زیباترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۰

1

زیباترین ماشین‌های جهان در سال ۲۰۲۰ چه خودروهایی بودند؟ در سال ۲۰۲۰ بسیاری از کمپانی‌های جهان قصد داشتند تا حاصل چندین سال تحقیقاتشان را در نمایشگاه‌های جهانی رو کنند. با این حال، شیوع ویروس کرونا بدر جهان معادلات را برهم ریخت.

اگر بخواهیم در رابطه با این مطلب، بیشتر توضیح دهیم باید بگوییم که در صنعت خودروسازی همواره چند گزینه اصلی مورد رقابت بین کمپانی‌های مطرح جهانی بوده است. طراحی بدنه و کابین، عملکرد و بازده فنی، امکانات رفاهی و البته تجهیزات ایمنی. در واقع، خودروسازان همواره در تلاش هستند خودرویی زیباتر، خوش‌ساخت‌تر، پر بازده و کم‌مصرف‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر در اختیار مشتریان خود قرار دهند. بنابراین، هر سال این موارد در تولیدات جدید کمپانی‌های مختلف به رقابت گذاشته می‌شوند و برترین‌ها در هر بخش مطرح می‌گردند.

در این میان، زیباترین خودروها بیش از باقی به چشم خواهند آمد. بسیاری کارشناسان معتقدند که طراحی ظاهری خودرو و زیبا و مورد پسند بودن آن امری سلیقه‌ای است. اما بدون شک زیباترین خودروهای جهان آن‌هایی هستند که می‌توانند تمام سلایق را راضی نگه دارند. نکته مهم دیگر حفظ قواعد آیرودینامیک، خلاقیت و جذابیت در این بخش است.

اکنون، در این مقاله می‌خواهیم به معرفی و بررسی زیباترین ماشین‌های جهان در سال ۲۰۲۰ بپردازیم. گرچه انتخاب در بین محصولاتی مانند فراری روما، شورولت کوروت C8، تسلا مدل Y، هاچ‌بک برقی هوندا E، فولکس واگن ID3، پیکاپ ریون R1T، نسل جدید لندرور دیفندر و پورشه تایکان کار راحتی نیست. اما ما برای ارائه لیستی دقیق‌ و معتبر از مرجع معتبری مانند سایت Autocar کمک گرفته‌ایم. 

پس با ما همراه باشید تا ببینیم کدام خودروها امسال لقب زیباترین ماشین دنیا را از آن خود کردند.

بیشتر بخوانید: لوکس ترین ماشین‌های جهان در سال ۲۰۲۰

آئودی RS6 آوانت 

یکی از زیباترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۰، آئودی RS6 آوانت است. آئودی RS6 جدید به یک موتور V8 تویین توربو شارژ مجهز است؛ با بیشینه قدرت ۵۹۱ اسب‌بخار و یک جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته خودکار.

شتاب صفر تا صد این خودرو در زمان ۳.۶ ثانیه اعلام شده است. زبان طراحی خشن آئودی در این محصول به اوج خود رسیده و ارتفاع کم خودرو، در کنار پهنای زیاد آن، ابهت خاصی به این محصول جدید بخشیده‌ است. خطوط شکسته حجمی، جلو پنجره بزرگ و پهن و سپری که با همه تصورات قبلی ما متفاوت است، بر خاص بودن چهره RS آوانت افزوده است.

ناگفته نماند آئودی RS در دو نسخه ۶ و ۷ عرضه می‌شود که مدل RS6 در کلاس واگن طراحی شده و رقیب مرسدس بنز AMG-E63-S خواهد بود. نسخه دیگر یعنی RS7 نیز در کلاس فست‌بک طراحی و ساخته شده است. هر دوی این محصولات در بین زیباترین ماشین‌های جهان در سال ۲۰۲۰ هستند. 

استون مارتین Vantage Roadster

استون مارتین همواره در بین خودروسازانی است که محصولاتش از زیباترین ماشین‌های جهان هستند. این کمپانی که زبان طراحی مختص خود را دارد، این بار نسخه رودستر سری جدید خود یعنی Vantage را عرضه کرده است.

هنوز اذهان عمومی درگیر بررسی و درک زیبایی نسخه کوپه این سری بودند که نمونه رودستر آن نیز رونمایی شد. این کانورتیبل دو در اسپرت، با بدنه کشیده و فیبر کربن خود، زیبایی را در صنعت طراحی خودرو از نو تعریف کرده است. فرم طراحی چراغ‌های عقب در کنار خروجی‌های دوگانه اگزوز به این خودرو چهره‌ای فرا زمانی بخشیده است.

نباید خروجی‌های هوای جذاب کناره‌های گلگیر جلو را نیز از نظر گذراند. ارتفاع بسیار کم و فرم آیرودینامیک سقف نیز از دیگر جذابیت‌های این اسپرت متفاوت هستند. این خودرو حامل موتور چهار لیتری V8 تویین توربو شارژ ساخت AMG آلمان، با ۵۰۳ اسب‌بخار قدرت است. 

بیشتر بخوانید: نگاهی به گران ترین خودروهای بازار ایران

شورلت کوروت C8

با تماشای شورلت کوروت C8 فقط یکی از زیباترین ماشین‌های جهان را نمی‌بینید، بلکه در نگاه اول تصور می‌کنید با ماشین بتمن روبرو شده‌اید. این خودرو با هر آنچه تاکنون از شورلت دیده‌ و شناخته‌اید متفاوت است.

کوروت C8 که تحت تاثیر مستقیم زبان طراحی جدید شورلت قرار گرفته است با خطوط شکسته و حجمی بسیار، بی‌شباهت به محصولات لامبورگی نیست. چهره خشن و جنگجوی این نوبرانه شورلت را در کمتر محصولی تاکنون مشاهده کرده‌اید. هواکش‌های بزرگ جلو، چراغ‌های کشیده و تیز این بخش به پهن‌تر و بزرگتر به نظر آمدن خودرو کمک می‌کند.

در نمای جانبی، نمی‌توان به راحتی از جذابیت هواکش‌های روی گلگیر عقب گذشت. این خروجی‌ها در عقب نیز به چشم می‌خوردند اما در ابعادی کوچکتر. شورولت کوروت C8 با موتور V8 خود توان تولید ۴۸۳ اسب‌بخار قدرت دارد. 

فورد GT

این محصول که قدمتی به بلندای صنعت خودرو سازی دارد، این بار در چهره‌ای فرازمانی ظاهر شده است تا بار دیگر تاریخ‌ساز باشد. بادگیرهای جانبی آن گویا بدنه را به دو قسمت تقسیم کرده است؛ به‌شکلی که گویا قسمت انتهایی بخش جلویی را درون خود جایی داده است.

نوک تیز انتهای این بخش با گوشه شیشه‌های کناری متقارن شده است. طراحی خاص  این خطوط گویا الهام بخش نمایی از موشک است. حفره‌های بزرگ روی کاپوت، باله بلند عقب، خروجی‌های چهارگانه اگزوز از دیگر وجوه تمایز خاص GT 2020 هستند. 

همه این‌ها فورد GT سال ۲۰۲۰ را به یکی از زیباترین خودروهای جهان تبدیل کرده است.

 مزدا ۳ 

زبان طراحی جدید مزدا این سال‌ها همه کارشناسان خودرویی جهان را شگفت‌زده کرده است. مزدا ۳ جدید اما گویا نقطه عطف این زبان جدید است.

بدنه آیرودینامیک هاچ‌بک و سدان خودرو در کنار موج‌های حجم‌دهنده که به طرز شگفت‌انگیزی در جای جای آن محو شده‌اند، فرمی سیال و بدون مرز به این خودرو داده است.

در مزدا ۳ خطوط شکسته و تیز طراحی‌های مدرن جای خود را به موج‌های سینوسی و روان داده‌اند. گویا یک شیشه‌گر قهار ساعت‌ها وقت صرف کرده و این بدنه را از شیشه مذاب شکل داده است و حالا با یک بدنه حجیم اما صیقلی مواجه هستیم. در این خودرو حجم‌ها با فرم‌های محدب و  مقعر روی بدنه ایجاد می‌شوند و ادوات مختلف مانند چراغ جلو و عقب در این میان جای می‌گیرند. 

 مزدا ۳ قدیمی در زمان ورودش به ایران هم نقطه عطفی در طراحی خودروهای جهان بود، اما مزدا ۳ جدید قطعا یکی از زیباترین ماشین‌های جهان در چند سال اخیر است.

بیشتر بخوانید: نگاهی به سریعترین خودروهای جهان

فراری روما

در نگاه اول تصور می‌کنید قبلا آن را جایی دیده‌اید. اما نه، شما معمولا طراحی‌های مشابه طراحی روما را در فیلم‌هایی مانند جنگ ستارگان شاهد بوده‌اید. این محصول که خاص‌ترین محصول رونمایی شده از کمپانی خاص فراری شناخته می‌شود، برخلاف انتظارمان از فراری با چهره همیشگی تهاجمی و خشن ظاهر نشده است.

این فست‌بک مدرن، در نمای روبری با جلو پنجری‌ای مشبک و مورب نمایان می‌شود. در این نما شیب کاپوت و جلو پنجره زاویه‌ای تیز در دماغه تشکیل می‌دهند که با زاویه چراغ‌ها کاملا متقارن است. به‌خصوص که چراغ‌ها توسط دی‌لایت‌های نواری و باریک از وسط به دو نیم می‌شوند. این دی‌لایت نواری در راستای خط زاویه کاپوت و جلو پنجره قرار دارد. 

مک‌لارن الوا

از مک‌لارن به غیر از زیبایی نمی‌توان انتظار داشت. اما این بار مرزهای زیبایی‌شناسانه در صنعت خودروسازی جابه‌جا شده است. در جای جای بدنه مک‌لارن الوا خطوط حجمی برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌هایی با نمای اسپرت ایجاد می‌کنند.

فرم خاص طراحی مک‌لارن در دماغه و چراغ‌های جلو همچنان دیده می‌شود، اما با تغییرات بسیار. چراغ‌ها به شکل C بزرگی دیده می‌شوند که در بالا و پایین نوک تیز دماغه به صورت مجزا قرار دارند. هواکش موجود روی کاپوت نیز از دیگر موارد خاص طراحی این خودرو است.

نمای عقب مک‌لارن الوا را تنها با یک کلام می‌توان توصیف کرد: پیچیدگی. سپر مشبک عقب، که چراغ‌های نواری و خروجی‌های دوگانه اگزوز را در خود جای داده است، بخشی از این پیچیدگی محسوب می‌شود. به این موارد باید هواکش‌های دو سمت سپر را نیز اضافه کرد. 

بیشتر بخوانید: ایمن ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۰

 پولستار ۱ و ۲

این محصولات جدید ولوو، با سبک نوین از طراحی از سوی خودروساز قدیمی سوئدی ارائه شده‌اند. جالب اینکه این دو خودرو قرار است در سایت شریک چینی ولوو، یعنی جیلی، ساخته شوند.

پولستار ۲ که در رقابت با محصولات تسلا عرضه می‌شود، طراحی و چهره‌ای کاملا مدرن دارد و رگه‌هایی از سبک پیشین ولوو را در خود نمایش می‌دهد. ابعاد آن در کلاس سدان و ارتفاعش در کلاس کراس‌اوور است که طراحی ساختار شکنانه‌ی ولوو را به نمایش می‌گذارد. در طراحی این خودرو نوعی مینیمالیسم مشاهده می‌شود که جذابیتی امروزی به آن بخشیده است.

با این حال، پولستار ۱ فست‌بکی عضلانی و کشیده است که بیش از برادرش به طراحی‌های پیشین ولوو شبیه است. هر دو محصول از اشتراکاتی در جلو پنجره و فرم چراغ‌های عقب و جلو بهره می‌برند و قطعا یکی از زیباترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۰ بودند.

 

پورشه تایکان

این خودرو که محصول برقی کمپانی پورشه است، ضمن حفظ قواعد طراحی همیشگی پورشه، نوآوری‌های جذابی را به همراه دارد. تناسب و جذابیت طراحی آن تا حدی پیش رفته که بسیاری آن را زیباترین خودروی برقی بازار جهانی می‌دانند.

چراغ‌های جلو در طلاقی با هواکش‌های این نما، فرمی خاص و منحصربه‌فرد را تشکیل داده‌اند. در عقب نیز چراغ‌ها به شکل نواری باریک در عرض صندوق کشیده شده و جذابیت این نما را دو چندان کرده‌اند.

در بخش‌های دیگر خودرو نوعی سادگی متقاعد کننده و جذاب را شاهد هستیم. تا جایی که در کنار گلگیر جلو، خروجی هوا بسیار باریک و نامحسوس طراحی شده تا در تضاد با این سادگی نباشد. به طور کلی می‌توان طراحی پورشه تایکان را یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای بازار نیز دانست. 

 

مرسدس بنز S کلاس کوپه

مرسدس بنز امسال محصولات متعددی را روانه بازار کرده است که می‌توان گفت یکی از دیگری جذاب‌تر هستند. از کراس اوور کوچک GLB و نسل دوم GLA گرفته تا مرسدس بنز میباخ GLS 600.

با این حالِ واقعیت انکارناپذیر این است که S کلاس این کمپانی، خودروی تمام زمان‌ها است. طراحی کلاسیک، با وقار، مجلل و کاملا حساب شده این کلاس باعث شده است که همواره در بین زیباترین‌ها جای ثابتی داشته باشد. S کلاس AMG 63 کوپه ۲۰۲۰ نیز از این قاعده مستثنا نیست. ابهت و عظمت این محصول بیش از پیش به نظر می‌رسد و خودرو عضلانی‌تر از قبل ظاهر شده است.

کاپوت کشیده آن که با شیبی نامحسوس به جلو پنجره معروف بنز منتهی می‌شود با طراحی جدید و عظلانی‌تر چراغ‌ها نمای این خودروی لوکس را کامل کرده است. در نمای عقب شاهد طراحی جدیدی از چراغ‌ها هستیم که در عین حال فرم کلاسیک خود را حفظ کرده‌اند. شیب ملایم اما کاملا خاص و متفاوت سقف به سمت صندوق بار، گویا بیشتر در هیچ فست‌بک یا کوپه‌ای دیده نشده است.

در مجموع، باید گفت بنز S63 AMG کوپه، یک کلاسیک متفاوت، لوکس و جذاب و در عین حال، متفاوت و جدید است و همین موضوع آن را به یکی از خاص‌ترین و زیباترین ماشین‌های ۲۰۲۰ تبدیل کرده است. 

بیشتر بخوانید:‌ با گرانترین خودروهای جهان آشنا شوید

 لکسوس LC 500

آخرین گزینه موجود در فهرست زیباترین ماشین‌های جهان سال ۲۰۲۰ قطعا تنها لکسوس است که می‌تواند با المان‌های ثابت، طراحی‌هایی تا این حد متفاوت ارائه دهد. در لکسوس LC 500 نیز شاهد جلو پنجره مشبک زاویه‌دار معروف این کمپانی هستیم، اما با فرمی متفاوت که در قسمت دماغه محدب شده و با کاپوت شکلی یک تکه پیدا کرده است.

هم‌خوانی ایجاد شده بین زاویه چراغ‌های جلو و زاویه جلو پنجره از تناسب‌هایی است که تنها از لکسوس انتظار می‌رود. هواکش‌های زیر چراغ‌ها به شکل اشکی طراحی شده‌اند تا کمی این فرم زاویه‌دار چراغ‌ها و جلو پنجره را متعادل‌تر کنند. دو هواکش نیز به زیبایی در کنار گلگیر عقب طراحی شده که در راستای خطوط حجمی نمای کناری، خودرو را کشیده‌تر نشان می‌دهند.

در نمای پشت، خودرو فرمی عظلانی‌تر و در عین حال، لوکس به خود گرفته است. چراغ‌ها در این نما به شکل بوم‌رنگی دو پهلو طراحی شده‌اند که زاویه و خطوط آن‌ها با خطوطی موازی روی سپر و بدنه همراهی می‌شود. قاب کرومی خروجی‌های اگزوز نیز از دیگر زیبایی‌های این اتومبیل است. 

امیدواریم که این مطلب برایتان جالب و سرگرم‌کننده بوده باشد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ خودروی زیبای دیگری را می‌شناسید که در سال ۲۰۲۰ متولد شده باشد و در این فهرست نباشد؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و سایر خوانندگان دیوار در میان بگذارید.

1 نظر
  1. سینا می‌گوید

    سلام عالی بود هم ماشین ها عالی بودن هم سایتتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.