کیا سورنتو ۲۰۲۲ پلاگین هیبریدی معرفی شد +‌ آلبوم تصاویر

0

قوانین سخت‌‌گیرانه آلایندگی و مالیات‌های سنگینی اتحادیه اروپا برای خودروهای با حجم موتور زیاد، شرکت کیا را مجاب کرده است تا بیش‌ازپیش از فناوری‌های جدید در SUVهای جدید خود استفاده کند. نسخه کیا سورنتو پلاگین هیبریدی که سورنتو PHEV نامیده می‌شود، از سال گذشته در بازار اروپا به فروش می‌رسد.

در حال حاضر، کیا تصمیم دارد تا فروش این خودرو را از بازار ایالات متحده شروع کند. درنتیجه کیا سورنتو PHEV در ۳ ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی وارد بازار آمریکا خواهد شد. کیا سورنتو پلاگین هیبریدی در آمریکا به‌دلیل مشوق‌های دولتی از تخفیفی معادل ۶۵۸۷ دلار بهره‌مند خواهد شد.

 

تأمین قدرت این خودرو بر عهده موتور بنزینی ۱٫۶ لیتری و ۴ موتور الکتریکی است. همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قدرت را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند. به‌علاوه قابلیت انتخاب حالات مختلف رانندگی برای راننده در نظر گرفته شده است. مجموع توان خروجی پیشرانه سورنتو PHEV معادل ۲۶۱ اسب ‌بخار است و پکیج باتری‌های آن هم ظرفیتی معادل ۱۳٫۸ کیلووات ساعت دارد. برد این خودرو در حالت تمام برقی ۵۱ کیلومتر عنوان شده است. در حالتی که از ترکیب موتور برقی و بنزینی استفاده کنید، برد خودرو معادل ۷۶۰ کیلومتر خواهد بود.

ظاهر کیا سورنتو پلاگین هیبریدی کاملاً متفاوت و متمایز از کراس‌اوورهای دیگر کیا مانند اسپورتیج، تلوراید و کیا سلتوس است، اما باید بگوییم که خط و الگوی طراحی کیا یعنی دماغه ببر را همچنان رعایت می‌کند. درمورد طراحی این خودرو باید اشاره شود که با ماشین زیبا و باابهتی روبه‌رو هستید. نسل جدید کیا سورنتو در تمام زمینه‌ها نسبت به نسل قبلی خود بسیار متحول شده است.

کره‌ای‌ها اظهار داشته‌اند این خودرو بیشترین فضای سرنشین و بیشترین فضای پایین ردیف دوم را بین تمامی شاسی‌بلندهای پلاگین هیبریدی ارائه می‌کند. ازنظر تجهیزات نیز کمبودی وجود ندارد؛ زیرا تمامی نسخه‌های پلاگین هیبریدی سورنتو از نوع فول SX یا SX پرستیژ خواهد بود و بنابراین طیف وسیع سیستم‌های ایمنی و کمک‌ راننده در این خودرو تعبیه شده است.

چیدمان استاندارد ۳ ردیف صندلی، روکش چرم مصنوعی، نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی دیجیتالی اطلاعات خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم سرگرمی به‌همراه نمایشگر ۱۰٫۲۵ اینچی، سیستم صوتی Bose‌ و ۸ پورت شارژر USB ازجمله تجهیزات کیا سورنتو پلاگین هیبریدی است. این خودرو در کره ساخته می‌شود و در دو تیپ SX و SX-P قابل‌سفارش خواهد بود.

آگهی‌های خرید و فروش کیا سورنتو

***

شما می‌توانید تازه‌ترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.