افزایش قیمت و جریمه طرح ترافیک در سال ۱۴۰۱

افزایش ۲۵ درصدی قیمت و جریمه طرح ترافیک

0

در طول سال‌ها انواع مختلفی از روش‌های مدیریت و کنترل ترافیک شهری ایجاد شده است. برخی از متدهای رایج، اعمال طرح ترافیک برای خودروها و وسایل نقلیه است. طرح ترافیک برای شهروندان تهرانی و هر راننده‌ای که گذر وی به کلان‌شهر تهران می‌افتد، واژه‌ای آشنا است. در ابتدای هر سال طرح ترافیک به یکی از موضوعات مهم تبدیل می‌شود که ممکن است ابهامات و سؤالاتی را نیز به وجود بیاورد.

طبق قوانینی که از تیرماه سال ۱۳۹۸ اعمال شد، طرح کنترل آلودگی هوا، جایگزین طرح زوج و فرد شده است. در طرح جدید محدوده‌ طرح ترافیک مانند قبل در نظر گرفته شده است؛ اما طبق طرح کنترل آلودگی هوا تمامی رانندگان خودروهای بومی و غیربومی جهت ورود به محدوده‌ طرح ترافیک باید دارای برگه معاینه فنی معتبر باشند و در سایت تهران من ثبت‌‌نام کرده باشند. عدم‌رعایت موارد فوق منجر به جریمه رانندگان خواهد شد.

جدیدترین آگهی‌های خودرو

قیمت طرح ترافیک ۱۴۰۱ تقریباً ۲۵ درصد افزایش داشته است. امسال عوارض روزانه تردد در محدوده طرح ترافیک به ۴۴ هزار تومان رسیده است، درحالی‌‌که پارسال از شهروندان تهرانی ۳۵ هزار تومان گرفته می‌شد. پایتخت‌‌ نشین‌ها به‌جز رزرو روزانه طرح ترافیک امکان خرید بسته‌های ۶ ماهه، ۳ ماهه و ۱ ماهه را دارند و برای این کار چیزی بین ۶ تا ۱ میلیون تومان باید پرداخت کنند.

جریمه ورود به طرح ترافیک مثل سال‌های گذشته افزایش ۵ درصدی خواهد داشت. یعنی به‌‌جای ۱۰۵ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ اکنون بابت ورود بدون رزرو به طرح ترافیک باید ۱۱۰ هزار تومان بپردازید.

***

شما می‌توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ دیوار بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.