وزیر صمت: قرعه کشی خودرو از سال آینده حذف خواهد شد

آیا ۱۴۰۱، سال رسیدن بازار خودرو به ساحل آرامش است یا خیر؟

0

حذف قرعه کشی خودرو وعده‌ای بود که وزیر جدید صمت در دولت سیزدهم داده است. طبق گفته‌ها این برنامه از سال آینده یعنی ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

کاهش سطح تولید طی ۳ سال گذشته و افزایش فزاینده تقاضای خرید خودرو به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای به همراه قیمت‌گذاری دستوری را باید از عوامل مهم ناکارآمدی طرح‌هایی از این دست دانست.

وزیر صمت در این مورد اعلام کرده است: «با برنامه‌ای که طراحی شده، تا سال آینده عرضه خودرو متناسب با تقاضا خواهد شد و قرعه‌ کشی خودرو حذف خواهد شد.»

سید رضا فاطمی امین با بیان اینکه از سال آینده قرعه کشی خودرو حذف می‌شود، اظهار داشت: «دلیل اینکه از سال آینده قرعه کشی را حذف خواهیم کرد، این است که امسال تقریباً یک و نیم میلیون تقاضای خودرو داریم، درحالی‌که تولید خودرو ۱ میلیون دستگاه است. این اختلاف باعث کمبود ۵۰۰ هزاری عرضه خودرو شده است.»

وی افزود: «طبق برنامه‌ای که ما برای افزایش تولید طراحی کرده‌ایم، متناسب با تقاضا عرضه به وجود خواهد آمد و باتوجه‌به همین موضوع، سال آینده قرعه کشی حذف می‌شود.»

خبر حذف قرعه ‌کشی ایران‌خودرو و سایپا جذابیت زیادی برای بازار خودروی کشور دارد. چه واسطه‌ها، چه مردمی که قصد سرمایه‌ گذاری دارند و چه مصرف‌کنندگان در جست‌وجوی جزئیات بیشتری از این خبر هستند تا درنهایت به این نتیجه برسند که آیا ۱۴۰۱، سال رسیدن بازار خودرو به ساحل آرامش است یا خیر؟

آگهی‌های خرید و فروش خودرو

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.