نگاهی به مشخصات کیا سورنتو ۲۰۲۱ + آلبوم تصاویر

1

شرکت کیا برای نسل جدید، خودروی سورنتو را از یک مدل شاسی‌بلند شبیه به مینی‌ون به شاسی‌بلندی عضلانی زیبا تبدیل کرده است. نسل جدید این خودرو به‌لطف تغییرات طراحی زیاد بدنه و کابین از مدلی که جانشین آن خواهد شد، بسیار متفاوت است.

در قسمت طراحی سورنتو، کیا همانند گذشته کاملاً موفق و دل‌چسب عمل کرده است. کیا سورنتو ۲۰۲۱ عناصر مشترکی از کیا تلوراید، سلتوس و همچنین K5 را همراه خود دارد، اما به هیچ عنوان یک محصولی تکراری نیست.

دماغه به‌واسطه الگوی چراغ‌های اصلی طراحی جذاب و مخاطب‌پسندی دارد. بافت جلوپنجره به‌روزرسانی شده است و پوشش جدیدی را ارائه می‌دهد. استفاده از عناصر کرومی (باتوجه‌به تریم) به‌ویژه در بالای رکاب، قاب شیشه‌ها و ستون آخر بر زیبایی‌های نمای جانبی می‌افزاید.

اکنون کیا سورنتو ۲۰۲۱ دارای طراحی کابین جذاب‌تری نسبت به قبل است. کابین هم‌اکنون دارای رابط‌های دیجیتالی جدیدتر و ظاهری جذاب‌تر در مقایسه با مدل قبلی است.

این شاسی‌بلند جدید با ۳ ردیف عرضه می‌شود و دارای قدرت متنوعی از پیشرانه‌ها است که شامل موتوری ۴ سیلندر ۲۸۱ اسب‌ بخاری توربو و مدلی هیبریدی است. کیا سورنتوی جدید بر مبنای نسل سوم از پلتفرم اختصاصی N3 طراحی و تولید شده است. کره‌ای‌ها ادعا می‌کنند این پلتفرم سبک‌تر و مستحکم‌تر است و انعطاف بیشتری در مقایسه با پلتفرم‌های قبلی دارد.

به‌لطف این پلتفرم، فاصله محوری سورنتو  ۳۵٫۵ میلی‌متر افزایش پیدا کرده و وزن کلی آن با ۳٫۱ درصد کاهش همراه بوده است که معادل ۵۳٫۹ کیلوگرم می‌شود. کیا اکنون سورنتو را طوری طراحی کرده است که برای سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل کاملاً متفاوت و جدید باشد. این‌طور که گفته شده، قرار است این خودرو با قیمت اولیه ۲ هزار و ۴۵۰ دلار بیشتر از سال گذشته به فروش برسد.

نسبت به گذشته این نسل جدید هم در داخل و هم در خارج، بزرگ‌تر از نمونه قبلی است. همچنین یک پیشرانه هیبریدی و یک نوع پلاگین نهایی به آن اضافه شده است. ازجمله امکانات جدید این خودرو می‌توان به روکش چرمی جدید، صندلی‌های گرم‌شونده جلو، نظارت بر نقاط کور، هشدار عبور از وسایل‌نقلیه، شروع از راه دور و امکانات جذاب دیگری مانند چرخ‌های ۱۸ اینچی اشاره کرد. کیا سورنتو ۲۰۲۱ را می‌توان با مجموعه‌ای از گزینه‌های موتور جدید و با پیشرانه جلو یا چهارچرخ متحرک انتخاب کرد.

یکی از گزینه‌های انتخاب شامل موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر خطی با ۱۹۱ اسب بخار استاندارد است؛ دیگری با ترکیبی از یک ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری توربوشارژ ۲۸۱ اسب بخاری در دسترس است. نکته جالب‌توجه این است که هر دوی این مدل‌ها را می‌توان با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در اختیار داشت.

گفتنی است که این خودرو در مدل هیبریدی نیز ارائه می‌شود که از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. این مدل کاملاً سازگار با محیط زیست است؛ چراکه دارای موتوری ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر توربو و یک موتور الکتریکی ۴۴ کیلوواتی است. هنوز نه سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا و نه خود شرکت کیا جزئیات مصرف سوخت کیا سورنتو ۲۰۲۱ را اعلام نکرده‌ است. بدون شک مدل هیبریدی کم‌مصرف‌ترین نسخه به‌خصوص در شهر خواهد بود.

کیا سورنتو ۲۰۲۱ در تریم‌های LX، S، EX، SX، SX-Prestige و نسخه پرچم‌دار X-Line SX-Prestige AWD راهی بازار آمریکا خواهد شد. تریم X-Line SX-Prestige AWD با ویژگی‌هایی چون ارتفاع بیشتر از سطح زمین، سیستم انتقال قدرت به هر چهارچرخ با ارسال آنی گشتاور و قفل مرکزی دیفرانسیل، سیستم کنترل پایین‌آمدن از سراشیبی، سپرها و ضربه‌گیرهای مخصوص، رینگ‌های ۲۰ اینچی و ریل‌های سقفی از دیگر تریم‌ها متمایز است.

در بخش ایمنی نیز باید به مواردی مانند هشدار برخورد از جلو با قابلیت تشخیص عابرپیاده و ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی جدید که مدیریت هوشمند روی سرعت خودرو را با استفاده از دوربین‌های جلو و سامانه جی‌پی‌اس اعمال می‌کند، نمایش نقاط‌ کور دید راننده، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط و … اشاره کرد.

آگهی‌های خرید و فروش کیا سورنتو

***

شما می‌توانید تازه‌ترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

1 نظر
  1. نیکان می‌گوید

    کیا سورنتو رو یک زمانی میشد خرید. دگه نمیشه. ای روزگار…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.