پاف مبل چیست و در دکوراسیوان چه کاربردهایی دارد؟

0

بسیاری از ما از پاف، اتومان و زیرپایی، به جای یکدیگر استفاده می‌کنیم. این در حالی است که هر یک از این مبلمان‌ها، ساختار و طراحی منحصر به خود را دارند و نمی‌توانند به‌جای یکدیگر استفاده شوند. علت این سردرگمی نیز کاربردهای متفاوت انواع پاف مبل به‌عنوان نشیمن، زیرپایی و میز قهوه است.

در این مقاله ابتدا تاریخچه پاف را بررسی کرده و سپس به معرفی اتومان و زیرپایی و تفاوت آن‌‌ها با پاف مبل می‌پردازیم. در نهایت نیز به شما خواهیم گفت چطور پافی متناسب با چیدمان و مبلمان خانه خود انتخاب کنید.

تاریخچه پاف مبل

کلمه Pouf اولین بار در سال ۱۴۵۸ استفاده شد و تعریفی مدرن از یک کوسن بزرگ و محکم داشت که می‌توانست به‌عنوان صندلی یا زیرپایی استفاده شود. پاف‌هایی که پایه دارند را معمولاً “عثمانی” یا “زیرپایی” می‌نامند. در سال ۱۸۲۹ تعریف پاف به شکل زیر تغییر کرد.

” یک نشیمن بزرگ و کم‌ارتفاع، عموماً به شکل استوانه یا مربعی شکل که با روکش ضخیم پوشیده شده است”

پاف چیست؟ با اتومان اشتباه نگیرید!

پاف (Pouf) یک بالشتک بزرگ و محکم است که معمولاً روی زمین و در کنار مبلمان‌های دیگر قرار می‌گیرد. پاف یا نشیمن یک وسیله همه‌کاره است که برای تزئین هر اتاقی از اتاق نشیمن و پذیرایی گرفته تا اتاق خواب مناسب خواهد بود.

در گذشته به این نشیمن نرم و سبک، عثمانی می‌گفتند. اولین تصوری که از پاف مراکشی در ذهن نقش می‌بندد شامل نقش ستاره‌ها، باف، رنگ‌ها و چرم است. پاف‌های مراکشی حس عجیبی به دکوراسیون شما می‌بخشند. از پاف‌ها در طراحی مدرن به‌عنوان مبلمانی عالی برای طراحی ظریف و کامل کردن طراحی داخلی استفاده می‌شود.

در برخی موارد مبلمان شما ظرفیت کافی را ندارد و اگر بیش از ظرفیت مبل‌‌ها مهمان داشته ‌باشید، می‌توانید از انواع پاف به‌عنوان یک نشیمن اضافی استفاده کنید. بنابراین وجود چند عدد پاف در اطراف میز قهوه‌ که با مبلمان و طراحی داخلی خانه هم‌خوانی دارد نه تنها فضای بیشتری برای نشستن به شما می‌دهد بلکه فضای داخلی خانه را زیباتر خواهد کرد.

پاف مبل دکوراسیون مدرن مینیمال

پاف را با اتومان اشتباه نگیرید!

اتومان (Ottoman) برای اولین بار در قرن هجدهم در ترکیه و در دوره امپراتوری عثمانی ساخته شد و به همین دلیل نیز به آن Ottoman گفته می‌شود که به معنی “عثمانی” است. اما اتومان یک نوع مبل کم ارتفاع و بدون دسته است که دارای جنسی سخت با روکشی ضخیم است.

در زمان امپراتوری عثمانی، اتومان از یک تشک و تعداد زیادی کوسن تشکیل شده بود که به دیوار می‌چسبید. با گذشت زمان اتومان‌ها کوچکتر شدند و اغلب از آن‌ها به‌عنوان صندلی اضافی در کنار مبلمان اصلی استفاده می‌شود.

نکته: پاف‌ها معمولاً با اتومان یا عثمانی مقایسه می‌شوند؛ چرا که کاربردی مشابه دارند. با وجود اینکه جنبه کاربردی مشابه یکدیگر دارند، اما پاف مبل و اتومان جزو اقلام مختلفی از مبلمان هستند که برای اهداف مختلفی، طراحی شده‌اند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های پاف و اتومان این است که پاف پایه ندارد، این درحالی است که تمامی اتومان‌ها دارای پایه‌های چوبی یا فلزی هستند و می‌توانند به‌عنوان میز قهوه نیز استفاده شوند.

پاف مبل عثمانی چسترزیرپایی چیست؟

زیرپایی (Footstool) که گاهی به آن چهارپایه نیز گفته می‌شود از نظر فنی به هر مبلمانی گفته می‌شود که بتوانید پاهای خود را روی آن بگذارید. زیرپایی توسط مصریان باستان رایج شد و معتقد بودند روح فرد روی زیرپایی قرار می‌گیرد.

زیرپایی معمولاً از چوب ساخته می‌شود و نمونه‌های قدیمی آن دارای حکاکی بوده و داستان یک نسل را روایت می‌کنند.

پاف مبل اسپرت یا فوت استول اسپرت مینمیال چوبیپاف چه کاربردهایی دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم در مواقعی که مهمان دارید شاید تعداد نشیمن‌های مبلمان منزل شما برای پذیرایی کافی نباشد. در این شرایط پاف بهترین انتخاب خواهد بود.

  • انواع پاف می‌تواند به‌عنوان صندلی میزبان به‌کار رفته و مشکل کمبود جا را برای شما رفع کند.
  • از پاف می‌توانید در اتاق خواب و کنار مبل یا پایین تخت، اتاق پذیرایی و در کنار مبلمان اصلی منزل و در دفتر کار استفاده کنید.
  • اگر روکش پاف سخت و ابعاد آن بزرگ باشد می‌تواند جایگزین میز قهوه در جلوی مبلمان اصلی نیز شود.
  • پاف مبل کاربردهای بسیاری دارد. از پاف‌‌های نرم و با ارتفاع متوسط می‌توانید به‌عنوان نشیمن نیز استفاده کنید.
  • پاف‌هایی که ارتفاع کمی دارند، انتخاب مناسبی برای زیرپایی خواهند بود.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این محصول کاربری با توجه به شیوه طراحی و ساخت می‌تواند به جای اتومان و زیرپایی نیز استفاده شود.

انواع پاف مبل چه کاربردهایی دارد؟

چه مدل پافی بخریم؟

مدل پافی که خریداری می‌کنید به دکوراسیون منزل شما بستگی دارد. پاف‌ها در اشکال، اندازه‌ها و ارتفاع‌های مختلفی تولید می‌شوند و روکش آن‌ها می‌تواند دارای نقوش رنگی یا تک رنگ باشد.

برای خرید انواع پاف مبل باید به بافت، رنگ، ارتفاع و بزرگی یا کوچکی آن توجه کنید. در نظر داشته باشید که عامل اصلی در خرید پاف، مدل، رنگ و طرح مبلمانی است که در حال حاضر دارید.

با توجه به تنوع بالایی که این کار دارد، قاعدتاً می‌توانید یکی از بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

برای دیدن پاف در دیوار کلیک کنید

پاف مبل استیل مخملاز چه جنس پارچه‌ای پاف بخریم؟

پاف‌ها در جنس‌های مختلف پارچه‌ای، مخمل، تکه‌ای از قالی یا گلیم، چرم طبیعی و مصنوعی تولید می‌شوند. بنابراین می‌توانید یکی از آن‌ها را با توجه به مبلمان اصلی خانه و رنگ‌ دیوارها انتخاب کنید.

  • اگر دکوراسیون خانه شما سنتی است، بهتر است از پاف‌هایی استفاده کنید که دارای نقش و نگارهای اسلیمی هستند.
  • اگر دکوراسیون خانه شما مینیمال، مدرن و اسپرت است می‌توانید از پاف‌های بافت یا تک رنگ مخمل استفاده کنید.
  • و اگر مبلمان خانه شما چرمی یا چستر است، بهترین انتخاب خرید پاف‌هایی از جنس چرم مصنوعی یا پارچه ضخیم و ساده خواهد بود.
  • پاف‌هایی که با پارچه‌های ضخیم و طرح‌دار تولید می‌شوند، بهترین انتخاب برای قرار گرفتن در کنار مبلمان راحتی هستند. البته در کنار مبلمان راحتی می‌توانید از پاف‌های بافت و مخمل نیز استفاده کنید.
  • اگر مبلمان شما استیل و مدرن است، پاف‌هایی از جنس چرم مصنوعی یا طبیعی و پاف صندوقی و ریشه‌ای بهترین انتخاب خواهند بود.
  • می‌توانید پاف را بر اساس رنگ روکش مبل‌ها و میزان سادگی یا سلطنتی بودن آن‌ها نیز سِت کنید.
  • برای یک مبلمان ساده، استفاده از رنگ‌های در تضاد یا پاف با طرح‌های مختلف در بافت پارچه، انتخاب مناسبی خواهد بود. حتی می‌توانید از پاف‌هایی استفاده کنید که گل‌دوزی دارند.

پاف مبل ساده مینمیال مدرنچه رنگ و طرحی پاف بخریم؟

رنگ و طرحی که برای پاف انتخاب می‌کنید، بیشتر به طراحی داخلی منزل، ظاهر و رنگ مبلمان‌ها و رنگ دیوارها بستگی دارد. اگر مبلمان شما ساده و تک‌رنگ است، بهترین انتخاب پاف‌هایی هستند که دارای رنگی در تضاد با مبلمان و دارای طرح‌هایی مختلف باشند.

البته بسته به سلیقه خود می‌توانید پاف‌های رنگی و ساده نیز انتخاب کنید. اما اگر مبلمان خانه شما طرح‌دار و شلوغ است، بهترین انتخاب در این شرایط پاف‌های ساده و تک‌رنگ خواهد بود.

چگونه از پاف در دکوراسیون استفاده کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، پاف می‌تواند به‌عنوان نشیمن، زیرپایی و میز قهوه استفاده شود. با توجه به کاربرد زیادی که این محصول دارد می‌توانید در بخش‌های مختلف خانه از آن استفاده کرده یا حتی بخشی از خانه را به چیدمان پاف‌های مختلف برای دورهمی‌های دوستانه تبدیل کنید. پاف می‌تواند نشمین خوبی برای اتاق خواب نیز باشد بنابراین در استفاده از آن محدودیتی نخواهید داشت.

 آگهی‌های پاف را در دیوار از دست ندهید 

پاف مبل در دکوراسیون اتاق نشیمن

معرفی انواع پاف

با توجه به کاربرد فراوان و تطبیق‌پذیری این محصول جای تعجب نیست که در اشکال، رنگ‌ها، سبک‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

در حال حاضر تمامی فروشگاه‌هایی که در حوزه طراحی، تولید و عرضه مبلمان منزل و اداری فعالیت می‌کنند، در کنار مبلمان، انواع پاف، اتومان و زیرپایی را نیز عرضه می‌کنند. بنابراین در زمان خرید مبلمان یا پس از آن می‌توانید یکی از پاف‌های زیر را برای زیباتر کردن خانه خود خریداری کنید.

  • پاف صندوقی
  • پاف گرد دکوری
  • پاف بیضی به‌عنوان میز
  • پاف تزئینی
  • پاف بالشتی
  • پاف مخملی
  • پاف بافتنی
  • پاف چرمی
  • پاف گلدوزی
  • پاف ریشه‌ای

پاف صندوقی

پاف صندوقی در واقع توخالی است و می‌تواند به‌عنوان میز قهوه استفاده شود. در این شرایط می‌توانید اشیای مهم را داخل پاف قرار دهید تا در صورت لزوم به‌راحتی به‌ آن‌ها دسترسی داشته باشید.

پاف گرد دکوری

برخی از پاف‌ها تنها به‌عنوان دکوری کاربرد دارند و با توجه به جنس، ابعاد و ارتفاع می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان نشیمن نیز استفاده کنید.

پاف بیضی به‌عنوان میز

پاف‌های بیضی به دلیل ابعاد بزرگتری که دارند می‌توانند به‌عنوان میز نیز استفاده شوند در این شرایط باید توجه داشته باشید که طرح و رنگ پاف با مبلمان اصلی همخوانی داشته باشد.

پاف تزئینی

پاف‌های تزئینی کاربرد خاصی ندارند و هدف اصلی استفاده از آن‌ها به‌عنوان بخشی از طراحی داخلی خواهد بود.

پاف بالشتی

پاف‌های بالشتی معمولاً ارتفاع کمی دارند و برای نشیمن استفاده خواهند شد. این پاف‌ها می‌توانند انتخاب خوبی برای نشیمن دور یک میز قهوه کوتاه جدای از مبلمان اصلی باشند.

پاف مخملی

پاف‌های مخملی در رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شود و به دلیل طرح ساده بهترین انتخاب برای قرار گرفتن در کنار مبلمان‌ استیل، چرمی، مدرن و مینیمال یا حتی سنتی هستند.

پاف بافتنی

پاف‌های بافتی مدتی است که بسیار محبوب شده‌اند و معمولاً در رنگ‌های بسیار شادی نیز تولید می‌شوند. این نوع پاف‌ها معمولاً با بیشتر سبک‌های دکوراسیون داخلی همخوانی دارند.

پاف چرمی

پاف چرمی بهترین انتخاب برای مبلمان استیل، چرم و چستر خواهد بود. با توجه به شیوه ساخت و میزان سفتی پاف می‌توانید از آن به جای میز قهوه نیز استفاده کنید.

پاف گلدوزی

پاف‌های گلدوزی‌شده که معمولاً دارای طرح‌های زیبایی است انتخاب خوبی برای خانه‌هایی با طراحی داخلی مینیمال و مدرن خواهد بود.

پاف ریشه‌ای

پاف‌های ریشه‌ای دارای ریشه‌هایی در دور تا دور هستند و می‌توانند بیشتر برای خانه‌های مدرن استفاده شوند. 

پاف مبل ریشداردر این مقاله به معرفی پاف مبل و تفاوت آن با اتومان و زیرپایی پرداختیم و از انواع پاف‌هایی گفتیم که می‌توانند برای سبک‌های مختلف طراحی داخلی استفاده شوند. همین‌طور اشاره کردیم که با توجه به ابعاد، ارتفاع، نرمی و سفتی، پاف‌ها می‌تواند به‌عنوان نشیمن، زیرپایی و میز قهوه نیز استفاده شود.

با توجه به کاربردی بودن این وسیله و تنوع بسیار بالایی که در طرح و رنگ دارد، می‌توان گفت که برای هر خانه‌ای مناسب خواهد بود. شما برای انتخاب پاف برای منزل‌تان چه مواردی را در نظر می‌گیرید؟

***

آگهی‌های مبلمان را در دیوار ببینید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.