مقایسه‌ هیوندای آزرا ۲۴۰۰ سی‌سی با خودروهای هم‌رده

0

بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۸ نسل اول و دوم «هیوندای گرنجور» وارد بازار شدند. هدف این خودروها فروش در بازار داخلی کره بود. شرکت «هیوندای» در آستانه قرن بیست‌ویکم تصمیم گرفت برای ورود به بازارهای جهانی، نسل سوم گرنجور را با تجهیزات کره‌ای تولید کند. نام این خودرو برای تلفظ آسان‌تر در دیگر کشورها به آزرا تغییر یافت. در سال ۲۰۰۵ فروش این خودرو به اوج خود رسید و نسل چهارم این خودرو در آمریکای شمالی، خاورمیانه و شرق آسیا محبوب شد. نسل چهارم این خودرو بیشترین فروش را از آن خود کرد و در ایران نیز محبوبیت زیادی داشت. نسل پنجم آزرا در سال ۲۰۱۲ به‌دلیل طراحی شرقی و مصرف سوخت بالا مغلوب رقیبانی همچون نیسان ماکسیما شد. در این شرایط نسل ششم آزرا کاملاً متفاوت از نسل‌های پیشین در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد و در‌حال‌حاضر ترجیح هیوندای فروش این خودرو در بازار داخلی، شرق آسیا و کشورهای جهان‌سوم است.

مدل واردشده به ایران نیز مجهز به ضعیف‌ترین پیشرانه‌ای ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۹۰ اسب بخار است، ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر موتور این خودرو به عدد ۱۰ ثانیه می‌رسد که برای رانندگی آرام و بدون عجله مناسب خواهد بود. فنربندی حرفه‌ای و توزیع وزنِ درست هیوندای باعث شده است تعادل خودرو و فرمان‌پذیری آن بسیار عالی باشد و همچنین، به علت نحوه طراحی این خودرو ابعاد آن در کنترل و دید راننده قرار دارد. عایق‌بندی مناسب هیوندای آزرا باعث می‌شود سرنشینان خودرو بتوانند با آرامش از سواری با این خودرو لذت ببرند.

به‌طور‌کلی، هیوندای آزرا مناسب افرادی است که به سدان‌های خانوادگی و لوکس علاقه دارند و کسانی که دنبال خودروهای جوان‌پسند و اسپرت هستند از این خودرو راضی نخواهند بود. سدان‌های کوچک‌تری همچون فولکس واگن پاسات از رقبای جدی هیوندای آزرا محسوب می‌شوند و از طرفی سدان‌های هیبریدی ازجمله کیا اپتیما و هیوندای سوناتا نیز توجه خریداران را به خود جلب می‌کنند. در این مطلب فصد داریم به مقایسه‌ هیوندای آزرا ۲۴۰۰ با فولکس واگن پاسات و کیا اپتیما بپردازیم و این خودروها را در کنار یکدیگر بررسی کنیم.

هیوندای آزرا گرنجور 2400
نمای بیرون آزرا ۲۴۰۰ سی‌سی

مقایسه‌ هیوندای آزرا ۲۴۰۰ با فولکس واگن پاسات

رقبای اصلی فولکس واگن پاسات در بازار جهانی تویوتا کمری و هوندا آکورد هستند. در بازار ایران می‌توان فولکس واگن پاسات را یکی از رقبای اصلی هیوندای آزرا ۲۰۱۸ دانست. این خودرو ساخت آلمان است و قیمت بالاتری نسبت به رقبای خود دارد.

با مقایسه‌ هیوندای آزرا ۲۴۰۰ با فولکس واگن پاسات از نظر ظاهری می‌توان گفت که شاید پاسات جذابیت‌های آزرا را به‌همراه نداشته باشد و خودرویی ساده به‌نظر برسد، ولی ایمنی بالا، آپشن‌های متعدد، مصرف سوخت پایین و شتاب عالی این خودرو باعث می‌شود بسیاری از خریداران به این خودرو جذب شوند. نسل ششم هیوندای آزرا از نظر طراحی و معیارهای لوکس بودنِ درون کابین بهتر از فولکس‌واگن پاسات عمل کرده است، اما از نظر آپشن‌ها و امکانات برابر به‌نظر می‌رسند و از نظر ارگونومی و راحتی سرنشینان درون کابین نیز هر دو خودرو از وضعیت بسیار خوبی برخوردارند.‌

فولکس واگن پاسات موتور پیشرفته‌ای از نوع توربو دارد و به‌همین‌دلیل باید از بنزین با کیفیت بالا در کنار مکمل‌های سوخت برای تغذیه آن استفاده کرد. شاید قیمت بالای این خودرو تنها عاملی باشد که بسیاری از خریداران را از خرید فولکس‌واگن پاسات منصرف می‌کند.

فولکس واگن پاسات با موتور ۱.۸ لیتری خود توانایی تولید حداکثر قدرت نزدیک به ۱۸۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را دارد که رقیب سرسختی برای هیوندای آزرا ۲.۴ لیتری با حداکثر قدرت ۱۹۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۱ نیوتن‌متر محسوب می‌شود.

با مقایسه‌ هیوندای آزرا ۲۴۰۰ با فولکس واگن پاسات متوجه می‌شویم که آزرا برای انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌هایش از یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد، در‌حالی‌که فولکس‌واگن پاسات این کار را به‌وسیله یک جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه انجام می‌دهد. این جعبه‌دنده عملکرد نرم و دقیقی را در تعویض دنده‌ها ارائه می‌کند و تأثیر مثبتی نیز در شتاب‌گیری خودرو دارد. به‌طوری‌که فولکس‌واگن پاسات برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون تنها به ۷.۹ ثانیه زمان نیاز دارد که حدود ۲ ثانیه سریع‌تر از آزراست.‌

از نظر مصرف سوخت نیز پاسات بسیار کم‌مصرف‌تر از آزراست و به‌صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند که حدود ۳ لیتر کمتر از آزراست. فولکس‌واگن پاسات از نظر فنی بسیار پیشرفته‌تر و تکامل‌ یافته‌تر از هیوندای آزراست و درمجموع خودروی کم استهلاک‌تری نیز هست. همچنین کیفیت سواری فولکس‌واگن پاسات بهتر از آزراست و با این خودرو می‌توانید لذت ناب رانندگی را تجربه کنید.‌‌ پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه فولکس واگن پاسات را با خودروهای هم‌رده مطالعه کنید.

هیوندای آزرا ۲۴۰۰ در‌حال‌حاضر بازار خرید و فروش مناسبی ندارد؛ باوجود کیفیت بالای این خودرو بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند به‌سراغ گزینه‌های منطقی‌تر از نظر قیمت بروند.

هیوندای آزرا 2400
نمای داخلی هیوندای آزرا ۲۴۰۰ سی‌سی

مقایسه‌ هیوندای آزرا با کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸

کیا اپتیما یکی از خودروهای پرطرف‌دار و پرفروش در بازار ایران است. این خودرو نیز مانند برادر دوقلوی خود، هیوندای سوناتا هیبرید، فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کرد. طراحی این نسخه با نسخه بنزینی این خودرو یکسان است و می‌توان به تغییرات طراحی سپر و جلوپنجره جهت بهبود آیرودینامیک این خودرو اشاره کرد.

با مقایسه‌ هیوندای آزرا ۲۴۰۰ با کیا اپتیما متوجه می‌شویم که کابین اپتیما نیز طراحی بسیار زیبا و مدرنی دارد و همانند آزرا المان‌های لوکس بودن در آن دیده می‌شود. از نظر سطح امکانات نیز هر دو خودرو از امکانات متعددی بهره‌مند هستند که آن‌ها را در دسته مجهز‌تری از سدان‌های بازار قرار می‌دهد. درمجموع هر دو خودرو از ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی برخوردارند و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست و انتخاب از میان آن‌ها به سلیقه افراد بستگی خواهد داشت.‌

کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ به پیشرانه ۲ لیتری بنزینی مجهز است که در کنار یک موتور برقی با بطری پلیمرلیتیوم ۱.۶ کیلوواتی قرار گرفته و از آن تغذیه می‌شود و این نیرو توسط یک جعبه‌دنده ۶ سرعته تیپ‌ترونیک به چرخ‌های خودرو انتقال می‌یابد. حداکثر قدرت این خودرو ۱۹۳ اسب بخار است و حداکثر گشتاور آن ۳۲۰ نیوتن‌متر عنوان شده است. هیوندای آزرا گرنجور ۲۴۰۰ در این رقابت عقب می‌ماند و با حداکثر قدرت ۱۸۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۱ نیوتن‌متر عملکرد ضعیف‌تری را نسب به رقیب خود ارائه می‌دهد.

درنتیجه، کیفیت خوب، آیرودینامیک عالی و آپشن‌های متعدد این خودرو بسیاری از خریداران را به سمت کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ می‌کشاند. کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ ارزش خرید بالایی دارد و از خودروهای محبوب بازار ایران محسوب می‌شود. 

جمع‌بندی

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از هیوندای آزرا ۲۴۰۰ در مقایسه با رقبایش در اختیارتان بگذارد. شما می‌توانید با ورود به بخش آگهی‌های خودروی سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش آزرا ۲۴۰۰ سی‌سی مطلع شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا تجربه رانندگی با این خودرو را داشته‌اید؟ نظرات و پیشنهاد خودتان را با ما و خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.