آکورا اینتگرا ۲۰۲۳ فقط ۷۵۰ میلیون تومان!

نقد طراحی و تحلیلی بر آکیورا اینتگرا ۲۰۲۳ به قلم فرزاد برخورداری

0

پیش از هرچیز، حداقل برای کسانی که از CVT راضی نیستند، یک مدل با جعبه‌دنده معمولی هم وجود دارد! پس از دو دهه غیبت، سرانجام  Acura Integra خاطره‌ساز بازگشت. همراه با آن، یک هیجان پر از نوستالژی برای طرفدارانش و ادامه یک بازی پرانتظار که از قبل شروع شده بود و همه منتظر آن بودند. آکورا قبلاً یک پیش‌نمایش از طریق نمونه آرمانی یا پروتوتایپ به نام Integra Prototype به همراه اطلاعاتی در مورد مدل تولیدی به ما ارائه کرده که ویدیوی آن را در زیر می‌توانید ببینید.

در حالی که منتظر اطلاعات بیشتر در مورد آکورا اینتگرا ۲۰۲۳ هستیم، به نظر می‌رسد سطوح تریم و تزئینات آن از طرف سایت انجمن Integra Talk  فاش شده است. مهم‌تر از آن، یک راز از طریق نشت تایید شده است. اگر بخواهیم آن را به عنوان معیار در نظر بگیریم، طبق پستی که با نام کاربری TogueLife منتشر شده است، برای آکورا اینتگرا ۲۰۲۳ سه سطح وجود خواهد داشت، سطوح پایه، A-Spec و A-Spec Tech. کسانی که آکوراهای خود را به خوبی می‌شناسند باید متوجه شوند که A-Spec Tech به عنوان برترین مدل و به نوعی پرچمدار آن محصول در این خط تولید به حساب می‌آید.

نکته جالب این است که جعبه دنده CVT در هر سه تریم استاندارد است، در حالی که گیربکس دستی شش سرعته همراه با نمونه اولیه Integra به عنوان یک آپشن برای A-Spec Tech موجود است. این تعجب آور نیست زیرا هوندا سیویک، که اینتگرا موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خود را با آن به اشتراک می گذارد، همچنین دارای CVT به عنوان استاندارد برای نسخه های دنده اتوماتیک است.

جدیدترین آگهی‌های خودروی هوندا

گزینه‌های رنگی برای هر سطح تریم (خارجی و داخلی) نیز در همان پست‌ها به بیرون درز کرده است، که نشان‌دهنده فقدان رنگ پرتاب زرد پروتوتایپ Integra است. شایان ذکر است، این اطلاعات فاش شده در حال حاضر رسمی نیستند.

آکورا گفته که ثبت سفارش برای Integra 2023 در ۱۰ مارس ۲۰۲۲ باز می‌شود. اولین دسته برای اولین استفاده‌ کنندگان محدود خواهد بود، هرچند هنوز تعداد دقیق آن اعلام نشده است.

یکی از سخنگویان شرکت Acura ذکر کرده:

«با جذب زودهنگام تقاضای طبیعی برای مدل‌های خاص (بسته‌های آپشن، رنگ‌های بیرونی و داخلی، و غیره) ما می‌توانیم این واحدها را برای تولید زودهنگام اولویت‌بندی کنیم تا نیازهای این خریداران پرشور را به بهترین شکل برآورده نماییم».

هرچند که نمای جلوی اینتگرای جدید وابستگی و پایبندی زیادی به برند آکیورا در مدل های مختلف دارد، اما با این ترکیب رنگ از نمای جانب بیننده را به یاد محصولات داج، مخصوصاً مدل چالنجر می اندازد، و نمای عقب آن هم به شدت شبیه به جنسیس‌های کوپه شده است. به شخصه انتظار دارم مدل دو درب جی‌تی آن هم با همین ترکیب به خط تولید برسد.

در پایان لازم به ذکر است که اینتگرا  اواخر سال جاری میلادی، در بهار خودمان به فروش می‌رسد. قیمت از حدود ۳۰۰۰۰ دلار شروع می‌شود یعنی به پول خودمان ۷۵۰ میلیون تومان!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.