راهنمای خرید خودرو از ۲ تا ۳ میلیارد تومان

با ۳ میلیارد تومان چه خودرویی بخریم؟

0

با ۳ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ خرید خودرو در بازه قیمتی ۲ تا ۳ میلیارد تومن، تا همین ۱۰ سال پیش امری محال بود؛ چراکه اصولاً در چنین بازه قیمتی خودرویی در بازار وجود نداشت و اصولا گران‌ترین خودروها در ایران به مرز ۱ میلیارد تومان می‌رسیدند. اما امروز در این بازه شاهد خودروهای نیمه‌لوکس وارداتی هستیم که همه آنها متعلق به ۲۰۱۸ و پیش از آن هستند. حتی نسخه‌های صفر کیلومتر این بازه نیز تولید همین سال‌ها هستند.

با وجود موارد که گفته شد، نباید توقع دیگری هم داشت؛ چراکه با توقف واردات خودرو در این سال عملاً خودروی جدیدی وارد بازار ایران نشد. خودروهای جدید عمدتاً مربوط به مونتاژی‌های چینی و تولیدات داخلی می‌شود و هیچ خودروی کره‌ای، اروپایی یا ژاپنی در بازار ایران حاضر نشده است.

شاید کمی عجیب و غیرقابل‌قبول باشد که بین ۲ تا ۳ میلیارد برای خرید یک خودروی حداقل ۴ ساله پرداخت کنیم اما این شرایط بازار است و تا اعمال تغییری در این شرایط، ما تنها می‌توانیم راهنماهای خرید خودرو را باتوجه‌به آخرین تغییر قیمت‌ها به‌روز‌رسانی کنیم و در خدمت شما قرار دهیم.

در این مطلب راهنمای خرید خودرو، قصد داریم به بررسی بهترین خودروهای بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان ایران بپردازیم و ببینیم که با سه میلیارد تومان چه ماشینی می‌توان خرید.

با ۳ میلیارد چه ماشینی بخرم؟

برای پاسخ به این سؤال، توجه داشته باشید که به‌دلایل برخی تغییر و تحولات اقتصادی و سیاسی طی پاییز ۱۴۰۰، شاهد تغییر قیمت‌های قابل‌توجه در قیمت خودروها بودیم. البته برخی از این افزایش قیمت‌ها تا حدودی تعدیل شد. اما تعدیل‌ها بیشتر در حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون بوده که در مبالغ میلیاردی تأثیر چندانی ندارد. گرچه در نهایت باید این حقیقت را یادآوری کرد که بازار آشفته و دائم متغیر خودروی کشور که به کوچک‌ترین کاتالیزوری واکنش نشان می‌دهد، چندان قابل اعتماد نیست و بهتر است حتی پس از مطالعه این راهنمای خرید بهترین ماشین تا ۳ میلیارد تومان به بررسی آخرین قیمت‌ها بپردازید.

ممکن است برخی از خودروها به دلایلی به بازه قیمتی زیر ۲ میلیارد کوچ کرده باشند و برخی دیگر به بالای ۳ میلیارد رسیده باشند. بنابراین در نهایت، تعیین‌کننده قیمت واقعی تمام خودروهای معرفی شده، بازار روز و بررسی آخرین قیمت خودروها در آگهی‌ها موجود در دیوار است. ضمن اینکه خودروهای معرفی‌شده، ارزنده‌ترین‌های بازه قیمتی خود محسوب می‌شود. البته که تمامی خودروهای این بازه، از نظر کیفی و بازده خوب و مناسب هستند، اما برخی بر باقی برتری دارند و ما سعی داریم نسخه‌های برتر را به شما معرفی کنیم تا پاسخ با ۳ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ را خودتان دریابید.

با ۲ میلیارد و نیم چه ماشینی بخرم؟

همان طور که گفته شد در این بازه‌های قیمتی تمامی خودروهای صفر بازار، تولیدات ۲۰۱۸ و پیش‌تر هستند. بنابراین تعدد آنها بسیار محدود است و شاید بتوان گفت مثل سوزنی در انبار کاهند.

ممکن است شما بگویید چرا باید خودروی ۵ ساله صفر کیلومتر بخرم؟ حق با شماست؛ اما بسیاری به‌دلیل دردسرهای تأمین قطعات و تعمیرات خودروهای خارجی که تحت تأثیر توقف واردات و تحریم‌ها ایجاد شده است، ترجیح می‌دهند خودروی دست اول داشته باشند. در واقع، یک خودروی صفر کیلومتر ۵ ساله را به یک کارکرده ۵ ساله ترجیح می‌دهند.

اگر شما هم از این دسته افراد هستید، رنو کولئوس ۲۰۱۸، سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ تیپ ۳، تویوتا C-HR هیبرید، هیوندای سانتافه و هیوندای توسان ۲۰۱۸، میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 و فولکس واگن پاسات نسخه‌های روی میز برای پاسخ به پرسش با ۲ میلیارد و پانصد میلیون چه ماشینی بخرم؟ است.

در این بین ما خودروهای زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

یکی از بهترین خودروهای بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان

۱. هیوندای سوناتا هیبرید تیپ ۳ مدل GLS PLUS) ۲۰۱۸)

اولین مورد در فهرست با ۳ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ این خودرو است. نسخه فیس‌لیفت سوناتا هیبرید LF که در سال ۲۰۱۸ به‌صورت بسیار محدود و توسط واردکننده غیررسمی با عنوان پاکرو وارد ایران شد، در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین‌ محصولات هیوندای در ایران است. این فیس‌لیفت با تغییرات اساسی در طراحی و در ۳ تیپ تجهیزاتی GL، GLS، GDI+ عرضه شد که تیپ GLS+ نسخه فول آپشن آن است.

موتور ۴ سیلندر بنزینی GDI سوناتا با حجم ۲ لیتر قادر به تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۳ نیوتن‌متر گشتاور است. این موتور را یک موتور الکتریکی ۳۸ کیلوواتی با ۵۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور همراهی می‌کند. بنابراین خروجی همکاری این دو به ۱۹۳ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. این قدرت و گشتاور را یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند. سقف سرعت هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ معادل ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد آن ۹٫۳ ثانیه و مصرف سوختش در سیکل ترکیبی ۴٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

تیپ GLS+ سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی مانند رینگ ۱۷ اینچی، کیسه هوای راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای، سیستم‌های ترمز و پایداری ESC، HAC و VSM، کیلس استارت، آینه الکتروکرومیک، سانروف پانوراما، گرمکن تمام صندلی‌ها و سردکن صندلی‌های جلو، چراغ‌های جلو زنون اتوماتیک به همراه سیستم شست‌وشو، خروجی ۱۲ ولتی در جلو و عقب، نمایشگر ۸ اینچی، دوربین دید عقب و کروز کنترل را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

مزایای این خودرو عبارت است از:

  • ایمنی بالا
  • کیفیت ساخت خوب
  • امکانات رفاهی متعدد
  • بازار دست‌دوم پررونق
  • تعلیق و سواری نرم
  • مصرف سوخت اقتصادی

تنها عیب این خودرو را باید پیچیدگی‌های فنی سیستم هیبرید آن دانست که کمی کار تعمیراتش را سخت می‌کند. به طور کلی، هیوندای سوناتا هیبرید تیپ ۳ هم‌اکنون یکی از گزینه‌های بهترین ماشین تا ۳ میلیارد تومان به شمار می‌آید.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت هیوندای سوناتا هیبرید  GLS PLUS در ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان است.

هیوندای سوناتا هیبرید تیپ ۳ GLS PLUS

جدیدترین آگهی‌های سوناتا LF هیبرید

یکی از بهترین خودروهای بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان ۲. فولکس واگن پاسات مدل ۲۰۱۸

یکی از گزینه‌های بهترین ماشین تا ۳ میلیارد تومان بازار، نسخه ۲۰۱۸ پاسات مربوط به فیس‌لیفت نسل هشتم این سدان سایز متوسط و محبوب و شناخته‌شده فولکس است. فولکس که در ایران محبوبیت بسیار زیادی دارد، متأسفانه هیچگاه در بازار کشور حضور گسترده‌ای نداشته است. پاسات ۲۰۱۸ را ماموت‌خودرو وارد ایران کرد و با وجود جلب توجهات بسیار، متأسفانه این بار در پس قانون منع واردات ناکام ماند.

پاسات ۲۰۱۸ موجود در ایران، از یک موتور ۱٫۸ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربو شارژ با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. حاصل همکاری این موتور و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه این خودروی ۱٫۵ تنی سقف سرعت ۲۳۲ کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد ۷٫۹ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی ۵٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

کیلس استارت، صندلی‌های چرمی مجهز به سیستم گرمکن دو ردیف، صندلی‌های جلو قابلیت تنظیم برقی دارند و صندلی راننده مجهز به ماساژور و حافظه، نمایشگر ۹٫۲ اینچی لمسی پاسات با ورودی USB، سیستم اتو پارک، سنسورهای پارک عقب و جلو و دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه‌های متنوع  HBA، ESC، EDI، ESA، HAS، ESP، EBD و ABS ، سیستم تهویه مطبوع سه گانه، ۹ کیسه‌ هوا، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، سانروف برقی، بازکننده صندوق‌عقب با فرمان پا، نورپردازی درون کابین و سنسور باران و شارژر بی‌سیم بخشی از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی این خودرو محسوب می‌شود. با توجه به این امکانات به نظر این خودرو گزینه مناسبی برای پاسخ با ۳ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ است.

مزایای مهم فولکس واگن پاسات عبارت است از:

  • کیفیت ساخت بالا
  • سواری نرم و راحت
  • پیشرانه قدرتمند
  • دوام کیفی و فنی
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • بازار دست‌دوم

پاسات تنها یک عیب دارد و آن این است که به تعداد محدود وارد ایران شده است؛ البته باید نسبت به بنزین مصرفی آن هم دقیق بود. در هر صورت، باید بدانید که فولکس واگن پاسات نیز یکی از بهترین گزینه‌های خرید ماشین ۳ میلیاردی در ایران است. 

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت فولکس واگن پاسات ۲۰۱۸ صفر در اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش فولکس واگن پاسات ۲۰۱۸

در بین کارکرده‌ها، با ۲ میلیارد و نیم چه ماشینی بخرم؟

برای خودروهای کارکرده این بازه قیمتی، انتخاب‌های بیشتری پیش روی شما است. انتخاب‌هایی که با ورود برخی اروپایی‌ها و ژاپنی‌های لوکس جذاب‌تر هم شده‌ است.

در این بازه قیمتی خودروهایی مانند هیوندای آزرا گرنجور ۴ سیلندر ۲۰۱۸، تویوتا هایلوکس دو کابین بلند ۲۰۱۵، ب‌ام‌و سری ۷ سدان ۲۰۱۵  ۷۴۰li، فولکس واگن تیگوان ۲۰۱۸، کیا سورنتو ۴ سیلندر جی‌تی لاین ۲۰۱۷، فولکس واگن گلف ۲۰۱۸، فولکس بیتل کروک ۲۰۱۸، تویوتا راوفور دو دیفرانسیل ۲۰۱۷ و برخی نسخه‌های جذاب دیگر از بنز و ب‌ام‌و تولید پیش از ۲۰۱۵ چشم‌نوازی می‌کنند.

در این بین پیشنهاد ما به شما دو خودروی زیر خواهد بود:

یکی از بهترین خودروهای بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان

۳. ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۸i مدل ۲۰۱۴

اگر برای سوال با ۳ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ ب‌ام‌و سری ۵ سدان را پیشنهاد می‌کنیم. ابتدا باید بگوییم که اگر توان پرداخت هزینه بالای نگهداری این خودرو را دارید سراغ انتخاب آن بروید. در غیر این صورت سدان‌های دیگری مانند آزرا را انتخاب کنید. این ب‌ام‌و جذاب که در ایران با عنوان ب‌ام‌و گرن توریسمو معروف است، از محبوب‌ترین‌های ب‌ام‌و در جهان است و در فاصله ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ در تیپ‌های مختلف در ایران عرضه شد.

ب‌ام‌و سری ۵ گرن‌توریسمو ۵۲۸i از یک موتور توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر با توان خروجی ۲۴۵ اسب بخار و یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند که این خودروی تقریباً ۲ هزار کیلوگرمی را طی کمتر از ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را به آن تقدیم کند. این خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت ۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

ب‌ام‌و سری ۵ ۵۲۸i گرن‌توریسمو با امکانات بسیار زیاد مانند دی‌لایت، اتولایت، گردش چراغ‌ها در پیچ، چراغ بدرقه، نور بالا اتوماتیک، ارتفاع نور اتوماتیک و چراغ‌شوی، غربیلک فرمان دی‌کات با روکش چرم و مجهز به گرمکن، سیستم فرمان برقی هوشمند ۴ حالته حساس به سرعت دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب و دوربین دید در شب، نمایشگر مرکزی، نمایشگر پشت فرمان، سیستم انحصاری iDrive، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری، اتوپارک، سنسور جلو، عقب، نقطه کور، تغییر مسیر حرکت، فشار باد تایر، باران و سنسور پیشگیری از تصادف جلو، سنسور تشخیص عابر پیاده، سیستم‌های ضدقفل، کمکی، سیستم‌ بازیابی انرژی ترمز و کنترل در سر پیچ (CBC)، هدآپ دیسپلی، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی و دارای گرمکن، کیسه‌های هوای جلو، عقب، جانبی و پرده‌ای، سانروف، ریموت شیشه‌بالابر، پرده برقی عقب، سیستم Keyless صندلی‌های چرمی را در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار می‌دهد.

از مزایای این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرمان‌پذیری عالی
  • کیفیت ساخت خوب
  • بازده فنی عالی
  • امکانات رفاهی بسیار متعدد نسبت به سال تولید

هزینه نگهداری این خودرو البته مبلغ قابل‌توجهی است که می‌تواند برای برخی نکته منفی باشد. اما به هر حال ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۸i یکی از بهترین گزینه‌های خرید ماشین تا ۳ میلیارد است.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۸i در اوایل اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش ب‌ام‌و سری ۵ سدان ۵۲۸I

جدیدترین آگهی‌های ب‌ام‌و سری ۵ سدان

یکی از بهترین خودروهای بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان

۴. کیا سورنتو ۴ سیلندر جی‌تی لاین ۲۰۱۷

در ادامه مطلب بهترین خودروهای بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان به سراغ کیا سورنتو می‌رویم. این خودرو مربوط به نسل سوم سورنتو می‌شود که در سال ۲۰۱۵ وارد بازار جهانی شد. نسخه جی‌تی لاین که تیپ فول آپشن این خودرو محسوب می‌شود، از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی که به سیستم تزریق مستقیم (GDi) مجهز است، بهره می‌برد. سقف قدرت این موتور ۱۸۸اسب‌ بخار و سقف گشتاور آن ۲۴۱ نیوتن‌متر است. یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک این خودروی دو دیفرانسیل را همراهی می‌کند. سورنتو ۲۰۱۸ قادر است در ۹٫۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۹ کیلومتر در ساعت خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی کیا سورنتو GT-Line در هر ۱۰۰ کیلومتر ۹٫۴ لیتر است.

کیا سورنتو پاسخ مناسبی برای با ۳ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ است و در مدل GT-Line از امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوا، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS ،EBD ،ESC ،VSM ،TCS ،HAC، سیستم چرخش خودکار چراغ‌های جلو در پیچ‌، صندوق عقب هوشمند، سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید (Keyless)، فرمان برقی حساس به سرعت، سیستم تنظیم دوگانه دمای کابین به‌همراه دریچه‌های هواکش مجزا برای سرنشینان ردیف‌های دوم و سوم، تنظیم برقی صندلی راننده در ۱۰ جهت و صندلی سرنشین جلو در ۸ جهت، حافظه تنظیمات صندلی راننده و آینه جانبی، فرمان با روکش چرمی و قابلیت کنترل سیستم صوتی، شیفتر فرمان، کروز‌کنترل، سیستم صوتی اینفینیتی با ساب‌ووفر، صفحه نمایش ۷ اینچی، سقف پانوراما، آینه‌های جانبی برقی تاشو و آینه وسط الکتروکرومیک، گرمکن و سردکن صندلی ردیف جلو و گرمکن ردیف دوم، چراغ روشنایی روز، چراغ شور، سیستم کنترل باد چرخ‌ها (Tpms)، رادار بین خطوط، کروز‌کنترل هوشمند، درایو مد (اکو، نرمال، اسپرت)، ترمز پارک برقی، اتوپارک و دوربین ۳۶۰ بهره می‌برد.

از مزایای این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت ساخت
  • امکانات رفاهی
  • آپشن‌های متعدد
  • بازار دست‌دوم خوب
  • کابین جادار و ردیف سوم صندلی‌ها

از نظر برخی کارشناسان سورنتو در بخش شتاب‌گیری کمی کند عمل می‌کند که نشان از ضعف آن در این قسمت است. با این حال، کیا سورنتو نیز مانند گزینه‌های بالا یکی از گزینه‌های ماشین تا ۳ میلیاد تومان در بازار فعلی است.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت کیا سورنتو جی‌تی لاین ۲۰۱۷ صفر در اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیارد و نیم است که نسخه کارکرده آن را می‌توان تا ۳ میلیارد تومان تهیه کرد.

آگهی‌های خرید و فروش کیا سورنتو جی‌تی لاین

با دو و نیم تا سه میلیارد تومان چه خودروی صفری بخرم؟

خودروهای صفر کیلومتر این بازه، تفاوت آشکار و چندانی با بازه زیر دو و نیم میلیارد ندارد. اغلب خودروهای زیر ۲٫۵ میلیارد صفر کیلومتر، در نسخه‌های ۲۰۱۸ یا گاهی تیپ‌ها فول آپشن به بالای ۲٫۵ میلیارد نقل مکان می‌کنند.

هیوندای آزرا گرنجور ۴ سیلندر ۲۰۱۹، فولکس گواگن گلف ۲۰۱۸، ب‌ام‌و ۳۲۰i 2018، سانگ یانگ رکستون G4 2018، ام‌جی GS 2017، لکسوس NX 2016 هیبرید، نیسان ایکس تریل ۲۰۱۸، بورگارد BX7 آلتیمیت ۲۰۱۸ و کیا اپتیما هیبرید خودروهای صفر کیلومتر جدید در این بازه هستند.

در این بین پیشنهاد ما دو خودروی زیر خواهد بود:

یکی از بهترین خودروهای بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان

۵. هیوندای آزرا مدل ۲۰۱۸

یکی دیگر از گزینه‌های خرید بهترین ماشین تا ۳ میلیارد تومان هیوندای آزرا است. آزرا پس از جدایی جنسیس از هیوندای، تبدیل به سدان لوکس هیوندای شد و جایگاهی ویژه در بین تولیدات این کمپانی پیدا کرد. این خودرو در ایران همواره بسیار طرف‌دار داشته و محبوبیت بالایی دارد. آزرا ۲۰۱۸ اما یک تفاوت عمده به‌جز طراحی ظاهری بسیار جذابش، با نسخه‌های قدیمی خود دارد و آن هم موتور کم‌حجم‌تر ۴ سیلندرش است.

قدرت موتور ۲٫۴ لیتری این زیباروی کره‌ای  ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور معادل ۲۴۱ نیوتن‌متر است. یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز قدرت پیشرانه هیوندای آزرا را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰ ثانیه، سقف سرعتش ۲۱۳ کیلومتر بر ساعت و مصرف سخت آن در سیکل ترکیبی ۸٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

این خودرو که مانند دیگر محصولات هیوندای فهرست بلند و بالایی از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی را در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار می‌دهد و پاسخی برای با ۳ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ است؛ از مواردی مانند ۹ عدد کیسه هوا، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، سانروف پانوراما، دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل هوشمند، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر هدآپ دیسپلی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد، سیستم صوتی اینفینیتی با ساب‌ووفر و آمپلی‌فایر بهره می‌برد.

از مزایای این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت ساخت بالا
  • ایمنی خوب
  • پیشرانه به‌روز و خوش بازده
  • محبوبیت در بازار

البته نباید فراموش کرد این خودرو که هم‌قیمت هم‌کلاسان آلمانی خود عرض اندام می‌کند، واردات محدودی داشته و احتمال دارد این واردات محدود برای آن ایجاد دردسر کند. اگر همچنان به دنبال پاسخی برای سوال با ۳ میلیارد چه ماشینی بخرم هستید، هیوندای آزرا می‌توان گزینه مناسب شما باشد.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت هیوندای آزرا مدل ۲۰۱۸ صفر در اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش هیوندای آزرا

جدیدترین آگهی‌های هیوندای آزرا

کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸

۶. کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸

کیا اپتیما سدان لوکس کره‌ای است که در نسل چهارم خودرو در سال ۲۰۱۶ در نسخه هیبریدی روانه بازارهای جهانی گشت. در بازار داغ واردات سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ این خودرو بلافاصله پس از ورود به بازارهای جهانی، به ایران راه یافت و به‌سرعت مورد توجه قرار گرفت. هرچند توقف واردات خودرو تیراز واردات آن را بسیار محدود نگه داشت.

کیا اپتیما هیبرید از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر GDI بنزینی با سقف توان ۱۹۳ اسب بخار  و یک موتور برقی ۶۰ اسب بخاری بهره می‌برد. ۲۰۲ اسب بخار گشتاور حاصل از همکاری این دو موتور از طریق جعبه‌دنده ۶ سیلندر اتوماتیک به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. سقف سرعت اپتیما هیبرید با ۱٫۵ تن وزن، ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صدش ۹ ثانیه و سوختش در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی تنها ۴٫۷ لیتر است.

در بخش تجهیزات و امکانات این هیبریدی جذاب از مواردی مانند ۱۰ ایربگ، ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید، فرمان برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی هارمن کاردن، صندلی برقی راننده و سرنشین، حافظه یکپارچه راننده، چراغ‌های جلو زنون و عقب LED، سنسور نور و باران، گرمکن فرمان، گرمکن تمام صندلی‌ها، سردکن صندلی‌های جلو، سانروف پانوراما، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، کروز کنترل و هشدار نقطه کور بهره می‌برد.

در اپتیما هیبرید ECU تصمیم‌گیرنده وارد شدن موتور الکتریکی و یا خارج شدن آن از مدار است و راننده در این انتخاب نقشی ندارد.

مزایای اپتیما هیبرید در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • کیفیت ساخت
  • مصرف سوخت
  • پایداری در سرعت‌ بالا
  • سواری نرم‌تر از رقبا

اپتیما البته به‌دلیل واردات محدود، بازار کارکرده‌های به‌نسبت ضعیفی دارد. در هر صورت، کیا اپتیما هیبرید نیز یکی از گزینه‌های بهترین ماشین تا ۳ میلیارد تومان در بازار فعلی است.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ به صورت صفر در اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است.

آگهی های خرید و فروش کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸

با دو و نیم تا سه میلیارد چه خودروی کارکرده‌ای بخرم؟

خودروهای کارکرده این بازه قیمتی را اغلب کارکرده‌های آلمانی و ژاپنی تشکیل می‌دهد. درواقع، در این بازه قیمتی به‌ندرت می‌توان اثری از کارکرده‌های کره‌ای یافت که اگر هم پیدا شود معمولاً از نظر کارشناسان بالاتر از ارزش واقعی قیمت‌گذاری شده است.

مدل‌های مختلف از پرادو ۴ در، لکسوس NX و RX، ب‌ام‌و سری ۷ و ۵ و ۳، دی‌اس کراس و معدود مدل‌هایی از بنز و پورشه را می‌توان در این بازه دید. در این بین ما این دو خودرو را پیشنهاد می‌دهیم:

لکسوس NX هیبرید H300 ۲۰۱۶

۷. لکسوس NX هیبرید H300 ۲۰۱۶

البته در کنار لکسوس NX هیبرید می‌توان به برادرانش RX 350 ۲۰۱۴ و لکسوس NX200 توربو اشاره کرد. اما انتخاب ما برای با ۳ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ به دلایلی که خواهیم گفت، NX هیبرید است. این خودرو که عمر کمتری نسبت به نسخه RX در این بازه قیمتی دارد، در دو تیپ H300 و H300 FSPORT عرضه شده است و از نظر مصرف سوخت هم عملکرد بهتری نسبت به NX توربو دارد. البته تیپ Fsport آن را به ندرت می‌توان زیر ۳ میلیارد پیدا کرد، اما نسخه h300 در این بازه قیمتی خرید و فروش می‌شود.

لکسوس NX300h بر اساس پلتفرم تویوتا RAV4 طراحی شده که همین امر به آن ظاهری پرقدرت و عضلانی بخشیده است. لکسوس NX300h به یک موتور ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری با سقف توان ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر مجهز است. همچنین این خودرو از یک گیربکس ECVT بهره می‌برد که تعویض دنده‌ها را بسیار سریع انجام می‌دهد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل ۹٫۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوختش در سیکل ترکیبی حدود ۷٫۴ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

لکسوس NX300h که یک کراس‌اور شهری دو دیفرانسیل است. علاوه بر موتور الکتریکی برای قسمت جلو، یک موتور الکتریکی دیگر با قدرت ۶۶ اسب بخار برای قسمت عقب دارد. سیستم‌های ترمز و پایداری ABS ،EBD ،BA ،ESP ،TSC و ASR، ۱۲ عدد کیسه هوا، سیستم صوتی حرفه‌ای لوینسون با ۱۰ بلندگو با قابلیت استفاده از بلوتوث، نویگیشن، ساب‌ووفر و اپل کارپلی، رادار تشخیص نقطه کور (BSM)، ورود و استارت بدون کلید (Kyles)، رادار و سیستم پیشگیری از برخورد، دوربین دید عقب و جلو، سیستم هشدار خروج از خطوط، پارک کمکی، کنترل کشش در سربالایی (HSA) و قابلیت رانندگی در ۳ حالت نرمال، اکو و اسپورت تنها بخشی از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی این کراس‌اوور لوکس است.

NXH300 را می‌توان دارای مزایای زیر دانست:

  • کیفیت ساخت بالا
  • دوام فنی
  • مصرف سوخت
  • طراحی زیبا
  • ایمنی بالا

البته این نسخه از لکسوس کمی در فرمان‌پذیری از خود ضعف نشان می‌دهد.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت لکسوس NX هیبرید H300 مدل ۲۰۱۶ در اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش لکسوس NX هیبرید H300 مدل ۲۰۱۶

جدیدترین آگهی‌های لکسوس

ب‌ام‌و X3 28 ۲۰۱۵

۸. ب‌ام‌و X3 28 مدل ۲۰۱۵

در محبوب‌تر بودن ب‌ام‌و X3 از X4 مباحث بسیاری مطرح است. اما معمولاً در رقابت این دو برادر کارشناسان معمولاً ب‌ام‌و X3 را برای با ۳ میلیارد چه ماشینی بخرم؟ انتخاب می‌کنند. هرچند X4 دربین عموم، پرطرف‌دارتر است. X3 28 ۲۰۱۵ مربوط به نسخه فیس‌لیفت نسل دوم این کراس‌اوور لوکس شهری می‌شود.

این خودرو از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با سقف توان ۲۴۲ اسب بخار و سقف گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر در کنار یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با کنترل هوشمند بهره می‌برد. این خودرو با وزن ۱۷۲۰ کیلوگرم، سقف سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت ۷٫۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی و شتاب صفر تا صد ۶٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را به ثبت رسانده است.

X3 از امکانات و تجهیزاتی مانند کروز کنترل هوشمند، سنسورهای باران، عقب، جلو و فشار باد تایر، اتو هلد، ترمز پارک برقی، ترمز کمکی، توزیع نیروی ترمز، ترمز ضد قفل، فرمان برقی ۴ حالته حساس به سرعت، مانیتور ۷ اینچی، هدآپ، ۱۰ ایربگ، کیلس استرات، تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن و سردکن و … بهره می‌برد.

این خودرو مزایای زیر را ارائه می‌نماید:

  • کیفیت ساخت بالا
  • فرمان‌پذیری
  • امکانات رفاهی متعدد
  • دوام فنی بسیار خوب

البته نباید از هزینه نگهداری بالای این خودرو گذشت. در ضمن X3 سواری به‌نسبت خشکی دارد.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت ب‌ام‌و X3 28  مدل ۲۰۱۵ در ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش ب‌ام‌و X3 28

جمع‌بندی؛ آخر با ۳ میلیارد چه ماشینی بخرم؟

دقت داشته باشید خودروهای معرفی شده عمدتاً سن کمتری نسبت به هم‌قیمت‌های موجود در بازار داشتند. سعی کردیم در این فهرست خودروهایی را که تولید ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هستند، معرفی کنیم و به‌ندرت به معرفی برخی مدل‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ پرداختیم. این مورد از آن جهت اهمیت پیدا می‌کند که در حال حاضر شرایط تحریمی می‌تواند دردسر تعمیرات خودروهای قدیمی‌تر را افزایش دهد. همچنین این خودروها در صورت لغو قانون منع واردات احتمالا با افت قیمت کمتری مواجه می‌شوند.

اگر تصور می‌کنید که این بازه قیمتی بیشتر از بودجه انتخابی شماست و شاید به مرور از قیمت این خودروها کاسته شود، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب ما با عنوان با ۲ میلیارد تومان چه ماشینی بخریم؟ را مطالعه کنید. همچنین، اگر این خودروها نیاز شما را رفع نمی‌کنند و امکان پرداخت مبالغ بالاتر را هم دارید، بد نیست که به سراغ مطلب با ۵ میلیارد تومان چه خودرویی بخریم؟ در وبلاگ دیوار بروید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما چه خودروهای دیگری می‌توانند در این راهنمای خرید قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را به صورت کامنت برای ما ارسال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.