معرفی نسل جدید ب‌‌ام‌‌و سری ۲ مدل ۲۰۲۲ با طراحی متفاوت

0

شرکت خودروسازی بی‌ام‌و در آخرین اقدام خود برای گسترش و تقویت جایگاه محصولات خود در بازارهای جهانی، نسل جدید ب‌‌ام‌‌و سری ۲ کوپه را در ۲ مدل ۲۳۰i و M240i xDrive به‌همراه پیشرفت‌های چشمگیر ظاهری و فنی معرفی کرد. بسیاری از افراد بدنه کوپه ۲ در به‌نسبت کم‌حجم سری ۲ BMW را جانشین خودرو افسانه‌ای ۲۰۰۲ از ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ (حتی به‌عنوان پایه و اساس مفهوم Hommage 2002) می‌دانند.

سری جدید کوپه BMW ۲ با پیشرانه چرخ عقب و سیستم ۴ چرخ متحرک در دسترس است. شرکت ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه را با ظاهری جذاب و یک سیستم عامل جدید تغییر داده است و به جرئت می‌توان گفت که این یکی از ب‌ام‌وهای محافظه‌کارانه طراحی‌شده در تاریخ اخیر است. این خودرو کاپوت بلند خود را حفظ می‌کند که به وضوح معماری پیشرانه عقب آن را نشان می‌دهد.

متأسفانه سری ۲ با گیربکس دستی دیگر تولید نمی‌شود و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استاندارد را برای هر ۲ مدل ۲۳۰i پیشرانه عقب و M240i xDrive چهار چرخ متحرک دریافت می‌کند. چراغ‌های جدید از یک واحد تمام LED برخوردار است و گویا از طراحی سدان  BMW 2002 الهام گرفته شده است. ورودی‌های رادیاتور دارای فلپ‌های عمودی هوا است که می‌تواند طی ۱۰ مرحله باز شوند تا هوای خنک‌کننده کم یا زیاد شود.

در نگاه اول، نسل جدید ب‌ام‌و سری ۲ بسیار شبیه به یک نسخه کوچک‌تر از سری ۸ گرن کوپه است. طراحی بخش جلو با چراغ‌های زیبا و دریچه‌های ورودی هوای بزرگ بسیار تهاجمی و خشن است. در این بخش لوگوهایی را می‌توانیم ببینیم که نشان می‌دهند با تریم M235i این خودرو سروکار داریم. این خودرو همچنین پنجره عقب بلند را روی خود دارد که امضای مدل‌های گرن کوپه است.

در بخش عقب نسل جدید ب‌‌ام‌‌و سری ۲ ، اولین چیزی که به چشم می‌خورد، چراغ‌های بسیار باریک است. برخلاف طبیعت کوچک این خودرو، خط سقف آن بسیار بلند و بخش دماغه و دم کوتاه است. مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد، نبود دریچه‌های ورودی هوا و همچنین چین هوفمیستر در کناره‌هاست؛ مواردی که تقریباً روی همه مدل‌های بی‌ام‌و دیده می‌شوند.

در نمای جانبی، پیکره خودرو سیال و یک‌دست دیده می‌شود. در این بخش، لبه گلگیرها برآمده‌تر و خط شانه ضخیم‌تر شده است. در ضمن اختلاف قابل‌توجه طول کاپوت جلو و صندوق عقب این نسل از سری ۲ را اسپرت‌تر نشان می‌دهد. هم‌‌سطح شدن دستگیره درها با بدنه از دیگر موارد قابل‌ذکر در نمای جانبی است.

این سری ۲ با خروجی بزرگ‌تر تنظیم شده است. ۲۳۰i استاندارد ۴٫۳ اینچ بلندتر از مدل قبلی خود است؛ ۲٫۶ اینچ پهنای بیشتری دارد و فاصله دو محور آن نیز ۲ اینچ کشیده شده است. عرض مسیر جلو و عقب نیز افزایش یافته است. برای مدل قدرتمندتر (M240i ) ۲٫۸ اینچ در جلو و ۱٫۹ اینچ در عقب  افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد فضای داخلی نسل جدید ب‌‌ام‌‌و سری ۲ از دیگر ب‌ام‌وهای فعلی کاملاً بهتر باشد. این خودرو دارای یک صفحه لمسی برجسته برای سیستم سرگرمی، کنترل معمولی سیستم گرمایش و تهویه و دکمه‌های میانبر قابل‌برنامه‌ریزی است. تمام نسخه‌های ایالات‌متحده با صندلی‌های اسپرت و فرمان چرمی همراه خواهد بود.
‌‌
کاپوت بلند و حجیم خودرو نشان از آرایش مستقیم پیشرانه و ارسال مستقیم نیرو به چرخ‌های عقب دارد، اما دیگر خبری از جعبه‌دنده دستی در نسخه جدید نخواهد بود و نسل جدید ب‌ام‌و سری ۲ فقط با جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک استاندارد برای هر دو مدل ۲۳۰i و M240i عرضه خواهد شد.

از زمان راه‌اندازی هر ۲ موتور در دسترس خواهد بود. پیشرانه ۲۳۰i با چرخ عقب دارای یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربو است که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند نیوتن‌متر گشتاور دارد. BMW ادعا می‌کند سرعت در ۵٫۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن بسته به تایر‌ها به ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود.

‏M240i xDrive از توربوشارژ ۳ لیتری ۶ سیلندر BMW استفاده خواهد کرد که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پوند فوت گشتاور را به همراه یک سیستم ۴ چرخ متحرک و دیفرانسیل عقب کنترل الکترونیکی BMW تولید می‌کند. شرکت ب‌ام‌و ادعا می‌کند که زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴٫۱ ثانیه است.

در حال حاضر یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تنها گزینه خواهد بود و شایعاتی شنیده می‌شود که M2 همچنان گزینه جعبه‌دنده دستی (#SavetheManuals) را ارائه می‌دهد. نسل جدید ب‌ام‌و سری ۲ با قیمت ۳۷ هزار و ۳۴۵ دلار برای ۲۳oi و ۴۹٫۵۴۵ دلار برای M240i xDrive در ماه نوامبر وارد ایالات متحده می‌شود. این ارقام نشان‌دهنده افزایش به‌نسبت ناچیزی نسبت به خودرو است که به نظر می‌رسد با افزایش مشخصات توجیه شود.

در آینده یک مدل ۲۳۰i xDrive تمام چرخ محرک و M240i با پیشرانه عقب وارد بازار می‌شود. هر ۲ نسخه نسل جدید ب‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه از ماه آینده وارد خط تولید می‌شود و از اوایل سال آتی میلادی وارد نمایندگی‌ها خواهد شد. هنوز بی‌ام‌و قیمت رسمی سری ۲ جدید را اعلام نکرده است، اما مدل‌های فعلی ۲۳۰i با قیمت ۳۵ هزار و ۹۰۰ دلاری شروع می‌شود. این احتمال وجود دارد که حداقل قیمت پایه سری ۲ جدید به کمتر از ۴۰ هزار دلار برسد و قیمت پایه M240i هم چیزی حدود ۵۰ هزار دلار تعیین شود.

آگهی‌های خرید و فروش خودروهای ب‌ام‌و

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.