شاهین اتوماتیک وارد مرحله تست‌های فنی شد

نسخه اتوماتیک شاهین با جعبه‌دنده CVT

0

گروه خودروسازی سایپا در سال‌های سخت تحریم نسبت به طراحی شاهین اقدام کرده است، درحالی‌که با خروج خودروسازان خارجی از ایران و عدم‌همکاری شرکت‌های خودروسازی جهانی همه تصور می‌کردند که صنعت خودروی ایران دیگر رشد و توسعه پیدا نخواهد کرد و دیگر هیچ خودروی جدیدی متولد نمی‌شود، اما رونمایی از خودروهای جدید سایپا نشان داد که صنعت خودرو متوقف نشده است. در حال حاضر شاهین سایپا با گیربکس دستی به بازار عرضه شده است، اما از همان ابتدا سایپا اعلام کرده بود که بنا دارد تا شاهین اتوماتیک را نیز به بازار عرضه کند.

امیرحسین تابع جماعت، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل سایپا اعلام کرد که نسخه اتوماتیک شاهین به جعبه‌دنده CVT ساخت شرکت پانچ بلژیک مجهز است و در کنار خودرو لوگوی CVT نیز درج خواهد شد تا نسخه شاهین اتوماتیک در مقایسه با مدل دنده‌ای مشخص شود. همچنین نام این خودرو دیگر به‌صورت فارسی در پشت خودرو درج خواهد شد.

شاهین اتوماتیک، آریا و اطلس از جمله خودروهایی است که از اواخر سال جاری وارد خط تولید سایپا می‌شود، گفته می‌شود که نسخه جدید و اتوماتیک شاهین در آخرین فصل امسال با تولید انبوه در گروه خودروسازی سایپا مونتاژ می‌شود. در حال حاضر نمونه‌های اولیه این سدان ملی تولید می‌شود و برای انجام تست‌های فنی و تطبیق قوای محرکه وارد مراکز تست جاده‌ای شده است.

اگر خودرو شاهین با گیربکس اتوماتیک عرضه شود، به‌خوبی می‌تواند با مدل‌های خارجی رقابت کند. اکنون در تمام کشورها خودروها با گیربکس اتوماتیک تولید می‌شود و کمتر کسی خواهان خودرو دنده‌ای است.

آگهی‌های خرید و فروش شاهین

***

شما می‌توانید تازه‌ترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.