نکات مهم خرید خانه در اسلامشهر

0

اسلامشهر از جمله شهرهای استان تهران بوده که از نظر جمعیت در رده نوزدهم قرار گرفته است. همچنین به عنوان دومین شهر پرجمعیت در پایتخت شناخته می‌شود. در ابتدا اسلامشهر از به هم پیوستن چند روستا تشکیل شده بود؛ اما به مرور زمان جزء بزرگ‌ترین شهرهای اقتصادی کشور به شمار آمد. اسلامشهر از جمله شهرهایی است که طرفداران زیادی برای سکونت دارد. اگر قصد خرید خانه در اسلامشهر را دارید می توانید از طریق آگهی‌های دیوار، بهترین املاک این منطقه را ببینید.

 اسلامشهر کجاست؟

اسلامشهر در قسمت جنوب غربی استان تهران قرار دارد. مرکز آن خود شهر اسلامشهر بوده و از نظر جغرافیایی از جهت غرب به رباط کریم، از جهت شمال غرب به شهریار و از جهت شرق و جنوب به شهر ری متصل محدود می‌شود.

مساحت منطقه اسلامشهر ۱۹۵ کیلومتر مربع است. اسلامشهر یکی از شهرهای نزدیک به تهران بوده و فاصله از مرکز شهر اسلامشهر (ایستگاه نوری) تا میدان آزادی با ماشین شخصی حدود ۳۰ دقیقه است. اکثر ساکنان اسلامشهر آذری زبان و سپس کردها و لرها هستند. فاصله اتوبان تهران-قم با اسلامشهر ۱۰ دقیقه است. اسلامشهر ۳ بخش اصلی، ۴ دهستان و ۲۷ روستا دارد.

جدیدترین آگهی‌های فروش مسکونی اسلامشهر

 تاریخچه منطقه اسلامشهر

در زمان‌های گذشته اسلامشهر جزء روستاهای شهر ری محسوب می‌شد. این شهر در حوالی سال ۱۳۷۳ تاسیس شد. نام قدیم این منطقه قاسم‌آباد شاهی بود. علاوه بر آن در دوران قاجار اسلامشهر منزلگاه اردویی همایونی بود.

آثار باستانی کشف شده از این منطقه نشان می‌دهد که اسلامشهر از لحاظ تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله محوطه‌های باستانی اسلامشهر تپه مافین‌آباد است که قدمتی ۵ هزار ساله داشته و دیگری تپه نظام‌آباد است که بیش از هفت هزار سال قدمت دارد و همچنین جزء شاخصه‌های تمدن قبل از اسلام محسوب می‌شوند.

 امکانات منطقه اسلامشهر

منطقه اسلامشهر زمین‌های کشاورزی حاصلخیز و مطلوب فراوانی دارد که می‌توان در آن کشت محصول انجام داد. همچنین این منطقه دارای رودخانه‌های پر آب و قنات‌های متعددی است. این منطقه به استان تهران نزدیک بوده و در نتیجه از نظر غذایی و پدافندی دارای اهمیت فراوانی است.

علاوه بر آن، وجود کارخانه‌های مهم و قدیمی در اطراف جاده قدیم ساوه مهاجران زیادی را جذب خود کرده است. کارخانه‌هایی مانند کارخانه کیان تایر، کارخانه ایران خودرو دیزل، کارخانه ارج، کارخانه میهن، کارخانه قایق سازی و … در این منطقه قرار دارند.

از دیگر امکانات این منطقه دانشگاه‌های معروف آن با نام‌های دانشگاه آزاد اسلامشهر، دانشگاه سمای اسلامشهر، دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی، کاربردی است.

تمام مناطق اسلامشهر مثل واوان به همه امکانات از جمله امکانات رفاهی، پزشکی، قضایی و اداری دسترسی دارند. فاصله اسلامشهر به دو فرودگاه مهم بین‌المللی امام و مهرآباد تقریبا ۲۰ دقیقه است.

اماکن تاریخی اسلامشهر

تپه باستانی چیچکلو

تپه باستانی چیچکلو قدمتی تاریخی دارد. این تپه به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. تپه چیچکلو در شهرستان اسلامشهر در قسمت مرکزی و در دهستان ده عباس قرار دارد.

 یخچال علی‌آباد

این اثر که به عنوان یک اثر ملی به شمار می‌آید، در روستای علی‌آباد واقع شده و از جمله دیدنی‌های مشهور این منطقه محسوب می‌شود. قدمت یخچال علی‌آباد به دوره قاجاریه بازمی‌گردد و دیوارچین‌های بلندی دارد. دیوارچینی‌های یخچال علی‌آباد به دلیل تابش مستقیم نور آفتاب ساخته شده است.

امامزاده سید رضا (علی آباد قاجار)

امامزاده سید رضا در مجاورت روستای حسین‌آباد واقع شده و اسم دیگر این امامزاده، امامزاده موسی کاظم است. در گذشته این بنا از کاهگل ساخته شده بود و امروزه به صورت سیمانی مرمت شده و همچنین ضریح فلزی و سبز رنگ امروز آن جایگزین ضریح چوبی و مشبک دوران گذشته شده است. از جمله سایر امامزاده‌های این منطقه می‌توان امامزاده عقیل، امامزاده ابوطالب، امامزاده عیسی (واوان)، امامزاده محمد و امامزاده غیبی را نام برد.

 مظنه خرید خانه در اسلامشهر

بررسی آگهی‌های اسلامشهر در دیوار نشان می‌دهد که قیمت خانه در این منطقه از شهر تهران بسیار مناسب‌تر است، در ادامه، توضیحات برخی از آگهی‌های این منطقه را می‌بینید که در اسفند ۱۴۰۰ منتشر شده‌اند.

 خانه ویلایی ۱۲۰ متری در اسلامشهر:

  • یک خواب دارای انباری
  • زمان ساخت قبل از سال ۱۳۷۰
  • مناسب جهت سکونت، سرمایه‌ گذاری، کارگاه خانگی
  • محله آرام دور از شلوغی‌های تجاری و اداری
  • نورگیر مناسب
  • حمام داخل اتاق خواب
  • قیمت هر متر مربع این خانه ویلایی ۱۵ میلیون تومان است. قیمت کل خانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

خانه ویلایی ۱۴۴ متری:

  • ده سال ساخت یک خواب
  • دارای امکانات پارکینگ و انباری
  • قیمت هر متر آن ۱۳ میلیون و ۸۸۹ هزار تومان و قیمت کل این خانه ویلایی ۲۰ میلیارد تومان محاسبه می‌شود.

خانه ۴۷ متری:

  • سال ساخت ۱۳۸۶ بدون اتاق خواب
  • دارای امکانات پارکینگ انباری و بالکن
  • قیمت هر متر مربع آن ۱۰ میلیون و ۲۱۳ هزار تومان و قیمت کل این خانه ویلایی ۴۸۰ میلیون تومان است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.