بی‌وای‌دی تانگ ۲۰۲۱ به ایران رسید

1

همان طور که می‌دانید با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های خودروسازی ایران، بسیاری از شرکت‌های داخلی همچون کارمانیا متأسفانه نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند؛ اما اکنون به نظر می‌رسد که با روند مثبت مذاکرات بین ایران و طرف‌های برجام و همچنین تلاش‌های شرکت کارمانیا، به‌زودی شاهد بازگشت بعضی از مدل‌های خودروسازی بی‌وای‌دی تانگ در ایران باشیم. روزنه‌ای برای ورود برندهای باکیفیت به ایران باز شده است.

در روزهای گذشته به جهت تأیید خبر بازگشت بی‌وای‌دی به ایران، مدیرعامل کارمانیا تصاویری از بی‌وای‌دی تانگ در یک کانتینر را در اینستاگرام خود منتشر کرد که نشان می‌دهد این خودرو وارد ایران شده است و مراحل تست و آزمایش‌های پیش از تولید را از سر خواهد گذراند. کارمانیا در ماه‌ها و روزهای گذشته یکی از شرکت‌های فعال بخش خصوصی بوده است که از خودرویی برقی و یک برند جدید در حوزه خودروهای تجاری به نام کیتون رونمایی کرده است. آن‌طور که از شواهد امر مشخص است همچنان اولویت این شرکت بر بازگشت بی‌وای‌دی به ایران بوده است. بی‌وای‌دی یکی از پرفروش‌ترین برندهای صنعت خودرو چین محسوب می‌شود که در حوزه خودروهای برقی در سطح جهان شناخته شده است.

بی‌وای‌دی تانگ ۲۰۲۱ به ایران رسید

بی‌وای‌دی تانگ بنزینی ۲۰۲۱ به پیشرانه ۲ لیتری توربو و GDi مجهز است که توان ۲۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. یکی از ویژگی‌های تانگ بنزینی انتقال حداکثر گشتاور در ۱۵۰۰rpm است. ترکیب این پیشرانه با اتصال به جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک (در برخی نسخه‌ها از نوع دوکلاچه است) باعث می‌شود تا بی‌وای‌دی تانگ بنزینی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹٫۶ ثانیه ثبت کند که باز هم این خودرو را در زمره کراس‌اوورهای قدرتمند موجود در بازار قرار می‌دهد. متأسفانه این ارقام در مقایسه با شتاب کمتر از ۵ ثانیه‌ای مدل هیبریدی (با بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت) بسیار ضعیف و کُند به نظر می‌رسد.

برخی امکانات رفاهی و ایمنی بی‌وای‌دی تانگ بنزینی ۲۰۲۱ در نمونه فول‌آپشن، شامل دیفرانسیل جلو، ظرفیت ۵ و ۷ نفره، رینگ ۱۸ اینچی آلیاژی، فرمان کمکی برقی با قابلیت تنظیم، سقف پانارومیک، استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، اتوهلد، کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، حالت رانندگی اسپرت، عادی و اقتصادی، نمایشگر وسط با تغییر به‌صورت افقی و عمودی، نمایشگر صفحه اطلاعات خودرو، صندلی‌های جلو برقی، حافظه صندلی راننده، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، گرمکن فرمان، تریم داخلی چرم، کروز کنترل هوشمند، سیستم پیشگیری از تصادف، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، رادار نقطه‌کور، سیستم تهویه‌اتوماتیک سه‌گانه، در صندوق برقی با سنسور حرکتی، نور بالای اتوماتیک، سنسور نور و باران، روشنایی هوشمند چراغ‌ها در باران، سنسور باد لاستیک، بخارزدای شیشه جلو هوشمند، چراغ‌های جلو تمام LED و … است.

لازم به ذکر است که کارمانیا در سال گذشته، به‌صورت رسمی سودا SA01 را به بازار معرفی کرد و اعلام نمود که در سال ۱۴۰۰ تولید این سدان برقی را آغاز کند. به‌ این‌ ترتیب می‌توان گفت که این فعال بخش خصوصی صنعت خودرو می‌خواهد تا دوباره با محصولات جدید در بازار خودروی کشور حضور داشته باشد.

آگهی‌های خرید و فروش خودروی بی‌وای‌دی

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

1 نظر
  1. رضا می‌گوید

    با سلام — با حذف s6 از سبد محصولات و اضافه شدن ek1 , keyton بزرگترین توهین به شعور مشتریانی که زمانی به کارمانیا و برند بی وای دی اعتماد و افتخار داشتند وارد شده است.!!!!!!! وجود هر برندی به جز بی وای دی در سبد محصولات کارمانیا حتی پورشه و بنز باعث سلب اعتماد مشتریان از خدمات پس از فروش و آینده فعالیت کارمانیا و سقوط اعتبار گذشته کارمانیا در حوضه خودرو خواهد شد. مگر اینکه کارمانیا قصد پیچوندن مشتریان قدیمی و تغییر نوع فعالیت صنعتی خود را داشته باشد/ بزرگترین ضربه ای که استعمار نوین توانست بر پیکره ملت ما طی دهه های گذشته بزند از بین بردن نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی است. به طوری که اکنون افرادی با کمترین ضریب هوشی در بالاترین رده های تصمیم گیری جا خوش کرده اند. کارمانیا نیز با این سیاست های کوته بینانه روز به روز به افول خود نزدیک می شود. کارمانیا فقط با فعالیت با بی وای دی و ورود و تولید خودروهای برقی و هیبریدی جدید آن می تواند همانند هیوندا و کیا و تویوتا جای پا و اعتبار خود را در کشور حفظ کند و کل صنعت خودرو کشور و آلودگی های شهرها را به اجبار متحول کند وگرنه ek1 و کیتون و حتی بهترین برندهای دنیا نمی توانند به داد کارمانیا برسند. کار با برند های مختلف باعث عدم اعتماد مشتریان به خدمات پس از فروش و از بین رفتن کل اعتبار گذشته کارمانیا و بی وای دی در کشور خواهد شد. اگر مدیران کارمانیا مشکلات تعهدات قبلی خود را با مدیران بی وای دی چین در میان بگذارند حتما آنها پیشنهاد خواهند داد تعهدات قبلی با جدیدترین محصولات هیبریدی و برقی بی وای دی جبران شود و طبق قرارداد ها عمل شود و فقط مابه تفاوت قیمت دلاری با توجه به قیمت دلاری آن تعهدات در ۳ سال پیش و قیمت دلاری آنها هم اکنون از مشتری به دلار با قیمت روز گرفته شود. مثلا اگر s6 را به قیمت قطعی پیش فروش کرده و در قرار داد قرار بوده ۲ الی۳ ماهه تحویل دهند و در ۳ سال پیش قیمت دلاری آن ۱۸۰۰۰ دلار در بازار چین بوده است کارمانیا موظف است اکنون خودرو جایگزین با قیمت ۱۸۰۰۰ دلاری و یا لااقل همان s6 قبلی بدون گرفتن هزینه اضافه با توجه به قرارداد به مشتری تحویل دهد و اگر خودرو ۲۱۰۰۰ دلاری به جایش تحویل داد باید ۳۰۰۰ دلار مابه تفاوت آن را مشتری به قیمت دلار آزاد پرداخت کند. و یا اگر s7 را به قیمت غیر قطعی پیش فروش کرده اند لااقل تخفیف و یا تسهیلاتی برای آن نگون بخت هایی که ۳ سال پیش ۷۰ میلیون نصف هزینه خودرو آن زمان را پرداخت کرده اند در نظر بگیرند. غیر از این اگر کارمانیا باعث ناراضی نگه داشتن مشتری هایی باشد که ۳ سال پیش از میان تمام گزینه ها و انتخابها به کارمانیا اعتماد کردند. در آینده با هیچ سیاستی مردم دیگر به کارمانیا و برندهای رنگارنگ جدید آن اعتماد نخواهند کرد. .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.