بی وای دی تانگ بنزینی به کارخانه کارمانیا آمد

3

شرکت کارمانیا از زیرمجموعه‌های شرکت کرمان‌موتور با ارائه محصولات شرکت BYD چین در ایران کار خود را آغاز کرد. ۳ خودرو کراس‌اوور S6، سدان F3 و MPV تمام الکتریکی e6 ازجمله محصولاتی است که شرکت کارمانیا آنها را برای خریداران بازار ایران در نظر گرفته بود. بر اساس اخبار منتشرشده در فضای مجازی، کارمانیا پس از تست ۲ دستگاه بی وای دی تانگ بنزینی جدید ۲۰۲۱ درصدد عرضه این خودرو به بازار کشور است و می‌خواهد این کراس‌اوور جدید را به فهرست محصولات خود اضافه کند.

پیگیری حضور نسل جدید این کراس‌اوور چینی با شرکت خودروسازی کارمانیا نشان می‌دهد که گویا همکاری بی وای دی و طرف ایرانی همچنان برقرار است. این احتمال همچنان وجود دارد که کارمانیا ایفای تعهدات مربوط به خودروهای بی وای دی را با تولید تانگ انجام دهد. بدیهی است که در شرایط فعلی، باید اولویت کاری شرکت خودروسازی کارمانیا رفع مشکلات حواله‌داران خود باشد و بتواند در کمترین زمان ممکن، تعهدات مربوط به کراس‌اوورهای قبلی بی وای دی را ایفا کند. البته به‌گفته مشتریان کارمانیا، این شرکت خودروسازی به آنها اعلام کرده است که تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری، تکلیف محصول بنزینی و جدید این خودروساز بخش خصوصی مشخص می‌شود و حواله‌داران این شرکت می‌توانند از محصولات جدید جهت تحویل انتخاب کنند.


بیشتر بخوانید: بی‌وای‌دی تانگ ۲۰۲۱ به ایران رسید


بی وای دی تانگ بنزینی به کارخانه کارمانیا آمداکنون بی وای دی تانگ که خودرویی با قیمتی فراتر از ۴۵ هزار دلار در بسیاری از بازارها است، امروز به‌خاطر امکان سفارش‌گذاری در نسخه بنزینی تک‌دیفرانسیل قیمتی حدود ۱۹ تا ۲۵ هزار دلار را دارد. بی وای دی تانگ بنزینی ۲۰۲۱ به پیشرانه ۲ لیتری توربو و GDi مجهز است که توان ۲۰۵ اسب بخار با گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. یکی از ویژگی‌های تانگ بنزینی انتقال حداکثر گشتاور در ۱۵۰۰rpm است.

ترکیب این پیشرانه با اتصال به جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک (در برخی نسخه‌ها از نوع دو کلاچه است) باعث می‌شود تا بی وای دی تانگ بنزینی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹٫۶ ثانیه ثبت کند که باز هم این خودرو را در زمره کراس‌اوور های قدرتمند موجود در بازار قرار می‌دهد. متأسفانه این ارقام در مقایسه با شتاب کمتر از ۵ ثانیه‌ای مدل هیبریدی (با بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت) بسیار ضعیف و کند به نظر می‌رسد.


بیشتر بخوانید: معرفی نسخه تولیدی بهمن فیدلیتی


بی وای دی تانگ بنزینی به کارخانه کارمانیا آمداین خودرو انقلابی با داشتن ابعادی برابر با ۴۸۷۰×۱۹۵۰×۱۷۲۵ میلی‌متر و فاصله محورهای ۲۸۲۰ میلی‌متر، اندکی بزرگ‌تر از مدل S6 است و خودرویی به‌نسبت بزرگ و پهن به شمار می‌آید. این کراس‌اوور بزرگ در نسخه‌های مختلف و با آپشن‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شود.

در بحث امکانات رفاهی و ایمنی، می‌توان تانگ بنزینی ۲۰۲۱ را در نمونه فول‌آپشن دارای ویژگی‌هایی مانند دیفرانسیل‌جلو، رینگ ۱۸ اینچی آلیاژی، فرمان کمکی برقی با قابلیت تنظیم حساسیت، سقف پانارومیک، استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، اتوهلد، کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، حالت رانندگی اسپرت، عادی و اقتصادی، نمایشگر وسط با تغییر به‌صورت افقی و عمودی، نمایشگر صفحه اطلاعات خودرو، صندلی‌های جلو برقی، حافظه صندلی راننده، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، گرمکن فرمان، تریم داخلی چرم، کروز کنترل هوشمند، سیستم پیشگیری از تصادف، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، رادار نقطه‌کور، سیستم تهویه‌اتوماتیک سه گانه، درب صندوق برقی با سنسور حرکتی، نور بالای اتوماتیک، سنسور نور و باران، روشنایی هوشمند چراغ‌ها در باران، سنسور باد لاستیک، بخارزدای شیشه جلو هوشمند، چراغ‌های جلو تمام LED و … است.

 

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

3 نظرات
  1. جواد می‌گوید

    شرکت کارمانیا این حق راندارد پس ازچندین سال حواله داران رابازی دهد،زیراآن زمان ماباآن اندوخته بهترین خودرو رامیتوانستیم باقیمت روزتهیه کنیم حالا باید تن به خواسته این شرکت دهیم بطورمثال قیمت این گزینه عقل ناقص هرکس میگوید خودروکره ای یاژاپنی درحدصفرموجود است.درثانی قراراینهااین بود رعایت حال حواله داران راداشته باشند.اگراین مبلغ راداشتیم نیازی به زیرباررفتن منت این شرکت را نداشتیم.

  2. روزبه می‌گوید

    یعنی بدبخت ترین مردم دنیا هستیم بعد اینهمه انتظار بی وای دی تانگ الان موتور هیبرید رو برداشتن تک دیفرانسیل میخوان وارد بازار کنن کدام احمقی پول جای این آشغال میده لعنت به مافیای ماشین و شرکت های خودرو سازی بنجل ساز ایران که هیچ قدرتی یارای ایستادگی در برابر ظلمشون نداره کاش این انحصار بشکنه

  3. حسین می‌گوید

    هیچ اسکولی با یه میلیارد سدان های ژاپنی و کره ای و کراس اوور های ارزان ژاپنی و کره ای رو ول نمیکنه که آشغال چینی بخره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.