معرفی لامبورگینی اونتادور Ultimae

0

به‌تازگی کمپانی اهل سانتاگاتا بولونیزه به‌طوررسمی جدیدترین نسخه از این سوپر اسپرت مجهز به قلب V12 خود را با نام لامبورگینی اونتادور Ultimae معرفی کرده است. LP780-4 Ultimae آخرین لامبورگینی تاریخ با پیشرانه تنفس طبیعی است؛ خودرویی که آخرین نسخه از مدل اونتادور است و به‌صورت کاملاً محدود ساخته خواهد شد. ۳۵۰ دستگاه از مدل کوپه و ۲۵۰ دستگاه از مدل رودستر LP780-4 Ultimae به دست مشتریان لامبورگینی خواهد رسید.

عصر جدید لامبورگینی با سرمایه‌‌گذاری گروه فولکس واگن و برند آئودی از اوایل قرن بیست‌ و یکم آغاز شد. تولید مورسیه‌ لاگو مفهومی تازه برای موفقیت تجاری لامبورگینی است که در سال‌های بعد با گالاردو ادامه یافت. مدیران شرکت سازنده از سال ۲۰۱۱ اونتادور را جایگزین مورسیه ‌لاگو کردند و حالا با رسیدن به اواسط سال ۲۰۲۱، برای پایان تولید اونتادور برنامه‌ریزی می‌کنند.

معرفی لامبورگینی اونتادور Ultimae

لامبورگینی اونتادور Ultimae از نمای روبه‌رونام کامل آخرین اونتادور، لامبورگینی اونتادور LP780-4 Ultimae است و تنها ۶۰۰ دستگاه از این نسخه ساخته می‌شود که ۳۵۰ دستگاه کوپه و ۲۵۰ دستگاه در نسخه رودستر عرضه خواهد شد. از آنجا که اونتادور Ultimae قرار است آخرین اونتادور باشد، پس کمپانی سعی کرده است خودرویی خاص را معرفی کند تا حسن‌ختامی برای تولید ۱۰ ساله اونتادور باشد. در این خودرو سعی شده است المان‌های زیبای طراحی در اونتادور S لحاظ شود و بحث عملکرد فنی از عملکرد بی‌نظیر اونتادور SVJ الهام گرفته شده است تا درنهایت خودرویی زیبا و بسیار قدرتمند را به‌عنوان آخرین اونتادور داشته باشیم.

لامبورگینی اونتادور اولتیمه که با کد LP780-4 شناخته می‌شود، به‌واسطه پیشرانه ۶٫۵ لیتری V12 خود قادر است حداکثر ۷۶۹ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۸۵۰۰rpm در اختیار راننده قرار دهد. این میزان توان خروجی لامبورگینی اونتادور اولتیمه، آن را کمی قدرتمندتر از نسخه SVJ می‌سازد، اما حداکثر گشتاور تولیدی در هر دو نسخه معادل ۷۲۰ نیوتون‌متر است که در دور موتور ۶۷۵۰rpm در دسترس خواهد بود. ۱۸ رنگ به‌صورت استاندارد و بیش از ۳۰۰ ترکیب رنگ سفارشی نیز از طریق برنامه Ad Personam در دسترس مشتریان خواهد بود.

معرفی لامبورگینی اونتادور Ultimae
نمای داخلی لامبورگینی اونتادور

قدرت پیشرانه از طریق جعبه‌دنده ۷ سرعته نیمه‌خودکار به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود و تعویض دنده با این گیربکس می‌تواند در مدت‌زمانی به کوتاهی ۵۰ میلی‌ثانیه انجام بگیرد. تعویض دنده سریع به‌همراه قدرت زیاد پیشرانه باعث می‌شود این سوپر اسپرت جذاب (در نسخه کوپه) در ۲٫۸ ثانیه شتاب‌گیری کند و نهایت سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد. در نسخه رودستر شتاب گیری در ۲٫۹ ثانیه انجا می‌شود، اما نهایت سرعت با نسخه کوپه برابری می‌کند.

لامبورگینی اونتادور Ultimae در هر دو نسخه کوپه و رودستر به سیستم تعلیق با فشار مغناطیسی، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و ترمزهای سرامیک کربنی با کلیپرهای ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب مجهز است. وزن خالص ۱۵۵۰ کیلوگرمی لامبورگینی اونتادور اولتیمه، کاهش ۲۵ کیلوگرمی در برابر اونتادور S و همچنین نسبت قدرت به وزن برابر با اونتادور SVJ را نشان می‌دهد.

اگرچه عملکرد اونتادور Ultimae شبیه به نسخه SVJ است، ازنظر طراحی المان‌های متفاوتی دارد و خبری از آن بال بزرگ در عقب و قطعات آیرودینامیکی بزرگ نیست. سپر جلو بسیار شبیه به اونتادور S طراحی شده است، با این تفاوت که حالا اسپلیتر و ورودی‌های هوای فعال را پایین این سپر داریم که بخشی از سیستم آیرودینامیک فعال بدنه را تشکیل می‌دهند. بخش دیگر، بال فعال عقب است که ۳ موقعیت حداکثر عملکرد فنی، حداکثر هندلینگ و بسته را دارد. لامبورگینی اونتادور Ultimae همچنین با رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی دارای طرح‌های مختلف و لاستیک‌های پیرلی P Zero Corsa به فروش خواهد رسید.

معرفی لامبورگینی اونتادور Ultimae
نمای پشتی لامبورگینی اونتادور

درون کابین اونتادور Ultimae تکرار الگوی طراحی Y را روی داشبور و صندلی‌ها می‌بینیم. صندلی‌های این خودرو همان طراحی را دارد که در اونتادور S هم داشتیم و همان عملکرد و راحتی را برای راننده و سرنشین به ارمغان می‌آورد. روی ستون A در سمت راننده عدد مربوط به خودرو نوشته شده است که نشان دهد کدام خودرو از تولید محدود ۶۰۰ دستگاهی را می‌رانید. سیستم هوشمند اطلاعات و سرگرمی و جلو آمپر دیجیتال به‌صورت یکپارچه با هم عمل می‌کنند و حالت‌های رانندگی و عملکرد فنی را به راننده نمایش می‌دهند. این سیستم همچنین به قابلیت فرمان صوتی و اتصال اپل کارپلی مجهز است.

لامبورگینی اونتادور Ultimae حدود یک دهه پیش یعنی در سال ۲۰۱۱ رونمایی شده است. طی این سال‌ها نسخه‌های مختلفی از این ابرخودرو راهی بازار شده و یکی از بهترین‌های زمان خود است. خداحافظی با این ابرخودرو واقعاً دشوار و ناراحت‌کننده است؛ ولی بی‌شک لامبورگینی با جانشین این خودرو طرف‌داران اونتادور را ناامید نمی‌کند.

آگهی‌های خرید و فروش خودروی لامبورگینی

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.