مقایسه ب‌ام‌و Z4 با پورشه باکستر و لکسوس IS و مرسدس‌ بنز SL500

رقبای قدرتمند

0

نام ب‌ام‌و می‌تواند هرکسی را به خرید سری کروک آن یعنی Z4 ترغیب کند، اما حضور رقبای قدرتمند با ویژگی‌های متفاوت می‌تواند در این انتخاب تردید ایجاد کند. در ایران چندین مدل خودروی کروک وجود دارد که پورشه باکستر، لکسوس IS و بنز SL500 جزء رقبای قدرتمند و پرطرف‌دار Z4 به‌ حساب می‌آید. در این مقاله، ما به مقایسه ب‌ام‌و Z4 با پورشه باکستر، لکسوس IS و مرسدس‌ بنز SL500 می‌پردازیم.

مقایسه ب‌ام‌و Z4 با پورشه باکستر

پورشه باکستر اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ وارد ایران شد و بعد از آن، مدل‌های جدیدترش هم به بازار کشور آمد. مدل ۲۰۰۸ این خودرو از موتوری ۶ سیلندر و ۳۴۰۰ سی‌سی با قدرت خروجی حدود ۳۰۰ اسب‌ بخار استفاده می‌کند که شتاب صفر تا ۱۰۰ آن فقط ۵ ثانیه است؛ یعنی در مقایسه ب‌ام‌و Z4 سریع‌تر است.

مدل ۲۰۱۰ هم با موتوری ۶ سیلندر و ۲۸۹۳ سی‌سی با قدرت ۲۵۵ اسب‌ بخار به بازار عرضه شد که شتابش ۵٫۸ ثانیه بود و این هم سریع‌تر از Z4 بود. جدیدترین مدل پورشه باکستر یعنی ۲۰۱۸ دارای موتور ۴ سیلندر است که در دو نوع ۲۰۰۰ و ۲۵۰۰ سی‌سی با پسوند S وارد بازار شده و شتابش به‌ترتیب برابر با ۴٫۹ و ۴٫۲ ثانیه است؛ سریع‌ترین خودروی موجود در بازار.

نمای جانبی ب‌ام‌و Z4
نمای جانبی ب‌ام‌و Z4

سقف پورشه باکستر غیرفلزی است و طراحی ظاهر آن همه ویژگی‌های خودرویی تند و سریع را دارد. طراحی داخلی باکستر در مقایسه ب‌ام‌و Z4 جذاب‌تر است و رانندگی با آن هیچ کم‌ و کاستی ندارد. با این وجود هزینه نگهداری باکستر بسیار زایاد ست و قیمت آن هم نسبت به ب‌ام‌و Z4 چندین برابر است.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش پورشه باکستر به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه ب‌ام‌و Z4 با لکسوس IS

لکسوس IS که در دو کلاس سدان و کروک طراحی شده، در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد و تولیدش تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشته است. لکسوس خلاف Z4 ظرفیت ۴ نفر را دارد و این مسئله در کنار طراحی بدنه معمولی آن حالت اسپرت بودنش را کم می‌کند.

موتور ۶ سیلندر با حجم ۳۰۰۰ سی‌سی لکسوس ۲۲۸ اسب‌ بخار قدرت تولید می‌کند و می‌تواند در ۷٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که در مقایسه ب‌ام‌و Z4 کندتر است.

نمای داخل ب‌ام‌و Z4
نمای داخل ب‌ام‌و Z4

داخل کابین لکسوس IS زیباست، اما نمی‌تواند نسبت به Z4 نکته چشم‌گیری داشته باشد. ازنظر رانندگی و نرم‌بودن، لکسوس حرف ندارد و کیفیت صندلی‌ها می‌تواند در ساعات طولانی سرنشینان را راضی نگه دارد.

هرچند در قسمت عقب فضا به‌اندازه کافی بزرگ نیست. لکسوس هم مثل پورشه باکستر از سقف پارچه‌ای تاشو استفاده می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش لکسوس IS به سایت دیوار مراجعه کنید.

مقایسه ب‌ام‌و Z4 با مرسدس‌ بنز SL500

وقتی از خودروی کروک صحبت می‌شود، نمی‌توان از مرسدس‌ بنز SL500 چشم‌پوشی کرد. تجربه نشان داده که بنز اگر بخواهد کاری کند آن را به بهترین وجه انجام می‌دهد و این کروک خوش‌قیافه تأییدی بر این ادعاست.

SL500 در سال ۲۰۱۳ تولید شده و به بازار ایران راه پیدا کرده است. موتور ۸ سیلندر با حجم ۴۶۰۰ سی‌سی آن ۴۳۵ اسب‌ب خار قدرت تولید می‌کند و می‌تواند این خودروی ۱۷۸۵ کیلوگرمی را در ۴٫۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که از این منظر در مقایسه ب‌ام‌و Z4 عملکرد به‌مراتب بهتری دارد.

نمای پشت ب‌ام‌و Z4
نمای پشت ب‌ام‌و Z4

بنز SL500 برای دو نفر طراحی شده و مانند ب‌ام‌و Z4 از سقف فلزی استفاده می‌کند. بنز اینجا هم از چوب در کنار چرم برای طراحی فضای داخل کابین استفاده کرده که آن را از ب‌ام‌و Z4 متمایز می‌کند. از نظر امکانات بنز SL500 در شرایط بهتری در مقایسه ب‌ام‌و Z4 قرار دارد و با ۶ کیسه‌ هوا ایمنی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش مرسدس‌ بنز SL500 به سایت دیوار مراجعه کنید.

جمع‌بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه ب‌ام‌و Z4 در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

قیمت خرید و فروش ب‌ام‌و Z4

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.