دیوار مجسمه

اسب برنزی؛ محبوب‌ترین مجسمه دیوار

مجسمه و مجسمه‌سازی مثل همه کشورهای دیگر جهان در ایران هم با هنر گره خورده است. تقریبا همه ما برای دکور داخلی یا حتی خارجی خانه از مجسمه‌ها با جنس‌ها و شکل‌های مختلف استفاده کرده‌ایم. 

اما به نظر شما مجسمه‌هایی از کدام جنس و متریال خواهان بیشتری دارد؟ مجسمه‌های دیوار بیشتر نو هستند یا دست دوم؟ ساکنان کدام استان‌ها بیشتر خریدار مجسمه‌اند؟ مجسمه کدام حیوانات در دیوار جستجو شده‌اند؟ اگر دوست دارید پاسخ این سوالات و بیشتر از این‌ها را بدانید، ادامه همین مطلب را بخوانید.

برنز بالاتر از طلا؛ خیلی بالاتر!

در سال گذشته، کاربران دیوار نزدیک به ۲٫۲ میلیون بار کلمه «مجسمه» را به تنهایی یا در کنار عبارات دیگر در این پلتفرم جستجو کرده‌اند. فکر می‌کنید برای این کاربران، کدام ویژگی مجسمه از همه مهم‌تر بوده؟ شکل و شمایل مجسمه، کاربردرش یا متریالش؟ آمارهای دیوار می‌گوید، از میان تمام عباراتی که در کنار کلمه «مجسمه» جستجو شده‌اند، متریال یا همان ماده سازنده مجسمه بیش از همه جستجو شده و ۷۶ درصد این موارد را به خودش اختصاص داده است. در میان این جستجو‌ها، کاربران بیش از همه به دنبال مجسمه‌های برنزی بوده‌اند. برنز با سهم ۳۵ درصد از این جستجوها روی سکوی اول ایستاده و طلا که همیشه به نفرات اول می‌رسد، اینجا فقط با سهم ۱ درصد به مقام هشتم رضایت داده! پس از مجسمه‌های برنزی، مجسمه‌های چینی با ۳۲ درصد و مجسمه‌های چوبی با ۱۶ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

اسب‌های نجیب دوست‌داشتنی!

پس از مواد سازنده، کاربران در این جستجوها به دنبال مجسمه حیوانات بوده‌اند؛ انواع و اقسام حیوانات، از فیل و عقاب تا اژدهای خیالی. در میان این حیوانات، اسب محبوب‌تر از بقیه بوده و با سهم ۳۳ درصد در صدر جدول قرار دارد. رتبه‌های دوم و سوم به فیل (با ۱۸ درصد) و عقاب (با ۱۵ درصد) می‌رسد.


حیواناتی که در این نمودار در ردیف سایر به حساب آمده‌اند، هر چند متنوع‌اند، اما بسیار کم جستجو شده‌اند و سهم هر کدام‌شان کمتر از یک درصد است. 

کاربران دیوار بیشتر چه موقعی از سال، مجسمه می‌خرند؟

بیشترین آگهی‌های مجسمه،‌ اواخر سال منتشر می‌شود. آمارهای پارسالِ دیوار نشان می‌دهد که نزدیک به یک‌سوم آگهی‌های مجسمه در زمستان منتشر شده و هر چه به پایان سال نزدیک‌تر شده‌ایم، تعداد این آگهی‌ها بیشتر شده. به این ترتیب، اسفند با ۱۲ درصد کل آگهی‌های سال، صدرنشین بوده. با این حال، خریداران مجسمه بیشتر در پاییز فعال بوده‌اند و به این آگهی‌ها سرزده‌اند. میانگین اقدام به تماس با هر کدام از این آگهی‌ها در پاییز بیشتر از فصل‌های دیگر بوده و آذر ماه رکورددار کل ماه‌های سال بوده است. در سمت مقابل، کاربران در فصل بهار کمتر از سایر فصل‌ها به آگهی‌های مجسمه سرزده‌اند. در میان کل ماه‌های سال هم، کمترین اقدام به تماس مربوط به ماه فروردین بوده است.

نو بیشتر است یا دست دوم؟

در یک کلمه هیچ‌کدام! آمارهای دیوار نشان می‌دهد نیمی از مجسمه‌هایی که در سال گذشته در این پلتفرم آگهی شده‌اند نو بوده و نیم دیگر دست دوم. معمولا در دسته‌های کالایی، سهم اقلام دست دوم بیشتر از کالاهای نو است و مجسمه یکی از معدود کالاهایی است که آگهی‌هایش از این قاعده پیروی نمی‌کنند.

خریدوفروش مجسمه کجای ایران پررونق‌تر است؟

کاربران استان‌های تهران، البرز و قم نسبت به جمعیت‌شان بیشتر از سایر استان‌های کشور در دیوار مجسمه آگهی می‌کنند. با این حال، مشتریان جدی‌تر مجسمه ساکن استان‌های دیگری هستند. بیشترین اقدام به تماس با هر یک از آگهی‌های مجسمه را اهالی استان کرمان انجام داده‌اند. کرمانی‌ها با هر آگهی مجسمه به طور میانگین نزدیک به ۷ بار تماس گرفته‌اند که نزدیک به ۱٫۵ برابر اقدام به تماس با کل این آگهی‌هاست. بعد از آن‌ها هم ساکنان استان‌های فارس و خراسان رضوی به دنبال خرید مجسمه بوده‌اند.

در جستجوی آرامش 

آمار مجسمه حیوانات جستجوشده در دیوار در یک سال گذشته نشان می‌دهد که اسب محبوب‌تر از همه بوده. شاید جالب باشد که بدانید «گرگ» با کمتر از یک درصد جستجوها در قعر جدول قرار دارد. کاربران دیوار برای مجسمه‌هایی که قرار است تزیین خانه‌های‌شان باشد بیشتر به دنبال نماد نجابت و آرامش‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *