معرفی بهترین هاچ‌بک‌های چینی بازار ایران

راهنمای خرید بهترین ماشین هاچ‌بک چینی

0

بهترین هاچ‌بک چینی بازار ایران کدام است؟ خودروهای چینی بخش بزرگی از بازار خودروی ما را در برگرفته‌اند. در چند سال گذشته به‌خصوص شرکت‌های واردات خودرو، اقدام به واردکردن انواع خودروهای چینی با برندها و در کلاس‌های مختلف کرده‌اند. بخش بزرگی از بازار خودروهای چینی متعلق به خودروهای کراس‌اوور است. سدان‌ها در ردیف دوم و خودروهای هاچ‌بک در مقام سوم قرار دارد.

بهترین ماشین‌های هاچ‌بک‌ چینی در بازار ایران

تعداد هاچ‌بک‌های چینی‌ای که از کشور چشم بادامی‌ها وارد ایران شده است، خیلی زیاد نیست. تمامی این خودروها تقریباً در یک سطح قرار دارد و نام بردن از بهترین ماشین هاچ بک چینی شاید کار خیلی راحتی نباشد.

در این مطلب ما فهرستی از بهترین هاچ‌بک‌های چینی در بازار ایران تهیه کرده‌ایم؛ اما انتخاب بهترین‌ها با شماست.

لیفان X50 بهترین خودروهای هاچ‌بک چینی بازار

۱ – لیفان X50

اولین مورد از فهرست بهترین هاچ‌بک چینی بازار ایران از شرکت لیفان است. لیفان یکی از قدیمی‌‌های خودروی چینی در ایران است. لاین جدید خودروهای این کمپانی از نیمه سال ۱۳۹۴ وارد ایران شد. در میان خودروهای واردشده، یک هاچ‌بک کراس با طراحی به‌نسبت خوب هم دیده می‌شد.

لیفان X50‌ از نظر ظاهری رخ خوبی دارد. چراغ‌های پهن و کشیده جلو و جلو پنجره باریک در کنار خروجی هوای چند ضلعی و بزرگ، ظاهری انتقام‌جو به این خودرو داده‌ است. طراحی بخش عقب لیفان X50‌ آرام و زیباست. کابین این مدل لیفان طراحی خوبی دارد. استفاده از قطعات کرومی در داخل کابین عیار اتاق را بالا برده است، اما کیفیت متریال به‌کاررفته همانند دیگر محصولات چینی در حد متوسط است.

لیفان X50 یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری دارد که قدرت ۱۰۲ اسب بخار آن با کمک گیربکس CVT یا دنده‌ای منتقل می‌شود. شتاب ۱۲ ثانیه‌ای این خودرو خیلی برای هاچ‌بک مناسب به نظر نمی‌رسد. این خودرو به‌صورت ترکیبی ۶٫۵ لیتر هم بنزین می‌سوزاند.

این هاچ‌بک چینی امکانات رفاهی خیلی زیادی هم ندارد. مهم‌ترین امکانات X50‌ عبارت است از:

  • سنسور پارک عقب
  • دی لایت
  • سیستم تهویه دستی
  • ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
  • آینه جانبی با تنظیم برقی
  • سانروف

طراحی ظاهری خوب، کابین جادار، قدرت فنی خوب و عملکرد مناسب گیربکس اتوماتیک از مزایای این خودرو است. درعین‌حال، کیفیت ساخت معمولی، فرمان‌پذیری نه‌چندان خوب و شتاب کم هم از نکات منفی این خودرو است.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت لیفان X50 در اواخر بهمن‌ ۱۴۰۰ در بازار کارکرده حدود ۲۸۰ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش لیفان X50

جدیدترین آگهی‌های لیفان X50

ام‌وی‌ام ۳۱۵ یکی از بهترین خودروهای هاچ‌بک چینی

۲ – ام‌وی‌ام ۳۱۵

ام‌وی‌ام برند قدیمی چینی است که نماینده‌های زیادی هم در بازار ایران دارد. کوچک‌ترین عضو این خانواده هاچ‌بک ۳۱۵ است. این خودرو چند سالی است که در بازار خودروهای هاچ‌بک به فروش می‌رسد و شاید بتوان آن را یکی گزینه‌های بهترین هاچ‌بک چینی بازار ایران دانست.

طراحی خوب بدنه این خودرو با ابعاد به‌نسبت بزرگ آن، ام‌وی‌ام ۳۱۵ را به یک خودروی خانوادگی تبدیل کرده است. کابین این خودرو هم طراحی خوبی دارد. چیدمان بخش‌های مختلف کنسول ترکیب خوبی دارد. دوخت قرمز روی صندلی‌ها کابین را اسپرت نشان داده است. 

پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قدرت ۱۰۷ اسب بخار آن با گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. عدد مشخصی برای شتاب این خودرو گفته نشده، اما میانگین مصرف سوخت آن ۶٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

ام‌وی‌ام ۳۱۵ امکانات رفاهی خیلی زیادی ندارد. مهم‌ترین آنها عبارت است از:

  • ۲ کیسه هوا
  • چراغ‌های مه‌شکن
  • سنسور پارک عقب
  • آینه‌های جانبی با تنظیم برقی

طراحی خوب بدنه، فضای جادار کابین، عملکرد خوب فنی و صندوق عقب جادار از مزایای این خودرو است، در حالیکه بازار دست‌دوم ضعیف و افت قیمتی از نکات منفی این خودرو است.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت یک دستگاه ام‌وی‌ام ۳۱۵ صفر در اواخر بهمن ۱۴۰۰ حدود ۳۳۵ میلیون تومان است. نسخه پلاس این خودرو نیز حدود ۴۷۰ میلیون تومان قیمت دارد.

آگهی‌های خرید و فروش ام‌وی‌ام ۳۱۵

برلیانس H320 یکی از بهترین خودروهای هاچ‌بک چینی بازار

۳ – برلیانس H320

یکی دیگر از بهترین هاچ‌بک‌های چینی دیگری که به آن می‌پردازیم، از شرکت برلیانس است. محصولات برلیانس را شرکت سایپا در ایران عرضه کرده است. H320 یکی از هاچ‌بک‌های این کمپانی است که در سال ۹۴ به بازار معرفی شد.

برلیانس H320 از نظر طراحی ظاهری چهره‌ای قابل‌قبولی دارد. فرم طراحی چراغ‌های جلو و جلوپنجره، خیلی به محصولات ب ام و شبیه است. قسمت عقب خودرو هم با فرم چراغ‌های ۳ ضلعی و کوچک و خطوط حجم‌دهنده روی صندوق و سپر طراحی قابل‌قبولی را به نمایش گذاشته است. کابین برلیانس H320 با تریم ۲ رنگ کرم و مشکی، ظاهری روشن و جادار را برای این خودرو به وجود آورده است.

سایپا این خودرو را با ۲ پیشرانه معرفی کرده است. مدل اول با حجم ۱٫۵ لیتر قدرت ۱۰۳ اسب‌بخار دارد که با گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک منتقل می‌شود. شتاب ۱۴٫۵ ثانیه‌ای این پیشرانه خیلی خوشایند به نظر نمی‌رسد. در مدل دوم پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۱۴ اسب‌ بخار قدرت دارد و با ۲ گیربکس اتوماتیک و دنده‌ای به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب این مدل به ۱۳ ثانیه رسیده که نسبت به مدل قبلی بهتر است. هر دو تیپ میانگین مصرف سوخت ۶٫۵ لیتر دارد.

امکانات مشترک این دو تیپ عبارت است از:

  • سنسور و دوربین عقب
  • ورود و استارت بدون کلید
  • چراغ‌های مه‌شکن
  • مانیتور
  • آینه جانبی با تنظیم برقی
  • سانروف

برلیانس H320 در مدل ۱٫۶ لیتری عملکرد فنی بهتر و بازار پررونق‌تری دارد، اما کیفیت ساخت این خودرو در حد کاملاً متوسط است.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت برلیانس H320 دنده‌ای در اواخر بهمن‌ ۱۴۰۰ حدود ۴۴۵ میلیون تومان است. نسخه اتوماتیک این خودرو نیز در همین زمان حدود ۵۶۶ میلیون تومان قیمت دارد.

آگهی‌های خرید و فروش برلیانس H320

جدیدترین آگهی‌های برلیانس H320

جیلی امگرند RV7 یکی از بهترین خودروهای هاچ‌بک چینی بازار

۴ – جیلی امگرند RV7

جیلی امگرند یکی از گزینه‌های بهترین ماشین هاچ‌بک چینی بازار ایران است. طراحی خوب این خودرو در نگاه اول مخاطب را به خود جذب می‌کند. فرم چراغ‌ها و جلو‌پنجره، ظاهری به‌نسبت خشن برای این خودرو به وجود آورده است. طراحی بخش عقب این خودرو هم با خطوط صاف کاملاً متفاوت از دیگر خودروهای چینی است.

جیلی امگرند هاچ‌بک کابینی جادار و زیبا دارد. تریم ۲ رنگ کابین با قطعات آلومینیومی تزیین شده است. چیدمان قطعات و بخش‌های مختلف کابین، ظاهری خوب در اتاق ایجاد کرده است.

یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قدرت ۱۳۷ اسب‌ بخار آن با گیربکس ۵ دنده دستی منتقل می‌شود. شتاب ۱۲ ثانیه‌ای و میانگین مصرف سوخت ۷٫۲ لیتری از مشخصات فنی این خودرو است.

امکانات جیلی امگرند عبارت است از:

  • ۶ کیسه هوا
  • تنظیم برقی صندلی‌ها
  • اتولایت
  • سیستم تهویه اتوماتیک

جیلی امگرند RV7 توانسته است ۵ ستاره ایمنی را دریافت کند که نشان‌دهنده قابل‌اعتماد بودن و ایمن بودن خودرو است. همین مورد باعث می‌شود که بتوان این خودرو را یکی از گزینه‌های بهترین هاچ‌بک چینی بازار دانست. امکانات رفاهی خوب، طراحی مناسب،‌ کابین جادار و عملکرد مناسب پیشرانه از مزایای این خودرو است؛ اما کیفیت متریال به‌کاررفته در کابین خیلی چنگی به دل نمی‌زند. به علاوه عایق‌بندی این خودرو هم خیلی خوب نیست. در میان هاچ‌بک‌های چینی بازار این مدل جیلی بازار خوبی دارد.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت جیلی امگرند RV7  در بازار کارکرده‌ها در اواخر بهمن‌ ۱۴۰۰ در بازه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان قرار دارد.

آگهی‌های خرید و فروش جیلی امگرند RV7

برلیانس H220 یکی از بهترین خودروهای هاچ‌بک چینی بازار

۵ – برلیانس H220

برلیانس H220 یک مورد دیگر از فهرست بهترین خودروهای هاچ‌بک چینی است. سایپا این هاچ‌بک برلیانس را در سال ۱۳۹۵ معرفی کرد. تغییرات ظاهری این خودرو نسبت به دیگر هاچ‌بک‌های برلیانس باعث شد که نگاه‌ها به سمت آن جلب شود. فرم چراغ‌ها و جلو‌پنجره به‌روزتر شده است. طراحی بخش عقب خودرو هم ظریف و خوب است. خطوط روی بدنه حجم خوبی به این خودرو داده است. کابین با استفاده از قطعات نقره‌ای رنگ تزیین شده است. بااین‌حال طراحی چندان خاصی ندارد.

پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری این خودرو قدرتی برابر با ۱۰۲ اسب‌بخار دارد که با یک گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک منتقل می‌شود. شتاب ۱۲٫۳ ثانیه‌ای این خودرو در هر دو مدل تقریباً یکسان است. میانگین مصرف ۶٫۴ لیتری این خودرو از نکات خوب آن است.

این مدل برلیانس تقریبا هیچ امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی ندارد. معدود امکانات این خودرو عبارت است از:

  • ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو
  • آینه جانبی با تنظیم برقی
  • فرمان برقی

کیفیت نه‌چندان خوب ساخت، مشکلات گیربکس و کمبود امکانات رفاهی ازجمله نکات منفی این خودرو است؛ به همین دلیل بازار مدل دنده‌ای بهتر از مدل اتوماتیک است.

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت برلیانس H220 صفر در اواخر بهمن‌ ماه ۱۴۰۰ حدود ۳۱۲ میلیون تومان است.

آگهی‌های خرید و فروش برلیانس H220

جدیدترین آگهی‌های برلیانس H220

ام‌جی ۳ یکی از بهترین خودروهای هاچ‌بک چینی بازار

۶ – ام‌جی ۳

ام‌جی برندی چینی است که اصالتی انگلیسی دارد؛ به همین دلیل در میان خودروهای چینی از اقبال بهتری در بازار ما برخوردار است. ام‌جی ۳ را شاید نتوان بهترین ماشین هاچ‌بک چینی بازار ایران نامید، اما قطعاً یکی از چینی‌های خوش ساخت است. واردات محدود این خودرو و ابعاد به‌نسبت کوچکش باعث شد که استقبال خوبی از آن نشود.

ام جی ۳ ظاهری اروپایی دارد. طراحی چراغ‌های جلو با فرم خاص جلوپنجره و فرم برجسته سپر، نمای زیبایی را از این خودرو به نمایش گذاشته است. این زیبایی را در قسمت عقب این خودرو با چراغ‌های بلند و کشیده بیشتر می‌توان دید. کابین ام‌جی ۳ طراحی زیبایی دارد. خطوط گرد روی کنسول و در داخل کابین، فرمی اسپرت به این خودرو داده است. کیفیت ساخت و متریال به‌کاررفته در داخل کابین هم نسبت به دیگر چینی‌های بازار بهتر است. بنابراین می‌توان آن را در فهرست بهترین هاچ‌بک چینی بازار ایران قرار داد.

ام‌جی ۳ یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری دارد که قدرت ۱۰۶ اسب‌بخار آن با یک گیربکس ۵ دنده نیمه اتوماتیک منتقل می‌شود. شتاب ۱۱٫۵ ثانیه‌ای این خودرو و مصرف ۶٫۶ لیتری آن از دیگر نکات فنی این خودرو است.

ام‌جی ۳ در میان دیگر هاچ‌بک‌های چینی بیشترین امکانات رفاهی را دارد؛ گویی این هاچ‌بک جمع‌وجور چینی تافته‌ای جدا بافته در میان هاچ‌بک‌های چینی بازار است.

امکانات ام‌جی‌ ۳ عبارت است از:

  • کروز کنترل
  • سنسور پارک عقب
  • سنسور باران
  • سنسور فشار باد تایرها
  • آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن
  • سانروف و ۶ کیسه هوا

براساس داده‌های موجود در آگهی‌های دیوار، قیمت ام‌جی ۳ کارکرده در اواخر بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در بازه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان قرار دارد.

آگهی‌های خرید و فروش ام‌جی ۳

جمع‌بندی بهترین هاچ‌بک چینی بازار ایران

قبل از ورود این هاچ‌بک‌ها به بازار ایران، شاید بتوان گفت که تنها انتخاب هاچ‌بک برای ایرانیان پژو ۲۰۶ بود. اما با ورود این خودروها، چینی‌ها توانستند بازار خوبی را در ایران برای فروش محصولات خود به دست آورند. در کنار تمام نکات منفی خودروهای چینی، نباید تنوع محصولات و تلاش برای به‌روز بودن امکانات رفاهی آنها را نادیده بگیریم.

در این مطلب تلاش کردیم با بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی به شما در انتخاب بهترین خودروهای هاچ‌بک چینی کمک کنیم. قبل از انتخاب هاچ‌بک مدنظر خود، حتماً ویژگی‌های آن را بررسی و سعی کنید که بهترین هاچ‌بک چینی را با‌توجه‌به بودجه خود خریداری کنید.

به‌نظر شما بهترین هاچ‌بک چینی در بازار ایران کدام است؟ آیا خودروی دیگری هست که به این فهرست اضافه کنید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.