زیباترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ را تماشا کنید

44

در حالیکه به انتهای سال ۲۰۲۱ نزدیک می‌شویم، بیشتر خودروسازان مطرح جهان در حال رونمایی از محصولات یک یا دو سال آینده خود هستند. بنابراین، اکنون فرصت مناسب است تا نگاهی به زیباترین خودروهای سال ۲۰۲۱ بیاندازیم.

فهرست‌های مختلفی از بهترین‌های تولیدی خودروسازان کل جهان هر ساله در بخش‌های مختلف منتشر می‌شود. برای تهیه این فهرست‌ها یا بر روی جذابیت یک قسمت تمرکز شده یا برای ارائه بهترین ماشین‌های سال، اجماع و حاصل تمامی فاکتورها یک خودرو و عنوان را دسته بهترین جای می‌دهد.

هر چند که هنوز به پایان سال میلادی چند ماهی مانده، اما علیرغم وجود بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن، کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ این صنعت به تولیدات جذاب و چشمگیر خود ادامه می‌دهند. در مطلب امروزقصد داریم به معرفی زیباترین ماشین های سال ۲۰۲۱ بپردازیم.

آلفارومئو جولیا Quadrifoglio - زیباترین خودروهای سال 2021۱ – آلفارومئو جولیا Quadrifoglio

اولین گزینه از فهرست زیباترین خودروهای سال ۲۰۲۱ محصول کمپانی ایتالیایی آلفارومئو است. خودروی اسپرت جدید آلفارومئو به نظر بسیاری از کارشناسان تا به اینجا زیباترین خودروی سال ۲۰۲۱ بوده است.

این سدان اسپرت و جذاب در این نسخهٔ خود، یعنی Quadrifoglio، از یک موتور ۲۶۰۰ سی‌سی توربوشارژ بهره برده است که از نوع پایه و قدیمی‌تر Giulia عملکرد بسیار بهتری را در رانندگی نشان می‌دهد.

هر چند که در تست ۴۰ هزار مایلی رانندگی با آن برخی نقص‌های بسیار کوچک در راندمان و کارکرد ماشین مشخص شده است، اما قدرت بالای موتور و نرمی در رانندگی با این خودرو باعث می‌شود به راحتی از این موارد چشم‌پوشی کرد.

این سوپرسدان اسپرت و سبک طراحی بسیار پیشرفته و پر از جزییات و زیبایی دارد؛ همچنین می‌توان با سقف کربنی نیز آن را برای خرید سفارش داد تا از وزن خودرو بیشتر از قبل کاسته شود.

آگهی‌های خرید و فروش آلفارومئو

لکسوس LC - زیباترین خودروهای سال 2021

۲ – لکسوس LC

محصول دیگری که در فهرست زیباترین خودروهای سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است، خودروی لکسوس LC است. نسخهٔ جدید این کوپهٔ ژاپنی طرح و بدنه‌ای عضلانی پیدا کرده و چهره‌ای کاملاُ جوان‌پسند و امروزی گرفته است.

لکسوس LC را می‌توان از لحاظ ظاهری به عنوان نماد و مثالی بارز از لوکس بودن و تجدد در ساخت یک ماشین به حساب آورد. اولین کانسپت و طرح‌های لکسوس LC در سال ۲۰۱۲ به ثبت رسید، اما تکنولوژی صنعت خودروسازی همچنان برای ساخت این ماشین آماده نبود تا اینکه سرانجام اولین مورد آن در سال ۲۰۱۷ ساخته شد.

این اسپرت دوست‌داشتنی اولین ماشین لکسوس در پلتفرم جدید خود یعنی GA-L است و بر اساس اخبار گزارش‌شده توسط کمپانی سازنده، حروف LC از عبارت Luxury Coupe گرفته شده که مستقیماً به کوپه و لاکچری بودن این محصول اشاره دارد.

لکسوس این ماشین را در چند تیپ با گنجایش مختلف موتور در ۳۵۰۰، ۴ هزار و ۵ هزار سی‌سی ساخته است؛ جدا از استفاده در جاده‌های شهری، نسخهٔ مخصوص مسابقات اتومبیلرانی LC نیز در دسترس رانندگان قرار گرفته و در طول این سال‌ها موفق به کسب چند مقام قهرمانی شده است.

آگهی‌های خرید و فروش خودرو لکسوس

استون مارتین DBS Superleggera - زیباترین خودروهای سال 2021

۳ – استون مارتین DBS Superleggera

استون مارتین به نوعی سلطان ساخت زیباترین و خاص‌ترین ماشین‌های جهان با طراحی و چهره‌هایی جذاب است. برای همین بسیار سخت و بعید به نظر می‌آید که در لیست زیباترین خودروهای سال ۲۰۲۱ نامی از این خودروساز بریتانیایی نباشد.

این مدل کوپه نیز اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و امسال نسخهٔ جدید آن در معرض دید همگان قرار گرفت. نام این محصول از دو کلمه DBS که مدل گرندتوریسمو قدیمی و کلاسیک، اما پرفروش از استون مارتین در دهه ۶۰ و ۷۰ و همچنین کلمه Superleggera که یک گروه خودروساز ایتالیایی در همان دهه بود و به این شرکت انگلیسی کمک کرد تا سری سبک وزن گرندتور خود را راه‌اندازی کند، گرفته شده است.

کوپهٔ جدید و زیبای استون مارتین با موتوری ۵۲۰۰ سی‌سی ارایه شده که شتاب اولیه و صفر تا صد آن تنها در حدود ۳ و نیم ثانیه است. طراحی این خودروی منحصربه‌فرد است و بسیاری از کارشناسان جلوپنجره آن را به دهان یک نهنگ تشبیه کرده‌اند.

مازراتی MC20 - زیباترین خودروهای سال 2021

۴ – مازراتی MC20

چهارمین گزینه از فهرست زیباترین خودروهای سال ۲۰۲۱ مازراتی MC20 است. تولیدات این شرکت ایتالیایی همواره به عنوان خودروهایی لوکس در دنیا شناخته می‌شوند و حتی فروشندگان و فعالان بازار کشور ما نیز با این موضوع از نزدیک برخورد داشته‌اند. هر چند که مدتی است مازراتی‌های جدید دیگر به صورت رسمی به ایران وارد نمی‌شوند، اما این کمپانی ایتالیایی همچنان در ساخت این نوع ماشین‌ها در جهان فعال است.

نام این محصول جدید مخفف شده عبارت Maserati Corse 2020 است چرا که اولین بار در نمایشگاهی در ماه می سال ۲۰۲۰ معرفی شد. این خودروی اسپرت بسیار زیبا به جز نسخه بنزین‌سوز، قرار است هم به صورت نیمه‌هیبرید و هم تمام برقی ساخته شود.

موتور قوی و توربوشارژ ۳۰۰۰ سی‌سی بر روی این مدل قرار گرفته اما از همان زمان رونمایی به ادعای این کمپانی که گفته بود این پیشرانه تماماً در کارخانه آن‌ها ساخته شده است انتقاداتی وارد شد؛ چرا که کارشناسان معتقدند مشخصه‌های بارزی از دخالت فراری و آلفارومئو در ساخت این موتور دیده می‌شود.

آگهی‌های خرید و فروش خودرو مازراتی

آئودی R8 - زیباترین خودروهای سال 2021

۵ – آئودی R8

پنجمین گزینه فهرست زیباترین خودروهای سال ۲۰۲۱ خودروی آئودی R8 است. این مدل آئودی که البته برای طرفدارانش نام جدیدی نیست به طرز حیرت‌انگیزی باز هم خود را در بین زیباترین خودروهای سال جدید جای داده است. البته که نسخه فیس‌لیفت شده آن به این موفقیت رسیده و دوباره به ما یادآوری می‌کند چرا باید به این خودروساز آلمانی اطمینان کرد.

آخرین نمونه از نسل دوم این مدل کمی کشیده‌تر و شیک‌تر از نسخه‌های قبلی شده و بدنه آن بصورت محسوسی تغییر چهره داده است، اما به طور کلی فرم و الگوی اولیه خود را حفظ کرده است.

در هر صورت، آئودی R8 نیز همچنان و با وجودی که اولین بار در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد، در نسخهٔ تازه‌اش هم دل علاقمندان را می‌رباید و اصلاً نمی‌توان به تکراری و یا قدیمی شدن چهره آن خرده گرفت. خطوط عمیق و تهاجمی این اسپرت دوست‌داشتنی، نظر هر سخت‌پسندی را به خود جلب می‌کند و فروش ادامه‌دار این مدل دلیل اصلی آئودی برای زنده نگهداشتن ساخت و تولید این ماشین است.

 آگهی‌های خرید و فروش خودرو آئودی

جنسیس G80 - زیباترین خودروهای سال 2021

۶ – جنسیس G80

شاید تا سال‌های قبل تصور حضور یک خودروی ساخت کشوری آسیایی در میان بهترین‌های سال در کل جهان سخت بود، اما چند سالی شده که این باور و خیال به حقیقت رسیده است.

جنسیس که زیرگروه لاکچری‌ساز کمپانی هیوندای کره جنوبی است، اولین بار مدل G80 را در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد. نسخهٔ جدید این ماشین در نسل سوم با چهره‌ای جذاب‌تر و با نام تجاری RG3 در ماه می پارسال معرفی شد.

جنسیس اعلام کرده که این ماشین را در سه تیپ با سه موتور ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ سی‌سی بنزین‌سوز و همچنین ۲۲۰۰ سی‌سی دیزلی می‌تواند تولید کند و انتخاب آن به سلیقه و سفارش خریدار بستگی دارد. ضمن اینکه نسخه برقی آن نیز یکسال بعد یعنی در آپریل ۲۰۲۱ رونمایی شد.

جنسیس G80 اگر چه شاید در نمای عقب چهره چندان متفاوتی از خود نشان نمی‌دهد، اما در نمای جلو با یک رخ شدیداً چشم‌نواز طرف هستیم که رقبای اصلی جهانی خود در ماشین‌های لوکس و زیبا مثل مازراتی را به چالش می‌کشد و دقیقاً به همین دلیل است که جای خودش را در فهرست زیباترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ باز کرده است.

 آگهی‌های خرید و فروش هیوندای جنسیس کوپه

پورشه تایکان یکی از زیباترین خودروهای سال 2021

۷ – پورشه تایکان

کوپه تمام برقی این برند آلمانی در رده بعدی فهرست زیباترین ماشین‌های سال ۲۰۲۱ جهان قرار دارد. خودرویی که اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و به بازار آمد. در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ هزار دستگاه از این محصول زیبا فروخته شد و حدود ۷ و نیم درصد از فروش کل سال پورشه را به خود اختصاص داد.

تایکان (یا تایجان)، کلمه‌ای ترکیه‌ای است که در ترجمه تحت‌اللفظی به «اسب شادمان جوان» معنا می‌شود و این عبارت به آرم خود پورشه اشاره دارد.

پورشه تایکان در سگمنت اختصاصی یا همان E این شرکت آلمانی ساخته شده و طبق گفته خود طراحانش، در کلاس کراس‌توریسمو جای می‌گیرد. چنین ماشین درجه یک و شاهکاری وقتی برقی و دوست‌دار طبیعت هم باشد، تمام موارد برای جذب خریدار را به خود جلب می‌کند.

پورشه اعلام کرده که باتری‌های نسخه توربوشارژ این ماشین می‌تواند در حدود تنها ۱۵ دقیقه تا ۸۵ درصد شارژ شود. در نتیجه اینکه پورشه تایکان از به‌روزترین و زیباترین ساخته‌های خودروسازان جهان در سال جدید است.

آگهی‌های خرید و فروش خودرو پورشه

ولوو V60 - یکی از زیباترین خودروهای سال 2021

۸ – ولوو V60

گزینه بعدی زیباترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ به کمپانی ولوو سوئد می‌رسد. نام V60 برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک خودروی لوکس استیشن و کشیده مطرح شد و بعد از استقبال خوب از آن، نسخه فیس‌لیفت این ماشین در سال ۲۰۱۴ پای به جاده‌های جهان گذاشت. 

با این حال، نسل دومش که ۴ سال بعد یعنی در ۲۰۱۸ معرفی شد، تغییر ابعاد داد و در کلاس و پلتفرم یونیک خود شرکت وولو یعنی SPA ساخته شد که استانداردی انحصاری از یک شاسی ماشین بین استیشن و کراس‌اوور است. هر چند که الگوی اصلی طراحی بدنه و این پلتفرم در مدل جدید هم توسط طراحان ولوو رعایت شده* اما جزییات و چهره خودرو کاملاً به‌روز و شیک‌تر شده است.

ولوو V60 امروز در آمریکا و اروپا در تیپ‌های مختلف فنی با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و البته الکتریک وجود دارد و قابل خرید است. نسخهٔ کراس‌کانتری تازه این محصول یکی از محبوب‌ترین و زیباترین خودروهای فعلی در دنیا به حساب می‌آید و از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران نقدهای مثبتی دریافت کرده است.

آگهی‌های خرید و فروش خودرو ولوو

کونیگزگ جمرا یکی از زیباترین خودروهای سال 2021

۹ – کونیگزگ جمرا

مقام نهمین گزینه فهرست زیباترین خودروهای سال ۲۰۲۱ به این ابرخودروی محصول شرکت کونیگزگ می‌رسد. خودروی کونیگزگ جمرا (Koenigsegg Gemera) اولین ابرخوردوی چهارنفره جهان است که ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد! در واقع، جمرا سریع‌ترین خودروی چهارصندلی حال حاضر دنیاست.

کونیگزگ جمرا نه تنها اولین سوپراسپرت چهار صندلی تاریخ است، بلکه اولین بار است که از پیشرانه سه سیلندر در آن استفاده می‌شود. در این خودرو فضای کافی برای چهار سرنشین به خوبی وجود دارد. صندوق‌بار این خودرو نیز در زیر کاپوت جلو قرار دارد.

جمرا هیبریدی دو دیفرانسیل با اتکا به موتورهای برقی و باتری‌های ۸۰۰ ولتی، قادر است به نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شعاع حرکتی ۵۰ کیلومتر فراهم کند.

کونیگزگ جمرا خودرویی منحصربه‌فرد با طراحی چشمگیر و توانایی بسیار بالایی است که شاید هیچ خودروساز دیگری چنین امکانات و قدرتی را در این پکیج نتواند به بازار عرضه کند.

فورد جی‌تی یکی از زیباترین خودروهای سال 2021

۱۰ – فورد GT

آخرین مورد فهرست زیباترین ماشین‌های سال ۲۰۲۱ فورد جی‌تی است. کمپانی فورد تصمیم گرفت که خودرو سوپراسپرت سال ۲۰۲۰ خود را به‌روزرسانی کند و با پکیج گرافیکی و رنگ‌های جدید مجدداً به بازار عرضه کند.

متقاضیان فورد GT مدل ۲۰۲۱ امسال این گزینه را داشتند که خودروی خود را با بدنهٔ فیبرکربن سفارش دهند. البته که قیمت این خودرو چندان ارزان نیست و مدل پایه آن از قیمت ۵۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

درست است که این خودرو شباهت‌های بسیاری با مدل ۲۰۲۰ خودش دارد، اما همین تغییرات کوچک گرافیکی و رنگی توانسته دل منتقدان و کارشناسان را برباید تا دوباره فورد جی‌تی را وارد فهرست زیباترین خودروهای سال ۲۰۲۱ قرار دهند.

جمع‌بندی

این بود فهرست زیباترین خودروهای سال ۲۰۲۱ که تا به امروز عرضه شده‌اند. دیدن تصاویر این خودروهای جذاب، برای ما ایرانی‌ها که بازار خودرویمان نیمه‌جان است، چیزی بیش از خواب و رویا نیست.

در هر صورت امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشد. نظر شما درباره این خودروها چیست؟ آیا خودروهای زیبای دیگری را می‌شناسید که در این فهرست نیامده است؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

44 نظرات
  1. عرفان می‌گوید

    جز زیبایی چیزی ندیدم

  2. احسان می‌گوید

    کونیگزگ جمرا دیوونه میکنه آدمو!

  3. رضا می‌گوید

    فوق العاده
    کونیگزگ معرکست از همه نظر

  4. علیسان می‌گوید

    بنظرم جای سوپرا نسل جدید خالیه:(

  5. علی می‌گوید

    حاجی پراید پس کو اونو نگفتی

  6. اریا می‌گوید

    محصولات ایران خوردو تولید ملی افختار ملی کجاست

    1. Ali می‌گوید

      پراید زیباترین ماشین دنیاست

      1. ناشناس می‌گوید

        به خاطر ادمایی مثل شماست که قیمت زباله های داخلی میر ه بالا پراید کجاش قشنگه؟؟؟
        حتما سالا هم هست؟؟ ??

    2. ب تو چ می‌گوید

      برو خونه

  7. محمد امین می‌گوید

    جای یکی خالیه

    1. سیفتال می‌گوید

      ماهم ابر شرکت سایپا وایران خودرو داریم

    2. امیر می‌گوید

      پرایدو

    3. امیر می‌گوید

      پراید

    4. Ahmad می‌گوید

      ما که لازم نیست اینارو ببینیم

  8. Use می‌گوید

    هیچکدوم به گرد سالار نمی‌رسه

    1. ناشناس می‌گوید

      میشه بپرسم منظورت از سالار کدوم ماشینه؟؟
      پراید؟ پژو پارس؟ سمند؟
      یعنی میخوای بگی اینا به پای ماشین تو که اسمش سالاره نمیرسن؟؟
      من خودم پیکان دارم خیلی هم دوسش دارم ولی نمیگم که ائودی یا پورشه به پاش نمیرسه

  9. ابولی می‌گوید

    کو پیل

  10. مرتضی می‌گوید

    این ده تا رو دقیقا کی انتخاب کرده …؟

  11. علی می‌گوید

    فقط دنا پلاس توربو

  12. اسلان می‌گوید

    پس پژو ۲۰۶ پانوراما محصول شرکت وزین ایران خودرو تو لیست زیباترین ماشین های ۲۰۲۱ نیست؟

  13. سعید می‌گوید

    جنیسس g80 خیلی شبیه به ماشین های بنتلی شده، عقبش که مو نمیزنه، جلوش هم بی شباهت نیست

    1. امین می‌گوید

      دقیقاً من یه لحظه فک کردم بنتلیه

  14. مهدی می‌گوید

    سلام ، همه اش خوب ، اما ولو عالیست .

  15. هادی می‌گوید

    فقط ولو پشم ریزون

  16. عباس می‌گوید

    دست ما کوتاه و خرما بر نخیل

    1. ss می‌گوید

      داداش از پراید زیبا تر هم هست . تیبا زیبایی ایرانی

  17. علیرضا می‌گوید

    عالیه

  18. عمو پرویز می‌گوید

    زیبایی یه چیز نسبی است
    شاید به نظر یک فرد بیشتر اینا زیبا نباشه وعوضش مثلا آزرا یا سوناتا خیلی زیباتر باشه.
    علف باید به دهن بزه شیرین باشه.

    1. AMIR می‌گوید

      همه علف ها که به دهن شما شیرین اومده

      1. ناشناس می‌گوید

        اینو خوب اومدی ??

    2. ناشناس می‌گوید

      حالا چرا از علف؟؟
      ماشین رو با علف مقایسه نکنید ??

  19. ناشناس می‌گوید

    زیبا بودن
    به ج، اون جنسیس چون کلا شبیه بنتلی بود
    اصلا کلا با کره مشکل دارم نمیدونم چرا??
    ولی جای چلنجر و کامارو خالیه

  20. سیاوش می‌گوید

    توجه کردین امکانات اولیه شروع زندگی برامون شده رویا

  21. بابک می‌گوید

    جای زباله‌های ایران خودرو و سایپا خالیه..

  22. اصغر می‌گوید

    بسیار اتومبیلهای زیبا وروئیایی بودند ولی به ایرانی مفلس چه ربطی دار ه جز عده خیلی معدودی شما همان پرایدتان را ارتقاء دهید ترمزهای تا به حال باعث مرگ هزاران ایرانی شده حداقل یک ترمز درست حسابی و ایمنی برای ماشینهایتان که قیمت خون پدرتان است قرار دهید تا سالانه این همه مرگ به علت ناتوانی ماشینهای ایرانی در قسمت ایمنی شاهد نباشیم ما هم اگر همه چیز سر جای خود قرار داشت مانند مردم قطر که با یارانه هشت روزتان لندکوروز شاسی بلند ۲۰۲۲بخرند ولی افسوس به حال مردم ایران ‌

  23. M.Ahmadi می‌گوید

    نمیدونم چرا پراید و ساینا جزوش نیست????

    1. ناشناس می‌گوید

      مخصوصا ساینا??

  24. افشین می‌گوید

    چنتای اولی رو نمیدونم چجوری جزو این لیست کردین!
    جمرا،پورشه و آئودی هم که کلا از نظر زیبایی حرفای اول رو میزنن
    فورد هم شاسی بلندهاش جالبه

    1. ناشناس می‌گوید

      اتفاقا
      چند تای اولی خوشگل بودن

  25. رضا می‌گوید

    جون من میزاشتن تارا پلاس تارا پلاس توربو میومد بعد لیست رو اعلام می کردن ??

    1. ناشناس می‌گوید

      حرف دل منو زدی دمت گرم??

  26. هاتف می‌گوید

    جمزا وفورد??????

  27. momeni می‌گوید

    به نظرم داخل هیچکدوم به زیابییه لکسوس نبود .

  28. عطا می‌گوید

    خیلی خوب بودن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.