حضور ۱۴۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی فرش

0

نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی با حضور ۱۴۰ شرکت داخلی و ۲ شرکت خارجی از امروز ۱۲ شهریورماه آغاز به کار می‌کند.

این نمایشگاه با نام کامل «نمایشگاه بین‌المللی کفپوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و به مدت ۳ روز (تا ۱۵ شهریور ماه) برگزار می‌شود. نمایشگاهی که محلی برای آشنایی با توانمندی‌ها و ابتکارات شرکت‌های تولیدکننده فرش‌های ماشینی است.

طراحان این نمایشگاه افزایش راندمان تولید، توجه به توسعه این صنعت، یافتن بازار‌های جدید صادراتی، آشنایی با تجهیزات نوین و صنایع فرش ماشینی، موکت و کفپوش در جهان و افزایش سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدیدکنندگان را از جمله اهداف برگزاری آن اعلام کرده‌‌اند.

برگزاری این نمایشگاه به عهده اتاق بازرگانی کاشان، به نمایندگی از تشکل‌های فرش ماشینی سپرده شده است. محمود تولایی، رئیس اتاق بازرگانی کاشان و رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه می‌گوید:

«زمان برگزاری نمایشگاه کوتاه است ولی همین زمان کوتاه خون تازه‌ای در شریان‌های صنعت جاری می‌سازد تا صاحبان صنعت به کمک آن بتوانند ضمن تبادل اطلاعات، زمینه همکاری با یکدیگر را هموارتر کنند.»

او همچنین خبر داد که در این نمایشگاه از سفیران و رایزانان اقتصادی بازارهای هدف دعوت کردیم تا ضمن آشنایی با توانمندی‌های ایران در این حوزه، زمینه توسعه سطح روابط ایران با کشورهای مورد نظر را فراهم کنند.
صنعت فرش ماشینی که در سال‌های اخیر در داخل نیز بازار گسترده‌ای پیدا کرده، تنها محصولِ در رده لوازم خانگی است که علاوه بر تأمین کامل نیاز بازارهای داخلی، از کیفیت مناسبی نسبت به نمونه‌های خارجی برخوردار است و ظرفیت گسترش بازارهای صادراتی آن وجود دارد.
این نمایشگاه در ۳۸ سالن از مجموعه سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ میزبان علاقه‌مندان و فعالان صنعت فرش است.

فرش تمام پشم طبیعی مهمان روز دوم نمایشگاه فرش ماشینی

در دومین روز از چهاردهمین نمایشگاه فرش ماشینی از یک فرش که تماما از پشم طبیعی بافته شده رونمایی شد. این فرش محصول شرکت فرش‌بافی فرهی است و یک نمونه منحصر به فرد به حساب می‌آید.

فرش سرمایه یکی از محصولات شرکت فرشبافی فرهی است. ویژگی منحصر به فرد این فرش این است که کاملا با پشم طبیعی بافته شده و به گونه‌ای پرداخت شده که مشابه فرش دستباف است.

افزایش قیمت فرش‌های دستباف در سال‌های گذشته موجب شده تا شرکت‌های فرش‌بافی ماشینی به سمت تولید فرش‌هایی مشابه فرش دستباف بروند. از این رو یکی از ترندهای نمایشگاه چهاردهم «کفپوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته» تولید محصولاتی ماشینی با کیفیت و شمایلی مشابه فرش دستباف است. کارشناسان قیمت فرش رونمایی شده در نمایشگاه چهاردهم را یک سوم قیمت فر‌ش‌های دستباف تخمین زده‌اند.

۱۳۸ شرکت داخلی و ۲ شرکت خارجی در نمایشگاه چهاردهم

دو روز از چهاردهمین نمایشگاه فرش ماشینی در تهران گذشته است و این نمایشگاه بین‌المللی میزبان بازدیدکنندگان فراوانی بوده است. یکی از نکات جالب این نمایشگاه حضور دو تولید کننده خارجی فرش‌های ماشینی در تهران است. 

در «نمایشگاه بین‌المللی کفپوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته» که چهاردهمین دوره‌اش را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزاری می‌کند علاوه بر حضور ۱۳۸ شرکت داخلی دو شرکت هم از کشورهای ترکیه و تایلند حاضر هستند.

شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه هم دستاوردها و خدمات خود در زمینه های انواع کفپوش، موکت و فرش ماشینی، قطعات و ماشین آلات، پارکت،‌ لمینت و… را در فضایی بالغ بر ۳۲ هزار مترمربع در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند.

فرش ایرانی در رقابت با صادرکنندگان منطقه‌ای

یکی از صادرکنندگان فرش ایران در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه فرش ماشینی گفت که فرش ایرانی کالایی صادراتی است که می‌تواند به محصولی رقابتی با صادرکنندگان منطقه‌ای از جمله ترکیه تبدیل شود.

مهدی کاشانی راد در حاشیه نمایشگاه فرش ماشینی در  محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در خصوص بازار رقابتی صادرات فرش و جایگاه ایران در این بازار گفت: ما سعی کردیم با تولیدکنندگان منطقه‌ای از جمله ترکیه از نظر شیوه صادرات، نوع بسته‌بندی و ارسال کالا رقابت کنیم. نوع بسته‌بندی ما از روش‌های به‌روز دنیاست و تعداد اندکی از شرکت‌ها در ایران از این نوع بسته‌بندی استفاده می‌کنند. یکی دیگر از مزیت‌های محصولات ما، ارسال سفارش در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. همچنین به دلیل حضور مستمر در نمایشگاه‌ها و خرید مستقیم مواد اولیه از تولید کننده، قیمت تمام شده محصولات کمتر و به‌صرفه‌تر است. این موضوع هم در جلب مشتری‌ها موثر است.

کاشانی راد به «نمایشگاه بین‌المللی کفپوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته» که چهاردهمین دوره‌اش در حال برگزاری است هم اشاره می‌کند و می‌گوید: نمایشگاه فرش ماشینی یک نمایشگاه فعال و پویاست که برای مشتری‌های خارجی فرش بسیار جذاب است. البته مشکلاتی در فرایند جانمایی غرفه‌ها و غرفه‌سازی‌ها وجود دارد که امیدواریم به سرعت برطرف شود.

این فعال عرصه صادرات فرش ایران همچنین به مشکلات و چالش‌های صنعت فرش ماشینی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: مشکلات زیادی برای فرش ماشینی در ایران وجود دارد. اخیرا برای واردات ماشین‌آلات فرش ماشینی مالیات‌هایی وضع‌کرده‌اند. این در حالی است که در گذشته واردات این ماشین‌آلات معاف از مالیات بود. همین مزیت کمک می‌کرد ما تکنولوژی روز دنیا را در کارخانه‌های فرش‌بافی‌مان داشته باشیم. در حال حاضر اما باید هزینه گزافی برای مالیات و عوارض واردات ماشین‌آلات پرداخت کنیم. این در حالی است که در سال حمایت از تولید ملی، انتظار حمایت از تولید و کاهش هزینه ها را داریم. 


***

آگهی‌های فرش را در دیوار ببینید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.