مقایسه دی اس ۳ با آلفارومئو میتو

یک سر‌و‌گردن بالاتر از همه

0

معمولاً هاچ‌بک‌ها رقبای سرسختی دارند که اتفاقاً هر یک از آن‌ها طرف‌داران زیادی را هم به‌سمت خود جلب کرده‌اند. اتفاقاً تعداد خودروهای این کلاس هم در کشورمان بسیار زیاد است، اما از آن‌جایی که دی اس ۳ یک هاچ‌بک لوکس از یک برند برتر فرانسوی به‌حساب می‌آید، برای مقایسه آن با خودروهای دیگر باید سراغ یک برند برتر و لوکس دیگر برویم.

خب ایتالیایی‌ها در زمینه ساخت خودروهای لوکس حسابی معروف هستند پس می‌توان سراغ آن‌ها رفت. کدام خودرو؟ برند آلفارومئو در ایران تقریباً جا افتاده و در خیابان می‌توانیم خودروهای این برند را ببینیم. این برند، خودروی هاچ‌بک هم دارد. بنابراین، در این مطلب به سراغ مقایسه دی اس ۳ با آلفارومئو میتو می‌رویم و این دو خودرو را در کنار یکدیگر بررسی می‌کنیم.

مقایسه دی اس ۳ با آلفارومئو میتو

برای این‌که خودروی دی اس ۳ را با خودروهای هم‌سطح آن مقایسه کنیم به سراغ یک خودروی ایتالیایی به نام آلفارومئو میتو رفته‌ایم. خودروی که در کلاس جهانی هم‌سطح با دی اس ۳ است و حتی در بعضی از آپشن‌ها نسبت به دی اس ۳ برتری دارد، اما این باعث نمی‌شود مزیت‌های این خودروی فرانسوی نسبت به رقیب ایتالیایی‌اش نادیده گرفته شود.

با مقایسه دی اس ۳ با آلفارومئو میتو متوجه می‌شویم که خودروی DS 3 با داشتن ۱۱۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۵۰۰ می‌تواند گشتاوری ۲۰۵ نیوتن‌متری را برای خودرو ایجاد کند. پیشرانه دی اس ۳ طوری به‌کار گرفته شده که در بیش از ۹۰ درصد مواقع رانندگی در اوج کشش خود قرار می‌گیرد و این موضوع به این معنی است که شما در هر لحظه‌ای که دل‌تان بخواهد می‌توانید بهترین شتاب را از این خودرو انتظار داشته باشید.

اگر آیتم شتاب را کنار بگذاریم مصرف سوخت کم‌تر این خودرو نسبت به همتای ایتالیایی‌اش از مزیت‌های دیگر دی اس ۳ است. طوری که طراحان خودروی فرانسوی با ایجاد قوای حرکتی بالا و قابلیت‌های آیرودینامیکی مناسب، کم‌ترین مصرف سوخت این خودرو را به ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسانده‌اند تا از نظر مصرف سوخت هم دی اس ۳ گزینه مناسب‌تری برای انتخاب باشد.

بااین‌حال اگر از حق نگذریم در بعضی از ابعاد و مشخصات فنی، این خودروی آلفارومئو میتو است که قدرتش بر دی اس ۳ می‌چربد. میتو پیشرانه‌ای با حجم ۱۳۶۸ سی‌سی و ۴ سیلندر دارد و به سامانه تویین‌توربو مجهز است. این خودرو با سیستم مولتی‌ایر که روی آن نصب شده قادر است راندمان بسیار بالایی را برای خود رقم بزند.

در ادامه مقایسه دی اس ۳ با آلفارومئو میتو متوجه می‌شویم که موتور آلفارومئو میتو هم یکی دیگر از نقاط قوت این خودروی ایتالیایی است طوری که می‌تواند ۱۳۵ اسب بخار تولید کند و تا ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولیدی خودش را در اختیار خودرو قرار دهد.

با وجود این‌که آلفارومئو در این چند آیتم برتری‌هایی نسبت به خودروی دی‌اس دارد، به‌دلیل این‌که دیگر نمونه صفرکیلومتر این خودرو عرضه نمی‌شود و در خدمات پس از فروش هم ضعیف عمل می‌کند، می‌توان به‌راحتی نتیجه گرفت که دی اس ۳ به‌خاطر طراحی بهتر و ارائه خدمات مناسب‌تر وضعیت بهتری نسبت به خودروی آلفارومئو میتو دارد. شاید بهتر باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه آلفارومئو میتو با رقبایش در بازار را نیز مطالعه کنید.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزشمندی از خودروی DS 3  را در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش خودرو آگهی‌های سایت دیوار از قیمت خرید و فروش دی اس مطلع شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان سایت دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.