چک لیست کامل لوازم خانگی برای خرید جهیزیه

0

بسیاری از ما برای اینکه بتوانیم برای خرید انواع لوازم خانگی برای خانه‌مان یا خرید جهاز تصیم‌گیری کنیم، نیاز داریم لیست کاملی از ملزومات یک خانه را داشته باشیم و با توجه به نیاز و بودجه‌ای که مد نظر داریم، الویت‌هایمان را درنظر بگیریم. از همین‌رو در این مقاله قصد داریم لیست کامل لوازم خانگی که برای یک خانه، لازم و گاه ضروری هستند را معرفی کنیم. برای بررسی دقیق‌تر این لیست، می‌توانیم لوازم خانگی را به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی کنیم:

دسته‌بندی انواع لوازم خانگی

  1. لوازم صوتی و تصویری
  2. انواع یخچال و فریزر
  3. وسایل شست‌وشو و نظافت خانه
  4. وسایل سرمایش و گرمایش
  5. وسایل پخت و پز
  6. وسایل نوشیدنی ساز
  7. وسایل غذاساز

انواع لوازم خانگی صوتی و تصویری

  • تلویزیون
  • کنسول بازی
  • سینمای خانگی، ساندبار و سیستم‌ صوتی
  • ضبط کننده صدا
  • رادیو
  • لوازم جانبی صوتی و تصویری
  • پخش‌کننده چند رسانه‌ای
  • گیرنده صوتی و تصویری
  • آمپلی‌فایر
  • هدفون، هدست و میکروفن
  • سیستم صوتی و تصویری خودرو
  • ویدئو پروژکتور

تلوزیون و ساند بار - انواع لوازم خانگی

تلویزیون و نمایشگرهای خانگی

یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی که امروزه نمی‌توان خانه‌ای را بدون آن تصور کرد، تلویزیون است. البته تلویزیون‌های امروزین نسبت به تلویزیون‌های پیشین ویژگی‌های بسیار کامل‌تری دارند و انواع رابط‌ها و پورت‌های خروجی و ورودی را هم در خود جای داده‌اند تا بتوان هر فیلمی را از هر رسانه‌ای از (فلش، کانال‌های تلویزیون، کانال‌های ماهواره‌ای، اینترنت، کارت گرافیک و پخش‌کننده‌های CD و DVD تماشا کرد و از آن لذت برد. 

تلویزیون‌های امروزی از نظر اندازه هم به قدری بزرگ شده‌اند که انگار سینمایی خانگی را تماشا می‌کنیم. کیفیت پخش تلویزیون‌ها هم بسیار بالا رفته و حتی می‌توان با مدل‌های جدیدتر آن‌ها فیلم‌ها را با کیفیت ۴K هم تماشا کرد. شرکت‌های زیادی به تولید تلویزیون‌های با کیفیت مشغولند که از میان آن‌ها می‌توان به سونی، ال‌جی، سامسونگ، فیلیپس، ایکس ویژن و دوو اشاره کرد.

کنسول بازی

این روزها بزرگسالان هم کمابیش مانند کودکان وقت زیادی را پای کنسول‌های بازی صرف می‌کنند. کنسول‌های بازی اغلب یا ساخت شرکت سونی هستند و یا مایکروسافت که به ترتیب با سری پلی‌استیشن و ایکس باکس رقابت سنگینی باهم دارند. البته کنسول‌های بازی محدود به این دو مورد نمی‌شود و برندهایی چون نینتندو هم همچنان هرچندسال یکبار، کنسولی را وارد بازار میکند (مثلاً نینتندو سوییچ). 

به هرحال کنسول‌های بازی خوب یا بد جای خود را در هر خانه‌ای پیدا کرده‌اند و به شکل یکی از ضروری‌ترین انواع لوازم خانگی مخصوصاً در خانوارهایی که کودک دارند، درآمده‌اند.

لوازم صوتی و تصویری

ساندبار نوعی بلندگوی بلند است که جلوی تلویزیون و دیگر وسایل پخش قرار می‌گیرد و صدا را به شکل ستونی و با کیفیت بالا پخش می‌کند. ساندبارها چون با وجود قدرت مناسب جای کمی می‌گیرند، مناسب آپارتمان‌های امروزی هستند. 

سینماهای خانگی هم مجموعه‌ی چند اسپیکر و ساب ووفر و بخش کنترل‌کننده هستند. این دستگاه‌ها برای پخش نیازی به تلویزیون یا رسانه صوتی یا تصویری ندارند و می‌توان فلش را هم به ورودی یو.اس.بی آن‌ها متصل کرد و از موسیقی لذت برد. سیستم‌های صوتی خانگی هم که به دسته‌های پخش‌کننده‌های خانگی (اسپیکر و پخش صوتی) و بلندگوهای کوچک و بزرگ تقسیم می‌شوند، در همین دسته جای دارند. 

ضبط کننده صدا

ممکن است فرزند شما بخواهد صدای استادان خود را سر کلاس، ضبط کند و یا حتی به واسطه شغلتان (خبرنگاری یا کار تحقیقاتی) نیاز داشته باشید، صدا را با کیفیت خوب ضبط کنید. این‌جاست که ضبط کننده‌های صدا به کار می‌آیند و با کمک حافظه داخلی خود کار را برای شما ساده می‌سازند.

بهتر است ضبط کننده‌ای انتخاب کنید که باتری قوی داشته باشد تا مدام ناچار نشوید باتری آن را شارژ کنید. این روزها با نزدیکتر شده به زندگی آنلاین، دستگاه‌های ضبط کننده صدا هم در دسته انواع لوازم خانگی مهم جای می‌گیرند.

رادیو

همه ما با رادیوهای قدیمی خانه‌های خود نوستالژی داریم. رادیوها از مهم‌ترین لوازم خانگی برای پدر و مادرهای‌مان محصوب می‌شدند. رادیوهای قدیمی با سر و شکلی بسیار زیبا و فانتزی شباهتی به رادیوهای مدرن امروز که مجهز به یو.اس.بی برای وصل کردن فلش و ورودی کارت حافظه و چراغ قوه و امکان اتصال وای‌فای هستند ندارند. اما نقش اصلی خود را که گرفتن امواج رادیویی از سراسر جهان است هنوز به خوبی ایفا می‌کنند. به هرحال رادیو هم یکی از انواع لوازم خانگی و یکی از اقلام دکوراسیون خانه‌های ماست.

لوازم جانبی صوتی و تصویری

لوازم صوتی و تصویری ما در خانه با کمک لوازم جانبی غنی‌تر و قدرتمندتر می‌شوند. از میان لوازم جانبی لوازم صوتی و تصویری می‌توان به وسایل زیر  اشاره کرد.

  • عینک‌های سه‌بعدی برای تماشای فیلم‌های سه بعدی 
  • آنتن برای دریافت شبکه‌های تلویزیونی
  • ریموت کنترل برای کنترل لوازم صوتی و تصویری
  • میز تلویزیون برای قرار دادن تلویزیون 
  • چندراهی برق برای وصل کردن هم‌زمان چند وسیله صوتی و تصویری
  • پایه‌های دیواری و سقفی برای قرار دادن تلویزیون در ارتفاع
  • محافظ ولتاژ برای حفظ سلامت لوازم صوتی و تصویری و گیرنده
  • فرستنده صدای بلوتوثی یا AUX 
  • دانگل بلوتوث برای اضافه کردن امکان شناسایی دستگاه‌های بلوتوثی به لوازم صوتی و تصویری  
  • انواع کارت‌های حافظه و فلش‌ها 

پخش‌کننده چند رسانه‌ای

پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای خود به دسته‌های پخش‌کننده Blu-Ray، پخش‌کننده DVD (یا دی.وی.دی پلیر)، پخش‌کننده خانگی و پخش‌کننده چندرسانه‌ای پرتابل تقسیم می‌شوند.

پخش‌کننده‌های بلوری و پخش‌کننده‌های دی‌.وی‌.دی که امکان پخش سی‌.دی‌های قدیمی را هم دارند، سال‌هاست مهمان خانه‌های ما شده‌اند و تا قبل از ورود فلش‌های با حجم بالا به بازار، یکه‌تاز عرصه نمایش‌های فیلم و پخش موسیقی بودند. 

البته امروز هم با توجه به وجود پورت یو اس بی در بیشتر محصولات، این پخش‌کننده‌ها هنوز هم دی وی دی پلیرها و پخش‌کننده‌های بلوری کاراییشان را حفظ کرده‌اند و می‌توان به راحتی به جز سی‌دی، دی‌وی‌دی و بلوری فلش و گاه کارت حافظه را هم به این دستگاه‌ها وصل کرد و از موسیقی و فیلم موجود در آن‌ها لذت برد. 

این پخش‌کننده‌ها معمولاً خروجی HDMI برای اتصال به تلویزیون با کیفیت بالاتر هم دارند و برخی از مدل‌های آن‌ها دالبی دیجیتال هم دارند که کیفیت پخش را بالاتر می‌برد. از برندهای معروف این عرصه سونی، ال جی، سامسونگ و مارشال هستند.

از دیگر پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای، اندروید باکس‌ها و برخی پخش‌کننده‌های با ظاهر بلندگو هستند. با شهرت روزافزون و همه‌گیر شدن سیستم‌عامل اندروید و استفاده از آن در بیشتر موبایل‌های موجود، همیشه جای خالی صفحه نمایش بزرگتری که بتوانیم صفحه موبایل خود را در آن ببینیم، حس می‌شد. به ویژه با پیشرفته شدن موبایل‌ها و آمدن بازی‌های با گرافیک بالا برای موبایل‌های امروزی و از طرفی خواست کاربران موبایل‌ها برای نمایش ویدیوها و عکس‌های موبایلشان در ابعاد بزرگتر، باعث شد دستگاهی محبوب و کاربردی به نام اندروید باکس به بازار بیاید.

با اتصال دستگاه اندروید باکس به تلویزیون امکان نمایش صفحه موبایل در تلویزیون را با کیفیت و سرعت بالا فراهم می‌کند.به این ترتیب به راحتی می‌توانید بازی‌های با کیفیت موبایلتان را در هنگام بازی کردن در صفحه تلویزیون مشاهده کنید و همچنین از پخش فیلم و مسابقات ورزشی هم لذت ببرید.

 سیستم صوتی و تصویری - انواع لوازم خانگی

گیرنده صوتی و تصویری

گیرنده‌های صوتی و تصویری خود به دو دسته گیرنده تلویزیون دیجیتال USB و گیرنده دیجیتال DVB-T تقسیم می‌شوند و در دسته انواع لوازم خانگی قرارد دارند. قدیم‌ترها اصلاً تصور اینکه بتوانیم با کمک تنها یک گیرنده به شکل و اندازه فلش یو اس بی شبکه‌های دیجیتال تلویزیون‌ها را دریافت کنیم، باورپذیر نبود. 

اما امروزه می‌توانید با خرید یک گیرنده تلویزیون دیجیتال USB که به شکل فلش است و به همراه یک ریموت کنترل و آنتن آهنربایی عرضه می‌شود، تمام شبکه‌های دیجیتال را روی تلویزیون یا لپ‌تاپ خود دریافت کنید. 

این وسیله بهترین گیرنده قابل حمل است که نیاز به برق مجزا ندارد و برق خود را از درگاه یواس‌بی که به آن وصل می‌شود، دریافت می‌کند و به این ترتیب می‌توانید آن را با خود به همه‌جا ببرید.

گیرنده دیجیتال DVB یا ستاپ باکس هم دستگاهی است برای دریافت کانال‌های دیجیتالی تلویزیون و مانند گیرنده تلویزیون دیجیتال USB کار می‌کند، با این تفاوت که بزرگتر است و نیاز به برق دارد. با کمک این دستگاه هم کیفیت دریافت تلویزیون بالاتر می‌رود و هم می‌توانید با خرید آن نیاز به خرید تلویزیون‌های گران‌قیمت‌تری که گیرنده دیجیتال روی خود دارند را برطرف کنید. بهترین برندهای گیرنده‌های دیجیتال ایکس ویژن، مکسیدر، فراسو، پاناتک، دنای و کسری هستند.

آمپلی‌فایر

آمپلی‌فایر دستگاهی برای بهبود کیفیت و حجم صدای خروجی سیستم صوتی و تصویری شماست. اگر آمپلی‌فایر تهیه کنید، می‌توانید صداهایی که از سیستم صوتی شما پخش می‌شود را بدون نویز و با کیفیت اصلی گوش دهید. اگر کسی هستید که علاقه زیادی به موسیقی دارید و یا کارتان در زمینه موسیقی است و می‌خواهید هر آهنگی را با کیفیت اصلی گوش دهید، حتماً یک آمپلی‌فایر در خانه داشته باشید. 

آمپلی‌فایرها می‌توانند بی‌سیم هم باشند و می‌توان از آن‌ها در صورتی که در فضای باز فیلم می‌بینید هم استفاده کنید تا صدای فیلم واضح به شما برسد. البته برای محیط خانه و فضاهای کوچک نیاز نیست کلی پول بدهید و آمپلی‌فایر حرفه‌ای بخرید. بلکه کافی است یک آمپلی‌فایر با قدرت بین ۲۵ تا ۲۵۰ وات تهیه کنید و از صدایی شفاف در محیط خانه لذت ببرید.

هدفون، هدست و میکروفن

هدفون‌ها، هدست‌ها و هندزفری‌ها، دیگر به عنوان بخشی از زندگی ما درآمده‌اند. این وسیله‌های کوچک که توی گوش قرار می‌گیرند، امروزه از چنان تنوعی برخوردارند که اصلاً چند سال پیش تصورش هم نمی‌شد. به ویژه با آمدن موبایل‌های مختلف، انواع هندزفری‌ها و هدست‌های بلوتوثی برای این وسایل وارد بازار شده‌اند. 

هدفون‌های بلوتوثی که همان نوع بی‌سیم هدفون است و می‌توانید موبایل خود را داخل کیفتان بگذارید و به وسیله هدفون بلوتوثی خود به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید، بدون اینکه ترس سرقت موبایلتان را داشته باشید. 

در حال حاضر بهترین برندهای هدفون سونی، بیتس، جی‌بی‌ال، نیا، اپل و سامسونگ هستند. هدفون‌ها از نظر اندازه به سه نوع زیر تقسیم می‌شوند.

  • توگوشی (که کوچکترین هدفون است و توی گوش قرار می‌گیرد). 
  • روگوشی (که روی گوش خارجی ما قرار می‌گیرد و بیشتر مناسب افراد در حال حرکت است).
  • دور گوشی (که نوع بزرگ هدفون‌هاست که کامل روی گوش را می‌پوشاند).  

سیستم صوتی و تصویری خودرو

سیستم‌های صوتی و تصویری خودرو به دستگاه پخش خودرو یا همان ضبط ماشین، بلندگوی خودرو، آمپلی‌فایر خودرو، لوازم جانبی صوتی و تصویری خودرو، اف ام پلیر و مسیریاب خودرو تقسیم می‌شوند.

ضبط خودرو

دستگاه پخش خودرو دیگر مانند سابق، یک ضبط ساده نیست و امکانات و پورت‌های زیادی را در خود جمع کرده است. امروزه ضبط‌های ماشین انواع قابلیت‌ها نظیر پخش بلوری، DVD، CD، فلش، کارت حافظه و امکان اتصال انواع دستگاه‌های بلوتوثی را دارند و در عین حال پنل آن‌ها هم قابل جداسازی است که به این ترتیب، امنیت بالاتری را فراهم می‌آورد. 

ضمناً برخی از ضبط‌های ماشین امروزی، صفحه نمایش لمسی هم دارند که به این ترتیب با راحتی بیشتری می‌توان برنامه‌ها و موسیقی‌ها را انتخاب و پخش کرد.

  • بلندگو یا باند خودرو که به آن اسپیکر هم می‌گویند، دو نوع دارد: فول رنج و کامپوننت. نوع فول رنج می‌تواند صداهای مختلف و متنوعی را بازسازی کند: اما گاه در فرکانس‌های خیلی بالا و خیلی پایین، دچار اشکال در پخش می‌شود. اسپیکرهای فول رنج قیمت پایین‌تری از نوع کامپوننت دارند.
  • نوع کامپوننت صداها را بهتر تولید کرده و عمر بالاتری هم دارد و به نوعی مناسب کسانی است که دنبال باند حرفه‌ای می‌گردند. بهترین برندهای سیستم صوتی خودرو پایونیر، کنوود، مارشال، سونی و جی بی ال هستند.

مسیریاب خودرو 

مسیریاب‌های خودرو هم در دسته دستگاه‌های تصویری خودرو قرار می‌گیرند و به ما کمک می‌کنند تا محل دقیق خود را در بیابان‌ها و جاهایی که علائم راهنمایی وجود ندارد، پیدا کنیم و همچنین با کمک جی.پی‌.اس آن اگر خدای نکرده ماشین ما سرقت شد، بتوانیم هر لحظه مکان آن را بدانیم.

اف ام پلیر

اف.ام پلیرهای خودرو هم مدت زمانیست که به بازار آمده‌اند و به کمک آن‌ها می‌توان با قیمتی پایین وسیله‌ای داشت که رادیو را به بهترین و با کیفیت‌ترین شکلی در اختیار ما قرار می‌دهد.

ویدئو پروژکتور

قبل‌ترها با اشتیاق به ویدئو پروژکتورهایی نگاه می‌کردیم که بسیار بزرگ بودند و هر جایی که برق بود، امکان نمایش فیلم را به ما می‌دادند. آن روزها اصلاً نمی‌توانستیم تصور کنیم که روزی می‌آید که بتوانیم یک ویدئو پروژکتور جیبی داشته باشیم. آن را با خود به همه‌جا ببریم و با کیفیت بالا فیلم و ویدئو را بر روی هر پرده سفید و یا هر جایی که نور محیط کم باشد، نمایش بدهیم. 

الان به کمک این ویدئو پروژکتورهای خانگی، معلمان و اساتید هم می‌توانند به شاگردان خود با راحتی بیشتری درس و آموزش بدهند و لذت تماشای فیلم و اسلایدهای مرتبط با موضوع درس را برای شاگردان خود با صرف هزینه‌ای نه چندان زیاد، فراهم کنند. شرکت‌های معتبری هم در زمینه تولید ویدئو پروژکتور فعالند که از میان آن‌ها می‌توان برندهای اپسون، ویوسونیک، پرومیت، انکر، یونیک، وان کیو و اخیراً شیائومی را نام برد. 

 یخچال و فریزر - انواع لوازم خانگی

انواع یخچال و فریزر

یخچال و فریز از اساسی‌ترین لوازم خانگی است و بدون آن‌ها واقعاً زندگی بسیار دشوار و در حد غیرممکن است. اگر از هر چیزی در جهیزیه عروس بگذریم، معمولاً نمی‌توانیم از یخچال بگذریم. در اینجا به انواع مختلف یخچال و فریزر نگاهی داریم:

  • یخچال فریزر تک درب: این یخچال و فریزرها مناسب زوج‌هایی هستند که یا بودجه کمی دارند و یا جای کمی برای قرار دادن یخچال و فریزرشان دارند. این نوع یخچال فریزرها تنها یک درب دارند و ارتفاع آن‌ها هم می‌تواند از بسیار کوچک و اصطلاحاً شش‌فوتی تا بزرگ را شامل شود.
  • یخچال فریزر فریز بالا یا پایین: در این یخچال فریزرها بدنه دو قسمت دارد که یا یخچال بالا قرار گرفته و یا پایین. البته نوعی که یخچال پایین قرار گرفته معمول‌تر است. معمولاً در این نوع یخچال فریزر یا یخچال بزرگتر است و یا فریزر و یخچال ارتفاعی مساوی دارند. خانواده‌های با جمعیت متوسط می‌توانند از این نوع استفاده کنند.
  • یخچال فریزر دوقلو: این نوع که از قدیم هم با ما بوده‌اند یخچال و فریزر از هم جدا ولی کنار هم قرار می‌گیرند و شبیه یخچال ساید بای ساید هستند. در این نوع یخچال و فریزر دقیقاً اندازه هم و قرینه هم هستند. مزیت این یخچال فریزرها در جدا بودنشان است که می‌توان یکی را در جایی از منزل و دیگری را در جای دیگر قرار داد.
  • یخچال فریزر ساید بای ساید: این نوع یخچال فریزر همان یخچال فریزر دوقلو هستند که البته دوقلوهایی بهم چسبیده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد! این یخچال فریزر جای زیادی را اشغال می‌کند. اما به دلیل زیبایی و جادار بودن، محبوب‌ترین نوع یخچال فریزر است که در نوع ۲۵ فوت فروش بیشتری دارد. البته قیمت این یخچال فریزر هم بالاست.
  • یخچال فریزر در فرانسوی: این نوع یخچال فریزر که یخچال و فریزر در آن با درب‌هایی از هم جدا می‌شوند،۶ بسیار محبوب و شیک هستند. در این نوع یخچال فریزر که جای زیادی را هم اشغال می‌کند و بیشتر به کار خانوارهای پرجمعیت می‌آید. برخی مدل‌ها دو در در پایین برای فریزر و دو در در بالا برای یخچال دارند.
نکته: برندهای معتبری در زمینه تولید یخچال فریزر فعالیت می‌کنند که می‌توان از میان آن‌ها سامسونگ، ال‌جی، اسنوا، امرسان، دوو، ایستکول و هیمالیا را ذکر کرد.

وسایل شست‌وشو و نظافت خانه

  • ماشین لباسشویی
  • ماشین ظرفشویی
  • جاروبرقی و جارو شارژی
  • زمین‌شوی (فرش‌شوی و مبل‌شوی)
  • اتو بخار
  • بخارشو

ماشین لباسشویی برای جهزیه - انواع لوازم خانگی

ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی نیز یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین لوازم خانگی است. ماشین لباسشویی یا سطلی است یا درب از بالا و یا درب از جلو (همان مدل کلاسیک که بیشتر با آن آشنا هستیم).

ماشین‌های لباسشویی سطلی و درب از بالا بیشتر کوچک بوده و مناسب خانواده‌های کم‌جمعیت هستند. اما ماشین لباسشویی‌های درب از جلو اندازه‌های مختلفی مناسب خانواده‌های با جمعیت متوسط و پرجمعیت دارند. در زمان خرید ماشین لباسشویی هم باید به اندازه آن توجه کنیم و هم به میزان مصرف انرژی آن‌ها تا هزینه‌ی برق ماهانه هوش از سرمان نپراند!

بهترین برندهای ماشین لباسشویی دوو، بوش، ال جی، سامسونگ، اسنوا و پاکشوما هستند.

ماشین ظرفشویی برای ظرفشویی - انواع لوازم خانگی

ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی هم این روزها به خاطر کمبود وقتی که خانواده‌ها با آن مواجه هستند، جزء ضروریات خانه در آمده است اما پیش از این چندان مهم نبود. ماشین‌های ظرفشویی می‌توانند از ظرف و قابلمه استیل گرفته تا ظرف‌های شیشه‌ای و کریستال را بشویند.

دو نوع ماشین ظرفشویی داریم: ماشین ظرفشویی رومیزی و ایستاده یا مبله. ماشین ظرفشویی رومیزی مناسب خانواده‌های کم‌جمعیت و ماشین ظرفشویی مبله، مناسب خانواده‌های پرجمعیت است. 

برای اینکه در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنید، بهتر است ماشین ظرفشویی مناسب خرید کنید تا نیاز نباشد به دلیل کمبود جا چند بار فرآیند شست‌وشو را تکرار کنید.

بهترین برندهای ماشین ظرفشویی هم سامسونگ، ال جی، بوش و جی پلاس هستند.

جاروبرقی و جارو شارژی - انواع لوازم خانگی

جاروبرقی و جارو شارژی

جارو برقی هم از ضروریات هر کدبانویی است و قدرت آن با وات سنجیده می‌شود. وات آت هرچه بالاتر باشد، هم جارویتان قدرت بیشتری دارد و هم مصرف برق بالاتری خواهد داشت. جارو شارژی ها هم جارو برقی‌های کوچکی هستند که می‌توانید آن‌ها را به راحتی با خود حمل کنید.

در انتخاب جارو چه برقی و چه شارژی باید اول به قدرت مکش آن و دوم به ظرفیت مخزن آن توجه کنید: چون برخی جاروبرقی‌ها به خاطر مخزن کوچکی که دارند شما را ناچار می‌سازند، مدام آن را خالی کنید و وقت زیادی از شما خواهند گرفت.

نکته: بهترین برندهای جاروی برقی و شارژی پاناسونیک (ناسیونال سابق)، بوش، مجیک، بلک‌اند دکر، پارس خزر، دریم، میدیا، شیائومی، زولینگن و آاِگ هستند. 

زمین‌شوی (فرش‌شوی و مبل‌شوی)

زمین‌شوی و فرش‌شوی و مبل‌شوی هم در خانه‌ها کمابیش لازمند. به ویژه اگر مبلمان زیادی در خانه دارید، حتماً نیاز به مبل شوی که شبیه ماشین ظرفشویی است، خواهید داشت. بهترین برندهای این زمینه لاور، آنا، گرین وکیوم، کرشر، فانتوم و آذین صنعت هستند.

اتو بخار

یکی دیگر از انواع لوازم خانگی اتو است. در هر خانه‌ای وجود اتو بخار ضروری است تا لباس‌های ما همواره مرتب و آراسته بمانند. اتوهای بخار در انواع دستی، مخزنی یا مخزن دار، پرسی و بخارگر موجودند.

  • اتوی دستی همان اتوی معمولی است که از قدیم در خانه‌ها موجود بوده است. کف این اتوها از سرامیک یا تیتانیوم است.
  • اتوی مخزنی همان اتوی بخار دستی است اما با یک مخزن بخار اضافه که به این ترتیب می‌توانید مدت‌ها با این اتوها بدون پر کردن دوباره‌ مخزن، اتوکشی کنید.
  • اتوی پرسی که بیشتر در اتوکشی‌ها دیده‌اید، اتویی حرفه‌ای است که البته کار با آن چندان راحت نیست.
  • اتوی بخارگر بدون صفحه‌ای برای گذاشتن روی لباس کار خود را تنها با بخار انجام می‌دهند و به کار خط اتو انداختن نمی‌آیند.

مشهورترین برندهای اتو در ایران اتوهای تفال، فیلیپس، ژانومه، میگل، بوش، پارس خزر و فلر هستند. 

بخارشو

بخارشوها که تقریباً به تازگی وارد بازار شده‌اند توانایی تمیز کردن بیشتر سطوح از جمله کاشی، سرامیک، میز پیشخوان و کف آشپزخانه را دارند. این وسیله چون تنها با بخار آب کار می‌کند، تمیزترین و سالمت‌رین روش نظافت منزل را در اختیار ما قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید بخارشوی خانه‌تان عمر بیشتری داشته باشد، بعد از استفاده اجازه بدهید دستگاه سرد شده و آب اضافی آن را خارج کنید.

بخارشوها مانند جاروبرقی‌ها سرهای مختلفی دارند که با وصل‌کردنشان می‌توانید انواع سطوح را با آن‌ها پاک کنید.

نکته؛ بهترین برندهای بخارشو کرشر، بایترون، فکر، نانیوا، درما، میگل و سانلند هستند. 

وسایل سرمایش و گرمایش

  • شوفاژ و رادیاتور و پکیج
  • بخاری برقی (هیتر، شومینه و کرسی)
  • بخاری گازی
  • پنکه
  • کولر آبی
  • کولر گازی و اسپیلت
  • آبگرمکن

شوفاژ و رادیاتور و پکیج 

حس خوبی که از گرمای یک شوفاژ برقی خوب در زمستان می‌گیریم با هیچ حسی قابل مقایسه نیست. شوفاژها می‌توانند با اندازه‌های مختلف و تعداد پره‌های مختلف باشند و انتخاب آن‌ها به جز میزان گرمایی که از آن‌ها انتظار داریم، به مقدار مصرف مورد نظرمان و اندازه فضای خانه برمی‌گردد.

پکیج‌های شوفاژ دیواری هم مانند شوفاژهای زمینی هستند؛ اما امکانات بهتری داشته و شبیه آبگرمکن هستند. این پکیج‌ها با کمک موتورخانه و رادیاتورها محیط خانه را گرم کرده و ضمناً آب گرم خانه را هم تامین می‌کنند.

نکته؛ بهترین برندهای شوفاژی که می‌توانید انتخاب کنید فلر، اگزیدو، میدیا، برند ژاپنی مباشی، ایران رادیاتور، تک الکتریک، بلک اند دکر، دلونگی و آریته است. 

پیشنهاد خواندنی؛ راهنمای خرید پکیج دیواری

بخاری برقی (هیتر، شومینه و کرسی) - انواع لوازم خانگی

بخاری برقی (هیتر، شومینه و کرسی)

با توجه به فضای اتاق و بودجه می‌توانیم هیتر، کرسی، بخاری و شومینه برقی تهیه نماییم. هیترهای برقی قابل کنترلی هم هستند که می‌توانند حرکت کنند و همه فضایی بزرگ را آرام آرام گرم کنند. 

می‌توانیم در محل کار هم هیتر کوچکی زیر میزمان قرار دهیم تا گرمای مطبوعی برای ما به ارمغان آورد. میزان مصرف هیترها، بخاری‌ها و کلاً تمام وسایل گرمایش و سرمایش با وات سنجیده می‌شوند که هرچه بالاتر باشد، قدرت بیشتر و در عین حال مصرف بالاتری از برق را خواهند داشت.

از بهترین برندهای بخاری برقی می‌توان به فلر، دلونگی، هاردستون، پارس خزر، دی چی و فینیکس اشاره کرد. 

بخاری گازی

بخاری گازی سال‌های سال است مهمان خانه‌های ماست. درست است که بخاری گازی و برقی از قدیم با ما بوده‌اند؛ اما به دلیل هزینه کمتر گاز نسبت به برق در کشور ما همیشه بخاری‌های گازی، محبوبیت بیشتری داشته‌اند. البته در نصب بخاری گازی باید احتیاط بسیار کرد تا دودکش آن به درستی گاز را از خانه خارج کند و خدای نکرده باعث گازگرفتگی و مرگ اعضای خانواده نگردد.

بهترین برندهای بخاری گازی موجود در ایران آبسال، جنرال، پلار، جهان افروز، نیک کالا، ایران شرق، مهیاسان و مشهد ظهور هستند. 

پنکه

پنکه انواع مختلفی دارد: پنکه پایه‌دار که در همه‌جا معمول و شناخته شده است؛ 

  • پنکه رومیزی که مناسب فضاهای کوچک است، پنکه دیواری که شبیه رومیزی و کوچک است اما به دیوار پیچ می‌شود (این نوع پنکه ریموت کنترل دارد)؛ 
  • پنکه سقفی که علاوه‌بر خنک کردن، تهویه هوا را هم انجام می‌دهد؛ پنکه بدون پره که جدیدترین نوع پنکه است و از نظر ایمنی بسیار مناسب است؛ 
  • پنکه آبی که با مصرف آب رطوبت هوا را هم تامین می‌کند و پنکه دستی و شارژی که کوچکترین نوع پنکه است و در نوع فانتزی روی کلاه هم نصب می‌شود.

بهترین برندهای پنکه ال جی، فلر، سانی، تایفون،لونا، عرشیا، مدیا، پارس خزر هستند. 

کولر آبی

کولرهای آبی به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

  • کولرهای آبی پوشالی: که همان کولرهای معروف است که از قدیم مورد استفاده خانواده‌ها بوده است. این کولرها هر سال نیاز به تعویض پوشال دارند.
  • کولرهای آبی سلولزی: بدون پوشال بوده و به جای پوشال پد سلولزی دارند که هم نیاز به تعویض ندارند و هم قدرت خنک‌کنندگی بالاتری از نوع پوشالی دارند.
  • کولر آبی پرتابل: برای فضاهای کوچک کولرهای پرتابل یا قابل حمل بهترین انتخاب هستند.
  • کولرهای آبی رومیزی: این کولرها بسیار کوچک و رومیزی هستند به وسیله آداپتور، باتری و یو اس بی کار می‌کنند و بیشترشبیه پنکه‌های شارژی هستند.

کولرهای آبی باید با توجه به فضا انتخاب شوند. مثلاً برای خنک‌کردن فضای ۱۲۰ متری از کولرهای آبی ۷۰۰۰ استفاده می‌شود. بهترین برندهای کولر آبی سپهر الکتریک، برفاب، ارج، آبسال و انرژی هستند. 

کولر گازی و اسپیلت - انواع لوازم خانگی

کولر گازی و اسپیلت

امروزه استفاده از اسپیلت و کولر گازی بسیار رایج شده است. سرویس این کولرها از کولرهای آبی کمتر بوده و کمتر به مشکل برمی‌خورند. کولرهای گازی به دو نوع یک تکه و دو تکه تقسیم می‌شوند. در نوع دو تکه یا همان اسپیلت، دو واحد مجزا کولر را تشکیل می‌دهند، در حالی که در یک تکه تمام قطعات کولر در یک واحد قرار دارند.

بهترین برندهای کولر گازی ال جی، سامسونگ، ایران رادیاتور، دایکین، میتسوبیشی، لاویتا و گرین هستند. 

آبگرمکن

آبگرمکن‌ها برای استحمام یک ضرورت هستند و برای این کار نیازی به موتورخانه ندارند. آبگرمکن‌ها از نظر نوع سوخت به انواع نفتی، برقی، گازی و خورشیدی تقسیم می‌شوند که دو نوع نفتی و گازی قدیمی‌تر هستند. در نوع گازی دو نوع ایستاده (زمینی) و دیواری داریم که نوع ایستاده آن‌ها برای خانه‌های بزرگ مناسبند، اما فضای زیادی اشغال می‌کنند. 

آبگرمکن‌های خورشیدی هم که مهمان تازه خانه‌ها هستند نیاز به پنل خورشیدی (که معمولاً روی بام نصب می‌شود) دارند. بهترین برندهای آبگرمکن از قدیم تاکنون بوتان، آزمایش، ایران رادیاتور، برفاب و نوژان هستند.

انواع وسایل پخت‌وپز

  • آرام‌پز و زودپز برقی
  • پلوپز
  • منقل و کباب‌پز

آرام‌پز و زودپز برقی

آرام پز و زودپز نیاز به معرفی چندانی ندارند. آرام‌پز پختن غذا را تا ده ساعت طول می‌دهد (به دلیل استفاده از مقدار زیادی آب و دمای پایین) اما غذایی که به این طریق پخته می‌شود، به دلیل عدم امکان رشد باکتری‌ها در غذا، سالم‌تر خواهد بود. زودپز برعکس آرام پز غذا را خیلی سریع آماده می‌کند. درست است که امکان تخریب پروتئین‌ها در زودپز کم است اما ممکن است ویتامین‌های غذا سوخته و از بین بروند.

بهترین برندهای زودپز و آرام‌پز فیلیپس، فلر، تفال، نوتریکوک، لایف ، سنکور، روزنبرگ و جی‌پاس هستند. 

پلوپز

پلوپز بهترین وسیله برای پختن پلویی خوشمزه است. برای رده‌بندی پلوپزها باید به کارایی، نوع طراحی، امکانات و قابلیت‌های آن توجه کرد. یکی از قابلیت‌های خوب پلوپزهای خوب، صفحه نمایشگر است که نشانگر آن وضعیت پخت پلو را نشان‌مان دهد. ضمناً وجود برنامه‌های پخت اتوماتیک هم مزیتی دیگر در پلوپزهاست.

از بهترین برندهای پلوپز می‌توان بوش، همیلتون، فیلیپس، مولینکس، گوسونیک، میگل، پارس خزر، هاردستون و پاناسونیک را نام برد.

منقل و کباب‌پز

کباب غذای محبوب همه ایران است و در جای جای ایران به انواع مختلف کباب پخته می‌شود. از قدیم تا امرزوه یک از انواع لوازم خانگی پر استفاده در خانه‌های ایرانی، از انواع محبوب کباب‌ها، کباب بره، بختیاری، بناب، شیشلیک، برگ و چنجه است. درست‌کردن کباب خوب اصولی دارد که یکی از آن‌ها استفاده از منقل مناسب یا همان کباب‌پز خوب است.

منقل یا کباب‌پز در سه نوع ذغالی، گازی و برقی موجود است که جنس آن هم از استیل و ورق گالوانیزه است. برخی کباب‌پزها مسافرتی و قابل حمل و تاشو هستند و برخی بزرگتر و سنگین‌ترند.

بهترین برندهای داخلی کباب پز پلین، صبا، تتیس، آیدیش، نوبل، دادلیسان، مبتکر، آیدیش و برنت می‌باشند. 

برای دیدن آگهی‌های لوازم خانگی در دیوار کلیک کنید

انواع لوازم خانگی نوشیدنی‌ساز

  • آبمیوه‌گیری
  • آب مرکبات گیر
  • چای ساز
  • کتری برقی
  • سماور برقی و گازی
  • قهوه‌ساز
  • اسپرسوساز

 آبمیوه گیری - انواع لوازم خانگی

دستگاه آبمیوه‌گیری

در مقاله‌ای به نحوه انتخاب آبمیوه‌گیری به طور کامل پرداختیم. آبمیوه طبیعی که در خانه و با دقت خانم یا آقای خانه تهیه می‌شود، قطعاً نسبت به آبمیوه‌های غیرطبیعی اسانس‌دار و یا حتی آبمیوه‌های طبیعی بسته‌بندی شده سالم‌تر و مقوی‌تر است. 

برای تهیه آبمیوه طبیعی که لازمه هر روز است، به جز میوه تنها نیاز به یک دستگاه آبمیوه‌گیری خوب و کمی وقت دارید. همان‌طور که در مقاله آبمیوه‌گیرها توضیح دادیم، آبمیوه گیر به دو نوع سانتریفیوژ و فشار (پرس) سرد تقسیم می‌شود. آبمیوه‌گیرهای قدیمی خانه‌ها از همان نوع سانتریفیوژ است.

بهترین برندهای آبمیوه گیری فلر، پاناسونیک، بوش، گوسونیک، فیلیپس، کنوود، نانیوا، همیلتون، براون و ویداس است. 

آب مرکبات گیر

آب مرکبات‌گیر یکی از کاربردی‌ترین انواع لوازم خانگی و وسیله‌ای ساده و تخصصی برای گرفتن آب پرتقال و لیمو و مرکبات است. آب‌مرکبات‌گیر دو نوع دستی و برقی دارد که در نوع برقی، معمولاً هسته و ذرات درشت میوه از آب جدا شده و آب میوه‌ای زلال و یک‌دست به ما تحویل داده می‌شود.

بهترین برندهای آب مرکبات‌گیر، بوش، مولینکس، فیلیپس، بایترون، فلر، براون، کنوود، گاستروبک و پارس خزر است.

چای ساز

چای نوشیدنی محبوب ما ایرانی‌هاست که سالیان سال است آن را به عنوان نوشیدنی برتر می‌شناسیم. می‌توانیم برای تهیه چای به جای قوری و روش سنتی از دستگاه چای‌ساز استفاده کنیم. چای‌سازها انواع مختلفی دارند و در برخی قوری آن‌ها روی کتری قرار گرفته و توسط بخار کتری گرم می‌شوند و در برخی دیگر قوری روی سطح داغی قرار گرفته و چای به سرعت دم می‌کشد. اگر تعداد افراد چای‌خور خانواده زیاد باشد، بهتر است چای‌ساز با ظرفیت بالا تهیه کنید.

بهترین برندهای چای ساز فیلیپس، تفال، گوسونیک، بوش، فلر، دلونگی و هاردستون هستند. 

کتری برقی

کتری برقی آب را با سرعت بسیار زیاد از طریق جریان برق در کمتر از دو دقیقه به جوش می‌آورد و این مناسب زندگی‌های سریع امروزی است. کتر‌ی‌های برقی به دو دسته بزرگ و کوچک تقسیم می‌شوند که در نوع بزرگ ظرفیت دو لیتر و در نوع کوچک یک لیتر (چهار لیوان) است.

بهترین برندهای کتری برقی موسو، آریته، بوش، تفال، شیائومی، دسینی، دلونگی و پارس خزر هستند. 

سماور برقی و گازی

سماور واژه‌ای روسی است و همه ما سماورهای روسی زیبای قدیمی را به یاد داریم. سماورها از دیرباز زینت‌بخش خانه‌های مردمان ایران بوده‌اند و در کمتر خانه‌ای نمی‌توان سماوری از گذشته یافت. سماورهای قدیمی ذغالی بودند ولی سماورهای امروزی یا گازی هستند و یا برقی. 

محبوبترین جنس سماورهای برقی استیل ضدزنگ است. در ضمن هنگام خرید باید ظرفیت سماور را هم در نظر داشته باشید تا متناسب با مصرف روزانه چای سماور تهیه کنید. روی برخی سماورهای برقی، قوری هم که معمولاً از جنس شیشه است قرار دارد.

بهترین برندهای سماور فلر، نیکولاس، راسل، مونوتک، باریتون، رابیلوکس، دنیای استیل، نوردیا و پلان است.

قهوه‌ساز

هر روز که می‌گذرد، قهوه در ایران محبوب‌تر و انواع مختلف آن در ایران بهتر شناخته می‌شوند. بسیاری عادت به شروع روز با نوشیدن قهوه دارند و البته بهتر است که قهوه در طول روز و چای در ابتدای روز مصرف شود. برای تولید نوشیدنی قهوه‌ خوب نیاز به دستگاه قهوه‌ساز خانگی است که می‌تواند برقی یا غیربرقی و قابل حمل یا رومیزی باشد. 

می‌توانیم برای اینکه فضای زیادی در آشپزخانه اشغال نشود، به جای یک دستگاه قهوه‌ساز و یک دستگاه اسپرسوساز از یک دستگاه قهوه‌ساز دوگانه یا هیبریدی استفاده کنیم که البته بهترین نوع اسپرسو را تهیه نمی‌کند.

بهترین برندهای دستگاه قهوه‌ساز فلر، بوش، فیلیپس، نوا، گاستروبک و دلونگی هستند. 

اسپرسوساز

اسپرسو قهوه پر کافئین و غلیظی است که انرژی خوبی به ما می‌بخشد. اسپرسو نخستین بار در ایتالیا تولید شد و امروزه هم بهترین اسپرسوسازها ایتالیایی هستند. برای تولید اسپرسو، آب جوش را از میان دانه‌های قهوه عبور می‌دهند و خود این اسپرسو پایه‌ای برای تولید انواع نوشیدنی‌های معروف بر پایه قهوه است که در این مورد مقاله‌ای کامل در بلاگ دیوار نگاشته‌ایم که می‌توانید مطالعه نمایید.

اسپرسوساز چهار نوع خانگی، کپسولی، مینی و برقی دارد. البته نوع مسافرتی هم هست که مینی نوع بی‌برق آن است و نوع برقی آن با برق ماشین کار می‌کند. اسپرسوساز کپسولی هم به این شکل کار می‌کند که قهوه توسط کپسول فشرده شده و داخل مخزن قهوه‌ساز می‌رود و اسپرسو به سرعت آماده می‌شود.

بهترین برندهای اسپرسوساز مباشی، مایر، بوش، نوا، جمیلای، بارنی و دلونگی هستند. 

انواع لوازم خانگی غذا ساز

  • بخارپز
  • هواپز
  • تخم‌مرغ‌پز
  • سوپ‌ساز
  • مولتی کوکر
  • پاپ‌کورن‌ساز یا پفیلاساز خانگی

بخارپز

بخارپز غذای سالم را با بخاردهی با سرعت بالا برای ما آماده می‌کند و این روزها یکی از انواع لوازم خانگی کاربردی و مفید برای ماست که بتوانیم غذای سالم‌تری تهیه کنیم. مدل‌های ساده بخارپز سبد استیلی دارند که به شکل پره‌های سوراخ‌دار بوده و داخل قابلمه گذاشته می‌شوند. جنس این سبدها گاهی از سیلیکون است. 

بخارپزهای گازی هم روی اجاق گاز گذاشته می‌شوند و گرمای مورد نیاز برای تولید بخار را از اجاق تامین می‌کنند. اما محبوب‌ترین نوع بخارپز بخارپز برقی است که با کمک برق بخار تولید کرده و غذا را می‌پزند. بخارپزها این مزیت را دارند که ویتامین‌های غذا را حفظ می‌کنند و نیازی به روغن ندارند اما بر خلاف هواپزها، به آب نیاز دارند.

بهترین برندهای بخارپز بازار ایران گاستروبک، هاردستون، پارس خزر، فلر، کیپر، بوش، عرشیا، راسل هابز، دلمونتی، فیلیپس و تفال هستند. 

هواپز

هواپز غذاپزی جدید است که با کمک لامپ هالوژنی حرارت لازم برای پخت غذا را بدون استفاده از روغن و آب تامین کرده و غذایی سالم را در اختیار ما قرار می‌دهد. در مقاله‌ای در همین سایت دیوار به طور کامل هواپز را معرفی کرده‌ و برای خرید هواپز خوب راهنمایی‌هایی کرده‌ایم که می‌توانید آن مقاله را مطالعه کنید، فقط به همین بسنده کنیم که هواپز می‌تواند کیک و پیتزا هم بپزد.

بهترین برندهای هواپز موجود در بازار ایران هواپز مباشی، آریته، ساپر، مکسی، رومانتیک هوم، فیلیپس، سارینا، عرشیا، تفال و دلونگی هستند. 

تخم‌مرغ‌پز

ممکن است موقع پخت تخم مرغ یا تخم مرغ‌مان خیلی سفت شود و یا آن‌طور که می‌خواهیم عسلی نشود. در این صورت است که پای تخم‌مرغ‌پز به میان می‌آید. این دستگاه ساده برای آب‌پز کردن ساده تخم‌مرغ کاربرد دارد و این کار را به بهترین شیوه انجام می‌دهد. 

تخم‌مرغ‌پز یک مخزن برای آب، یک درب شفاف و یک المنت حرارتی دارد. تخم‌مرغ‌ها با بخار آب می‌پزند و البته بهتر است دستگاهی انتخاب کنیم که به طور خودکار خاموش شود تا اگر آلارم صوتی دستگاه را نشنیدیم، خود دستگاه به شکل اتوماتیک خاموش شود.

بهترین برندهای تخم‌مرغ‌پز مای دریم، پارس خزر، گوسونیک، حارکو، فوما، هانوور، کوه شاپ، بیمر، گیپفل و ویداس هستند. 

سوپ‌ساز

سوپ‌ساز دستگاهی است که از نظر ظاهر بسیار شبیه کتری برقی است. جنس بدنه سوپ‌ساز استیل ضدزنگ یا شیشه مقاوم در برابر حرارت است و گرم‌کن آن پایین دستگاه قرار دارد. داخل دستگاه تیغه‌ای هم موجود است که مواد اولیه را خرد کرده و آماده پخت می‌کند. زمان پختن سوپ در سوپ ساز ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است.

بهترین برندهای سوپ ساز فلر، نوتریکوک، فیلیپس و ویداس هستند. 

مولتی کوکر

یکی دیگر از انواع لوازم خانگی مولتی کوکر است. این دستگاه از جدیدترین و پیشرفته‌ترین وسایل پخت‌وپز است که با توجه به کمبود وقت ما بسیار برایمان کاربرد دارد. مولتی‌کوکر بیشتر شبیه پلوپز برقی است اما علاوه‌بر قابلیت‌های پلوپز، امکانات بخارپز، سرخ‌کن، آرام‌پز و زودپز را هم در خود دارد. این وسیله می‌تواند انواع پلو، خورش، سوپ، آش، کیک، نان، خمیر پیتزا و انواع دسر را تهیه کند. این دستگاه با تمام این قابلیت‌ها می‌تواند میز آشپزخانه شما را خلوت‌تر کند.

بهترین برندهای مولتی کوکر بوش، تولیپس، جی پاس، دلمونتی و دسینی هستند. 

پاپ‌کورن‌ساز یا پفیلاساز خانگی

از انواع لوازم خانگی پاپ‌کورن‌ساز، وسیله‌ای است که دانه‌های ذرت را با آب، روغن و حرارت کافی به پف فیل (پاپ کورن) تبدیل می‌کند. معمولاً مادران ما در ماهیتابه با کمی روغن پاپ کورن آماده می‌کنند اما در این روش، بیشتر ذرت‌ها باز نشده و به‌شکل دانه ذرت باقی می‌مانند. در مقابل دستگاه پاپ‌کورن‌ساز در ۲ تا ۵ دقیقه پاپ‌کورن با طعم دلخواه تهیه می‌کند.

بهترین برندهای پاپ‌کورن‌ساز هانوور، آرزوم، آریته، دی اس پی و ترامونتینا هستند.

امیدواریم با خواندن مقاله‌ جامع معرفی کامل انواع لوازم خانگی (مقاله حاضر) اطلاعات خوبی راجع به لوازم خانگی کسب کنید و در زمان نیاز با این اطلاعات به خرید مناسبی اقدام کنید.

***

آگهی‌های لوازم خانگی را در دیوار ببینید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.