یک خواب راحت با خرید بهترین سرویس خواب

0

یک انسان ۷۰ ساله به طور متوسط ​​۲۲۰ هزار ساعت از عمر خود را در خواب خواهد بود؛ از همین رو خرید تخت خواب مناسب بسیار مهم است؛ چرا که بخشی از آرامش ما بستگی به آن دارد. این نکته مهم را هیچ‌گاه فراموش نکنید که در کنار توجه به معیارهایی همچون زیبایی، راحتی و استاندارد بودن سرویس خواب را حتما در نظر بگیرید. سرویس خواب دو نفره یا تک‌نفره یکی از اجزاء اصلی دکوراسیون اتاق خواب شما است که می‌تواند فضایی زیبا و دلنشین، جهت آرامش شما فراهم آورد؛ اما انتخاب اصولی تخت خواب سلامتی شما را هم باعث خواهد شد. 

حال ممکن است بپرسید چه جنسی برای سرویس خواب بهتر است؟ چوب، ام دی اف، فلز یا حصیر؟ چه اندازه‌ای برای شما  مناسب‌تر است؟ در این راهنمای خرید سرویس خواب با ما همراه شوید تا نکات مهم برای خرید یک ست تخت خواب استاندارد و راحت را با هم مرور کنیم.

در قدم اول بهتر است بدانیم که عامل مهم در انتخاب سرویس خواب مناسب بودجه شما، فضا و اندازه اتاق خواب و سایز اندام شما برای انتخاب نوع تخت است! 

انواع سرویس خواب

انواع متنوعی از مدل‌های سرویس اتاق خواب همراه با مبلمان در بازار موجود است. هنگام خرید سرویس خواب، یکی از معیارهای اصلی، اندازه اتاق خواب است. به‌عنوان مثال در یک اتاق نسبتاً کوچک، استفاده از تخت خواب‌های سلطنتی که عموما بزرگ یا کینگ سایز هستند و تزئینات زیادی دارند، توصیه نمی‌شود؛ چراکه فضای زیادی از اتاق را به خود اختصاص می‌دهد و باعث می‌شود، اتاق شما کوچک‌تر و شلوغ به نظر برسد.

سرویس‌های خواب در انواع تک‌نفره، دو نفره و مخصوص کودکان و نوجوانان وجود دارد که باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید:

  • سرویس خواب دو تکه: که شامل یک تخت و یک پاتختی مکمل آن، ابتدایی‌ترین مجموعه‌های موجود هستند که برای تجهیز بدون دردسر اتاق خواب عالی به نظر می‌آیند.
  • سرویس خواب دونفره و تک‌نفره: که می‌تواند شامل تخت خواب، پاتختی، میز آرایش، صندلی میز آرایش، دراور و پاف باشند.
  • سرویس خواب کودک و نوجوان: شامل تخت، کمد، بوفه و دراور است. این سرویس خواب استانداردهای متفاوتی نسبت به سرویس خواب بزرگسالان دارد.
نکته مهم: خوب است بدانید که هیچ اجباری در خرید همه این اجزاء برای سرویس خواب وجود ندارد؛ چرا که قیمت هرکدام به‌صورت مجزا محاسبه می‌شود و شما با توجه به نیاز و فضای موجود در اتاق خواب خود، می‌توانید برای خرید هر تکه از آن اقدام کنید.

اندازه سرویس خواب و چیدمان اتاق

قبل از خرید، مهم است که اتاق خواب خود را اندازه بگیرید تا بتوانید سرویس خوابی متناسب با ابعاد آن انتخاب کنید. وجود تعداد زیادی از تکه‌های بزرگ سرویس خواب در اتاقی کوچک، می‌تواند احساسات ناخوشایندی برای شما به وجود آورد؛ اما چنانچه از اتاق بزرگتری بهره‌مند هستید، یک ست کامل  با تکه‌های کاربردی و مکمل، می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. 

خوب است که در هنگام خرید موارد زیر را هم به یاد داشته باشید:

  • علاوه بر ابعاد اتاق، باید عرض درِ اتاق خواب خود را هم اندازه‌گیری کنید. چنانچه قصد دارید تخت را زیر پنجره قرار دهید، اندازه‌گیری ارتفاع پنجره هم اهمیت بسیاری دارد.
  • وجود فضای خالی در بالای سر و زیر پای شما هم می‌تواند در انتخاب تخت مهم باشد. 
  • هنگام انتخاب سایز تخت برای ست تخت خواب خود، مهم است که نوع آن را نیز در نظر بگیرید؛ زیرا انواع تخت‌ها فضای متفاوتی را در اتاق خواب اشغال می‌کنند.
  • سرویس خواب دو نفره در ابعاد ۱۴۰، ۱۶۰ یل سرویس خواب دو نفره با ۱۸۰ سانتی‌متر عرض و طول ۲۰۰ ساخته می‌شوند. در برخی موارد تخت دونفره با عرض ۲۰۰ سانتی‌متر هم می‌توانید پیدا کنید.
  • تخت‌های یک‌نفره معمولا با عرض ۹۰ سانتی‌متر و طول ۲۰۰ سانتی‌متر موجود است.
  • انتخاب تخت برای فرزندتان هم بستگی زیادی به سن او خواهد داشت.
  • اگر فضای اتاق خواب کوچک است و نمی‌توانید سرویس خوابی که کمد دارد، بخرید، می‌توانید به گزینه تخت کشودار یا جک‌دار برای استفاده مفیدتر از فضا فکر کنید. به ویژه برای اتاق‌های کوچکی که فاقد فضای مناسب جهت خرید کمد مکمل سرویس هستند.

مبل تخت خواب شو

  • تخت‌هایی با تاج بلند نیاز به فضای زیاد دارند و برای اتاق‌های کوچک مناسب نیستند. توصیه می‌شود برای برقراری تناسب بیشتر، تخت‌هایی با تاج کوتاه را انتخاب کنید..
  • اگر فضای کافی برای استفاده از پاتختی ندارید، می‌توانید سرویس خواب بدون پاتختی تهیه کنید و به جای آن از فضای دیوار بالای تخت برای شلف‌بندی استفاده کنید.
  • از پاتختی‌های دارای کشو می‌توانید برای نگهداری از وسایل ضروری مانند دارو، کتاب، جانماز و … استفاده کنید.
  • پاف‌ها که معمولا پارچه‌ای هستند، اصولا کاربردهای متفاوتی مانند پذیرایی از میهمان، ریلکس کردن و استراحت پاها دارند. 

سبک و متریال ست اتاق خواب

ست‌های اتاق خواب در سبک‌های متفاوتی از مدرن و امروزی تا کلاسیک و سنتی وجود دارند. با توجه به سبک مورد علاقه خود، خوب است ستی را انتخاب کنید که با فضای کنونی خانه تناسب داشته باشد تا شاهد انسجام و یک‌دستی محیط زندگی خود باشید.

همچنین می‌توانید ست‌های اتاق خواب را بر اساس متریال انتخاب کنید. ست‌های متنوع سرویس خواب دو نفره و تک نفره از جنس چوب و در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها از روشن تا اسپرسو، فلز، حصیری و … موجود هستند. مطمئن باشید که ست اتاق خواب با متریال موردپسند خود و قیمت مناسب پیدا خواهید کرد.

از آن‌جایی که ست اتاق خواب، مبلمان اتاق خواب شما را هم شامل می‌شود، وقت خود را صرف پیدا کردن سبکی کنید که واقعاً دوست دارید، این ست کل فضای اتاق را متناسب با سلیقه شما تنظیم می‌کند.

تخت خواب سلطنتی - سرویس خواب دو نفره

چگونه تخت خواب خوب را شناسایی کنیم؟

  • پایه‌های تخت: پایه‌های تخت را بررسی کنید. یک تخت خواب خوب و باکیفیت با پایه محکم می‌تواند تفاوت زیادی در احساس راحتی شما روی تشک ایجاد کند. جفت کردن تشک جدید خود با یک پایه تخت خوب تضمین می‌کند که حداکثر مزایا را از نظر راحتی و دوام از تشک خود خواهید برد. برعکس، اگر از یک پایه تخت بی‌کیفیت استفاده کنید، واقعاً مزایای تشک خود را محدود خواهید کرد. سرویس خواب مناسب می‌تواند پس از استراحت، روز خاطره‌انگیری را برای شما بسازد.
  • بدنه و چهارچوب تخت: به صورت کلی یک پایه تخت یا چهارچوب خوب محکم ساخته می‌شود. پایه باید بتواند وزن مداوم تشک را بدون خم شدن، افتادگی، ترک خوردن یا شکستن به صورت فیزیکی نگه دارد، زیرا برخی از تشک‌ها سنگین‌تر از بقیه هستند.
  • جنس کلاف تخت: پایه تخت ایده‌آل نباید حاوی قطعات فلزی زیادی باشد، به عنوان مثال، کلا‌ف‌های فنری پیشنهاد خوبی نیستند. مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد فلز می‌تواند به عنوان یک آنتن عمل کند.
هشدار: مطمئناً نمی‌خواهید روی میدان تشعشعات الکترومغناطیسی تقویت‌شده بخوابید. به همین خاطر استفاده از یک پایه تخت چوبی یا ام دی اف گزینه بهتری است.
  • ارتفاع تخت خواب: ارتفاع تخت‌خواب هم بسیار مهم است! بهترین و راحت‌ترین ارتفاع تخت‌خواب در حالتی که روی آن نشسته‌اید، ۴۰ سانتی‌متر است. ارتفاع کمتر باعث می‌شود زانوها خم شود و با احساس خوشایندی همراه نباشد. ارتفاع تخت‌خواب از زمین، باعث برقراری جریان هوا و تنفس تخت خواب می‌شود و محیط سالم‌تری را فراهم می‌کند. 

سرویس خواب مدرن و مینیمال

انواع جنس سرویس خواب

قیمت سرویس خواب بسیار بستگی به کیفیت جنس آن دارد. در ساخت تخت خواب معمولا از متریال‌های زیر استفاده می‌شود:

  • چوبی که معمولا از جنس گردو، راش، نراد، بلوط، افرا و ساج است.
  • برخلاف گذشته که از فلز آهن در سرویس استفاده می‌کردند، امروزه از انواع آلیاژ سبک بهره می‌برند.
  • ام.دی.اف با دو سبک روکش معمولی و های‌گلاس نیز متداول است.
  • ملامینه با دو سبک روکش  معمولی و های‌گلاس نیز در ساخت سرویس استفاده می‌شوند.

سرویس خواب دو نفره چستر

انتخاب جنس تخت خواب

  • نکته این است که روکش‌های گلاس چون منعکس‌کننده نور است، قیمت بالاتری از روکش معمولی دارد.
  • تخت خواب چوبی بالاترین قیمت را دارد و البته بهترین کیفیت را نیز داراست. ناگفته نماند که سرویس‌های چوبی سنگین هستند؛ بنابراین اگر به دنبال سرویس خواب سبک هستید، سرویس چوبی را از انتخاب‌های خود حذف کنید.
  • سرویس خواب فلزی محکم است و از لحاظ قیمت به‌صرفه است. این جنس از تخت‌ها معمولا برای سرویس تک‌نفره کودک یا سالمندان استفاده می‌شوند. اگر در شهری با رطوبت بالا زندگی می‌کنید، گزینه مناسبی برای شما نیست؛ چرا که احتمال زنگ‌زدگی آن وجود دارد.
  • ام.دی.اف از چوب ارزان‌تر است و کیفیت خوبی هم نسبت به جنس تخت‌های ملامینه دارد. فشردگی و استحکام ام.دی‌.اف از ملامینه بیشتر است و امروز مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفته است.
  • ملامینه از ام.دی.اف ارزان‌تر و سبک‌تر است، ولی کیفیت پایین‌تری هم از ام.دی.اف دارد.

آگهی‌های تخت خواب را در دیوار ببینید

سبک‌های گوناگون سرویس خواب

سرویس خواب مدرن دوست دارید یا کلاسیک؟ انتخاب سبک تخت خواب بستگی به فضای اتاق شما، ابعاد آن، سلیقه شما و البته سبک دکوراسیون منزل شما دارد.

  • سرویس خواب کلاسیک و یکی از انواع آن یعنی سبک سلطنتی، فضای بزرگتری می‌خواهد. اگر از طرفداران اتاق خواب مجلل هستید، این نکته را در نظر داشته باشید که سرویس خواب سلطنتی بزرگتر از سایر سبک‌ها بوده و طراحی شلوغ‌تری نسبت به آن‌ها دارد.
  • سرویس خواب مدرن به فضای کمتری نیاز دارد و برای آپارتمان‌های کوچک امروز مناسب‌تر است.
  • اگر جزء افرادی هستید که فضای اتاق شما و دفتر کارتان یکی است، می‌توانید از سرویس‌های خواب دو نفره و تک‌نفره کم‌جا و تاشو که برای استفاده بهینه از فضا در طول روز طراحی شده‌اند، استفاده کنید. انتخاب تکه‌های دیگر سرویس خواب هم کاملا سلیقه‌ای است.
  • برخی افراد فقط از آئینه تمام قد در کنار تخت‌خواب خود استفاده می‌کنند و برخی دیگر از کنسول یا میز کشودار هم در زیر آئینه استفاده می‌کنند تا برای نظم‌دهی و دیزاین لوازم شخصی خود مانند لوازم آرایشی و بهداشتی نیز استفاده کنند.
  • بسیاری از افراد به دلیل داشتن کمد دیواری در اتاق خواب، از خرید کمد در تخت خواب، صرف‌نظر می‌کنند. البته به جای کمد می‌توانید تخت‌هایی را با ارتفاع زیاد انتخاب کنید؛  فضای ایجاد شده زیر این تخت‌ها برای نگهداری وسایل بهینه شده است.
  • البته با انتخاب کمدهایی با طراحی جدید و ظریف می‌توانید در عین داشتن فضای کم، از فرصت بیشتری برای نظم‌دهی اتاق خود استفاده کنید.

سرویس خوای مدرن و اسپرت

به تخت‌ خواب دست‌دوم هم فکر کنید!

اگر قصد خرید تخت خواب جدید دارید، به یاد داشته باشید که صنعت مبلمان یکی از کم پایدارترین و آلاینده‌ترین صنایع روی کره زمین است. تولید وسایل و سرویس خواب جدید به معنای مصرف بیشتر مواد طبیعی، مانند چوب و تولید پلاستیک است. خرید سرویس خواب جدید به‌طور مستقیم به صنعت سوخت فسیلی و جنگل‌زدایی کمک می‌کند.

چنانچه تخت‌خواب‌های دست‌دوم را خریداری کنید، نیاز به تولید سرویس‌های جدید کاهش می‌یابد. چرا که تولید هر کالای جدیدی بر محیط زیست اثر سو می‌گذارد و آلودگی ایجاد می‌کند. آلودگی می‌تواند در هر مرحله از  فرآیند تولید اتفاق بیافتد؛ از استخراج مواد خام گرفته تا ساخت محصولات و حمل‌و‌نقل آن‌ها به سراسر جهان.

برای خرید سرویس خواب دو نفره و تک‌نفره نو و دست دوم، می‌توانید به بخش تخت و سرویس خواب سایت یا اپلیکیشن دیوار مراجعه کنید و انتخابی اقتصادی و حامی محیط‌ زیست داشته باشید.

آگهی‌های انواع تخت خواب را در دیوار ببینید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.