است که حالت‌های عادی و اسپرت را هم شامل می‌شود و نیروی موتور را به دیفرانسیل عقب خودرو منتقل می‌کند. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو ۴ را دریافت کرده که نشان‌دهنده وضعیت نه‌چندان خوب آن در مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i است. نقطه قوت سری ۳ نسبت به سری ۴ در امنیت آن است که به ۱۲ کیسه هوا یعنی ۲ برابر سری ۴ کروک مربوط می‌شود.

قیمت خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۳ کروک ۳۲۵I

مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i با لکسوس IS
نمای داخلی ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i

مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i با لکسوس IS

لکسوس IS کروک سال ۲۰۰۹ وارد بازار شده و این حضور تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشته است. موتور ۶ سیلندر و ۳ لیتری لکسوس ۲۲۸ اسب بخار توان خروجی دارد و می‌تواند در ۷٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که نسبت به ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i کندتر است.

طراحی داخل کابین لکسوس IS تفاوت چندانی با ب‌ام‌و سری ۴ کروک ندارد و از نظر طراحی ظاهری هم دو خودرو در یک سطح است. سواری و نرم‌بودن لکسوس حرف ندارد و کیفیت صندلی‌ها می‌تواند در ساعات طولانی سرنشینان را راضی نگه دارد. در قسمت عقب اما فضا به‌اندازه کافی بزرگ نیست و این تشابه لکسوس و ب‌ام‌و است.

نکته بسیار بد درباره لکسوس IS مصرف سوخت آن است که در حالت ترکیبی حدود ۱۱ لیتر است و این یعنی تقریباً ۲ برابر ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i و اصلاً قابل‌قبول نیست.

قیمت خرید و فروش لکسوس IS

مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i با ولوو C۷۰
نمای پشت ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i

مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i با ولوو C۷۰

ولوو C۷۰ موتوری ۵ سیلندر خطی ۲۵۰۰ سی‌سی دارد که مجهز به توربوشارژر است و می‌تواند ۲۳۰ اسب بخار توان خروجی داشته باشد و این خودروی ۱۷۴۰ کیلوگرمی را طی ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که در مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i کندتر است.

مصرف ولوو C۷۰ در حالت ترکیبی و هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰٫۷ لیتر است که خیلی بیشتر از ب‌ام‌و است و استاندارد آلایندگیش هم یورو ۵ است. ولوو برخلاف ب‌ام‌و دیفرانسیل جلو است و این یعنی رانندگی با ب‌ام‌و دل‌پذیرتر خواهد بود.

امکانات رفاهی سری ۴ کروک بیشتر و بهتر از ولوو C۷۰ است و از نظر ایمنی هم اوضاع خودروی آلمانی بهتر است. تنها به‌عنوان یک نکته می‌توان به ۴ کیسه هوا ولوو اشاره کرد که در مقایسه ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i کم‌تر است.

قیمت خرید و فروش ولوو C۷۰

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸i در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

قیمت خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۴ کروک ۴۲۸I

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.