واردات ۵ هزار خودرو برای تأمین نیاز جانبازان

حق تأمین خودروی جانبازان

12

بعد از ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو در سال ۱۳۹۷، مجوزی برای ثبت سفارش یا آزادشدن واردات خودرو وجود نداشته و همچنان واردات خودرو ممنوع است.

امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی در حاشیه امضای تفاهم‌‌نامه میان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان مناطق آزاد کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «شهرستان‌های آبادان و خرمشهر نماد ایثار است و ما نسبت به این شهرستان‌ها مسئول هستیم. تعداد بسیار زیادی از آزاده‌ها، جانبازان، همسران و فرزندان شهید در شهرهای آبادان و خرمشهر هستند که هنوز شغل و مسکن‌ ندارند و باید به وضعیت آنها رسیدگی شود.»

تشخیص و معرفى جانبازان واجد شرایط، تأیید نیاز به قطعات و تجهیزات لازم براى مناسب‌سازى خودرو و تعیین نوع قطعات و تجهیزات مذکور بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

واردات خودروی جانبازان از چه طریق امکان‌پذیر است؟

قاضی‌‌زاده‌ هاشمی گفت: «امیدواریم در مدت‌زمانی کوتاه مسئله مسکن و اشتغال این افراد را با همکاری منطقه آزاد اروند حل کنیم.» او با اشاره به حق تأمین خودروی جانبازان بیان کرد: «در این زمینه باید نزدیک به ۵ هزار خودرو به جانبازان تحویل داده شود، اما امکان واردات خودرو به‌جز از مناطق آزاد وجود ندارد.»

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: «اینکه همه ۵ هزار خودرو از طریق منطقه آزاد اروند یا از طریق توزیع در مناطق مختلف آزاد وارد شود، نیازمند آن است که بتوانیم پلاک منطقه این خودروهای مخصوص جانبازان را برای کل کشور تعریف کنیم.» وی در همین زمینه افزود: «این مسئله نیازمند مصوبه هیئت وزیران است و اکنون نمی‌توان راجع به آن نظر داد، اما برای واردکردن خودرو برای جانبازان خوزستانی می‌توان روی منطقه آزاد اروند حساب کرد.»

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: «اگر دولت اجازه دهد این خودروها در کل کشور تردد داشته باشد، بی‌شک بهتر است که واردات همه خودروها از طریق یکی از مناطق آزاد انجام شود.»

قاضی‌زاده‌ هاشمی در پایان گفت: «اگر دبیرخانه مناطق آزاد تشخیص دهد و بپذیرد، بنیاد شهید آمادگی دارد مدیریت منطقه آزاد اروند را به دست بگیرد. البته این کار نیازمند یک کار کارشناسی است و باید در دوره‌ای درازمدت اتفاق بیفتد تا انجام فعالیت در این حوزه معنادار شود.»

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

12 نظرات
  1. داود آزاد می‌گوید

    این بازیا چیه؟
    آخه تا کی؟
    جانبازان تاج سر ما هستند اما دیگر خسته شده ایم از این سهمیه و سهمیه بازی ها. به خدا با این کارها که یک عده انگشت شمار همیشه سود میبرند و چه بسا که حتی از کنار جبحه هم گذر نکرده باشند فقط عزت جانبازان را خدشه دار میکنیم.

  2. واقع بین می‌گوید

    همه مردم ایران به خانه و خودرو و کار احتیاج دارن هنوز انحصار طلبی تون تموم نشده
    مرگ بر این منطق تون و ننگ بر این ایدئولوژی مزخرفتون …

  3. عبداللهahoo@.com می‌گوید

    اینکار فقط بدنام کردن جانبازان است و سو استفاده زر پرستان مسوول

  4. کاوه می‌گوید

    سلام . اصلا من کار ندارم ماشین بیارن یا نیارن .. مهم اینه که وقتی این همه آدم جانباز شدن برای حفظ این آب و خاک چرا حمایت از خودروی خارجی . خوب خودروی داخلی سوار بشن … دست بردارین از این همه ریا و دروغ… به اسم این بدبختا هر کاری دلتون میخاد میکنین…

  5. علی می‌گوید

    این طرح یعنی فساد مطلق. یعنی لندکروز ۲۰۲۱ رو بخر ۲ تومن و بیار داخل بفروش ۲۰ تومن!!…سوپر فساد است وبس.

  6. آزاد می‌گوید

    ایران خودرو سایپا. ماشین ندارند. که فقط به اسم اینها و به کام خودتون میخواهید ماشین خارجی بیارید
    مگر جانبازان. و خانواده شهدا نماد. و سنبل انقلاب اسلامی نیستند. پس چرا ماشین از بلاد کفر بیارید و سوار شوند. اقتصاد مقاومتی چه میشود. مبارزه با استکبار. کجا می‌روند
    بعد هیچ سازمانی و نهاد اقتصادی. واجد شرایط. تر و با سواد تر از بنیاد شهید نیست. که اختیار. واردات خودرو. و. منطقه آزاد. به بنیاد شهید داده بشه. چرا به همان وظایف خود نمی رسید و بقیه جاها ومی خواهید چنگ بندازید خیلی جالبه. خودرو می خواهید به خانواده جانبازان. و شهدا بدهید. چرا از خودروهای ملی خود ایران. که ماحصل انقلاب اسلامی. و بی نیازی از آمریکا و انگلیس و. سایر کفار هستند نمی دهید مگر پراید. و سمند. که همه سوار می‌شوند بد است. !!!

  7. مجتبی موسوی می‌گوید

    سلام. لطفا احساسی در خصوص واردات خودرو اظهار فضل آنهم بدون دلیل و مدرک نفرمایید. منم شخصا قدرت خرید خودرو خارجی ندارم ولی با توجه به اینکه
    اولا مافیای خودرو تحت عنوان خودکفایی و ارتقای صنعت خودرو ۴۰ سال سودهای بادآورده فقط بدلیل عدم امکان رقابت و انتخاب مردم بروند!
    دوما صدها هزار نفر طی سالیان گذشته فقط بدلیل کیفیت پایین خودروهای داخلی جان عزیزشان را از دست داده اند که دست اندرکاران باید پاسخگو باشند!
    سوما این صنعت در بحرانی ترین شرایط(تحریم ها) پشت مردم را خالی کرد و با دپوی خودروها در پارکینگ ها به بهانه کمبود قطعه قیمتها را چند برابر کرد.
    چهارما با واردات حداقل قیمت خودروهای وارداتی به شدت سقوط میکند و باعث متعادل شدن قیمت داخلی ها هم میشود و این موضوع بسیار مهم است!
    حالا کلاهتو قاضی کن و اگه ممنوعیت واردات باعث شکوفایی صنعت داخلی خودرو میشود ماهم آمین میگوئیم!!

  8. پدرام می‌گوید

    بنز و بی ام دبیلو که دپو شده باید یه جور آزاد شه دیگه

  9. عباس بلندی می‌گوید

    نمی دونم پیشونی ما شاخ داره یا ….آخه جانباز میاد بی ام و ۷۳۰ سوار بشه که چی ؟ یا بنز اس ۵۰۰؟؟؟!!! به اسم جانباز وارد میشه به کام دلال خودی

  10. فرزاد می‌گوید

    این ماشینا مخصوص جانبازان هست یعنی شکل خاصی داره که مانمیتونیم تولیدکنیم؟یا اینکه دارین از این روزنه استفاده میکنید

  11. سام می‌گوید

    جانباز نمیتونه سوار ماشین ایرانی بشه؟ به به خدا قسم دنبال روزنه برای پول به جیب زدن خودتون هستیداسم جانبازها رو انداختید وسط! واکسن فایزر که میگفتید رد یاب داخلمون میکنن الان تو ماشین نمیشه رد یاب بزارن. دیگه بسه

  12. احمد می‌گوید

    جانبازان اجر مجاهدتشان شان را در این دنیاو از بیت المال می خواهند جالب است چرا خودروهای ملی به انها نمی دهید خودروهای گیربکس اتوماتیک در سایپا وایران خودرو تولید می شوند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.