قیمت جدید محصولات ایران خودرو در آذر ماه؛ افزایش ۱۰ تا ۱۸ درصدی قیمت خودروهای پرتیراژ

0

بازار خودرو روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، قیمت‌ها به‌‌طور مداوم رشد می‌کند. برخی کارشناسان پیش‌‌بینی می‌کنند که رشد قیمت‌ها در ماه‌های آینده هم ادامه یابد. شنیده‌ها حاکی است که افزایش ۱۰ تا ۱۸ درصدی قیمت خودروهای پرتیراژ روی میز است تا در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار به تصویب برسد.

بیش از ۱ ماه از اعلام واگذاری تعیین قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار می‌گذرد و هر روز اخبار متفاوتی از اعلام قیمت‌های جدید خودروهای داخلی آن هم به نقل از مسئولان دولتی منتشر می‌شود؛ به‌نحوی‌که هر یک اعلام می‌کنند ستاد تنظیم بازار این هفته قیمت‌های جدید را به شرکت‌ها ابلاغ می‌کند، روز مقرر فرا می‌رسد، ولی خبری از اعلام قیمت‌های جدید نیست. به نظر می‌رسد هنوز مسئولان دولتی درباره قیمت‌های جدید به توافق نرسیده‌اند و هرکس به‌صورت سلیقه‌ای خبرهای تأیید نشده‌ای را اعلام می‌کند.

افزایش قیمت کارخانه‌ای برخی خودروها در بازار می‌تواند بر رده کلی قیمت خودروها تأثیر بگذارد و حتی در شرایطی موجب افت قیمت خودرو در برخی مدل‌ها شود. به‌واقع با افزایش قیمت هر خودرویی در بازار، گویی این موضوع مانند موجی به سایر خودروها نیز نفوذ کرده است و باعث تکان‌خوردن قیمت‌ها در انواع دیگر اتومبیل‌ها می‌شود. فارغ از اینکه عوامل پشت‌پرده افزایش قیمت خودرو چه باشد، تأثیر آن بر کل بازار گذاشته خواهد شد.

معمارباشی با اعلام اینکه با وضعیتی که شرکت‌های خودروساز با آن مواجه هستند، امکان فعالیت دیگر وجود ندارد؛ زیرا تولید برای آنها زیان‌ده شده است، گفته است: «این هفته در جلسه ستاد تنظیم بازار جمع‌بندی برای قیمت‌های جدید انجام می‌شود.»

بر اساس آخرین شنیده‌ها گویا افزایش ۱۰ تا ۱۸ درصدی قیمت خودروهای پرتیراژ در حال بررسی است و قرار است در جلسه پیش از ظهر امروز، ستاد تنظیم بازار به تصویب نهایی برسد. درصورت نهایی‌شدن این قیمت‌ها از فردا فروش جدید شرکت‌های خودروساز با قیمت‌های جدید انجام خواهد شد.

نرخ‌های ذیل قیمت پایه است. (بدون احتساب مالیات، عوارض، شماره‌گذاری و ….) 

قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد ـ آذر ۱۴۰۰

آگهی‌های خرید و فروش خودرو

***

شما می‌توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دیوار مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.