مقایسه هیوندای سوناتا LF با رنو تلیسمان و کیا اپتیما JF

0

نسل جدید هیوندای سوناتا یعنی هیوندای سوناتا LF با به‌روزرسانی‌های بسیاری در مقایسه با نسل گذشته پا به میدان رقابت گذاشته است. با ‌این حال، کار برای آن هرگز آسان نخواهد بود زیرا رقبای قدرتمندی را در بازار پیش روی خود می‌بیند که تا دندان مسلح هستند و از جدی‌ترین آن‌ها می‌توان به رنو تلیسمان و کیا اپتیما JF اشاره کرد.

در رقابت با هیوندای سوناتا LF، رنو تلیسمان با طراحی زیبا،‌ پیشرانه‌ خوب، کابین مناسب و امکانات رفاهی خوب خود را به‌عنوان یکی از گزینه‌های جذاب، پیش روی خریداران مطرح می‌کند و از طرف دیگر کیا اپتیما نیز با هندلینگ مناسب، سواری خوب و باکیفیت و امکانات کامل به‌عنوان رقیبی جدی برای سوناتا LF مطرح می‌شود. 

در این مطلب به مقایسه هیوندای سوناتا LF با رنو تلیسمان و کیا اپتیما JF می‌پردازیم تا ببینیم هیوندای سوناتا LF در برابر این رقبا چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه هیوندای سوناتا LF با رنو تلیسمان و کیا اپتیما JF

مقایسه هیوندای سوناتا LF با رنو تلیسمان ۲۰۱۶

رنو تلیسمان ۲۰۱۶ یکی از رقبای سرسخت هیوندای سوناتا LF در بازار است. تلیسمان که از جدیدترین محصولات کمپانی رنو است زبان و استایل جدید طراحی رنو را با خود به‌همراه دارد و به‌نوعی در دسته خودروهای نیمه‌لوکس نیز قرار می‌گیرد.

هنگام مقایسه هیوندای سوناتا LF با رنو تلیسمان متوجه می‌شویم که رنو تلیسمان ترکیبی خیره‌کننده از خلاقیت، ظرافت و هماهنگی را در ظاهر خود به نمایش می‌گذارد به‌طوری‌که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. در نقطه مقابل، هیوندای سوناتا LF از طراحی بسیاری خوبی بهره می‌برد و در مقایسه با نسل گذشته چهره پخته‌تری را به خود گرفته است.

با ورود به کابین تلیسمان، سطح بالای کیفیت متریال استفاده شده و ظرافت و نبوغ در طراحی این خودرو کاملا مشهود است؛ به‌طوری‌که هیچ ایرادی نمی‌توان از آن گرفت و در عین حال کابین خودرو بسیار جادار است. هیوندای سوناتا نیز المان‌های طراحی خود را به درون کابین کشانده است و هماهنگی خاصی میان نمای خارجی و داخلی خودرو دیده می‌شود، اما نکته قابل تامل سطح کیفی متریال استفاده شده در سوناتا است که به‌وضح در مقایسه با تلیسمان پایین‌تر است.

با مقایسه هیوندای سوناتا LF با رنو تلیسمان از نظر سطح آپشن‌ها ‌و امکانات باید گفت با وجود اینکه هیوندای سوناتا از امکانات بسیار خوبی بهره می‌برد، اما در جایگاه پایین‌تری در مقایسه با تلیسمان قرار دارد، به‌طور‌مثال امکاناتی مانند اتوپارک و دوربین ۳۶۰ درجه که تلیسمان از آنها بهره می‌برد در سوناتا وجود ندارد. از نظر ایمنی نیز هر دو خودرو وضعیت بسیار خوبی دارند و موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده‌اند، اما تلیسمان در مجموع امتیازات بهتری را کسب کرده است.

با مقایسه هیوندای سوناتا LF با رنو تلیسمان از لحاظ فنی در می‌یابیم که قلپ تپنده رنو تلیسمان یک پیشرانه ۴ سیلندر است که به‌‌طور دقیق ۱۶۱۸سی‌سی حجم دارد و توسط سیستم توربو شارژر تغذیه می‌‌شود. پیشرانه رنو تلیسمان قابلیت تولید ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور در را دارد. در‌حالی‌که هیوندای سوناتا LF به یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر مجهز است که می‌تواند ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. رنو تلیسمان نیروی تولید شده توسط پیشرانه را توسط یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، در حالی‌که هیوندای سوناتا این کار را به‌وسیله یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک انجام می‌دهد. بنابراین، کاملا مشهود است که رنو تلیسمان پیشرانه قدرتمندتری دارد، خودروی پرشتاب‌تری است و از مصرف سوخت کمتری نیز برخوردار است.‌ البته شاید تنها نقطه ضعف تلیسمان را بتوان در سیستم تعلیق نسبتا خشک آن دانست، در‌حالی‌که هیوندای تا حدودی در این زمینه بهتر است.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه رنو تالیسمان با خودروهای‌هم‌رده‌اش در بازار را هم مطالعه کنید.

مقایسه هیوندای سوناتا LF با رنو تلیسمان و کیا اپتیما JF

مقایسه هیوندای سوناتا LF با کیا اپتیما JF

نسل چهارم کیا اپتیما که با کد JF شناخته می‌شود را باید یکی از جدی‌ترین رقبای هیوندای سوناتا LF دانست. از آنجایی که طراحی نسل قبلی اپتیما با استقبال بسیار زیادی مواجه شد، نسل جدید نیز بر اساس همان سبک طراحی شده و ویژگی‌هایی مانند لوکس و اسپرت بودن در آن دیده می‌شود که استفاده از قطعات کرومی در این امر نقش به‌سزایی داشته است. البته کار به همینجا ختم نمی‌شود، و کیا این زیبایی و ظرافت در طراحی را به داخل کابین اپتیما کشانده است.

حین مقایسه هیوندای سوناتا LF با کیا اپتیما JF متوجه می‌شویم کابین اپیتما در مقایسه با گذشته جادارتر شده است، طراحی داشبورد و ادوات کاملا هماهنگ است و ارگونومی بسیار خوبی نیز دارد، همچنین متریال استفاده شده بهبود کیفیت پیدا کرده‌اند. در نقطه، مقابل هیوندای سوناتا LF نیز چیزی کم ندارد و پا به پای رقیب دیرینه خود پیشرفت را تجربه کرده است. سوناتا در تمام ابعاد خودروی بهتری نسبت نسل پیشین خود است و در مقایسه با اپتیما نیز انتخاب بین آنها کار بسیار سختی خواهد بود، هرچند کابین اپتیما احساس لوکس بودن بیشتری را منتقل می‌کند و کیفیت متریال استفاده شده در آن نیز بهتر است.

مقایسه هیوندای سوناتا LF با کیا اپتیما JF از نظر سطح آپشن‌ها و امکانات باید گفت که هر دو خودرو وضعیت بسیار خوبی دارند و با انبوهی از امکانات و تکنولوژی‌ در آن‌ها روبرو خواهید بود. کیا اپتیما نیروی خود را از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری می‌گیرد که قادر به تولید حداکثر توان خروجی ۱۸۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۱ نیوتن‌متر است که رقابت نزدیکی با حداکثر توان ۱۷۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۲۵ نیوتن‌متر هیوندای سوناتا LF را شکل می‌دهد. البته نمونه هایی از سوناتا LF مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در بازار ایران عرضه شده که از نظر فنی، خروجی کاملا مشابه به اپتیما را دارند و به پیشرانه ۲.۴ لیتری GDi مجهز هستند. هر دو خودرو نیز برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو از یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک بهره می‌برند.

با ‌این حال، در ‌مجموع کیا اپتیما خودروی چالاک‌تری احساس می‌شود و کیفیت سواری آن نیز بهتر از سوناتا است. هیوندای سوناتا روی کیفیت رانندگی خود در مقایسه با نسل گذشته کار کرده است ولی هنوز ایراداتی احساس می‌شود و در ضمن مصرف سوخت این خودرو نیز در مقایسه با اپتیما بیشتر است. لازم به ذکر است که هر دوی این خودروها موفق به دریافت استاندارد آلایندگی یورو ۶ و ۵ ستاره‌ ایمنی از مرکز ایمنی یورو انکپ شده‌اند.

سخن پایانی

امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات خوبی از هیوندای سوناتا LF در اختیارتان قرار دهد. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای سوناتا LF به سایت دیوار مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.