با اپل واچ سری ۸ نیازی به دکتر رفتن ندارید!

0

اپل واچ یکی از محصولات برند اپل است که طی سال‌های سال توانسته با اجرای دقیق فرامین اعتماد مردم را جلب کند. این دستگاه قابلیت‌های زیادی دارد که در مورد آن‌ها بارها و بارها بحث شده است. اپل در هر دوره، نسخه جدیدی از این دستگاه را به بازار مصرف عرضه می‌کند و هر بار این ساعت از بار قبلی توانمندتر است. در این راهنما در مورد مشخصات و قابلیت‌های اپل واچ سری ۸ یا Apple Watch 8 را بررسی خواهیم کرد.

طراحی اپل واچ سری ۸

قبل از عرضه اپل واچ سری ۷، شایعات متعدد حاکی از آن بود که اپل در حال کار روی طراحی تازه‌ای با لبه‌های مسطح، مانند: لبه‌های صاف آیفون ۱۳ و آی‌پد پرو است. اما در نهایت این اتفاق نیفتاد. برای مدتی شایعه شده بود که اپل واچ سری ۸ می‌تواند از طراحی مشابهی با صفحه نمایش تخت برخوردار باشد. اما اپل واچ ۸ طراحی مشابهی مانند سری‌های قبلی دارد. اما در مقابل در محصولی جدید به نام Apple Watch Ultra معرفی شد که صفحه‌لی با لبه‌های صاف و یک دکمه مخصوص ورزشکاران دارد. 

اخیرا گفته شده بود که یک صفحه نمایش شیشه‌ای صاف برای Apple Watch 8 در حال توسعه است و به احتمال زیادی این صفحه نمایش برای این اپل واچ استفاده خواهد شد. اما این صفحه همان‌طور که اشاره شد برای محصول دیگری استفاده شد که اپل واچ اولترا نام دارد. 

اندازه Apple Watch 8

اپل واچ اولترا که همزمان با اپل واچ ۸ عرضه شد دارای صفحه نمایش ۷% بزرگ‌تر خواهد بود.

Apple Watch 8

مقاومت اپل واچ سری ۸

اپل در حال کار روی نسخه‌ای از ساعت هوشمند اپل است که در ورزش‌های شدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساعت دارای صفحه نمایش‌ بزرگ‌تر و پوشش فلزی است که بهتر می‌تواند در برابر ضربه مقاومت کند. همان‌طور که اشاره شد این نسخه با نام اپل واچ اولترا عرضه شده و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد. 

اپل واچ سری ۸ برای ورزشکاران، کوهنوردان و سایر افرادی که شرایط سخت‌تری را در هنگام استفاده از ساعت‌های اپل تجربه می‌کنند، بزرگ‌ترین دستگاه اپل تا به امروز خواهد بود. وجود یک کریستا ضخیم در این ساعت باعث شده تا در برابر ضربه و ترک‌خوردگی مقاوم باشد. 

نمایشگر اپل واچ سری ۸

  • این نسخه از اپل واچ دارای نمایشگر همیشه روشن یا Always On است.
  • حاشیه بسیار نازک این ساعت باعث شده تا لبه‌های باریکی داشته باشد و صفحه اسکرین به لبه‌ها نزدیک‌تر باشد.
  • این ساعت مقاوم در برابر ضربه بوده و محافظت بهتری به لطف یک ماده فلزی قوی دارد که از آلومینیوم هم قوی‌تر است.
  • کریستال بسیار ضخیم و مقاومی روی این ساعت قرار گرفته که آن را در برابر ضربه و ترک‌خوردگی مقاوم می‌کند.
  • اپل واچ سری ۸ دارای یک صفحه نمایش مقاوم در برابر شکستگی است و همچنین باتری بزرگ‌تری دارد تا زمان‌های تمرین طولانی را پشتیبانی کند.
  • همان‌طو که انتظار می‌رفت اپل واچ سری ۸ بسیار متفاوت با مدل‌های قبلی خود است. این ساعت هوشمند دارای طراحی عمدتا مسطح با انحنای کمتر نسبت به قبل بوده به این ترتیب این ساعت بسیار شبیه به آخرین مدل آیفون خواهد بود.

نمایشگر اپل واچ سری ۸

تراشه اپل واچ سری ۸

اپل واچ سری ۸ تراشه S8 را دارد که این موضوع به معنای عدم استفاده از تراشه S7 خواهد بود. این تراشه پیشرفت عمده‌ای در سرعت و کارایی داشته است. البته مدل‌های اپل واچ سری ۲۰۲۳ دارای یک پردازنده کاملا جدید خواهند بود. Apple Watch 8 دارای تراشه سریع‌تری نسبت به نسل قبلی خود است که باعث بهبود عملکرد، در سرعت خواهد شد.

نرم‌افزار و سیستم‌عامل 

اپل واچ سری ۸ دارای WatchOS 9 است که آخرین نسخه سیستم عامل برای پوشیدنی‌های اپل خواهد بود. این سیستم‌عامل قابلیت‌های بسیاری داشته و پتانسیل بالایی خواهد داشت. این سیستم عامل کمک می‌کند تا جدیدترین نسخه اپل واچ مجهز به بهترین نرم‌افزارهای ممکن باشد.

باتری Apple Watch 8

اپل واچ سری ۸ دارای یک حالت کم‌مصرف به روز شده است که به عملکردهای بیشتری اجازه می‌دهد کار کنند و این در حالی است که عمر باتری حفظ خواهد شد. در این ساعت هوشمند از یک حالت جدید به نام Low Power استفاده شده است که با یک بار شارژ تا ۳۶ ساعت آن را فعال نگه می‌دارد. البته باید توجه کنید که با فعال شدن این حالت برخی از ویژگی‌های این ساعت غیرفعال خواهند شد.

در مجموع انتظار می‌رود که این ساعت هوشمند برای مدت ۱ الی ۱ و نیم روز عمر باتری داشته باشد. به لطف فناوری جدید اپل، سرعت شارژ نسبت به قبل حدود ۳۳% سرعت بیشتری دارد.

این فناوری می‌تواند در طی مدت ۴۵ دقیقه حدود ۸۰% از ظرفیت باتری اپل واچ سری ۸ را شارژ کند.

گزینه‌های رنگی جدید اپل واچ سری ۸

خیلی از کاربران دوست دارند دستگاه مورد علاقه خود را با رنگی متفاوت تصور کنند. مسئله این‌جاست که اپل باید تصمیم بگیرد چه رنگی از اپل واچ سری ۸ بیشتر به فروش می‌رسد. اپل واچ سری ۸ با ۴ رنگ و با دستبند‌هایی به رنگ‌های متنوع عرضه شده است. بنابراین می‌توانید رنگ دستبند ساعت هوشمند خود را با لباستان ست کنید. 

بندهای اپل واچ سری ۸

ویژگی‌های سلامت اپل واچ سری ۸

اپل چندین ویژگی مهم , جدید را برای اپل واچ سری ۸ ارائه کرده است. این موارد شامل پایش فشار خون، دماسنج برای باروری و ردیابی خواب و تشخیص آپنه خواب است.

ویژگی‌های سلامت زنان، به‌روزرسانی خواب، گزینه‌های جدید تناسب اندام و مدیریت مصرف دارو همگی از ویژگی‌هایی هستند که در کنار موارد زیر ارائه شده‌اند:

  • حسگر دما
  • تشخیص آپنه خواب
  • تشخیص تصادف خودرو
  • هشدار زمان مصرف دارو
  • تشخیص سقوط
  • نوار قلب

حسگر دما

حسگر دمای بدن یکی از آن‌ ویژگی‌هایی است که  به اپل واچ سری ۸ اضافه شد. اما لازم است بدانید که سنسور دما ابتدا قرار بود برای برنامه باروری استفاده شود و هدف آن سلامت زنان است. در این نسخه‌ از آن برای تعیین دمای بدن کاربر استفاده شده است که این کار را از تغییر تغییرات دمایی پوست انجام می‌دهد. این سنسور به اندازه‌ای حساس است که می‌تواند تغییرات دمایی ۰.۱ درحه سانتی‌گراد در بدن شما را تشخیص دهد.

اپل در ابتدا قصد داشت مانیتورینگ دما را در سری ۷ قرار دهد اما نتوانست با دقت کافی روی آن کار کند. اپل الگوریتم خود را به اندازه کافی بهبود داده و سری ۸ می‌تواند شامل ویژگی‌های نظارت بر دمای بدن باشد.

دمای پوست می‌تواند بر اساس محیط متفاوت باشد و از آنجایی که ساعت هوشمند قادر به نظارت بر دمای هسته بدن نیست، دریافت دقیق دما بدون الگوریتم مناسب دشوار خواهد بود. البته گفته شده که در حسگر دمای این ساعت دمای محیط دخالتی ندارد.

سنسور جدید اپل واچ سری ۸ می‌تواند دمای بدن در زمان خواب را نیز ارزیابی کند. بنابراین شما می‌توانید تغییرات دمایی بدن خود را در طول زمان‌های مختلف ببینید. جالب است که اپل واچ سری ۸ از این تغییر دما در چرخه‌های مختلف برای تعیین زمان تخمک‌گذاری در بانوان استفاده می‌کند. زمانی‌که ضربان قلب با داده‌های چرخه ثبت شده ترکیب شوند، نمای دقیقی از چرخه قاعدگی نیز مشخص خواهد شد.

البته لازم است بدانید که این اطلاعات به عنوان داده‌های مهم در نظر گرفته شده و برای حفظ حریم خصوصی افراد روی دستگاه شما رمزنگاری می‌شوند بنابراین بدون رمز عیور، Face ID یا Touch ID نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

پیش‌بینی دوره قاعدگی دیگر مانند یک علامت سوال نیست چون اپل واچ سری ۸ توانسته با استفاده از حسگر دمای خود پیش‌بینی این دوره را خوبی بهبود دهد. اکنون با ثبت داده‌های چرخه‌ها، انحراف احتمالی از چرخه در دوره‌های نامنظم و طولانی‌مدت راحت‌تر شده است. شما می‌توانید اعلان‌ها را دریافت کنید و برای درمان و مراقبت‌های بهداشتی اقدام کنید.

تشخیص آپنه خواب

برنامه Sleep ساعت اپل واچ سری ۸ فقط زمان خواب شما را ردیابی نمی‌کند. این برنامه به شما نشان می‌دهد که چه زمانی را در خواب عمیق بوده‌اید یا آپنه خواب را تجربه کرده‌اید. اپل در اپل واچ سری ۸ از حسگر اکسیژن خون برای تشخیص آپنه خواب استفاده کرده است. اما در مورد خواندن مکرر بدون تاثیر قابل توجه روی عمر باتری، مشکلاتی وجود دارد. 

نوآوری اندازه‌گیری اکسیژن سطح خون یک فناوری نفس‌گیر است. حسگر و اپلیکیشن این ساعت به شما امکان می‌دهد میزان اکسیژن خون خود را در طول روز و شب اندازه‌گیری کنید.

حسگر دمای اپل واچ ۸ در هنگام خواب، هر ۵ ثانیه یکبار دمای بدنتان را اندازه‌گیری می‌کند.

تشخیص تصادف خودرو

اپل برنامه‌ای را توسعه داده که برای تشخیص تصادف خودرو از آن استفاده می‌شود. این شرکت از حسگر‌هایی مانند شتاب‌سنج برای تشخیص تصادفات رانندگی با اندازه‌گیری نیروی گرانشی استفاده می‌کند.

هنگامی که تصادف اتومبیل تشخیص داده می‌شود، آیفون یا اپل واچ به طور خودکار با خدمات اضطراری برای دریافت کمک تماس خواهد گرفت. در این تماس اضطراری مکان تصادف اطلاع داده می‌شود. تشخیص تصادف از قدرت ترکیبی یک ژیروسکوپ ۳ محوره بهبود یافته و همچنین از یک شتاب‌سنج برای این کار کمک می‌گیرد. این دستگاه همچنین از یک میکروفون، فشارسنج، الگوریتم ترکیبی حسگر پیشرفته و GPS روی بیش از ۱ میلیون ساعت رانندگی در دنیای واقعی استفاده شده است تا تشخیص تصادف را راحت‌تر کند. 

نوار قلب

با استفاده از اپ EGG اپل واچ سری ۸ هر زمان که دوست داشته باشید می‌توانید نوار قبل بگیرید. حسگر و اپ موجود در این ساعت هوشمند به شما اجازه می‌دهد میزان اکسیژن خون خود را اندازه‌گیری کنید.

تشخیص سقوط

اپل واچ سری ۸ می‌تواند به راحتی تشخیص دهد که آیا شما سقوط سختی داشته‌اید یا خیر. در صورتی که شما پس از این سقوط بی‌حرکت مانده باشید، این دستگاه به صورت خودکار با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد. این برنامه زمانی که از برنامه Workout استفاده می‌کنید بهینه می‌شود.

SOS اضطراری

وقتی در شرایط اضطراری هستید اگر دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید، اپل واچ سری ۸ به صورت خودکار با خدمات اضطراری محلی تماس می‌گیرد تا موقعیت مکانی شما را به اشتراک بگذارد. بنابراین با وجود این تکنولوژی دیگر نیازی به تماس گرفتن با تلفن همراه نخواهد بود.

یادآوری مصرف دارو

مصرف داروها و ویتامین‌ها ساعت مشخصی دارند و گاهی ممکن است به خاطر مشغله آن‌ها را فراموش کنیم. برنامه داروها در اپل واچ سری ۸ به شما کمک می‌کند تا داروهای خود را به موقع مصرف کنید و مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های خود را به خوبی پیگیری کنید.

مسیر مسابقه

اگر همیشه در یک مسیر خاص ورزش می‌کنید می‌توانید آخرین تمرین دویدن یا راه رفتن خود را انتخاب کرده و مسابقه دهید. به‌روزرسانی لحظه‌ای به شما امکان می‌دهد با نتایج قبلی خود مسابقه دهید.

آگهی‌های اپل واچ را در دیوار ببینید

اپل واچ سری ۸

اختراعات اپل واچ

اپل چندین فناوری جدید را به ثبت رسانده است که به طور بالقوه می‌توانند در دستگاه‌های اپل واچ آینده استفاده شوند. یکی از این اختراعات ویژگی احراز هویت بیومتریک است که هویت کاربر را بر اساس الگوی پوست کاربر تایید می‌کند. چنین قابلیتی می‌تواند به عنوان رمز عبور هنگام استفاده از اپل واچ استفاده شود.

حق ثبت اختراع دیگری در بند اپل واچ توصیف می‌کند که در زمان فعالیت‌های فشرده مانند دویدن یا ورزش کردن، برای خواندن دقیق ضربان قلب تنظیم می‌شود و پس از آن شل خواهد شد.

ثبت اختراع سوم یک نوار ساعت اپل را با یک نشانگر LED توصیف می‌کند که پیشرفت یک کار یا فعالیت را تجسم کرده و برای مثال هنگام تکمیل یک تمرین یا حلقه فعالیت، یک نشانگر بصری ارائه می‌دهد.

فناوری‌های آینده اپل واچ

طبق اختراعاتی که اپل طی این سال‌ها داشته، اپل واچ می‌تواند در آینده دارای یکی از ویژگی‌های زیر باشد.

  • مانیتورینگ گلوکز خون
  • اندازه‌گیری فشار خون
  • قابلیت اتصال به ماهواره

مانیتورینگ گلوکز خون

شایعه شده که اپل تیمی از مهندسان زیست پزشکی دارد که روی روشی برای نظارت غیرتهاجمی سطح گلوکز خون با استفاده از حسگر‌های نوری کار می‌کنند. این فناوری به طور بالقوه می‌تواند در آینده اپل واچ راه پیدا کند. چنین ویژگی‌ای مدیریت دیابت را بسیار آسان‌تر می‌کند زیرا نیازی به سوراخ کردن پوست ندارد.

اندازه‌گیری فشار خون

فناوری پایش فشار خون تا سال ۲۰۲۴ آماده نخواهد شد. شاید این ویژگی در سال ۲۰۲۵ به اپل واچ جدید اضافه شود. اپل در حال کار روی یک حسگر به روز شده و نرم‌افزار همراه آن است که قادر به تشخیص فشار خون بالا باشد. اپل در حال آزمایش سنجش فشار خون با کارمندان است. این ویژگی می‌تواند به کاربران اپل نشان دهد که فشار خون بالایی دارند و باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرند.

رومینگ بین‌المللی

خارج از کشور به معنای خارج از ارتباط بودن نیست. با استفاده از رومینگ بین‌المللی می‌توانید ۱۰ تماس برقرار کنید، پیامک ارسال کنید، موسیقی پخش کنید و در مواقع اضطراری در بسیاری از مکان‌های سفر از آن کمک بگیرید. البته قابلیت اتصال به ماهواره یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که اپل قصد داشت آن را به ساعت‌های هوشمند خود بیاورد. این قابلیت امکان ارسال پیام کوتاه را داشته و در آیفون ۱۴ رونمایی شده است.

قیمت اپل واچ سری ۸

اپل واچ سری ۸ در سپتامبر سال ۲۰۲۲ به بازار معرفی شد. قیمت این ساعت هوشمند با GPS در بازار جهانی حدود ۳۹۹ دلار است و قیمت اپل واچ ۸ با GPS + Celluer حدود ۴۹۹ دلار خواهد بود. به دلیل قیمت بالای این محصول، اپل انتظار دارد تنها ۱ میلیون دستگاه از این سری اپل واچ خود به فروش برساند. البته قیمت نهایی این ساعت هنوز در ایران مشخص نیست و باید دید پس از اضافه شده هزینه گمرکی و حمل و نقل و دیگر موارد، قیمت نهایی چقدر خواهد بود. 

آگهی‌های اپل واچ را در دیوار ببینید

اپل واچ سری ۸

حرف آخر در خرید Apple Watch 8

برند اپل همیشه سعی کرده با طراحی و تولید محصولات جدید، کاربران خود را شگفت‌زده کند. این بار در سپتامبر سال ۲۰۲۲ آخرین نسخه از ساعت‌های هوشمند اپل یعنی اپل واچ سری ۸ در کنار محصولات دیگری مانند اپل واچ اولترا، اپل واچ SE و آیفون ۱۴ به بازار معرفی شد. در این مقاله در مورد مشخصات کلی و ویژگی‌های این ساعت هوشمند صحبت کردیم و امیدواریم اطلاعات خوبی کسب کرده باشید. با توجه به اینکه زمان زیادی تا عرضه Apple Watch 8 در ایران باقی نمانده شما ترجیح می‌دهید تا آن زمان منتظر بمانید یا اپل واچ سری ۷ را خریداری کنید؟

***

آگهی‌های انواع لوازم جانبی را در دیوار ببینید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.