مردم می‌توانند به صورت متری مسکن بخرند

0

با افزایش قیمت مسکن، میانگین قیمت هر متر خانه در تهران به ۳۲ میلیون تومان رسیده و بسیاری از مستاجران توان خرید مسکن را از دست داده‌اند؛ اما بر اساس اظهارات یک فعال صنعت مسکن، مردم می‌توانند مسکن را به صورت متری بخرند.

به نقل از خبرآنلاین، براساس آخرین آمارهای بانک مرکزی قیمت هر متر مسکن در تهران به ۳۲ میلیون تومان رسیده و این موضوع موجب شده که بسیاری از مستاجران نمی‌توانند خانه بخرند و از سوی دیگر ریسک‌های سرمایه‌گذاری نیز موجب شده که مستاجرها دنبال خرید مسکن از طریق پیش‌فروش نروند. در این شرایط طبق اعلام سازمان بورس مردم می‌توانند از طریق انتشار اوراق سلف موازی استاندارد به صورت متری مسکن بخرند. 

خرید آپارتمان در دیوار

در این روش امکان پرداخت ارقام در طول زمان فراهم می‌شود و هم اینکه به حفظ ارزش دارایی‌های خانواده همزمان با رشد بازار سرمایه کمک خواهد کرد. آنطور که مدیرعامل شرکت انبوه ساز وابسته به بانک عامل بخش مسکن می‌گوید، متقاضی می‌تواند طی سه سال به سقف ۸۰ متر برسد.

یاسر امامی گفت: با کسب مجوزهای لازم، تعریف این اوراق آغاز شده و مراحل کمیته فقهی در حال سپری و تأییدیه‌های کلی دریافت شده است. همچنین امیدنامه لازم برای استفاده از این ابزار تهیه شده و اساسنامه مرتبط نیز تنظیم شده و منتظر تاییدیه نهایی سازمان بورس و اوراق بهادار برای انتشار این اوراق هستیم.

به گفته او اوراق سلف موازی برای یک پروژه از سوی ناشر که در حال حاضر سرمایه‌گذاری مسکن است، منتشر شده و فرد می‌تواند متناسب با میزان موجودی و دارایی خود خرید کند، اما در زمان خرید، موقعیت آپارتمان مشخص نیست.

یاسر امامی در پایان عنوان کرد: پس از اعلام سازنده، آپارتمان آماده تحویل به متقاضیان خواهد بود و فرد متقاضی بر اساس اوراقی که در اختیار دارد، می‌تواند از واحدهای مسکونی این پروژه تحویل بگیرد؛ اما اگر دارایی او کمتر بود می‌تواند مابه‌التفاوت را به سازنده پرداخت کرده و صاحب واحد شود؛ اما اگر هیچ کدام از این شرایط را مناسب ندانست، می‌تواند اوراق را به کسانی که متقاضی هستند واگذار کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.