پلیس بازی میلیون دلاری؛ معرفی غیاث شاسی بلند جدید پلیس دبی

نگاهی بر عضو جدید ناوگان خودروهای خاص پلیس دبی به قلم علیرضا محمدزاده

0

بدون شک نیروی پلیس دبی دارای یکی از خاص‌ترین و متنوع‌ترین ناوگان خودروهای گشتی دنیا است. از شاسی بلندهای خاص و تقویت شده گرفته تا سوپراسپرت‌های سفارشی، از موتورسیکلت‌های قدرتمند تا قایق‌های تندرو. در واقع، پلیس دبی برای هرگونه عملیات موتوری آماده و مجهز است؛ ضمن اینکه آیتم توریست‌پذیری و تبلیغاتی ماجرا نیز برای این نیرو بسیار مورد توجه است.

روز گذشته خودرو جدیدی به ناوگان موتوری پلیس دبی ملحق شد، این SUV تنومند که «خودرو گشت هوشمند غیاث» (Ghiath) نام دارد محصولی از شرکت W Motors، سازنده Lykan Hypersport است و همانند نسل اول آن که بر اساس شورولت تاهو نسل قبل شکل گرفته بود، این خودرو نیز بر پایه یک خودرو تولیدی موجود و البته این بار، SUV نیسان آرمادا/پاترول طراحی و مهندسی شده است.

اما ببینیم چه امکاناتی برای خودرو گشتی هوشمند غیاث Ghiath پلیس در نظر گرفته شده است. همانطور که ذکر شد، طراحی بدنه Ghiath بر پایه نیسان ارمادا/ پاترول شکل گرفته، اما تغییرات انجام شده بر روی بدنه آن به حدی زیاد است که در نگاه اول، به سختی می‌توان متوجه این موضوع شد‌. طراحی نمای جلو با ترکیبی از خطوط خشک و خشن و رنگ تیره جلوپنجره و کاسه چراغ‌ها در کنار گاردی که همانند دندان‌های نیش گربه‌سانان از داخل جلو پنجره و سپر بیرون‌زده شخصیتی به شدت تهاجمی، مخوف و مقتدر به این خودرو بخشیده است.

تایرهای ویژه در کنار رینگ‌های مخصوص عملیات سخت و از همه مهمتر مجموعه چراغ‌های فلاشر و استروب سقفی جلو، عقب و طرفین با پرتاب نور بسیار بالا یکی دیگر از المان‌های متمایز کننده Ghiath است. در نمای عقب نیز ترکیب گاردهای رشد یافته و بیرون زده از داخل بدنه و مجموعه‌ای از چراغ‌های فلاشر ریز و درشت همانند گشتی‌های پلیس آمریکا، وظیفه خود را در جلب توجه حداکثری و هشدار، به خوبی ایفا می‌کنند.

جدیدترین آگهی‌های خودرو

محصول جدید W Motors دارای یک دوربین پریسکوپی ۳۶۰ درجه و هشت دوربین نظارت خارجی است. این SUV همچنین دارای سیستم تشخیص چهره و پلاک برای سهولت و دقت در گشت‌زنی به همراه پهپاد سقفی به عنوان یک جفت چشم اضافی و کمکی نیز هست. در داخل کابین نیز یک صفحه نمایش ۱۶ اینچی یکپارچه امکان ارتباط مرکز کنترل اصلی را که به دیسپچر متصل می‌شود، برقرار می‌کند.

همانطور که گفته شد، در داخل خودروی Ghiath نیز نشانه‌هایی از نیسان آرمادا وجود دارد. داشبورد، فرمان و ابزار و ادوات کنترل‌ غیاث دقیقا متعلق به نیسان آرمادا است. همچنین، برای ردیف دوم یک نیمکت سفارشی حمل متهم، قفس محافظ و محفظه هایی در قسمت بار برای قرارگیری تجهیزات جستجو و نجات طراحی شده است.

دبلیو موتورز تا به این لحظه از مشخصات موتوری غیاث اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما احتمال زیادی وجود دارد که موتور V8 Armada/Patrol  البته از نوع تقویت شده را داشته باشد که در این صورت حداقل قدرتی معادل ۴۰۰ اسب بخار (۲۹۸ کیلووات) و گشتاور ۴۱۳ پوند فوت (۵۶۰ نیوتن متر) که به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود را باید برای این SUV خشمگین در نظر داشت.

به طور قطع اگر در آینده نزدیک به شهر دبی سفر کردید، می‌توانید غیاث را در خیابان‌ها حین گشت‌زنی مشاهده کنید و اگر در خصوص امکان معرفی نسخه غیر نظامی آن کنجکاو هستید باید بدانید که W Motors به زودی نسخه ساده آن را به فروش خواهد رساند.

جدیدترین آگهی‌های خودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.