معرفی بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۱

این زیباهای دست‌نیافتنی!

7

آیا بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ را می‌شناسید؟ بهترین شدن در هیچ کجای جهان و هستی کار آسانی نیست. در هر قلمرو و هر بخشی از این کره خاکی، هر شخص، سازمان و ساخته‌ای برای اینکه در نوع خود بهترین باشد، باید مراحل و موانع مختلفی را تجربه کند؛ به‌ویژه در صنعت خودروسازی تبدیل شدن به بهترین ماشین و کمپانی نیازمند عملکردی عالی، کامل و بی‌نقص در تمامی اجزاست.

در لیست‌های نهایی بهترین‌ها که هر سال منتشر می‌شود، خودروهای برتر نیز توسط بسیاری از کارشناسان بررسی شده و سرانجام نام‌های بزرگ و حتی گاهی کوچک به عنوان برترین اتومبیل‌ها و شرکت‌ها معرفی می‌شوند. معمولاً در لیست کلی بهترین خودروها سعی می‌شود از هر کلاس بدنه و کاربری ماشین یک مورد در فهرست بیاید.

در مطلب امروز به بررسی مختصر بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ از نگاه مجله و سایت‌های معتبر می‌پردازیم.

تویوتا کرولا یکی از بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱۱ – تویوتا کرولا 

شاید باورش سخت باشد اما درست می‌بینید؛ عنوان بهترین ماشین سال ۲۰۲۱ در کلاس سدان به این مدل و نام قدیمی تویوتا رسیده است. کرولا برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ معرفی شد و شاید این برند ژاپنی فکرش را هم نمی‌کرد که حدود ۵۵ سال بعد و در سال جاری میلادی، این خودرو در نسل یازدهم خود بتواند همچنان در سطح اول دنیا آقایی کند. البته که تویوتا کرولا لقب پرفروش‌ترین خودروی جهان را یدک می‌کشد.

کرولا در نسخهٔ جدید، چهرهٔ کاملاً به‌روز و زیبایی دارد و تویوتا آن را در ۹ تیپ مختلف در دنیا ارائه می‌کند که نوع هیبرید هم جزو آن است. تفاوت این ۹ تیپ در گنجایش موتور، نوع سوخت، کلاس بدنه، تجهیزات اضافه و رخ ماشین است که هرکدام قیمت‌هایی جداگانه دارند.

غیر از تمامی امکانات رفاهی و ایمنی قابل پیش‌بینی، تویوتا پا را بسیار فراتر نهاده و با رنگ‌بندی و نورپرداز خاص ماشین به ایمنی و در عین حال جذابیت بیشتر آن کمک کرده است. ضمن اینکه بر روی خودرو انواع و اقسام تکنولوژی‌های جدید برای جلوگیری بیشتر از تصادفات و افزایش راحتی راننده و سرنشینان فراهم شده است.

این مدل در سال ۲۰۲۰ به عنوان بهترین خودروی سبز جهان شناخته شد و تقریباً تمامی صاحبنظران جهان از هر نظر، نسخهٔ جدید کرولا را بهترین سواری میان‌سایز امسال می‌دانند.

قیمت خرید و فروش تویوتا کرولا

مزدا CX-30 یکی از بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱

۲ – مزدا CX-30

دومین گزینه از بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱ یک تولید دیگر از کشور ژاپن در کلاس اس‌یووی ساب‌کامپکت و این بار از شرکت مزدا است. خودرویی که به‌راحتی از حالت آنرود به آفرود تغییر حالت می‌دهد و مزدا دقیقاً با شعاری که برای تبلیغ این ماشین در نظر گرفته به این زاویه دید از قدرت خودروی جدیدش می‌پردازد؛ «مهم نیست مقصد راهتان کجاست، مزدا CX-30 توربو برای شما ساخته شده که به آنجا برسید.»

جدا از این ویژگی، طراحی بدنه هوشمندانه مزدا باعث شده که این ماشین بدون اینکه تجملات اضافی داشته باشد، نور اطراف و محیط را به‌طرز زیبایی بر روی بدنه خود منعکس کند تا غیر از زیبایی، درصد دیدن و ایمنی ماشین حتی در کمترین نورها به بالاترین حد برسد.

مزدا CX-30 در تیپ‌های متنوعی ساخته شده که همگی یک موتور ۲۵۰۰ سی‌سی پرقدرت دارند و بسته به سلیقه خریدار در تجهیزات و رنگ و طراحی، می‌توان آن را تهیه کرد؛ البته نه در کشور ما!

در هر صورت، دومین گزینه از فهرست بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ به مزدا CX0-30 می‌رسد.

آگهی‌های خرید و فروش خودرو مزدا

نمای روبه‌روی سوبارو فارستر یکی از بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱

۳ – سوبارو فارستر

با قرار گرفتن یک اسم ژاپنی دیگر در لیست بهترین ماشین‌های ۲۰۲۱ می‌توان حدس زد که خودروسازان این کشور به نظر گوی رقابت را در کیفیت و ساخت از سایر غول‌های بزرگ جهان ربوده‌اند.

سوبارو فارستر نیز نامی آشنا و تقریباً قدیمی برای علاقمندان به ماشین است. این اس‌یووی کراس‌اوور که اولین بار در سال ۱۹۹۷ رونمایی شد، حالا در نسخهٔ جدید نسل پنجم خود قرار دارد.

سوبارو بر روی این محصول از موتور انحصاری ۲۰۰۰ سی‌سی جدید خود استفاده می‌کند که حالا و بعد از چند سال به‌طور قطع جواب پس داده است و در کنار گیربکس اتومات و بهبود یافته‌اش، رانندگی با این مدل را بسیار راحت و لذت‌بخش می‌کند. همین موضوع سوبارو فارستر را به یکی از بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ تبدیل می‌کند. 

همچنین از شروع این نسل جدید، فارستر به تکنولوژی اختصاصی سوبارو در ایمنی به نام «سیستم کمکی دید راننده» مجهز شده که ضمن تنظیمات هوشمند آینه و دید اطراف، هنگام حواس‌پرتی و سرحال نبودن راننده به او هشدار می‌دهد. این قابلیت برای ۵ نفر راننده مجزا قابل ذخیره است و ارتفاع صندلی و جهت آینه‌ها برای هر ۵ نفر به‌صورت جدا ذخیره می‌شوند. غیر از نسخه بنزین‌سوز، تیپ هیبریدی این ماشین نیز برای خرید در دسترس است.

قیمت خرید و فروش سوبارو فارستر

نمای روبه‌رو کیا تلوراید یکی از بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱

۴ – کیا تلوراید

وقتی کیا موتورز کانسپت و طرح‌های اولیه این خودرو را در سال ۲۰۱۶ به نمایش عمومی گذاشت، همه از قبل می‌دانستند که احتمالاً با خودرویی با کیفیت روبرو خواهند شد. هر چند که نسخه نهایی و تولید شده در مقایسه با کانسپت ارائه شده کوچکتر و کمی تغییر چهره داد، اما تولید این ماشین حدود ۳ سال طول کشید و سرانجام در ۲۰۱۹ به هدف فروش در بازار آمریکا از آن رونمایی شد.

تلوراید ساخت ۲۰۲۱ با حفظ همان کیفیت، حالا جزو پرفروش‌ترین‌ خودروهای اس‌یووی مدیوم‌سایز در جهان است. این محصول بزرگترین خودروی ساخته شده توسط کیا در آمریکاست و در سال ۲۰۲۰ در معتبرترین نظرسنجی جهانی، از سوی ۸۴ خبرنگار از ۲۴ کشور به عنوان بهترین ماشین سال شناخته شد.

موتور ۳۵۰۰ سی‌سی در کنار گیربکس اتوماتیک ۸ حالته، کارکردی فوق‌العاده را در این ماشین ۵ درب از خود به‌جای می‌گذارد. از آنجا که کمپانی همکار کیا یعنی هیوندای نوع مشابه این ماشین را برای بازار آسیا و خاک کشورش یعنی کره‌جنوبی تولید کرده، تلوراید تنها در آمریکا ساخته می‌شود.

در هر صورت کیا تلوراید هم یکی از بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ است که بسیاری از ماشین‌بازهای ایرانی چشم انتظار رانندگی با آن هستند.

قیمت خرید و فروش خودرو کیا

لکسوس RX مدل ۲۰۲۱ یکی از بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱

۵ – لکسوس RX

گزینه بعدی در بین بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ نیز نامی آشنا برای ما ایرانیان و باز هم یک ماشین ژاپنی و زیرگروهی از کمپانی تویوتا است.

اگر چه که آخرین خودروهای RX وارد شده به ایران در مدل سال ۲۰۱۸ متوقف شده و دیگر بروز نمی‌شود، اما لکسوس همچنان پرقدرت و با ساخت سال ۲۰۲۱ به تولید و فروش این مدل محبوب در دنیا ادامه می‌دهد.

فرزند جدید این سری حالا ۵ تیپ دارد که شامل RX پایه و هیبریدی، نسخه اف‌اسپرت و دو تیپ RXL بنزین‌سوز و هیبریدی می‌شود. نسخه فیس‌لیفت جدید و نسل چهارم این ماشین، پیشرانه ۳۵۰۰ سی‌سی دارد و با وجود تغییرات چهره، همان زیبایی خیره‌کننده خود را حفظ کرده است. 

در ساخت امسال، نسخهٔ آپدیت‌شده سیستم هشدار و ایمنی لکسوس به نام پلاس ۲.۰ روی ماشین نصب شده و تاچ‌پد و نمایشگر هم چهره جدیدی به‌خود گرفته‌اند.

همچنین، در کنار دریای امکانات رفاهی و ایمنی قبلی این محصول، حالا شارژر وایرلس و امکان اسکرین میرورینگ برای گوشی‌های هوشمند نیز در آن دیده می‌شود.

لکسوس RX ابتدا در سال ۱۹۹۸ معرفی شد و از همان سال اول چشم‌ها را به خود جذب کرد؛ لکسوس نیز با سر پا نگهداشتن این ماشین و تغییرات بیرونی و داخلی و انجام بهبودها در عملکرد خودرو، همچنان بازار پر رونق آن را حفظ کرده و در سوی دیگر نظر کارشناسان را هم نسبت به این محصولش مثبت نگه داشته است.

مدل جدید این خودرو یکی از بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۱ است که امیدواریم به‌زودی در خیابان‌های ایران آن را ببینیم. 

قیمت خرید و فروش لکسوس RX

تسلا مدل ۳ یکی از بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱

۶ – تسلا مدل ۳

هر چند که کمپانی‌های بزرگ دیگر اروپایی و آسیایی موفق دنیا مثل همین تویوتا و یا نیسان و فولکس‌واگن قدم های بسیار بزرگی در ساخت خودروهای تمام‌برقی برداشته‌اند و امروز سهم بزرگی از فروش این محصولات در جهان را به خود اختصاص می‌دهند، اما رتبه برتر خودروی سال در بخش ماشین‌های الکتریکی همچنان در اختیار یکه‌تاز این عرصه یعنی کمپانی تسلاست.

تسلا مدل ۳ در راستای ارتقا و بهبود ساخته‌های قبلی این شرکت و در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. این نقشه و تفکر به نتیجه رسید و در دسامبر سال ۲۰۲۰ این محصول به عنوان پرفروش‌ترین ماشین برقی تاریخ با بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه رسید.

چه در آمریکا و چه در اروپا و حتی کشور وسیع چین، مدل ۳ به عنوان پرچم‌دار فروش ماشین‌های الکتریکی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ شناخته شد و در آمار سال گذشته، تسلا حدود ۴۵۰ هزار دستگاه فقط در طول یکسال تولید کرد.

این گروه آمریکایی اعلام کرده که در مدل ۳ تجهیزات سخت‌افزاری فناوری «رانندگی بدون سرنشین» نیز از قبل قرار گرفته و بعد از اتمام پروسه تست نرم‌افزاری این ویژگی و جواب نهایی، امکان بهره‌برداری از این قابلیت نیز وجود خواهد داشت.

شتاب اولیه صفر تا ۱۰۰ مدل۳ تنها در حدود ۳ ثانیه است و بجز امکانات قابل پیش‌بینی، انواع مختلف و متنوعی از آپشن‌های ایمنی و رفاهی مثل سنسورها و دوربین‌ها بر روی آن قرار گرفته است.

بی‌ام‌و سری ۲ مدل ۲۰۲۱ یکی از بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱

۷ – بی‌ام‌و سری ۲

خب، اولین خودروی غیربرقی و غیرشرقی فهرست بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱ بی‌ام‌و سری ۲ جدید است. بی‌ام‌و سری ۲ در دسته خودروهای لوکس کوچک قرار می‌گیرد و در نوع خودش یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

عملکرد این خودرو فوق‌العاده است و در سال ۲۰۲۱ تقریباً در بیشتر لیست‌های بهترین‌ها قرار داشت. این خودرو در سه نوع کوپه، سدان و کروک عرضه می‌شود.

باید گفت که ردیف عقب نوع کروک و کوپه این خودرو کمی جمع شده و نشستن برای افراد قد بلند ممکن است دشوار باشد، اما نسخه سدان یا همان گرن کوپه این خودرو اتاق بسیاری جاداری دارد.

رانندگی نرم و فوق‌العاده، امکانات و آپشن‌های رفاهی و امنیت بالا از نقاط مثبت بی‌ام‌و سری ۲ است. کیفیت ساخت بی‌ام‌و سری ۲ هم که نیاز به تعریف کردن ندارد!

قیمت خرید و فروش بی‌ام‌و سری ۲

فورد موستانگ شلبی GT500 یکی از بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱

۸ – فورد موستانگ شلبی GT500

خب، در ابتدا هم گفتیم که فهرست بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱ باید همه نوع ماشینی در خودش داشته باشد. بنابراین گزینه هشتم این فهرست به ماشین عضلانی و پرقدرت فورد، یعنی موستانگ شلبی، می‌رسد.

فورد موستانگ شلبی GT500 با موتور سوپرشارژ V8 پرقدرتش ۷۶۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. همچنین، این خودرو همان حس اسپرت بودن خودروهای کوچک را به راننده منتقل می‌کند.

شاید بتوان گفت که موستانگ شلبی ۲۰۲۱ قدرتمندترین خودرویی است که فورد تا کنون ساخته و لذت سواری با آن چندان قابل توصیف نیست. در حین رانندگی موتور عظیم‌الشان سوپرشارژ ۵.۲ لیتری این خودرو صدای خمپاره از اگزوزها خالی می‌کند.

متاسفانه این خودرو نسخهٔ دنده دستی ندارد، اما مدل دو کلاچه هفت سرعته این خودرو تقریباً همان احساس را منتقل می‌کند. قدرت و زیبایی فورد موستانگ شلبی GT500 در مسیرهای مسابقه است که خودش را به رخ می‌کشد.

درست است که موستانگ شلبی GT500 چندان مصرف سوخت پایینی ندارد و برای یک موستانگ قیمت بالایی دارد، به خصوص نسخه فیبرکربنی آن، اما در هر صورت این خودرو یک ماشین عضلانی بی‌نظیر و یک ماشین اسپرت فوق‌العاده است.

قیمت خرید و فروش خودرو فورد

تویوتا راوفور یکی از بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱

۹ – تویوتا راوفور

گزینه بعدی در فهرست بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱ تویوتا راوفور است. فرقی نمی‌کند چه شخصیتی دارید و چه نوع خودرویی را می‌پسندید، تویوتا راوفور ۲۰۲۱ یک چیزی برای ارائه به شما دارد.

نسخه LE این خودرو، نسخه به‌صرفه و پایه راوفورد محسوب می‌شود. این درحالی است که تیپ Limited و TRD Off-Road این خودرو با امکانات و آپشن‌های رفاهی متنوع سوی دیگر خریداران را هدف قرار می‌دهد.

تویوتا راوفور ۲۰۲۱ در همه نسخه‌ها از یک موتور ۲.۵ لیتر ۴ سیلندر بهره می‌گیرد و جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک دارد. شاید بتوان گفت که طراحی مربع شکل این خودرو تحت تاثیر شاسی‌بلند ۴Runner و پیکاپ تاکوما طراحی شده است، اما به طور کلی سواری راوفور خیلی نرم‌تر و بهتر از این دو خودرو است.

تویوتا راوفور در ایران هم طرفداران بسیاری دارد که امیدواریم نسخه‌های جدیدش را در خیابان‌های کشورمان ببینیم.

قیمت خرید و فروش تویوتا رافور

جنسیس GV80 یکی از بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱

۱۰ – جنسیس GV80

جنسیس سال‌هاست که جایگاه خودش را به عنوان یک خودروساز لوکس ثابت کرده و در مدت حضورش هم به خوبی توانسته با برندهای لوکس اروپایی و ژاپنی رقابت کند.

این خودروساز در سال ۲۰۲۱ مدل GV80 را روانه بازار کرد که در کلاس شاسی‌بلند لوکس قرار می‌گیرد. رقبای اصلی جنسیس GV80 را می‌توان بی‌ام‌و X5 و مرسدس بنز کلاس GLE دانست.

GV80 به عنوان اولین شاسی‌بلند تولیدی جنسیس از یک موتور توربوشارژ ۴ سیلند یا موتور تویین توربو ۳.۵ لیتری V6 (بسته به تریم) بهره می‌گیرد. تست‌های صورت گرفته روی این خودرو نشان می‌دهد که هر دو موتو به‌خوبی از پس موانع و جاده‌های دشوار برمی‌آیند و سواری خوبی ارائه می‌دهد.

در هر صورت جنسیس GV80 خودرویی است که باید به زیبایی و قدرتش احترام گذاشت و بودنش در فهرست بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۱ را پذیرفت.

هوندا آکورد یکی از بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱

۱۱ – هوندا آکورد

یکی دیگر از بهترین ماشین‌های سال ۲۰۲۱ هوندا آکورد است؛ خودرویی که همواره یکی از پرفروش‌ترین‌های تاریخ بوده و همیشه به کیفیت همراه با قیمتی مناسب شهرت داشته است.

راستش در دسته سدان‌های خانوادگی می‌توان به خودروهای متنوعی اشاره کرد، اما هوندا آکورد به دلیل سواری نرم، داینامیک عالی، طراحی کابین کاربردی و البته ارزش خرید به نسبت قیمت در بالاترین جایگاه قرار می‌گیرد.

هوندا آکورد سال‌هاست که در زمان تولیدش در بین بهترین‌ها قرار می‌گیرد و امسال هم در بین بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ هم قرار گرفت.

هوندا آکورد ۲۰۲۱ در دو مدل بنزینی و هیبرید عرضع شده است که موتور بنزینی آن از نوع توربوشارژ چهار سیلندر است. فرقی نمی‌کند که سوار کدام مدل می‌شوید، هر دو مدل هندلینگ فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند که باعث می‌شود حتی مسافرت‌های طولانی هم لذت‌بخش باشد.

ردیف عقب این خودرو برای دو فرد بزرگسال کافی است و در مسافت‌های طولانی آن‌ها را اذیت نمی‌کند. همچنین، صندوق بار آکورد بسیار جادار است و فضای خوبی را در اختیار صاحبانش قرار می‌دهد.

هوندا آکورد در ایران هم طرفداران بسیاری دارد. آخرین مدل آکورد که به ایران وارد شد مربوط به سال ۲۰۱۶ است که امیدواریم مجدداً شاهد حضور این خودرو در کشورمان باشیم.

قیمت خرید و فروش هوندا آکورد

جمع‌بندی فهرست بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱

قطعاً اگر بخواهیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم خودروهای بسیار دیگری را در رده‌های مختلف باید در این فهرست قرار دهیم؛ خودروهایی مثل مرسدس بنز کلاس C، جنسیس C70، هیوندای النترا، فولکس واگن گلف و جتا، هیوندای ولستر، ولوو XC40 و … .

متاسفانه در حال حاضر امکان ورود هیچ یک از خودروها به کشورمان وجود ندارد و ما تنها باید این خودروها از همین فاصله و در صفحه مانیتور کامپیوتر یا موبایلمان تماشا کنیم. امیدواریم که در سال جاری، شاهد حضور برندهای مطرح خودروسازی در کشورمان باشیم. در هر صورت، امیدواریم که مطالعه این مطلب و تماشای این خودروهای خاص، زیبا و دوست‌داشتنی برایتان مفید بوده باشد.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها بهترین هستند؟ آیا خودروی فوق‌العاده دیگری را می‌شناسید که در این فهرست نباشید؟

نظرات و پیشنهادت خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا فهرست بهترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ را با کمک شما تکمیل کنیم.

7 نظرات
  1. پژمان می‌گوید

    عجب ماشینایی!! واقعا زیباییه که در این عکس ها میشه دید.

  2. الناز شکری می‌گوید

    جنسیس GV80 چقدر زیباس. اینا همه‌شون آرزوها ی منه

  3. حسود نیاسوده می‌گوید

    عزیز دل! این مطالب رو منتشر میکنی که به ما ضد حال بزنی؟ خب ما فقط باید حسرت بخوریم

  4. رضا می‌گوید

    شلبی GT500 واقعا فوق العادست
    از همه نظر بی نظیره

    دمتون گرم برای این پست خیلی خوب بود

  5. نوشین می‌گوید

    مرسی از مطلب خوبتون. کیف کردم واقعا

  6. محسن می‌گوید

    به نظر من جای خودروهایی مثل تویوتا کمری و لندکروز ، پورشه پانامرا ، ب ام و x5 تا x7 ، لینکلن نویگیتور و خیلی های دیگه خالیه.
    کلا صنعت خودرو به حدی رقابتی و پیشرفته شده که انتخاب بهترین ها کاری تقریباً غیرممکن شده.

  7. ادم می‌گوید

    به جون خودتون کف کردم چه ماشینای باحالی لون خانمی که میگفت حسود فلان والا اگر ایناذنمیزاشتن ما تو هپروت بودیم چی به چی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.